Як навчити підлітків контейнерувати свої емоції і вирішувати конфлікти?
Працюю з дітьми шкільного віку. І час від часу між хлопцями підлітками стаються бійки. Діти з неблагополучних сімей. Як тільки йде образа то потім буде бійка. І вони не вміють вирішувати конфлікти їм складно себе стримувати коли їх ображають. І + в них негативні емоції накопичуються і потім вони їх виливають в бійках. Як навчити їх контейнерувати емоції? Є якісь вправи ефективні для пропраювання емоцій? І як вирішувати їхні конфлікти/розборки? Є якась схема? Бо від того що нехватає знань коли в них стається бійка я просто гублюся. Як донести їм що вирішувати проблеми можна не тільки силою?
Питання від: ; Вік: 23
подобається: 1 з 1

психолог онлайн
Марія Радченко
Людмила Петровна Колесник
Доброго дня.
Думаю, книга Маршалла Розенберга "Ненасильницьке спілкування" може стати в нагоді.
психолог онлайн
Ірина Василівна Гуральчук
Марія Радченко
Людмила Петровна Колесник
Доброго дня.
Доєднуюсь до рекомендації вище. Але проблема про яку Ви кажете дуже комплексна, і навряд Ви самостійно в змозі її бодай частково вирішити.
Можна залучати шкільного психолога для проведення тренінгів, групових занять по емоційному інтелекту, щоб діти могли краще розуміти що з ними відбувається, як це регулювати, як справлятись з емоціями.
Корисно для підлітків включати арт-терапію, для вираження та виразу накопичених емоцій. Вправ і технік дуже багато, при гарному ознайомленні і пропрацюванні на собі, можна давати їх підліткам.
Важливо робити це в групі, чи для всього класу, не виділяючи це темою для "проблемних підлітків", тому що це тільки викличе більший рівень супротиву.
Також можна лекції проводити, хоча б теоретичні, про формах взаємодії, тому ж неконфліктному спілкуванню.
У Вас гарні наміри, але важливо розуміти, що без спільної роботи із домом підлітка, складно змінити щось, особливо коли умови в родині складні. Чи є можливість поговорити з батьками, звернути їх увагу і залучити до допомоги дітям, а не до покарань за це??
Якщо батьки не глухі до цього, то можна також провести і для них просвітницьку лекцію, щоб пояснити чого потребують їх діти і як їм допомогти. Бо саме допомоги в цьому вони потребують, і це важливий ракуср з якого треба дивитись на ситуації їх конфліктів.
Бажаю Вас наснаги і успіху в цій справі)
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 380162 для Ірина Василівна
Дякую за відповідь)
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 380164 для Яна Дмитрівна
Дякую за відповідь)
психолог онлайн
Людмила Петровна Колесник
Доброго дня!
Я висловлю свою думку про цю ситуацію. Вам треба зрозуміти що діти приносять у школу з родини свої невирішені конфлікти які є у них у сім’ях. Якщо ви пишете що сім’я неблагополучна тоді ви маєте знати що у них так прийнято вирішувати такі питання. Далі ви пишете що ви бажаєте щоб вони їх контейнерували (тобто) подавляли свої емоції, тоді у дітей розівється рано чи пізніше психосоматика. Не буде виходу емоція і вони перейдуть у якусь болячку, наприклад у тиск чи тік тощо. Тому дітей треба вчити не подавляти свої емоції ,а навчати реагувати на ті обставини які з ними склалися у школі іншим способом. У вашому випадку ще в них не вирішена проблема лідерства. Тобто когось принижують, і за цей рахунок себе підвищують у соціальному статусі.
Але з згоден з колегами без сім’ї та психолога таке питання важко вирішити.