Психотерапевт підписується на соц мережі клієнта. Це допустимо?
На скільки допустимим і чи є допуситимим взагалі для психолога просити посилання на мою особисту сторінку Інстаграм і підписуватися на неї?
Цікава думка кожного.
Наперед вдячна!
Питання від: ; Вік: 26

психолог онлайн
Ірина Олександрівна Рабчук
Доброго дня.
Для кожного з нас розуміння допустимого різне.
Для вас це один спектр, для вашого психолога можливо інший.
Це не про правильно чи неправильно.
Це про те наскільки це лягає у впшу внутрішню картину світу, особисті межі.
Немає універсального твердження.
Що вас у такому прохані лякає?
Чи говорили психологу про своє сприйняття такого прохання.
Про що це для Вас?
психолог онлайн
Добрий день, nika23!
Це залежить від напрямку, в якому працює психолог, та від Етичного Кодексу, якого він дотримується. Є напрямки, де такі стосунки поза кабінетом взагалі суворо заборонені, а є напрямки, де більш м'які варіанти (якщо це позитивно вплине на терапію, за взаємною згодою і т.д.). Але це в будь-якому випадку не повинен бути примус, тиск на клієнта.
психолог онлайн
Доброго ранку, nika23
1. Законом психологу/психотерапевту не заборонено просити у клієнта його контакти. Водночас, вимагати не має права.
Етичний кодекс психолога та принципи конкретного напряму психотерапії, в якому він працює, можуть обмежувати або дозволяти взаємодіяти з клієнтом поза часом консультації. Водночас, жоден із напрямів не заохочує дружбу між психологом/психотерапевтом та клієнтом та надання останнім будь-яких "плюшок", окрім оплати за сеанс (наприклад, клієнт на сесії розповідає про класного автомеханіка; а психотерапевту треба зремонтувати його авто - та він все одно не повинен просити у клієнта контакти цього автомайстра).
Інтимні відносини є заборонені між психотерапевтом та клієнтом; і ця заборона діє ще від півроку до трьох років залежно від напряму психотерапії.
2. Особисто я поки не просила у своїх клієнтів їх контакти в соцмережах. Водночас, коли клієнт підписується на мене у соцмережі, я можу написати йому коротке вітання та/або підписатися у відповідь. Як правило, на цьому позаконсультативне спілкування завершується. Вийняток - для якихось гострих ситуацій та організаційної переписки.
3. У ситуації, яку ви описали, бачу сенс обговорити все із вашим психотерапевтом. Це може дати багато для вашої особистісної трансформації. Як мінімум, як досвід, коли ви напряму обговорили те, що вам не комфортно.
Бажаю вам опори в собі та добрих людей поряд.