Я погана мама
Доброго дня! В мене є донька, якій майже 4 роки (3,9) і я погана мама.
Мені не цікаво з нею, вона мене злить і часто дратує.
Вона вимагає дуже багато уваги (принаймні більше, ніж я можу їй її дати). Моя донька гіперактивна: вона взагалі ніколи не буває спокійною, постійно стрибає, бігає, дуріє і вимагає, щоб я робила те саме. Їй треба щоб вся увага була їй, тільки з нею розмовляли, тільки на неї дивилися, тільки з нею гралися. Влаштовує істерики, якщо я розмовляю з чоловіком чи ще з кимось. І ще й змушує, щоб я була весела. Так і говорить : "будь весела!", Це означає, що я маю сміятися. А мене це страшенно дратує. Ніякого власного простору. Вона просто витягує з мене всю енергію. Зараз в садочку канікули і піде в садочок вона аж в вересні. І від однієї думки про це мені хочеться плакати. Я хочу кудись втекти від неї. Вона така енергійна, така істерична і така вперта, що поряд з нею я почуваю себе малою вразливою дитиною, яка хоче сховатися десь за ліжком. Чоловік говорить, що це просто вік такий, а ще говорить, що вона абсолютно моя копія. Я все це розумію. Я розумію, що проблема не в ній (вона абсолютно нормальна здорова дитина, яка веде себе відповідно до свого віку). Я розумію, що всі її істерики і вся її впертість, від того що вона бере участь з мене приклад. Я розумію, що треба бути стриманішою, що треба приділяти їй уваги більше, треба розмовляти і пояснювати їй все спокійно. Але справа в тому, що я не можу. Я граюся з нею через силу, бо треба, а не тому що хочу. Я стримую себе і намагаюся бути м'якшою, але мені погано вдається. Я не хочу возитися з нею весь день, я не хочу слухати її істерики. Як бути? Продовжувати робити через силу, тримати все в собі? Боюся, що я вже не витримую. Що зі мною не так?
Питання від: ; Вік: 30

психолог онлайн
Соломія Лехіцька
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго дня, Анастасія!
"Я не хочу возитися з нею весь день, я не хочу слухати її істерики. Як бути? Продовжувати робити через силу, тримати все в собі? Боюся, що я вже не витримую. Що зі мною не так?"
Тримати в собі точно нічого не потрібно.
Ваші почуття важливі і щоб розібратися з ними вам необхідна особиста терапія.
Там потрібно розбиратися з кордонами, які ви не навчились будувати з донькою, ваша позиція дорослого у відносинах з нею, та ваше вміння розуміти, усвідомлювати та виражати свої почуття, щоб цьому всьому навчити свою доньку. І це зовсім не про вашу поганість, а про ваше поки що невміння у виховательському процесі.
Не зважаючи на все, ви все рівно залишаєтесь самою кращою мамою для своєї дитини.
психолог онлайн
Доброго дня, Анастасія
Ви знаєте, ніхто з батьків не є ідеальним і не завжди можемо дати дітям все, що їм потрібно. Але ваше почуття провини перед донькою, сумніви в своїй окейності як мами, говорять про те, що ви точно і не найгірша мама. Бо ви цінуєте свою дитину, розумієте почуття і потреби своєї дитини, хоч не завжди можете їх забезпечити.
Скажіть, буд ласка, а як було у вашій сімʼї? Коли ви були малою, чи давали вам батьки те, чого зараз хоче ваша донька? Можливо ви просто не вмієте бути у такому злитті з дитиною, бо самі не пережили цей досвід?
Дуже погоджуюся з колегою, що вам варто звернутися на індивідуальну роботу з психологом і працювати над вашими почуттями та стосунками з донькою.
Що важливо розуміти, що ваша дитина, мабуть поводиться так, тому що відчуває ваш стан і не відчуває з вами саме якісного контакту. Коли мама тут зі мною і вона хоче тут зі мною бути. Тому вона посилено намагається це отримати і це ще більше вас знесилює. Попробуйте знайти якесь заняття, яке би вам могло бути щиро цікаво робити з донькою і регулярно приділяти дитині цей час, самій запропонувати їй. Нехай то буде 15-20 хвилин, але ви будете щиро залучені. Якщо дитина це відчує, то, можливо, на деякий час заспокоїться і не буде так сильно вимагати вашої уваги.
Відредаговано автором 29-07-2023 16:09:52
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго дня, Анастасіє!
цитата:
Як бути?
По-перше, припинити звинувачувати себе(!)
Ніякої вашої провини у стосунках з дочкою я не вбачаю. Далеко не всі батьки можуть витримувати бурхливу, непосидючу, часто диктаторську поведінку дитини, в якої спостергіється гіперактивність. До речі, є такий синдром і він піддається корекції. Щоправда, далеко не всі спеціалісти за нього беруться. Маю на увазі дитячих психіатрів. Ізраїль, Німеччина та деякі інші країни просунулись далеко вперед в цьому плані. Тому варто пошукати відповідну інформацію.
По-друге, щодо навичок поводження з емоціями, то я цілком згодний з висновками і думками колег. Співпраця з психологом дає високі шансі розвинути навички і прояви емоційного інтелекту, як стало модно останнім часов висловлюватись.
І наостанок. Батькам варто дивитись на свою роль у стосунках з дітьми крізь призму такого словосполучення і, відповідно, наповнення, як "достатньо гарна мати" і "достатньо гарний батько". Підкреслюю, не ідеальна мати, а достатньо гарна мати, в житті якої, окрім догляду за дитиною, є свої природні бажання і потреби. А поява в сім'ї дитини не може їх повністю знівелювати. Підкорегувати - так, і то лише у часі виконання.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Ваш стан зрозумілий. Коли народжується дитина з таким синдромом – життя батьків стає дуже складним.
Гіпереактивність - це захворювання, і воно не є наслідком поганого виховання. Частіше воно передається у спадок, але точні причини досі не виявлені наукою.
Це захворювання, у якому погано розвинена кора головного мозку, яка відповідає за самоконтроль.
Потрібно звернутися до клінічного психолога або нейропсихолога. Основний акцент робиться на корекцію поведінки психологічними способами. Медікоментозне лікування призначає лише лікар.