Дитина 11 років взяла гроші у батьків. Як реагувати?
Доброго дня. Виникла дуже неприємна ситуація: донька 11р. «таємно взяла» гроші (велику суму ще й ювілейних 11000грн ) в шафі (в якій батько зберігає колекції монет та ювілейні купюри, наперед, розумію, що помилка залишати шафу доступною, але уявити собі не могли, що таке трапиться) та витратила з подружками за пару днів. Купляли різні прикраси, на атракціонах були + кафе, смаколики.
Вже вивчаючи подібні ситуації читаю, що радять давати кишенькові гроші, дозволяти «шкідливі» смаколики. І я це все розумію. Але Проблема в тому, що я намагаюсь вчити її бережно ставитися до свого здоров’я, не їсти аби що, завжди пропонуємо альтернативу. З грошима - мотивуємо її на гарне навчання, та хоча б для початку до поважного ставлення до батьків, а з цим проблема.
Присутні крики з її сторони, хамство, лінь, небажання вчитися (тому виходить, що до мотивування грошима, подарунками не завжди діло доходить). Одним словом, ситуація складна. Готова до конструктивної критики. Розумію, можливо допускаю якусь помилку у вихованні. Заздалегідь, вдячна за поради. Вони мені дуже потрібні.
Питання від: ; Вік: 37

психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго дня!
цитата:
Присутні крики з її сторони, хамство, лінь, небажання вчитися
А яка атмосфера у Вас у сім'ї? Чи властиво членам вашої родини спілкування на підвищених тонах, хамство?
Щодо ліні та небажання вчитися: як Ви мотивуєте дитину вчитися?
цитата:
Вже вивчаючи подібні ситуації читаю, що радять давати кишенькові гроші, дозволяти «шкідливі» смаколики. І я це все розумію. Але Проблема в тому, що я намагаюсь вчити її бережно ставитися до свого здоров’я, не їсти аби що, завжди пропонуємо альтернативу.
Прямо забороняєте їсти шкідливі смаколики чи просто обмежуєте їх кількість?
цитата:
З грошима - мотивуємо її на гарне навчання, та хоча б для початку до поважного ставлення до батьків, а з цим проблема.
Про мотивацію питала вище, а як ви ставитеся до дитини? Як щодо принижень чи занадто високої планки?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Валентина Віталіївна Гриценко
Нiна Iванiвна Уенем
Доброго дня!
Неприємна ситуація яка трапилась привідкрила завісу більш глибших проблем насправді. І саме на них я пропонувала б вам звернути увагу:
1. Питання довіри.
Які загалом відносини з донькою до цієї історії ? Чи ділиться вона про свої бажання, секрети, мрії?
Загалом- розповідає коли чогось хоче?
2. Питання кордонів.
Діти обманюють, недоговлрюють якщо знають що реакція буде негативна (заборона, критика, сварка)- і тому намагаються отримати бажане іншими шляхами.
Тут важливо щоб у родині були правила певні за якими всі живуть.
Що категорично не можна, що можна як виключення, що можна завжди.
Що можна робити самій/що тільки з дозволу.
Важливо говорити - чому не можна.
Дитина має розуміти причину, наслідки, знати своє коло відповідальності.
3. Повага.
Поважати батьків це і про комунікацію і про дію.
Тут варто працювати.вати активніше, щоб ваш авторитет, повага до вас була безумовною.
4. Модель стосунків з дитино.. Яка вона.
Ліберальна? Авторитарна?
5. Чи у всіх однакові втмогр і правила? Чи немає інших сфер впливу.
6. Чи є протестний настрій у доньки ? Чи є образи? На що вони?
Ну насправді дуже багато є моментів.
Варто в комплексі переоцінити, провести таку ревізію у підходах і виховані.
Все можна виправити, але головне реагувати не локально на ситуацию а в цілому.
А б радила пошукати психолога для вас в першу чергу, щоб зрозуміти де є складнощі і що у вашій стратегії варто зкоригувати.
психолог онлайн
Оксана Юрьевна Селезнева
Наталия Горская
Добрий день!
цитата:
Вони мені дуже потрібні.
Цілком погоджуюсь з колегами. Поради, тим більше корисні поради, а не "стандартні" і універсальні на всі випадки, зможете почути, коли поспілкуєтесь індивідуально з психологом. Зрозумійте, це не примха. Фахівцю потрібно знати і враховувати багато чинників і обставин вашої родини і ситуації, що виникла, вцілому.
На моє переконання, вчинок дочки відображає набагато більше, ніж може здаватись на перший погляд. Її дії не тілько про неї - її характер, цінності, повагу до вас..., а ще й про атмосферу в родині загалом. Про існуючи порядки і сценарії, що здебільшого реалізуються несвідомо. Про традиції і правила, про спосіб взаємодії, про довіру і авторитет старших.
Тому спитаю у вас дещо важливе.
Як вжее відреагували після викриття факту?
Як поводилась дочка? Чим пояснювала свої дії?
Що вирішили робити в подальшому?
І окремо питання до вас - на вашу думку, яке посланння родині і вам дочка відправила, вчинивши те, що вчинила? Це про сенс дії, не зміст. Зміст очевидний.
Відредаговано автором 10-05-2023 16:06:50
психолог онлайн
Наталия Горская
Вітаю
"донька 11р. «таємно взяла» гроші (велику суму ще й ювілейних 11000грн"
У цьому віці дитина розуміє, що робить. І ,якщо, вона пішла на цей крок, скоріше за все повністю усвідомлюючи наслідки, яка була причина? Що її змусило так вчинити?
"Розумію, можливо допускаю якусь помилку у вихованні. "
Добре, що Ви це розумієте. Але чому в однині ( допускаЮ)? Ваша донька виховується в родині, тому на неї впливають всі її члени ( як мінімум батько). До цього ж є школа, друзі, можливо, секції, які теж мають вплив на дитину. Тому, важливо врахувати всі чинники які могли привести до цього вчинку. Крім того:
"Присутні крики з її сторони, хамство, лінь, небажання вчитися " та неповажне ставлення до батьків. Все це говорить про наявність складнощів у Ваших відносинах з дочкою. Дуже раджу звернутися до фахівця.
консультация психолога
я не спеціаліст по дітях, але може щось корисне скажу.
досить часто підлітки крадуть вдома для того, щоб їх прийняли в те чи інше коло, в яке вони так хочуть потрапити. Буває так, що їм кажуть, "хочеш бути з нами, бери гроші дома і угощай нас", буває так, що в цій групі заведено чи інші члени показують власне матеріальне "превосходство" і в бажанні бути на рівні дитина краде". Буває так, коли в групі заведено, що всі "скидаються" або по черзі купують всім одне і те ж кожен раз. І якоби дитина повинна компенсувати втрати".
В мене брат таке робив. довелося показати цінність і ціну грошей. що на ту суму яку він прогуляв, родина живе пів місяця, що гроші не береться нізвідки. скільки коштує 1 година роботи. також потрібно показати, що група, в яку дитина хоче потрапити, її використовує. що треба не вона, а гроші від неї. (з часом таке буває і в юнаків та дорослих. вкради дома сала хліба, в мене є пляшка, бухнем).
але це не гарантує ефективність. тому що з часом, онлайн ігри можуть провокувати крадіжки (по малій кількості знань та що ніхто не взнає) наприклад з карти чи кредитки, для того, щоб щось купити та мати перевагу, першість між інших гравців або кола групи, яке грає в одну гру (благо розробники ігор це дозволяють. В Roblox можна грати навіть із обмеженими чи заблокованими функціями та налаштуваннями для ігор)
хоча мені здається, що ігроманія вже не дитяча проблема
проблема причасності, досить нагальна в усіх нас, як дітей так і в дорослих...
Відредаговано автором 10-05-2023 17:10:20
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Дуже важливо, що Ви усвідомлюєте свою відповідальність за такий вчинок доньки, а не намагаєтесь "виправити" тільки її.
Я б роздивилась цю ситуацію з декількох важливих сторін.
1. Ситуація в родині-
стосунки батьків з донькою потребують певних змін. Для цього треба розібратись в багатьох деталях, один з головних моментів- чи є повага до виборів доньки, чи багато моментів вона може і хоче вирішувати самостійно, чи батьки готові (в міру віку) надати їй самостійності.
2. Що відбувається в житті дівчинки поза родиною.
Важливо розуміти які саме проблеми вирішує донька цими грошима. Які потреби "закриває".
Можливо, ці гроші їй знадобилися доя підняття її статусу в групі однолітків, або ж в іншій групі (можливо більш старших, чи навпаки молодших дітей).
Можливо так відбувається з її боку певне встановлення справедливості, наприклад, "мені не дають- візьму сама", або ж "у моїх батьків є гроші, а у подружки немає, треба віддати їй ", тощо.
Або це може бути певна помста за дії з боку батьків, які образили, чи принизити доньку.
Може бути й так, що дівчинка просто захотіла дитячих розваг, іграшок, але і тут все одно криється певна спроба спротиву- батьківським настановам.
3. "Установки " батьків (на виховання та на Життя загалом) та "установки" доньки, які вже встигли сформуватись під впливом родини та оточення.
Але цей пункт тим чи іншим чином є базою для перших двох. Варто розібратись.
Звісно, батькам такі ситуації сприймати Дуже важко.
Однак в першу чергу важливо пам'ятати, що дитина тільки вчиться і стосункам, і взаємодії з грошима, і головне завдання батьків тут не заклювати, а зрозуміти що відбувається і допомогти.
Особливо важливо для себе забути такі фрази як "мені соромно за мою доньку "/ "у всіх діти як діти", ...
Стосунки важливо налагоджувати, бо попереду підлітковий вік, складне випробування як для батьків, так і для дитини.
Те, що описали Ви- крики з боку доньки, достатньо суворе ставлення з боку батьків- це важливо змінити.
психолог онлайн
Доюрый день!
цитата:
Готова до конструктивної критики.
Зачем вам это?
Грань между конструктивной и неконструктивной критикой весьма условна.
И поэтому любая критика будет восприниматься как абьюз...
цитата:
Заздалегідь, вдячна за поради.
Общие рекомендации на форуме не решат вашу проблему.
Потому что вам надо разбираться не с тем, какую
цитата:
помилку у вихованні
вы совершили, а необходимо искать выход из сложившейся ситуации.
Оптимальным вариантом для вас была бы индивидуальная работа вашей дочери с психологом.
Но судя по тому, как вы описываете ее поведение, то к психологу она точно не пойдет.
Поэтому остается единственный вариант - проходить индивидуальную психотерапию вам самой и менять принципы и методы воспитания. Тогда есть вероятность, что изменится и ваша дочь.
психолог онлайн
Вам допоможе лише безумовне ставлення до дочки. А також прийоми "Я-висловлювання" та контрактування взаємодії в сім"ї. Книги Ю.Гіппенрейтер допоможуть це зробити