Що робити з приступами неконтрольованої агресії?
Я ніколи не відчувала в собі такого , я роблю це не усвідомлюючи, починаю тремтіти та кричати , це може бути з чого завгодно , але зазвичай у мене такі емоції визивають якісь поступки людей , котрі я не розумію , після чого я намагаюсь зрозуміти що саме спровокувало в мене таку реакцію , але все одно не розумію
Не можу себе контролювати , друзі не можуть зі мною нормально спілкуватись
Після цих вспишок агресії почуваю себе ніби виснаженою , ніби не вистачає сил відчувати якісь інші емоції окрім злості та роздратування
Може якісь ліки треба пропити ?
Питання від: ; Вік: 17

психолог онлайн
Добрий день. За агресією можуть стояти більш глибокі переживання, які важливо зрозуміти.
Які у Вас відносини в сім'ї? В школі (іншому навчальному закладі)?
Якщо постійно відчувати тривогу, бути в стресовому стані, невиражені емоції накопичуються і знаходять вихід через незначні ситуації. Тому перше, що важливо, це знайти і зрозуміти причини, які сприяють агресії. І в цьому Вам може допомогти робота із психологом.
Можна завести щоденник і виписувати, що саме викликає агресію, як Ви почувається при цьому? Це дасть можливість відстежувати емоції.
Можливо, через вплив оточення, сором'язливість немає навичок конструктивного спілкування.
В моменти, коли назріває подібна ситуація, головне зупинити себе, почати глибо дихати і, замість вираження негативних емоцій проговорити "Мені це неприємно...." і т. ін.
Якщо емоції не мають виходу, не погано займатися будь-яким видом спорту, мати улюблену справу, будь що, куди Ви можете спрямувати свою енергію.
Дуже добре, що Ви усвідомлюєте проблему, а це вже 50% рішення і Ви на правильному шляху.
психолог онлайн
Вибачте, вишла якась помилка!
Моя повна відповідь не з*явилась, тому прийдеться звертатись до адміна).
Спробую ще раз опубліукувати)
___________________________________________________________
Вітаю!
Маю надію, що не будеш проти на "ти" )
Відчула твій відчай і разом з цим твоє бажання у 17 років (!) розібратись у своїй агресії. Це дуже добре!
Твоє повідомлення : " ...після чого я намагаюсь зрозуміти що саме спровокувало в мене таку реакцію , але все одно не розумію" дає поняття, що ти шукаєш причини своєї агресії і хочеш розібратись в собі та в інших . Супер!
Відчувається, що ти дівчина розумна і спостережлива.
Схоже в ти холерик, скоріше за все в тебе збудливий характер. А це вроджені якості людини і цього не треба боятися чи комплексувати через це. Таких людей багато і це не означає, що такі люди погані. Ні в якому разі!
В тебе тільки починається пізнання дорослого життя, оточуючих людей, причинно-наслідкових зв*язків життєвих ситуацій. Тому ти ще мало розумієш навколишнє і інших людей. Це нормально!
Прийми до уваги, що зараз в тебе йде гармональне розвинення, тому можуть бути всплески настрою, емоцій і тому не розуміння себе, своїх дій.
Життєва аксиома: мало досвіду - мало розуміння. То ж обов*язково правильно розвивайся і дорослішай: читай, слухай практиків, науковців, досліджуй життя.
Ти пишеш: "...зазвичай у мене такі емоції визивають якісь поступки людей..." Так, саме дії інших ми не розуміємо найчастіше.
Як треба зрозуміти, що хотіла або чому саме так зробила людина?
Тільки через запитання (!), тільки через прохання пояснити свої дії ми можемо зрозуміти дії інших.
Тому раджу тобі контролювати свій гнів, агресію, злість через розуміння того, що ми всі різні і виховувались по-різному, на нас впливали різні вчителі, близькі та оточуючі люди.
То коли в тебе виникне злість чи гнів, вироби в себе звичку сказати собі одразу "Стоп!", а далі, якщо ця людина тобі важлива, тоді
продумай питання, які ти хочеш задати. І головне ці питання задавати у спокійному стані. Через якийсь час чи одразу треба лише сказати людині: " Я тебе не зрозуміла, тому розізлилась (чи образилась). Поясни мені, будь ласка, про що ти казала/казав, поясни детальніше, щоб я зрозуміла тебе".
Більше за все сварки у сім*ях, у колективах, між друзями відбуваються через непорозуміння в комунікаціях.
Тому вивчай тему комунікацій, вона дуже важлива в житті, як для особистої, так і професійної сфери, особливо в бізнесі, підриємництві.
Можешь завести щоденник для аналізу свого гніву та злості. Записувати ситуації, як ти їх сприйняла, які питання у тебе виникли, як ти вирішила причину непорозуміння чи конфлікту. Через деякий час ти, перечитавши свої записи обовязково проясниш хоча б
декілька причин свого гніву.
Ще зрозумій не завжди ти винна у розмові, можливо тебе не зрозуміли і тому інші не правильно зреагували, а ти розізлилась. Тоді задай питання: "Чи ти зрозумів/ла мене? " А далі поясни спокійніше своє бажання чи прохання, наприклад.
Якщо не зможеш справитись сама, тоді шукай психолога, який спеціалізується на питаннях агресії, гніву та його подолання.
Щасти!
Відредаговано автором 28-10-2024 14:08:57