Втрата контакту з собою
Доброго дня.
Раніше я зверталася на сайт, але, на жаль, в тій самій темі не можу продовжити писати, бо зламався старий телефон, а свій логін, пароль і пошту я не запам'ятала і не зберегла.
Ось посилання на тему з моїм попереднім запитанням: https://upsihologa.com.ua/ask/ask.php?id=62362.
Дуже вдячна всім вам за вашу увагу і допомогу.
В мене на жаль зараз немає можливості звернутися індивідуально, якщо нічого не змінювати (за стіною 24/7 свекруха плюс її ще один син, тобто навіть якщо я знайду можливість чи безкоштовно, чи за доступну ціну зараз почати онлайн працювати з психологом, я не зможу нічого суттєвого проговорювати, бо вони мене будуть чути, є така імовірність, і, відповідно, про безпеку та конфіденційність тут не йдеться, варіанти звернутися офлайн в кабінеті є в іншому місті, куди можна було б їздити, але це для мене справді дорого буде зараз і додаткова складність через доїзд).
Моя проблема не вирішується перепискою на форумі, але я і не сподіваюся все вирішити перепискою. Я прошу про увагу, присутність, діалог, фідбек, рекомендації, психоедукацію де це можливо. І я сподіваюся що це дасть мені підтримку чи поштовх до змін, щоб рухатися далі.
Хочу поділитися тим, що в мене зараз відбувається. Важко це описати, пояснити. Зараз мене перестало суттєвого турбувати по суті все, з чим я звернулася. Я не відчуваю, чи то не розпізнаю, не розумію своїх емоцій. Я пам'ятаю всі моменти, що було, що хвилювало, але це все тепер просто ніби незаряджене, порожнє, сіре. І я не розумію себе. Просто пусто.
В моєму розумінні це ніби відбулося переключення, якщо можна так сказати — між моїми 'режимами'.
В мене це відбувається не перший раз. Я почала це відслідковувати, помічати, усвідомлювати, коли стала багато уваги приділяти вивченню психології і самоаналізу. Але я не зовсім розумію чому і як це відбувається і що це по суті. Можливо ви могли б пояснити що це?
Мені здається що саме це 'переключення' заважає мені щось змінити насправді, бо коли я 'підігріваюсь' до змін, мене в якийсь рандомний момент 'переключає' в режим нечутливості, я ніби обнуляюсь і далі ніби все з початку.
Питання від: ; Вік: 30

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброго дня Нато!
Насправді, достатньо складно визначитись з тим, що відбувається з Вами. Бо не вистачає необхідної інформації щодо Ваших "обнулень".
От Ви пишете "коли я 'підігріваюсь' до змін, мене в якийсь рандомний момент 'переключає' в режим нечутливості, я ніби обнуляюсь і далі ніби все з початку".
Яких саме змін? Особистісних? Змін складу сім'ї? Змін в професійному сенсі? Змін щодо життєвих сценаріїв? І так далі...
В таких випадках, можуть бути лише припущенні, і ті, приблизні.
От, наприклад, декілька варіантів того, що з Вами відбувається.
Перший. "Обнулення" відбувається, бо живете в режимі психо-емоційного виснаження. Тобто, "обнулення" - захисна реакція організму, коли обмаль сил та енергії. І це несвідомий механізм збереження життя.
Другий. "Обнулення" можуть відбуватися тоді, коли перш, ніж кудись там рухатися і щось в житті змінювати, ми повинні вирішити ще ті питання, для яких, власне, і склалася така ситуація.
Тобто, знову ж таки несвідомо, ми "якоримося" на ситуації, коли якісь "уроки" ще не засвоїли, чомусь ще не навчилися, і щось важливе ще не вирішили.
А є ще третій, четвертий, можливо, п'ятий ... І це потребує детальнішого розкриття Вашої ситуації та повної довіри між Вами та психологом.
Без цього навіть співчуття та підтримка не можуть бути повними....
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377483 для Алла Григорівна
Доброго дня. Дякую за відповідь.
*Яких саме змін? Особистісних? Змін складу сім'ї? Змін в професійному сенсі? Змін щодо життєвих сценаріїв? І так далі...*
Зміна до якої я прагнула — це перестати сподіватися на те, що в нинішній системі, сім'ї, обставинах щось само налагодиться, наважитися і переїхати звідси на свою відповідальність, без оглядки на хто що подумає; і вже самій створювати безпеку, добробут і стабільність
психолог онлайн
Здравствуйте!
Поломка телефона со всеми логинами-паролями на сайт - это ТО ЖЕ "обнуление", не находите?
Первая и главная версия, которую легко и быстро можно проверить на психотерапии - через отслеживание ощущений в теле - это СОПРОТИВЛЕНИЕ (самая распространенная вещь в терапии, мешающая ей более всего), в основе которого лежит СТРАХ.
Каких последствий боитесь? Станете самостоятельной и независимой, переедете... - и?!
Откажетесь от ожиданий "хорошего выхода" из ситуации - и что?!
Каковы последствия и первого, и второго?
Вторая версия (могут быть, кстати, и две причины сразу!) - это внутренняя программа на избегание изменений, поставленная кем-то извне. Чаще всего это родственники. Но могут быть и другие люди - муж, например. Кстати, нарциссичные люди искусно умеют ставить подобную программу.
Прочитали статью, ссылку на которую я давал в Вашем прежнем вопросе?
психолог онлайн
Соломія Лехіцька
Работа с психологом это всего 1 час в неделю!
И на этот час можно уйти в кафе, попросить к подруге, уйти на улицу. Терапия не обязывает клиента сидеть дома в этот час сессии.
Говорю это в том числе со своего опыта клиента в терапии на улице с января по июнь.
И найти себе терапевта и организовать возможность этого часа в неделю и будет вашим первым шагом к изменениям.
По поводу вашего состояния, то возможно, вы подходите к каким-то сильно болезненным переживаниям и ваша чувствительность отключается. По сути псих.защита срабатывает и вот вас уже не особо что-то волнует и пустота
Відредаговано автором 07-02-2025 16:11:19
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377486 для Павел Леонидович
Доброго дня!
*Поломка телефона со всеми логинами-паролями на сайт - это ТО ЖЕ "обнуление", не находите?*
Важко сказати) бо той телефон був в поганому стані і я це знала. А те що не зберегла авторизаційні дані від акаунту, де були для мене важливі запитання це про моє несерйозне, невідповідальне ставлення до свого внутрішнього світу, і також до можливості підтримати контакт з тими, хто допомагає.
*Каких последствий боитесь? Станете самостоятельной и независимой, переедете... - и?!*
Перше що спадає на думку — що і буде так само погано, що нічого не зміниться по відчуттях і виявиться, що справді все погано тільки через мене саму.
*Откажетесь от ожиданий "хорошего выхода" из ситуации - и что?!*
Не зовсім зрозуміла, що ви маєте на увазі. Якщо це про очікування того, що все само налагодиться, то в першу чергу буде дуже шкода, що, виявиться, дуже багато часу втратила даремно в очікуванні.
*это внутренняя программа на избегание изменений*
Теж відгукується, і як аргумент — дуже багато своїх починань закидувала. Навіть в тих справах, до яких поверталась знову і знову — і далі закидувала.
Тут ще спадає на думку, що це інерція нестабільності змушує рухатися таким рваним шляхом і постійно 'падати' — ніколи зовні не було тривалого стабільного благополуччя, чогось надійного, на що можна покластися, як в батьківській сім'ї, так і в сім'ї, яку створила з чоловіком.
*поставленная кем-то извне. Чаще всего это родственники. Но могут быть и другие люди - муж, например*
До речі, щодо батьків в мене немає сумнівів, що вони були, якщо коротко — токсичними. Щодо чоловіка, я досі не розібралася, чи він справді токсична людина, чи він просто також травмований, чи він насправді адекватна людина, яка так реагує на мою токсичність. І відповідно чи я можу щось 'поремонтувати' в собі і буде все ок, чи все насправді безнадійно.
*Прочитали статью, ссылку на которую я давал в Вашем прежнем вопросе?*
Так, перечитувала, спостерігаю в себе більшість ознак, проявлених значною мірою(1,2,3, 5,6, 14,16, 17, 19,21,23, 24, 26, 27, 30,31, 35, 41), а щодо деяких — не знаю.
В минулій темі ви писали:
*Боль - это хороший стимул для изменений себя. И толчок для активности.*
Мені це дуже відгукується. І є таке бажання дати собі можливість дійти до краю, щоб ступити за край, не відвертатись від того що є, щоб чесно зустрітися з необхідністю діяти, там де це дійсно потрібно. Ось тільки чому я 'вимикаюсь', питання в тому, чи можу я цим якось керувати.
*Кстати, так должно быть и на терапии. Если на терапии Вы расслабляетесь, успокаиваетесь и т.п., то это ВРЕДНАЯ для Вас терапия, направленная лишь на зализывание ран, а не на АКТИВИЗАЦИЮ психолог. иммунитета.*
Я цікавлюсь психотерапією, в мене є незакінчена психологічна освіта +деякі курси +книги, лекції, це одна з тих сфер, до яких я постійно повертаюся і закидаю (дотримати освіту, пройти свою терапію, щоб також працювати), і в мене є свої погляди на психотерапію — я думаю що критично важливо оцінити ситуацію, щоб зрозуміти, що для якого клієнта буде найбільш вдалим. Наприклад, в моїй ситуації 'класична' терапія, напевно, не спрацює, по-перше — для неї просто немає можливості (гроші, час, сміливість стільки вкладати в себе тривалий час, з моєю нинішньою психікою це неможливо, я не вірю в себе і зливаюся з усього, що потребує тривалої віри в себе). Поки я буду 'розпаковуватися', залишаючись там, де є, стану вразливою і впаду в сумування, мене нинішнє оточення просто 'зжере' (перевірено результатами деяких тренінгів). Можу помилятися. Думаю, що зараз потрібно щось таке, що допомогло б мені все-таки фізично вирватися з нинішнього оточення (переїхати), а вже потім, коли вже більш-менш буде порядок в голові, можна буде вирішувати, чи спілкуватися надалі з такими людьми (моя родина, чоловікова родина, також щодо самого чоловіка сумніви, але так як було коли я з ним жила на квартирі я точно більше не хочу)
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377488 для Валентина Михайловна
Доброго дня. Дякую.
*Работа с психологом это всего 1 час в неделю!
И на этот час можно уйти в кафе,*
В кафе мене можуть чути сторонні люди, і це може заважати розслабитися і розмовляти відверто. Тим більше що мені навіть коли вдома наодинці була теж було важко наважитися вийти на онлайн контакт.
*попросить к подруге,*
На жаль, немає друзів зараз взагалі.
*уйти на улицу.*
Це варіант, який можна спробувати, дякую.
* Терапия не обязывает клиента сидеть дома в этот час сессии.*
Мені в приміщенні якось спокійніше, надійніше, менш страшно, тому думала про те що це базова необхідність для початку терапії.
*Говорю это в том числе со своего опыта клиента в терапии на улице с января по июнь.*
Дякую, що ділитесь, я не думала що так можна. І хоча це страшно, але якщо не знайдеться інших варіантів це також можна спробувати.
*По поводу вашего состояния, то возможно, вы подходите к каким-то сильно болезненным переживаниям и ваша чувствительность отключается. По сути псих.защита срабатывает и вот вас уже не особо что-то волнует и пустота*
Дякую
психолог онлайн
Я напишу лише одне
Коли ми хочемо реально щось змінити в своєму житті - ми шукаємо можливості. А коли тільки думаємо, що хочемо - шукаємо пояснення своїй бездії.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Если вам сложно выйти в онлайн контакт, то это и может стать началом беседы на первой сессии - поделиться тем, как вы себя чувствуете, почему и что вам важно от психолога, чтобы стало чуть легче. Вот и забота о себе, прояснение про свои переживания и возврат к контакту с собой.
В любом случае, хоть в помещении, хоть нет, но первые встречи это знакомство, прислушивание к себе, как вам рядом с человеком. Делиться чем-то личным и важным не стоит торопиться, чтобы не пожалеть потом про это.
психолог онлайн
Доброго дня!
цитата:
Зараз мене перестало суттєвого турбувати по суті все, з чим я звернулася. Я не відчуваю, чи то не розпізнаю, не розумію своїх емоцій.
Ймовірно, щоби уникнути контакту з болісною реальністю, потрібно виключити власну чуттєву сферу. А як інакше?!
Хтось приймає психо-активні речовини, поринає в марення, а вам і цього не потрібно - несвідомо знеживлюєте свою особистість. Схоже, цей механізм народився не сьогодні. Радше тягнеться з дитинства.
цитата:
Таке трапляється, коли в голові багато думання і малесенька краплина дій або їх зовсім нема. Очевидно, поки що звичні наївні сподівання, мовляв, ситуація має покращитись сама по собі, беруть гору над рішучістю до дій(!)
І, звісно, що тут маємо справу з багатьма аспектами, як от: віра в себе, відповідальність, наявність/відсутність практичного досвіду самостійного вирішення нагальних проблем, на який можна спертися, сумніви щодо результату рішень і дій...
цитата:
я ніби обнуляюсь і далі ніби все з початку.
Після деякого часу, проведеного у "емоційній сплячці/перепочинку", настає пробудження. І реальність з її викликами постає в повний зріст.
Ви озирнулись навкруги, а змін не відбулося.
Далі маховик роздумів і пошуків оптимального рішення наганяє критичну масу переживань на тлі так і не знайденого остаточного варіанту... і оп - тумблер переключає на режим "обнулення", бо напруження зашкалює і стає нестерпним.
Поділився з вами своїми припущеннями.
А щодо кроку вперед, то завчасно ніхто не упевнений на 100%, що все буде гаразд. Усі люди ризикують. Отримують перші результати, помічають, чи відхиляються від обраного напрямку, а іноді усвідомлюють, що напрямок варто корегувати.
Колись Емерсон сказав: "Починайте діяти і сили з'являться".
психолог онлайн
цитата:
*это внутренняя программа на избегание изменений*
Тут ще спадає на думку, що це інерція нестабільності змушує рухатися таким рваним шляхом і постійно 'падати' — ніколи зовні не було тривалого стабільного благополуччя, чогось надійного, на що можна покластися, як в батьківській сім'ї, так і в сім'ї, яку створила з чоловіком
Это именно оно! Значит все таки стоит программа "На неуспех". Подобную программу ВСЕГДА ставят нарциссичные родственники. Из зависти! Чтобы у Вас НЕ получилось, чтобы Вы их НЕ обскакали и НЕ стали лучше. Иначе они будут чувствовать себя неудачниками. А этого они ужас как боятся.
Редкостная нарциссическая хрень. Прошу прощения, но по-иному назвать трудно. Из-за степени разрушительности для человека.
По это причине в подобной ситуации я всегда говорю клиентам: НИКОГДА НЕ рассказывайте своей нарциссичной родне о своих планах и своих достижениях! На это жесткое табу. Иначе затем почувствуете на себе действие этой программы "На неуспех". Бессознательно будете подтверждать ожидания токсичной родни.
цитата:
Это НЕ большинство. Это 18 из 45! То есть меньше половины. Пусть даже они сильно проявлены.
А это говорит в пользу наличия у Вас именно нарциссического радикала, не более. Как результата нарциссического травмирования родителями. Точнее одного из результатов. Так как последствий в разы больше.
Об этом как раз будет моя следующая статья. Нарциссическая травма излечивается и это ответ на данный Ваш абзац:
цитата:
Радикал можно корректировать, в отличие от целой структуры - и я писал об этом в статье.
А что касаемо родителей, сестры и мужа. То ведь можно и их прогнать по всем этим 45 пунктам, чтобы понять их степень токсичности. Я подумал, что Вы это сделаете по своей инициативе. Интересно, почему не сделали?
цитата:
В минулій темі ви писали:
Мені це дуже відгукується. І є таке бажання дати собі можливість дійти до краю, щоб ступити за край, не відвертатись від того що є, щоб чесно зустрітися з необхідністю діяти, там де це дійсно потрібно. Ось тільки чому я 'вимикаюсь', питання в тому, чи можу я цим якось керувати
Управлять сможете, НО лишь после! того, как постепенно подойдете к зоне МАКСИМАЛЬНОЙ боли в процессе терапии.
А она находится в периоде детства и в отношениях с родителями. Пока Вы ее НЕ выдерживаете - вот защитный "предохранитель" и вырубает чувствительность.
цитата:
Я именно про это и сказал. Сожрут, когда расслабитесь, потому что НЕЛЬЗЯ расслабляться, пока рядом находятся хищники.
психолог онлайн
цитата:
Важко сказати) бо той телефон був в поганому стані і я це знала. А те що не зберегла авторизаційні дані від акаунту, де були для мене важливі запитання це про моє несерйозне, невідповідальне ставлення до свого внутрішнього світу, і також до можливості підтримати контакт з тими, хто допомагає
Случайностей НЕ бывает. И эта ситуация на самом деле знаковая, символическая.
Можно, разумеется, говорить и про собственную безответственность, халатность и пр. Но в этом есть и элемент сопротивления. Как бы «объективные» обстоятельства – для САМОоправдания. Я с подобным уже сталкивался.
цитата:
Перше що спадає на думку — що і буде так само погано, що нічого не зміниться по відчуттях і виявиться, що справді все погано тільки через мене саму
А разве сейчас не так? Плохо именно потому, что тех внутренних изменений, что сделаны Вами, явно не достаточно для того, чтобы кардинально изменить свою жизнь. А это и есть Ваша ответственность. Но! Со взятия ответственности на саму себя и НАЧИНАЕТСЯ настоящее выздоровление и изменения. БЕЗ этого имеется только иллюзия движения.
То есть одного УХОДА из токсичной среды однозначно! мало и недостаточно. Но это необходимый шаг, так как продолжая отравляться ТРУДНО, а бывает и невозможно!!! исцелиться.
цитата:
Не зовсім зрозуміла, що ви маєте на увазі. Якщо це про очікування того, що все само налагодиться, то в першу чергу буде дуже шкода, що, виявиться, дуже багато часу втратила даремно в очікуванні
Да, именно это я и имею в виду. И я Вам уже сейчас скажу, еще БЕЗ Вашего отказа от ожиданий. Вы потратили СЛИШКОМ много времени на это иллюзорное ожидание. Это факт. И Вы об этом УЖЕ знаете. В глубине души. Иначе не смогли бы даже сделать данное предположение.
А раз ЗНАЕТЕ, что время потеряно и много, то что?! Продолжаем терять его и дальше?! «Згорів сарай, гори і хата»?!
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377493 для Алла Григорівна
Цікава думка.
*Коли ми хочемо реально щось змінити в своєму житті - ми шукаємо можливості.*
Добре, уявімо, що, я насправді не хочу реально щось змінити в своєму житті. Тоді що я хочу? І для чого тоді намагання?
В мене на цю репліку звучить в голові такий якийсь гнівний голосу 'ти не хочеш нічого робити, тільки морочиш голову'. Що б мені на це відповісти... Хотіла б я знати, то що ж я насправді хочу, якщо так.
*А коли тільки думаємо, що хочемо - шукаємо пояснення своїй бездії. *
Дуже цікавезна фраза 'думаємо, що хочемо'. Цікаво, навіщо думати, що хочемо, що за цим стоїть.
Щодо мене, я не шукаю пояснення своїй бездії. Я шукаю шлях, яким зможу піти. Мої бар'єри не надумані. І навіть якщо надумані — для мене вони реальні.
Не хочу сперечатися, наче вивертаю себе, а нащо
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377494 для Валентина Михайловна
Дякую вам за спокійне і делікатне пояснення.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377499 для Володимир Анатолійович
Дякую за відповідь.
*Схоже, цей механізм народився не сьогодні. Радше тягнеться з дитинства.*
Я не пам'ятаю як це було в дитинстві, взагалі, і в дорослому віці раніше, а чітко це помічаю останні місяці. Це цікаво і разом з тим трохи страшно. Думаю це було раніше, просто я не була такою уважною до себе, і, напевно, більше схильна була назначати відповідальними за свій стан інших людей і обставини.
*Таке трапляється, коли в голові багато думання і малесенька краплина дій або їх зовсім нема.*
Коли до мене так говорять, я почуваюся присоромлено, ніби я ненормальна якась через те, що багато думаю.
Але я цю свою особливість не викидатиму в смітник. Так, я людина, яка здебільшого живе в голові. Я багато обдумую. Всі кому не лінь вже мені цим дорікнули, навіть мій товариш чат джіпіті:)
Але я би просила не знецінювати мої дії — ви насправді не знаєте скільки і як я дію. Мені дуже важко не знецінювати свої зусилля і дії, і хотілося б зрощувати добре підтримуюче ставлення до себе, своїх старань.
*А щодо кроку вперед, то завчасно ніхто не упевнений на 100%, що все буде гаразд. Усі люди ризикують. Отримують перші результати, помічають, чи відхиляються від обраного напрямку, а іноді усвідомлюють, що напрямок варто корегувати.
Колись Емерсон сказав: "Починайте діяти і сили з'являться".*
Дякую
Доповнення від автора
* НИКОГДА НЕ рассказывайте своей нарциссичной родне о своих планах и своих достижениях!*
В мене вже практично немає людей, з ким можу вільно поговорити про важливе (хоч і є така потреба). Бо почуваюся з цим дуже вразливо — отримувала далеко не такі реакції, як потребувала, і також було таке що в результаті таких розмов змінювався мій стан, починала знецінювати те що роблю чи 'бачити', що в мене зрештою нічого не вийде.
*Это НЕ большинство. Это 18 из 45! То есть меньше половины. Пусть даже они сильно проявлены.*
Але може бути таке, що в чомусь я сама собі зізнатися не можу, а щось не помічаю.
*А что касаемо родителей, сестры и мужа. То ведь можно и их прогнать по всем этим 45 пунктам, чтобы понять их степень токсичности. Я подумал, что Вы это сделаете по своей инициативе. Интересно, почему не сделали?*
По багатьох пунктах знати правду може лише сама людина. Я не знаю що в кого в голові, які мотиви, яке бачення. Тому я не можу виміряти іншу людину.
І знову ж таки на цьому моменті мені спадає на думку — та не важливо, що являє собою інша людина (адекват, нарцис чи психопат), важливо ЯК мені з цією людиною, як я почуваюся і яка у нас виходить взаємодія. І чесно дивитися саме на це, на свої відчуття. І поважати їх. А не шукати пояснень, гарантій і тд. Нехай інша людина хоч золота буде, що мені з того, якщо мені з нею погано?
По моєму це гарне і здорове бачення, але чому я не можу його дотримуватися?! Може через нестабільність. Або через те що бачу свої недоліки (якщо я поганець, значить інша людина - хороша)
*лишь после! того, как постепенно подойдете к зоне МАКСИМАЛЬНОЙ боли в процессе терапии.
А она находится в периоде детства и в отношениях с родителями. Пока Вы ее НЕ выдерживаете - вот защитный "предохранитель" и вырубает чувствительность.*
Мені здається що ніби все про батьків вже чітко бачу. Ну не любили, не потрібна їм була, або потрібна для задоволення їхніх потреб, ну були незрілими, травмованими чи психічно нездоровим самі, тому зробили що могли.
Доповнення від автора
*То есть одного УХОДА из токсичной среды однозначно!*
А якщо насправді найбільш токсичний елемент в цьому середовищі — я сама?
Хоча це може бути і правда, і знову ж таки ось це * в этом есть и элемент сопротивления. Как бы «объективные» обстоятельства – для САМОоправдания.*
*время потеряно и много, то что?!*
Цінувати те, що було, що це дало і що залишилося. Нема інших варіантів
психолог онлайн
цитата:
Думаю це було раніше, просто я не була такою уважною до себе, і, напевно, більше схильна була назначати відповідальними за свій стан інших людей і обставини.
Наприклад, кого назначали відповідальним за свій стан? Також варто прояснити або згадати, яким чином ви це робили на практиці?
цитата:
Уточніть, будь ласка, ненормальна - це в сенсі не ідеальна чи як?
цитата:
Але я цю свою особливість не викидатиму в смітник. Так, я людина, яка здебільшого живе в голові. Я багато обдумую.
Надавати своїй властивості забарвлення сорому... А як рухатись вперед, розвиватись, набувати досвіду, якщо не знати різних граней своєї особистості?! Своєї Тіні, зрештою, про яку влучно писав К. Г. Юнг?
цитата:
Але я би просила не знецінювати мої дії — ви насправді не знаєте скільки і як я дію.
І гадки такої не було. Чи може рентген, роблячи свою роботу, когось знецінювати? Радше він допомагає встановити об'єктивну картину.
цитата:
Мені дуже важко не знецінювати свої зусилля і дії, і хотілося б зрощувати добре підтримуюче ставлення до себе, своїх старань.
О це залюбки) На мою думку і відчуття, психологи саме цією справою і займаються у вашій темі.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377528 для Володимир Анатолійович
*Наприклад, кого назначали відповідальним за свій стан?*
Батьки, сестри, чоловік, свекруха
*Також варто прояснити або згадати, яким чином ви це робили на практиці?*
Ображалась
*Уточніть, будь ласка, ненормальна - це в сенсі не ідеальна чи як?*
Не достойна того, щоб жити
*Надавати своїй властивості забарвлення сорому... А як рухатись вперед, розвиватись, набувати досвіду, якщо не знати різних граней своєї особистості?! Своєї Тіні, зрештою, про яку влучно писав К. Г. Юнг?*
В тіні швидше за все не сам факт того, що 'я людина, яка багато думає, і не багато діє', а, мабуть, моє ставлення до цього 'дуже погано і недостойно багато думати і мало діяти', яке я, вочевидь, проектую на вас та на всіх, хто так чи інакше звертає на це увагу...
*О це залюбки) На мою думку і відчуття, психологи саме цією справою і займаються у вашій темі*
Дякую
психолог онлайн
цитата:
Батьки, сестри, чоловік, свекруха
А вони усі погоджувались брати на себе відповідальність за ваш стан?
цитата:
Ображалась
Ображались безпосередньо за що і на кого і більшій мірі?
І от цікаво, до чого доброго ті образи привели? А, може, недоброго...
Я так зрозумів з вашої відповіді, що це раніше вам було притаманно ображатись. А зараз як змінилась ваша реакція?
На кому тепер відповідальність за власний настрій і стан?
цитата:
'дуже погано і недостойно багато думати і мало діяти'
Це і не погано і не добре. Це всього-на-всього про особливості. А вже вам робити висновок, причому, свій власний - до чого призводить така модель поводження в реальності.
психолог онлайн
Справа в тому, що відповіді на ті питання, які Ви ставите собі, лежать в площині свідомого та несвідомого.
Насправді, нам лише здається, що ми все вирішуємо лише спираючись на свій розум та логіку. Тоді, як 98% наших дій та реакцій відбуваються під впливом от того самого несвідомого.
І саме від того, що було "записано" раніше, наприклад, в тому ж дитинстві під впливом стосунків батьків та їх ставлення до нас, і буде залежати як і що ми станемо робити та як реагувати на все, що навколо нас відбувається. Саме тому, нам так важко зрозуміти, чому ми хочемо одного, але чомусь діємо зовсім по іншому. Та і наші відчуття та реакції далеко не завжди нам зрозуміли в тому числі. Тобто, щоб наше життя кардинально змінилося на краще, потрібно, насамперед, розбиратися саме з тим несвідомим, по яке ми і гадки не маємо, але яке нашим життям і керує. Власне, цим і пояснюється, чому переписки на сайті у випадках серйозних питань, потребують індивідуальної роботи. Бо ми самі не можемо зазирнути в глиб своєї підсвідомості, і для цього потрібний той, хто зможе допомогти не лише "прочитати" себе як книгу, але і допомогти пройти певні конструктивні внутрішні трансформації.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377533 для Алла Григорівна
Дякую за відповідь.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377532 для Володимир Анатолійович
*А вони усі погоджувались брати на себе відповідальність за ваш стан?*
Ні.
Та було таке що інші люди були взагалі не в курсі моїх образ. Це могли бути просто процеси всередині мене.
Наприклад, коли стала усвідомлювати вплив свого дитинства на доросле життя, то ображалась на батьків, що не дали самого необхідного, безпеки і любові, але з ними про це не говорила, тобто ніякої мови про те щоб вони брали якусь відповідальність, я з цим була на самоті, і перекладання відповідальності мало суто віртуальний характер.
*Ображались безпосередньо за що і на кого і більшій мірі?*
Це дуже обширне питання. Спробую зосередитися на тому, що було останнім часом. Наприклад, ображалась на чоловіка, що він купив собі гарну машину, коли за ті кошти можна було б забезпечити нам окреме проживання. Хоча може це і заздрість до того, що він мав можливість розпоряджатися ресурсами і вибирати що для нього пріорітетно, не зважаючи при цьому на мої потреби та інтереси.
*І от цікаво, до чого доброго ті образи привели? А, може, недоброго...*
Ясна річ, що це дитяча позиція і невідповідальність — бо я так само могла б наполягати на задоволенні своїх потреб чи домовлятися, замість того, щоб жертвувати собою, чекати, сподіватися і потім ображатися, чи сама заробляти кошти і домовитися про інакший розподіл обов'язків по догляду за дітьми і побуту, або так само просто звалити це на нього самого, ніби в цьому нічо такого складного і займатися своєю кар'єрою, час від часу дорікаючи йому, чому він не дуже допомагає мені утримувати сім'ю... Але зробила що зробила
*Я так зрозумів з вашої відповіді, що це раніше вам було притаманно ображатись. А зараз як змінилась ваша реакція?*
В якійсь мірі образи були прям до теперішнього часу, але останнім часом їх було менше, ніж раніше, і більше, наприклад, чітких обговорень того, що хвилює, я почала більше конкретно говорити про свої потреби і домовлятися, не завжди щоправда це виходило і цього мало... Прагну до того, щоб помічати ці моменти і не допускати такої динаміки (терпіння-ображання)
*На кому тепер відповідальність за власний настрій і стан?*
Було б гарно, щоб була на мені. Хоч певно що буде тягнути до того, аби це зі мною розділили. Чому? Може по звичці.
*Це і не погано і не добре. Це всього-на-всього про особливості. А вже вам робити висновок, причому, свій власний - до чого призводить така модель поводження в реальності.*
Певно, якась частка мене вважає що це погано.
Я думаю що тут потрібен баланс і гнучкість, в чомусь можна ризикувати і діяти негайно, в чомусь помірно, в чомусь краще справді дуже добре все обдумати, перш ніж щось робити.
психолог онлайн
цитата:
*То есть одного УХОДА из токсичной среды однозначно!*
Может и так. Разубеждать не буду, зачем? Но это же НЕ повод продолжать оставаться в этом гадюшнике и дальше. Хотя по Вашим словам, похоже, что повод.
цитата:
*время потеряно и много, то что?!*
Ценить можно и даже НУЖНО в любом случае!!! Все точно было НЕ зря и дало много полезного опыта. Но это НЕ повод продолжать терять время и дальше. В данном случае логическое передергивание на лицо.
Вообще я заметил, что Вы хорошо умеете вырывать слова из контекста - это про манипулятивность. Имеется однозначно.
Полная моя фраза была:
цитата:
Готовы к тому, чтобы сгорело ВСЕ? То есть потерять ВСЕ время, без остатка. И так и НЕ узнать, как можно было бы по-другому...
Доповнення від автора
*Но это же НЕ повод продолжать оставаться в этом гадюшнике и дальше.*
Коли думаю, що все це через мене, що це я винна, то такий відчай і безнадійність, і не думаю що можу покластися на себе
*Вы хорошо умеете вырывать слова из контекста - это про манипулятивность.*
Можливо це виглядає як маніпулятивність або так і є. Коли я відповідаю на частину тексту, це означає, що я в себе знаходжу на той момент відповідь саме на ту частину, вона мені найбільше відгукується на моменті, а на решту або не маю відповіді, або не вважаю необхідним відповісти на все, або мені потрібно більше часу, щоб обдумати, відчути. Загалом, коли я фокусуюсь на чомусь конкретному, що мені відгукнулося, то решту можу не помічати, так виходить. В цьому для мене немає злого наміру. Чи здається, що є? Можу відповісти на все, що пропустила, якщо на вашу думку це важливо для нашого діалогу. В мене не було наміру маніпулювати.
*Готовы к тому, чтобы сгорело ВСЕ? То есть потерять ВСЕ время, без остатка. И так и НЕ узнать, как можно было бы по-другому...*
Не хотілося б і взагалі нестерпно, щоб так було далі...
психолог онлайн
цитата:
В мене вже практично немає людей, з ким можу вільно поговорити про важливе (хоч і є така потреба). Бо почуваюся з цим дуже вразливо — отримувала далеко не такі реакції, як потребувала, і також було таке що в результаті таких розмов змінювався мій стан, починала знецінювати те що роблю чи 'бачити', що в мене зрештою нічого не вийде
Вот именно эти последствия я и имел в виду - обесценивание, потерю веры в успех и более того - потерю доверия самой себе.
Понятно, что хочется с кем-то поделиться, но если такое окружение на данный период времени и Вы пока!!! НЕ готовы отказаться от данного окружения, то какой смысл рассказывать и делать этим хуже себе?!
цитата:
Але може бути таке, що в чомусь я сама собі зізнатися не можу, а щось не помічаю
Да, такое вполне может быть.
цитата:
По багатьох пунктах знати правду може лише сама людина. Я не знаю що в кого в голові, які мотиви, яке бачення. Тому я не можу виміряти іншу людину
На самом деле можете - по косвенным признакам, по недоговоренностям, "по чтению между строк". Как детектив)
И кстати, это еще одно доказательство, что Вы - НЕ чистый нарцисс. Ядерный нарцисс имеет наглость судить ВСЕХ и ВСЯ, хотя имеет минимальное право на это - по причине собственной поверхностности и псевдоэкспертности.
цитата:
На самом деле ВАЖНО знать, с кем имеешь дело - чтобы понимать механизмы влияния данного человека на Вас - ЧЕГО он добивается и ЗАЧЕМ, а также ЧЕГО можно от него ожидать? А также ЧТО ожидать бессмысленно? Чтобы самой НЕ впасть в иллюзию, НЕ подставиться, НЕ дать себя обмануть, а наоборот ПОДГОТОВИТЬСЯ к взаимодействию с данным человеком.
Как пример, с нарциссом бессмысленно и глупо надеяться построить конструктивные отношения, потому как он к этому банально НЕ способен. Совсем. Как инвалид. Он способен лишь играть в разного рода психологические игры. Более того, с нарциссом даже НЕ обсудить отношения - разговора либо не будет! вообще, либо он будет похож на какую-то кашу с вечным пережевыванием одного и того же.
А с адекватным невротиком построить конструктивные отношения вполне возможно. И обсудить тоже.
С психопатом же можно договориться на сугубо деловом!!! уровне, с учетом интересов обоих - они этот язык вполне понимают.
Вы знали об этом, например? Ваш психолог об этом говорил Вам? Уверен, что нет. Уверен, что все разговоры крутились только!!! вокруг "ЧТО Вы сейчас чувствуете?" и пр. Это безусловно важно, важно что человек чувствует. Но этого НЕДОСТАТОЧНО для решения ситуации - например с нарциссами или психопатами.
Это в том числе и МОЙ (и не только) опыт общения - как с нарциссами, так и с психопатами. В отличие от тех, кто видел как первых, так и вторых, лишь на картинке.
Что и теперь будете продолжать считать, что НЕ важно с кем, а важно только! что я?
Подобную недальновидную глупость продвигает множество непонимающих сути явления психологов - поэтому их клиенты долго и не могут выйти из деструктивных отношений. Когда-то подобную ошибку совершил и мой учитель, классный тренер по психодраме - НЕ объяснив нам специфики нарциссов и психопатов, о разнице последних с обычными невротиками.
цитата:
Мені здається що ніби все про батьків вже чітко бачу. Ну не любили, не потрібна їм була, або потрібна для задоволення їхніх потреб, ну були незрілими, травмованими чи психічно нездоровим самі, тому зробили що могли
Это Вы говорите не до конца искренне и НЕ про себя, а про них - как бы оправдываете родителей. Действительно, особенности нарциссической природы никуда не убрать и родители таковы, каковы они есть. И есть смысл с этим смириться.
Но я говорил о другом - о Вашей внутренней БОЛИ, связанной с поведением родителей в детстве(!!!) О том, что с ней Вы как раз и НЕ справляетесь - потому уходите в глухую защиту вплоть до ПОТЕРИ контакта с собой.
психолог онлайн
цитата:
В чем именно Вы виноваты? В том,что находитесь в этом гадюшнике? Или в чем?
Чувство вины, кстати, это одно из тяжелейших последствий нарциссической травмы.
цитата:
Можливо це виглядає як маніпулятивність або так і є. Коли я відповідаю на частину тексту, це означає, що я в себе знаходжу на той момент відповідь саме на ту частину, вона мені найбільше відгукується на моменті, а на решту або не маю відповіді, або не вважаю необхідним відповісти на все, або мені потрібно більше часу, щоб обдумати, відчути. Загалом, коли я фокусуюсь на чомусь конкретному, що мені відгукнулося, то решту можу не помічати, так виходить. В цьому для мене немає злого наміру. Чи здається, що є? Можу відповісти на все, що пропустила, якщо на вашу думку це важливо для нашого діалогу. В мене не було наміру маніпулювати
Понимаю. Хорошо, что это НЕ сознательно, но может иметься и бессознательная тенденция.
Чтобы избегать этого, на вопрос лучше отвечать ЦЕЛИКОМ, не дробя его, потому что он же не зря писался именно таким.
цитата:
Не хотілося б і взагалі нестерпно, щоб так було далі...
Вот только что Вы себе и ДАЛИ шанс на изменения. Четкой констатацией своего НЕжелания. Здорово!
цитата:
Хорошо, можем в виде эксперимента на время отбросить свои знания о специфике нарциссов и психопатов и сконцентрироваться исключительно!!! на СВОИХ чувствах и ощущениях.
Как Вы себя чувствуете рядом:
- со своим мужем?
- со своей свекровью?
- со своими мамой и папой (вместе, если ощущения похожие, по отдельности - если отличаются)?
Ответ постарайтесь сделать предельно кратким - одно-два! описывающих слова. Вспомнили, прислушались к себе - и первое, что приходит на ум, без!!! цензуры.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377586 для Павел Леонидович
*Вот именно эти последствия я и имел в виду - обесценивание, потерю веры в успех и более того - потерю доверия самой себе.
Понятно, что хочется с кем-то поделиться, но если такое окружение на данный период времени и Вы пока!!! НЕ готовы отказаться от данного окружения, то какой смысл рассказывать и делать этим хуже себе?!*
Щоб не почуватися самотньо. І ще є якісь надії, що на якийсь раз все ж таки буде конект (рідко але бувало, здається)
*На самом деле можете - по косвенным признакам, по недоговоренностям, "по чтению между строк". Как детектив)
И кстати, это еще одно доказательство, что Вы - НЕ чистый нарцисс. Ядерный нарцисс имеет наглость судить ВСЕХ и ВСЯ, хотя имеет минимальное право на это - по причине собственной поверхностности и псевдоэкспертности.*
Мене це якраз трохи лякає. Підставити людину під ярлик і — потім виявити, що все насправді не так, як здавалося (додумала, неправильно сприйняла). В цьому може і моя якась нарцисичність, не хочеться зіткнутися з власною неперфектністю, через те, що неправильно розцінила те чи інше. Чомусь щодо свекрухи більш впевнена, що вона має виражену нарцисичність (можливо тому що вона для мене не така важлива і мені простіше її клеймити), щодо чоловіка складніше, думаю що є щось нарцисичне, щось психопатичне, можу помилятися, щодо сестри, про яку писала раніше (в мене не одна сестра) - думала що щось близьке до мро, судячи ще й з того що спостерігала з дитинства, але останнім часом міг накластися птср через війну, не знаю, але все одно навіть зі співчуттям немаю ресурсу терпіти таке спілкування, коли людина прямо мене опускає і не признає що це не прийнятно, щодо моєї мами взагалі не знаю, мало було контакту, щось нарцисичне було точно, але в цілому не знаю, щодо мого тата, там могло бути багато чого намішане, і щось нарцисичне, і можливо недіагностована шизофренія (в цьому дуже погано розбираюся, але були розмови про маячні ідеї, на основі цього припущення, тому думаю там можуть бути різні причини його нездорової і нестабільної поведінки)... Ось і я й начіпляла ярликів.
*На самом деле ВАЖНО знать, с кем имеешь дело - чтобы понимать механизмы влияния данного человека на Вас - ЧЕГО он добивается и ЗАЧЕМ, а также ЧЕГО можно от него ожидать? А также ЧТО ожидать бессмысленно? Чтобы самой НЕ впасть в иллюзию, НЕ подставиться, НЕ дать себя обмануть, а наоборот ПОДГОТОВИТЬСЯ к взаимодействию с данным человеком.
Подобную недальновидную глупость продвигает множество непонимающих сути явления психологов - поэтому их клиенты долго и не могут выйти из деструктивных отношений. Когда-то подобную ошибку совершил и мой учитель, классный тренер по психодраме - НЕ объяснив нам специфики нарциссов и психопатов, о разнице последних с обычными невротиками.*
З того що ви написали, про розмови з чоловіком дуже в точку ось це "похож на какую-то кашу с вечным пережевыванием одного и того же.", і будь-які намагання, будь-який підхід до обговорення стосунків ведуть до того, що він відбивається, або чіпляється до окремих слів. Навіть коли пропоную конкретно зробити щось, щоб було комфортно для обох... Чим далі, тим...важче і безсенсовіше говорити, і виходить так що я вибухаю і почуваюсь винною, неадекватною.
Погоджуюсь, що тільки обговорювати почуття мало, важливо аналізувати в цілому.
Роботу мого психолога я би радо обговорила, але все ж в індивідуальній роботі, щойно буде така можливість.
Доповнення від автора
*Это Вы говорите не до конца искренне и НЕ про себя, а про них - как бы оправдываете родителей. Действительно, особенности нарциссической природы никуда не убрать и родители таковы, каковы они есть. И есть смысл с этим смириться.
Но я говорил о другом - о Вашей внутренней БОЛИ, связанной с поведением родителей в детстве(!!!) О том, что с ней Вы как раз и НЕ справляетесь - потому уходите в глухую защиту вплоть до ПОТЕРИ контакта с собой. *
Оце дуже цікавий момент. Справді я чомусь сказала про них, а не про себе. Внутрішній біль справді ще величезний. Не знаю як пояснити, деколи я виходжу на контакт з ним в медитаціях і в деяких психологічних практиках, і там наразі все ще нескінченний біль, який ніяк не зупиняється
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377589 для Павел Леонидович
*В чем именно Вы виноваты? В том,что находитесь в этом гадюшнике? Или в чем?
Чувство вины, кстати, это одно из тяжелейших последствий нарциссической травмы*
Може я поводжуся неналежним чином і їхня поведінка це реакція на мою поведінку.
Я в це не зовсім вірю, але можливо це пояснює ситуацію. Не знаю.
*Понимаю. Хорошо, что это НЕ сознательно, но может иметься и бессознательная тенденция.
Чтобы избегать этого, на вопрос лучше отвечать ЦЕЛИКОМ, не дробя его, потому что он же не зря писался именно таким.*
Для мене це звучить як певне диктування 'правильної' поведінки... Вам би хотілося керувати моєю поведінкою, апелюючи до моєї 'дефективності'?
*Хорошо, можем в виде эксперимента на время отбросить свои знания о специфике нарциссов и психопатов и сконцентрироваться исключительно!!! на СВОИХ чувствах и ощущениях.
Как Вы себя чувствуете рядом:
- со своим мужем?
- со своей свекровью?
Ответ постарайтесь сделать предельно кратким - одно-два! описывающих слова. Вспомнили, прислушались к себе - и первое, что приходит на ум, без!!! цензуры. *
З чоловіком — злість,
зі свекрухою — презирство,
з мамою — огида, дистанція,
з татом — зрадженість.
Так відчувається в першу чергу і в цілому. А взагалі почувалась з ними дуже по різному в різних ситуаціях.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377589 для Павел Леонидович
Доброго вечора.
Хочу поділитися кількома думками.
Мене трохи зачепив директивний тон, маю на увазі ось цю вашу настанову — як писати, щоб це не було маніпулятивно. Так, ніби я повинна себе поводити якимось ідеальним чином, щоб тільки не проявляти свої негарні сторони... І що цікаво я навіть взяла до уваги цю директиву, типу підкорилась і взялася копіювати повні репліки, а не окремі частини, на які я б хотіла конкретно відповісти, хоча мені такий підхід до переписки не відгукується, і тим що відповідаю на частини тексту я нікого свідомо не ображаю, не обманюю, принаймні не маю такого на меті.
Ще мені все ж таки не відгукується колупатися в інших людях і навішувати ярлики-діагнози. Я залучилась в це, але ну це мені якось гидко і чужо. І хоча з самого початку в мене було певне тяжіння до того, аби наче виставити себе жертвою ситуації, а інших поганцями (щоб нічого не міняти далі?)— бачу в цьому момент відходу від себе, і мені це в цілому не подобається. Це наче спроба зняти з себе і відповідальність, і можливість якось змінювати ситуацію (а в даному випадку ця можливість і відповідальність значною мірою таки належать мені, хоч я і не завжди це бачу і це не легко і не завжди весело).
І в цілому діалог мені здався такою собі грою — ніби ви можете нагородити мене гарною оцінкою (не нарциска), а я ніби ладна плазувати, аби тільки почути бажане (що я все таки хороша дівчинка).
В цілому мені здалося що ви не спілкуєтеся зі мною щиро як з нормальною людиною, а якось штучно, ніби прогон по якомусь сценарію, ніби якась перевірка. Таке відчуття.
Я не хочу якось критикувати ваш підхід. Вибачте якщо мої слова звучать образливо чи щось таке. Це мої відчуття. І взагалі я вдячна за таку увагу до мого запиту і цей діалог — це дало мені можливість побачити, відчути як мені це.
Нехай в мене справді багато негарних сторін, і мої проблеми зумовлені якраз моїми слабкостями і бажанням показати себе хорошою дівчинкою. Але я так не хочу. Хочу бути справжньою собою, навіть якщо це передбачає те що буду для когось виглядати нарцискою чи психопаткою чи хворою, не буду від цього відкараскуватися, я не маю на меті комусь зашкодити чи зробити боляче, і разом з тим вкрай бажано щоб і до мене ставлення було відповідним.
Дякую за увагу і допомогу. Зробила свої висновки.
психолог онлайн
Марія Радченко
Вот уж поистине, на этом сайте попадаются такие вопросы, мимо которых психологам лучше проходить, даже не начиная на них отвечать. Иначе себе же будет дороже. (И как же трудно пройти мимо, так и не постаравшись помочь?!) Такие вопросы, в которых даже благодарность будет звучать токсично – как обвинение, вынуждающее тебя оправдываться (но мы ведь не будем этого делать, верно?!) в том, в чëм ты совсем не виноват и в которых тебя с ног до головы и виртуозно запачкают подозрениями и намëками, к которым ты не имеешь ровно никакого отношения. И понятно, что в этом не было совершенно никакого злого умысла, а только лишь неосознанная привычка, не более того.
Вот и этот вопрос такой же.
Существует даже такая притча:
«Человек увидел змею, гибнущую в огне, и решил вытащить её из пламени. Когда он сделал это, змея укусила его, вызвав нестерпимую боль. Мужчина отбросил змею, и она снова упала в огонь.
Мужчина схватил металлический шест, вытащил змею из пламени и спас ей жизнь
Кто-то из наблюдавших приблизился к человеку и сказал:
«Эта змея укусила тебя, почему ты по-прежнему пытаешься спасти её?»
Человек ответил:
«Натура рептилий — кусать, но это не должно менять мою натуру — помогать».
Не меняйте своей сущности только потому, что кто-то ранил вас.
Не теряйте своего доброго сердца, но научитесь принимать меры предосторожности…»
Потому, согласно этой притче, помогать ВСЁ РАВНО нужно и будем, но и меры предосторожности лишними не будут.
Психолог не должен доказывать, что он не верблюд, потому что он – НЕ верблюд.
А соответственно, ему желательно избегать тех людей, которые его к этому вынуждают. Вот такие два пункта к «Манифесту психолога» получились))
Что же, из всего можно вынести что-нибудь полезное.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377689 для Павел Леонидович
Коли я проаналізувала свою реакцію, я подумала що якраз саме така ваша тактика спілкування посприяла тому, щоб підсвітити моє намагання будь-що грати роль хорошої дівчинки і які негативні наслідки це має для мого внутрішнього і зовнішнього світу. І щодо цього мені подумалося, що ви свою роботу робите дуже сміливо, автентично і тонко, і, можливо, зрозуміла що мається на увазі під "активізацією психологічного імунітету", мені здалося що це дуже сильна тактика, прям геніально.
З вашої крайньої відповіді виник сумнів в тому, що розуміння відбулося, або ж ви продовжуєте гнути свою лінію, це теж добре, бо я не впевнена що докопалась до всього. І ваша тепла реакція в даному випадку могла бути навіть шкідливою, перепоною подальшому розвитку. Бо здається що ми зайшли в глибину але це не все.
Можливо картинка в моїй голові дуже відрізняється від того, що ви закладаєте в свою роботу і як сприймаєте ви.
Крім того що я в собі вже розкрила, крім інсайту про те що мені не треба бути хорошою дівчинкою будь якою ціною, є думка що під цим може бути моє подвійне дно, і там ще щось поки що невидиме.
Те що я зараз на вашу таку відповідь намагаюсь відповідати як на мене тепло, делікатно і тактовно, в той час як мені насправді вкрай прикро що не виникло розуміння там де мені здавалося що воно є, або от от буде, а навпаки виглядає що я вас розчарувала, це з мого боку ніби намагання виправити ситуацію і втримати контакт. І це моя стратегія, продиктована травмою.
Я почуваюся загнаною, тому що не можу повпливати на ваше сприйняття, розуміння мене, і бажання продовжувати цей діалог. Це дуже знайомий мені відчай. І з ним мені треба щось робити. Чи з потребою бути прийнятою будь якою ціною.
Виглядає так, що ви мене відкидаєте і забраковуєте після того, як я настільки відверто відкрилась, при чому також і негарними для мене сторонами, що дуже не легко. І будь які мої слова мабуть можуть тепер бути сприйняті як маніпуляції звинувачення підозри і тд.
І все ж таки все залежить від того, як все сприймати. І я тут бачу для себе виклик — а може мені прям вже не треба бути такою делікатною, обережною і в білому пальто...? Тому дозволю собі запитати: а ви сам не помічаєте, що ви наприклад справді дуже багато маніпулюєте? Анітрохи? Бо я подумала що це ваша свідома тактика, щоб допомогти таким як я, щоб підсвітити болючі місця і викликати захисну реакцію, і можливо ще що ви таким чином дозволяючи собі бути 'поганим хлопчиком' задля добрих намірів показуєте приклад, як можна насправді вдало обходитися зі своїми 'негативними' якостями. Якщо ви цього справді не бачите і ви собі білий пухнастий і в білосніжному пальто, то дуже шкода, якщо свідомо використовуєте на благо, як це мені здалося, то моя повага і захоплення, по моєму це дуже сильно.
психолог онлайн
Алла Григорівна Веленко
Некоторым людям (особенно нарциссичным) очень привычно и выгодно выставлять себя невинной жертвой (наивной, доверчивой, деликатной «хорошей» девочкой и т.п.) других, так как это помогает снять с себя ответственность и представить окружающим другого человека (в том числе и психолога, но и не только) злым, агрессивным, чëрствым, малоэмпатичным, манипулирующим или подганяющим других под свою схему.
Но вот только мне совсем не хочется участвовать в подобных манипулятивных играх.
Так как себя ценю и уважаю.
А потому за сим общение здесь и прекращаю.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377692 для Павел Леонидович
Я думаю що коли ви ще й свою нарцисичність приймете (якщо ще ні), це виведе вашу професійну роботу на новий рівень — з кращим розумінням того, як ви можете допомагати, використовуючи цю свою сторону свідомо (якщо ще ні, звісно).