Боюсь публічних виступів
Добрий день. Мене турбує така проблема: я панічно боюсь виступати перед кимось або ж просто говорити. Всі мої публічні виступи починаються з панічних атак, головокружіння, пришвидшеного серцебиття, тремтіння рук і т.д. Мені важко зробити навіть звичайний телефонний дзвінок, щоб записатись наприклад до когось на прийом. Я починаю заїкатись, втрачаю нитку розмови, мозок ніби відключається і я не можу сказати ні слова. Цьогоріч вступила до університету і розумію, що успіх там базується на активності, яку я зовсім не можу проявляти. Навіть досконало знаючи відповідь я не можу наважитись підняти руку або відповісти. Всі радять виходити із зони комфорту і через силу відповідати, але це зовсім не виходить. Я не боюсь, що відповім неправильно чи що хтось про мене щось подумає, сам страх в тому, що я не зможу швидко й правильно сформувати думку і відповісти зв'язним реченням, а це зробити не можу через хвилювання, тобто виходить замкнутий круг. Кожен раз в голові репетирую як відповісти і що говорити, не можу говорити щиро і те, що тільки прийшло в голову, в мене все повинно бути заплановано наперед. Відчуваю через це жахливий дискомфорт, особливо в навчанні, так як вважаю себе досить обізнаною в багатьох питаннях, а відповідати боюсь. Чи можливо взагалі вирішити цю проблему, чи це в мене такий тип характеру і змінити це все ніяк не вийде, бо я така людина?
Питання від: ; Вік: 18

психолог онлайн
Добрий день.
"Чи можливо взагалі вирішити цю проблему, чи це в мене такий тип характеру і змінити це все ніяк не вийде, бо я така людина?" - Ви у питанні створюєте шляхи для відступу і сприймаєте це як вирок. Ваше доросле життя лише починається, а Ви вже готові здатись
психолог онлайн
Анно, добрий день! Описані вами симптоми є проявом соціальної тривожності і це точно не стала ваша характеристика, це можна скорегувати. Зазвичай для корегування соціальної тривоги рекомендують роботу із психологом у когнітивно-поведінковому методі. В ході терапії виявляються зв'язок між думками та емоціями, та коригування та оспорювання думок, що виникають у подібних ситуаціях.
Також в терапії соціальної тривоги добре працює експозиція або поведінковий експеримент — ситуація, коли ви навмисно стикаєтеся із подіями, що визивають тривогу, та налагодження зв'язку із цінностями, щоб зрозуміти навіщо вам потрібна боротьба із соціальною тривогою та збільшити мотивацію для лікування.
Для самостійного опрацювання рекомендую книгу Роберта Ліхі "Свобода від тривоги" — у ній є багато корисного про роботу із тривогою загалом, а 8 глава повністю присвячена соціальній фобії. Також корисною може бути книга із серії «Сам собі психотерапевт» "Подолати соціальну тривогу", Джилліан Батлер.
психолог онлайн
цитата:
Чи можливо взагалі вирішити цю проблему, чи це в мене такий тип характеру і змінити це все ніяк не вийде, бо я така людина?
Это не тип характера, а Ваши страхи, которые мешают Вам.
Изменить ситуацию можно с помощью индивидуальной работы с психологом.
В результате которой, Ваши страхи уйдут, появится уверенность и вера в свои силы. Тогда и проблема будет решена - Вы сможете
цитата:
виступати перед кимось або ж просто говорити.
Вы рассматриваете такой вариант решения проблемы?
Или какой помощи ожидаете от форума?