Проблема з самооцінкою
Є проблема з самооцінкою. З одного боку я не вважаю себе якимось поганим, хоча мені і здається, що по рівню успішності і досягнень я відстаю від багатьох своїх однолітків. З іншого я очікую від інших людей, що вони будуть до мене якось негативно, з осудом ставитися, що ускладнює спілкування. Я читав, що такі негативні очікування можуть бути ознакою заниженої самооцінки. Що мені з цим робити? Чи є спосіб позбавитися від цих негативних очікувань без довготривалої корекції самооцінки?
Питання від: ; Вік: 30
Тест на самооценку.

психолог онлайн
Петро, доброго часу доби!
Як давно зявилися негативні очікування?
Чому саме зараз звернули на це увагу?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Добрий день.
цитата:
Чи є спосіб позбавитися від цих негативних очікувань без довготривалої корекції самооцінки?
Що ви маєте на увазі?
Ви хочете змін, а працювати над цим не хочете?
психолог онлайн
Доброго ранку, Петре!
цитата:
Є проблема з самооцінкою. З одного боку я не вважаю себе якимось поганим, хоча мені і здається, що по рівню успішності і досягнень я відстаю від багатьох своїх однолітків.
В тому, що ви визначаєте як "ОДИН бік", вже проглядається два боки. Придивіться уважно і ви самі це помітите. "Не вважаю себе поганим" (чому б по-іншому не поставитись - я вважаю себе хорошою людиною) - один аспект. А ось другий - порівняння себе з іншими в площині успішності і досягнень. З приводу цього питання - навіщо себе порівнювати?
Упевнена в собі людина з адекватною самооцінкою ні з ким себе не порівнює. Вона зосереджена на реалізації своїх бажань, завдань і цілей, отримуючи насолоду від процессу. А ви що переважно відчуваєте в житті?
Тепер про ваш другий бік, а мій, виходить, ТРЕТІЙ -
цитата:
З іншого я очікую від інших людей, що вони будуть до мене якось негативно, з осудом ставитися, що ускладнює спілкування.
До речі, в ньому також два аспекти - ваші очікування і ускладнене спілкування.
Хочу вас краще зрозуміти - на чому грунтується очікування осуду з боку інших людей? Припускаю, що зможете провести аналогії між ситуаціями критики та осуду в дитинстві і в теперішньому часі. Хто цим займався з близьких та рідних?
Також варто з'ясувати, як саме ті очукування ускладнюють спілкування. Наведіть приклади.
цитата:
Що мені з цим робити? Чи є спосіб позбавитися від цих негативних очікувань без довготривалої корекції самооцінки?
Ваші наміри майже зрозумілі, а от як їх реалізувати, коли інформація потребує вивчення і уточнення?! Відповідь маєте?
Відредаговано автором 06-05-2023 10:00:27
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 341260 для Наталия Павловна
Доброго дня
цитата:
Як давно зявилися негативні очікування?
Чому саме зараз звернули на це увагу?
Думаю, вони з'явилися досить давно, просто не відразу я усвідомив у чому саме проблема.
Я переписувався в інтернеті з одним психологом і він сказав, що труднощі у спілкуванні з людьми можуть бути викликані саме цією проблемою
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 341264 для Віталія Юріївна
Доброго дня
цитата:
Що ви маєте на увазі?
Ви хочете змін, а працювати над цим не хочете?
Якщо чесно, то взагалі не хочу нічого робити, мені майже все стало нецікавим.
А стосовно цієї проблеми, то хотілося б перестати очікувати негативних оцінок від інших для вирішення деяких проблем.
психолог онлайн
цитата:
Думаю, вони з'явилися досить давно
от с того "давно" і треба починати, бо саме тоді у Вас формувалися когнітивні установки на підставі яких напрацьовувалося мислення, емоційні реакції та поведінка.
Очікування поганого, може бути через страх помилки, або сором безпорадності або необізнанності.. Щоб себе захистити від негативних наслідкив мозг і налаштований на превентивні міри.
Щоб цього позбутися - тре попрацювати з психологом. Зясувати через які страхи\травми\упередження Ви так поступаєте, розібратися з цим, та віднайти і закріпити автентичні цінності, реакції та поведінку. Робота глибока, некваплива та довгенька.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 341322 для Владимир Анатольевич
Доброго дня
цитата:
А ось другий - порівняння себе з іншими в площині успішності і досягнень. З приводу цього питання - навіщо себе порівнювати?
Я не можу досягти бажаного і отримати насолоду від життя. Відповідно, більшість часу я відчуваю себе зовсім нещасним. У певній мірі я відчуваю себе жертвою неправильного виховання і жорстокого соціуму. Це сворює мені психологічні перешкоди у житті. Виходить так, що я не роблю того, що хотів би і міг чисто теоретично, от і звідси порівняння з іншими.
цитата:
Більше всього критики, напевно, було від батька. Від нього скоріше така принизлива була. Не те щоб вона було кожен день, але таких випадків було достатньо. Коли я не міг щось зробити так, як він того хотів.
З боку матері скоріше була критика коли були якісь спроби бути самостійним.
Є негативний досвід із школи, булінг з боку однокласників. Можливо я з цієї причини очікую якихось насмішок з боку оточуючих. Буває, пройдуть повз мене якісь дівчата, і з якоїсь причини сміятися почнуть, і я подумаю, що може про мене одна іншій щось сказала, хоча розумію, що скоріш за все вони зі своїх причин сміються.
психолог онлайн
цитата:
Я не можу досягти бажаного і отримати насолоду від життя. Відповідно, більшість часу я відчуваю себе зовсім нещасним.
Причину першого поверхового рівня знайшли. Що збираєтесь далі робити, бо варіантів вбачається декілька:
1. залишити все, як є і, відповідно, більшу частину часу відчувати себе нещасним,
2. йти далі вглиб, знаходити підстави і причини інших рівнів. Пропрацьовувати їх і, як наслідок, змінювати ставлення до себе, змінюючи паралельно моделі сприйняття реальності, емоційного реагування і поведінки.
Вважаю, що усівдомлюєте певні закономірності - саме по собі нічого не змінюється, тим більше на краще. Бажано звернутись на індивідуальну терапію до психолога. Саме взаємодія з фахівцем призведе до позбавлення відчуття жертви.
цитата:
У певній мірі я відчуваю себе жертвою неправильного виховання і жорстокого соціуму. Це сворює мені психологічні перешкоди у житті. Виходить так, що я не роблю того, що хотів би і міг чисто теоретично, от і звідси порівняння з іншими.
Ви зможете зі стану жертви увійти в стан Автора власного життя і тоді буде можливим не теоретично, а практично задовольняти свої потреби і досягати бажаних цілей.
цитата:
Без перебільшення, наведені приклади залишили відчутний відбиток на вашій особистості.
Змінити минуле, щось в ньому виправити, звісно, неможливо. Проте можливо змінити до нього ставлення, аби воно не було тягарем в теперішньому часі.
Відредаговано автором 06-05-2023 14:49:19