чи те, що у мене нема друзів робить мене меншвартісною людиною?
декілька років тому я думала, що якщо покину своє маленьке містечко і переїду у велике навчатися, то всі мої проблеми зникнуть і все налагодиться у моєму житті. але все стало гірше, бо вдома у мене принаймні були рідні, а тут я одна.
всі мені казали, яка я молодець, що поїхала так далеко і я мимоволі тоді теж в це повірила. але))) всі мені казали, що тут у мене будуть справжні друзі, бо є мінімум 1 спільний інтерес - професія. але я так ні з ким і не подружилася. а ті з ким хоч трішки потоваришувала, вони перевелися з групи.
я просто навіть не зрозуміла, як всі одногрупники поділилися на групки і тими групками і сидять, спілкуються. а я одна і в такі моменти бажання поплакати мене розриває з середини. у такі моменти дуже сильно нав'язується думка, що я якась не така, що щось не правильно зі мною. і все різко втрачає сенс. типу що я тут роблю взагалі? це місце для таких як вони, а не я. знаєте, просто хочеться закритися в квартирі і нікуди не виходити.
ще одне, це мої інтереси. от мені щось подобається, потім я бачу, що комусь з знайомих теж це подобається і я починаю думати, що та штука не для мене, що типу я її недостойна.
за цей тиждень навчання я не можу спати, в грудях стискає, руки постійно трусяться. мені тут зле, на мене ніби це все тисне. у мене тривога кожен раз коли кудись треба виходити, всю трусить, живіт болить, хочеться блювати. а коли я думаю про те, що мені треба буде йти на вибіркову дисципліну, де нікого з моїх знайомих нема у мене такий стан, ніби я зараз впаду. знову ж таки, я починаю думати, що я прийду і буду найгірша в усіх сенсах, мені буде соромно, і з мене насміхатимуться. в мене нема стійкого уявлення яка я людина. ні зовні, ні всередині. коли мені спокійно, то мене все влаштовує, а коли треба спілкуватися з іншими, то я себе ненавидіти починаю.
я намагалася про це поговорити з мамою, але бачу, що їй теж сумно від того. вона лише каже, що та нормальна ти просто йди і говори з дівчатами. але я не можу говорити про те, чого я не знаю. мій максимум це формальні фрази. деколи мені здається ніби я не вмію спілкуватися, відчувати співрозмовника. бо мене тупо кожен раз всередині мутить.
що мені зробити щоб не було так тривожно майже весь час я хочу бути нормальною, почувати себе нормально. я не хочу вічно думати, що про мене подумають інші
Питання від: ; Вік: 19

психолог онлайн
Доброго дня.
Коли у Вас почався такий стан, і після яких подій в житті? Я так розумію, він загострився зі вступом у ВИШ, але схоже, що і раніше могла мати місце тривожність і занижена самооцінка.
цитата:
типу що я тут роблю взагалі? це місце для таких як вони, а не я
Від кого або після чого у Вас з'явилась думка про те, що Ви гірші за інших?
цитата:
Але ж інтереси не припиняють бути Вашими від того, що хтось іще їх розділяє. Майже жоден інтерес не унікальний, це дає змогу людям розділяти інтереси між собою і спілкуватись за ними, як на мене це добре. І нема ніякої об'єктивної "планки", дл якої Вам треба дотягнути, щоб почати цікавитись чимось, це так не працює.
цитата:
я не можу спати, в грудях стискає, руки постійно трусяться. мені тут зле, на мене ніби це все тисне. у мене тривога кожен раз коли кудись треба виходити, всю трусить, живіт болить, хочеться блювати
З цим варто звернутись до лікаря-психіатра, щоб Вас продіагностували і за необхідності виписали щось для зниження тривожності.
цитата:
в мене нема стійкого уявлення яка я людина. ні зовні, ні всередині. коли мені спокійно, то мене все влаштовує, а коли треба спілкуватися з іншими, то я себе ненавидіти починаю
А з цим - до психолога або психотерапевта, тому що ненависть до себе треба довго розбирати.
Доповнення від автора
точно сказати не можу, коли це зʼявилося. в дитинстві ніби все було добре, я була трохи соромʼязлива, але друзів мала. воно починалося поступово якось, але отак сильно я це відчула, коли в середній школі подруга різко перестала спілкуватися, я намагалася дізнатися що сталося, перепрошувала її, але вона нічого не пояснювала. тай я почала ритися в собі, думала, що це щось зі мною не так. ну власне від того воно і пішло.
ще хотіла запитати, як правильно обрати психолога? або що робити, якщо до психолога зʼявляється відраза? я була у 3 психологів, перша мені сподобалася, але вона не могла зі мною регулярно зустрічатись. а інші 2 просто не заходили, мені не хотілося їм відкриватися, просто не мож було видушити з себе слів
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
цитата:
як правильно обрати психолога?
Дивіться на освіту, вона повинна бути вищою психологічною (бакалавр, спеціаліст або магістр) або медичною (спеціальність - психіатрія та психотерапія). Якщо шукаєте не просто психолога, а психотерапевта, то крім вищої освіти повинні бути пройдені (або в процесі) курси психотерапії у певному підході (психоаналіз, КПТ, гештальт, клієнт-центрована терапія, екзистенційна, тілесно-орієнтована та інші). Психолог-психотерапевт має право не просто консультувати клієнтів, а і займатися психотерапією, тобто більш глибоко і грунтовно розбирати проблеми клієнта. Якщо психотерапевт має вищу медичну освіту, він має право також діагностувати розлади і виписувати ліки, якщо ні - то не має, але за підозри на якийсь розлад у клієнта, повинен спрямувати його до психіатра.
Психолог не дає порад, не нав'язує своєї точки зору, дотримується конфіденційності (секретності) отриманої від клієнта інформації, користується тільки методиками з доведеною ефективністю, які не шкодять клієнтові.
Якщо шукаєте психолога на форумі, можна подивитись анкети і відповіді іншим користувачам. Також можна пошукати інформацію про різні підходи психотерапії, щоб мати про них уявлення і обрати підходящий.
Стосовно негативних емоцій до психолога. Їх можна проговорювати з самим же психологом на консультації, бо вони можуть бути проекцією Ваших почуттів до якоїсь іншої людини на фахівця. Тобто, психолога як людину поза робочими кордонами Ви не знаєте, тому можете під час консультацій відчути до нього ті ж емоції, що і до людей з Вашого життя, з якими є певні проблеми. Це називається переносом і краще таке обговорювати зі своїм психологом.
Якщо відраза чи ще якась емоція виникає через особисту неприязнь до фахівця, серйозні ціннісні розбіжності між вами (якщо вони заважають роботі) або через те, що фахівець "просто не подобається і все", можна змінити психолога, це теж нормальна практика.
Відредаговано автором 07-09-2023 19:30:02