Фінансова не грамотність
Доброго ранку, мабуть я фінансово не грамотна, так як не вмію накопичувати гроші, певно за цим стоїть якась психологічна проблема. А проблема ось в чому: як тільки у мене зявилися гроші мені потрібно їх витратити- віддати, тобто- накупити дітям та внукам усього, зробити мамі день народження, купити мамі одяг, купити батькові годинник та телефон. Тобто як в мене немає грошей, я іх збираю, як тільки зявились, мені треба витратити на рідних майже все. Що в мені за психологічна проблема? Можливо, якась дитяча травма?
Питання від: ; Вік: 55

психолог онлайн
Тетяна Штапова
Доброго дня, Анно!
Що спонукає Вас думати, що це саме дитяча травма? Як ставилися до грошей у Вашій родині, коли Ви були дитиною? Коли батьки отримували зарплатню, на що вона витрачалась у першу чергу? Чи була така практика, як відкладати на чорний день?
І ще, дарувати подарунки - це форма прояву любові до близьких, і саме по собі це не щось погане, навіть навпаки. Але насторожує те, що даруючи щось іншим, Ви часто забуваєте про себе і свої базові потреби, на які треба відкласти грошей. Як вважаєте, що за цим може стояти?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360417 для Марія Радченко
Батьки у фінанси нас ніколи не посвіщали, але у нас було все, але тільки те, що батьки рахують за потрібне, нашої думки ніхто не питав, тому і незнаю чи відкладалось на чорний день.
психолог онлайн
Значить, це не травма, а просто не вироблена навичка розпоряджатись грошима, яку не пізно набути зараз, почавши планувати чіткіше свій сімейний бютжет. Тобто, на покупки для рідних можна виділити якусь окрему частину, щоб не витрачати одразу все, а інше можна відкласти для інших цілей.
Доповнення від автора
Дякую за відповідь, спробую так відкладати
психолог онлайн
цитата:
Доброго ранку, мабуть я фінансово не грамотна, так як не вмію накопичувати гроші, певно за цим стоїть якась психологічна проблема. А проблема ось в чому: як тільки у мене зявилися гроші мені потрібно їх витратити- віддати
Анна, доброго ранку. Як Ви ставитесь до людей, у яких є гроші? Що думаєте про людей, які можуть багато чого собі дозволити в фінансомоу плані?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360421 для Тетяна Штапова
Ніколи не рахую чужих грошей, але дуже соромно коли в мене їх немає, падає самооцінка, і я розумію що є різні верстви населення як бідні так і багаті.
психолог онлайн
цитата:
Це зрозуміло, але як Ви ставитесь до людини, у якої достатньо грошей?
Що з Вами відбувається в ті моменти, коли Ви витрачаєте гроші на себе?
Доповнення від автора
Витрачаю гроші на себе за потреби- відчуваю радість, задоволення, маю гарний настрій, відчуття самодостатності. Щодо багатих людей- дивуюсь де беруть такі суми грошей
психолог онлайн
цитата:
Витрачаю гроші на себе за потреби- відчуваю радість, задоволення, маю гарний настрій, відчуття самодостатності.
Більше витрачаєте на себе чи на інших?
цитата:
Щодо багатих людей- дивуюсь де беруть такі суми грошей
У Вас такі люди викликають захоплення, роздратування чи можливо якісь інші почуття?
Доповнення від автора
Мабуть більше на інших, багаті дюди викликають зарплення
психолог онлайн
Наталия Горская
цитата:
Мабуть більше на інших
Можливо, у Вас є психологічна установка, що інші люди заслуговують більше, ніж Ви на те, щоб
цитата:
відчуваю радість, задоволення, маю гарний настрій, відчуття самодостатності
цитата:
Батьки у фінанси нас ніколи не посвіщали, але у нас було все, але тільки те, що батьки рахують за потрібне, нашої думки ніхто не питав
Також має значення, як до Вас відносились батьки у дитинстві. Якщо Вашої думки ніхто не питав, Ви можете також ігнорувати свої потреби, бажання, ставитись до себе так, як колись ставились батьки. Для того, щоб розібратись, що Вам насправді потрібно, чому Ви забороняєте собі мати гроші, навіщо Вам потрібно віддавати іншим більше, ніж Ви можете, краще звернутись до психолога.
психолог онлайн
Тетяна Штапова
Марія Радченко
Анно, це не неграмотність, а вплив почуттів.
Вам важливо розібратися з вашими почуттями та внутрішніми установками.
Щось всередині може не дозволяти витрачати на себе "більше ніж достатньо " (або якась інша установка).
Щодо того, куди саме Ви витрачаєте- за цим також можуть стояти певні ваші відчуття.
Наприклад, бажання "захистити від проблем цього життя ("я так мало можу їм дати/допомогти/.., нехай хоч порадіють моїм подарункам"), або страх засудження ("вони можуть подумати, що мені шкода на них грошей "), або страх опинитись без допомоги ("якщо я допомагаю, то і зі мною будуть вчиняти так само"), або щось інше.
Вам важливо почати чути Свої бажання та дозволити собі їх реалізовувати.
Це не так просто, як здається. Адже всередині Вас є багато чого, що буде заважати (для початку те, що вкладали батьки, коли не дослухались до ваших побажань, а, можливо і прямо "наставляли" що Ви будете "гарною" тільки, якщо будете піклуватись про когось , батьків, сестер/братів тощо).
Потім можна знайти баланс між реалізацією власних бажань і допомогою іншим.
психолог онлайн
Здравствуйте, Анна!
цитата:
Що в мені за психологічна проблема? Можливо, якась дитяча травма?
Это не психологическая травма, а ваша характерология.
Если учесть, что характер человека формируется до 5-7-летнего возраста, можно сказать, что на ваше неумение
цитата:
накопичувати гроші
повлияло ваше детство и социум, в частности родители и их установки касательно денег -
цитата:
але у нас було все, але тільки те, що батьки рахують за потрібне, нашої думки ніхто не питав, тому і незнаю чи відкладалось на чорний день
Вы задали вопрос о причине проблемы.
А хотите ли вы изменить ваше отношение к этому -
цитата:
як в мене немає грошей, я іх збираю, як тільки зявились, мені треба витратити на рідних майже все
?
психолог онлайн
Марія Радченко
Вітаю, Анна.
"Що в мені за психологічна проблема? "
На мою думку, це тревожність. Ви постійно перебуваєте в стані тревоги: коли не маєте грошей та коли вони є. Але коли їх не має, Ваша тревога не така велика, бо жити " в притик" Ви звикли, знаєте як це (" збираєте їх"). А ось коли зявляються гроші, більше якоїсь суми, тревога ( можливо, що мати гроші небезпечно) стає нестерпною і Вам необхідно позбутися " зайвих" грошей. Бо,тільки так Ви повертаєтесь в комфортні для Вас умови.
Причин у цього явища може бути багато: від трансгенераційної травми до ... "дитячої позиції"( дитина не може розпоряджатися грошима).
Якщо це Вам заважає та є бажання змінити ситуацію, терапія Вам в поміч .
консультация психолога
Вашу поведінку можна охарактеризувати як "фінансова інфантильна поведінка"
Тобто людина не включає голову, ухвалюючи рішення, а керується лише емоціями. Це призводить до імпульсних покупок..
Головний критерій інфантильності – це швидкість. Інфантильна людина приймає рішення швидко, без роздумів, як дитина. Щось їй сподобалося — раз, і вона одразу протягує руку. Замість замислитися: а що це? Чи потрібне воно мені? Чи я це хочу? Чи зробить воно мене щасливою?
Найпоширеніша, хоча не єдина причина — коли людина в дитинстві втрачала можливість витрачати, батьки змушували її економити. Так, у радянські часи великі гроші здавались чимось рідкісним, а до багатих людей ставилися негативно. Вважалося, що заробити велику суму можна лише незаконно.
Не можна сказати, що інфантилізм — це погано. Зрозуміло, якщо людина продала квартиру, машину, а потім усі ці гроші вбухала в якесь сумнівне підприємство — це, безперечно, погано. .
Але, якщо людина не впадає в крайнощі, а отримує задоволення і при цьому не ризикує фінансовим становищем сім'ї, то чому б не дозволити їй пограти в це? Головне - зберігати контроль над тим, що відбувається.
Відредаговано автором 11-02-2024 00:38:35