Чому я відчуваю себе неповноцінною і як я можу це змінити?
Добрий вечір. Я 18-річна дівчина, добре навчаюсь, у мене чудовий хлопець, гарна сім'я, але я незадоволена своїм життям. В усьому я намагаюся бути ідеальною, особливо це проявляється у зовнішності, можливо це звичайні дитячі комплекси, але для мене це проблема. Напевно все зводиться до зовнішнього вигляду, я постійно намагаюсь худнути, хоча і знаходжусь в не найгіршій формі. Завжди стараюсь робити все ідеально (приклад з навчанням: максимальна оцінка 100, варто мені отримати 99 і відчуваю, що мала зробити більше). Боюсь спілкування з людьми, чесно кажучи мені здається, що я виглядаю дивно. Я завжди думаю, що інші люди кращі, що вони здатні на більше та гідні найкращого, чого про себе не думаю. Я не вважаю, що я повноцінна. Чи є у мене шанс відчути себе нормальною людиною і які установки я можу для цього змінити?
Питання від: ; Вік: 18

психолог онлайн
Ірина Миколенко
Вітаю вас.
Співчуваю вам, що ви знаходитесь у стані постійної тривожності та завищених вимог до себе.
Із вашої розповіді я побачила у вас комплекс відмінниці, занижена залежна від думки оточуючих самооцінка, надмірні вимоги та критика до себе.
Тут проблеми тягнуться з дитинства і однією порадою їх не вирішити – вам потрібна особиста терапія. У вас безумовно є всі шанси відчути любов до себе, свою цінність та внутрішню гармонію, але без допомоги психолога, чи навіть психотерапевта, це буде зробити досить складно.
А поки ви не дійшли до психолога, поміркуйте для себе над такими питанням:
-Для кого я хочу бути в усьому ідеальною? Хто не приймав мої помилки?
-Чию любов я мала заслуговувати в дитинстві?
-Хто казав (в дитинстві і зараз), що моя зовнішність недостатньо гарна? Тіло недостатньо струнке?
-Чи дійсно саме Я вважаю свого хлопця чудовим?
психолог онлайн
Яна Кіркеснер
Доброй ночи!
Задам несколько вопросов - для уточнения вашей ситуации.
"добре навчаюсь" - для кого хорошо учитесь? Для себя или для других?
"у мене чудовий хлопець" - что значит чудесный - уточните пожалуйста - какой именно ваш парень? ( характер, его взгляды, желания, цели)
"гарна сім'я" - более подробно расскажите про вашу семью - про родителей - какие у них отношения?
Как они к вам относятся? Поддерживают вас ? Или наоборот критикуют?
"В усьому я намагаюся бути ідеальною, особливо це проявляється у зовнішності, можливо це звичайні дитячі комплекси, але для мене це проблема."
Да это комплексы - плюс неприятие себя - но оно само по себе не возникло... как сказала коллега - все с детства идет.
Вас в детстве ограничивали или подавляли или может много от вас требовали?
Зачем вам быть идеальной?
Почему нельзя - просто быть собой?
"Я не вважаю, що я повноцінна. Чи є у мене шанс відчути себе нормальною людиною і які установки я можу для цього змінити?"
Конечно есть шанс! Шанс освободиться от установок - которые вам мешают нормально жить - поснимать иллюзии надо и насчет себя - и насчет вашего окружения - и насчет людей в целом.
Как вы думаете - если человек неидеальный был или стал - он все уже не заслуживает любви и счастья?
( разное в жизни бывает - у когото карьера рушится... у когото развод и семья распадается... а ктото приходит к своей старости)
Вам нужна психотерапия - с психологом - потому что комплексов у вас много и вы с ними давно уже живете - поэтому тут нужна помощь.
психолог онлайн
Вот вам добавлю -
Только что встретилось - как раз в тему.
" Мати низьку думку про себе – це не скромність, це руйнування."
Может - эта фраза вас наведет на какието важные осознания.
Что так вы только себя разрушаете - принижая всевремя себя.
А нужно наоборот учится себя любить и принимать - но это долгий процесс - но реальный!
Начать с уважения к себе - и замечать свои успехи - хотя бы не большие.
У вас фокус на больших достижениях и максимальных
А вы попробуйте на небольших фокусироваться, и даже если сделали не прям идеально - а просто хорошо - но по своему и уникально.