Турбують нав‛язливі думки
Доброго дня. Приблизно 3 тижні тому я майже весь день провів за комп'ютером. А ввечері заходжу на кухню (у мене ще світло там жовте, тьмяне, давить на очі). Я сів за стіл, про щось задумався і раптом миттєво в голову полізли різні нав'язливі думки і почалось відчуття ніби якоїсь пустоти, відчуження. Відчуття, ніби реальність і свідомість це коробка, а думки нахлинули такі ніби я хочу вилізти з тієї коробки. Це схоже, коли довго задуматися про те де знаходиться початок або кінець Всесвіту. Ще виникали думки ніби я робот, на автоматі, виконую звичайні рухи та задачі, не обдумуючи. Перших кілька днів голова просто йшла обертом, було відчуття що голова буквально забита цими думками. Інколи від них ставало дуже тривожно, можна відволіктися але ненадовго. І так кожен день. Зранку з ними прокидаюся і лягаю спати. Лягаю пізно ( не раніше 12 ночі але сплю загалом нормально). Колись зі мною таке було років 5-6 тому. Далі я служив в армії 3 роки (при цьому за весь цей період подібного не виникало). Можливо через постійне спілкування в колективі та зміну режиму фізичної та розумової праці. Хоча я часто працював за компьютером та сидів в телефоні. Зараз живу з матір'ю. Більшість часу проводжу за комп'ютером. Крім матері майже ні з ким не спілкуюся, хіба що в соцмережах. Скажіть будь-ласка, як подолати цей стан? Можливо пройде сам, чи слід кардинально міняти стиль життя та режим дня?
Питання від: ; Вік: 28

психолог онлайн
Інна Олегівна Зарицька
Олександра (Леся) Коцюба
Ірина Миколенко
Доброго вечора!
Прошу, порівняйте обидва свої стани і знайдіть відмінності
Ось цей
цитата:
Далі я служив в армії 3 роки (при цьому за весь цей період подібного не виникало). Можливо через постійне спілкування в колективі та зміну режиму фізичної та розумової праці.
з оцим
цитата:
Більшість часу проводжу за комп'ютером. Крім матері майже ні з ким не спілкуюся, хіба що в соцмережах.
Щось цікаве помітили?
В першому випадку життя хоч і було обмежене в плані свободи, проте було насичене фізичною активністю, розумовою працею, спілкуванням, взаєминами, тобто емоціями, обміном інформацією, які можна вважати різноманітною ментальною "їжею", що насичувала і живила душу і тіло.
А в другому випадку що? Цього всього нема. Зате є звуження кола інтересів і потреб майже то однієї точки(!)
Чому так відбувається? Навіщо відбувається? Ці питання треба нести на індивідуальну зустріч з психологом, причому онлайн формат теж абсолютно підходить.
цитата:
Я сів за стіл, про щось задумався і раптом миттєво в голову полізли різні нав'язливі думки і почалось відчуття ніби якоїсь пустоти, відчуження. Відчуття, ніби реальність і свідомість це коробка, а думки нахлинули такі ніби я хочу вилізти з тієї коробки.
Ось так, на мою думку, проявили себе захисні механізми дереалізації і деперсоналізації. Ваша психіка тікає від тривалої і непрохідної одноманітності.
цитата:
Крім матері майже ні з ким не спілкуюся, хіба що в соцмережах.
Де Ваші друзі? Де спілкування зі знайомими?
Як так вийшло, що Ви буквально зачинили себе у дуже обмеженому просторі?
цитата:
Скажіть будь-ласка, як подолати цей стан?
Потрібна співпраця з психологом і, звісно, власні конструктивні зусилля.
Відредаговано автором 26-08-2024 21:33:31
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброе Утро!
А как давно вы живете с матерью?
И какая она по характеру?
Не ограничивает ли она вашу свободу? Не навязывает ли вам свои решения?
Какие у вас отношения с отцом?
Какие именно мысли вас преследуют каждый день? ( опишите подробнее)
Возможно еще, из причин почему так на голову давление - погодные условия - сейчас очень жарко - а жара влияет и на общее состояние тоже.
Возможно, вам нужно скорректировать режим дня - попробовать раньше ложиться спать - и больше спать.
Так же, начать больше гулять на улице - там вы сможете больше насыщаться эмоциями - которых вам так не хватает - плюс свежий воздух - тоже поможет организму прийти в норму.
"Ще виникали думки ніби я робот, на автоматі, виконую звичайні рухи та задачі, не обдумуючи. "
Однозначно не хватает новых впечатлений и приятных эмоций вам - похоже на выгорание.
Согласна с коллегой Владимиром Анатольевичем - нехватка жизни как таковой - социальной жизни.
"Можливо через постійне спілкування в колективі та зміну режиму фізичної та розумової праці. Хоча я часто працював за компьютером та сидів в телефоні." - и это конечно тоже повлияло.
Тут нужна работа с психотерапевтом - чтоб разобрать как именно вы живете, и почему именно в таком режиме?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 370512 для Ірина Миколенко
Живу 6 років ( три з них проходив службу в армії ). з тих пір коли загинув молодший брат. Тому вона рідко буває життєрадісною. Після тої події стала віруючою. З батьком була розведена ще 15 років тому, він на наше життя не апвпливає хоч інколи з ним стикаємося. На рахунок особистого життя каже що мені потрібно знайти роботу та дівчину, бо в нашому маленькому селі немає ніяких перспектив. Але я, як і вона не впевнений у собі, консервативний, не здатен адаптуватися до проживання в місті, не знаю з чого почати, до того ж заважають лінощі. Я вчився у ВУЗі, 5 років але так не звик жити у міській метушні.
психолог онлайн
да это очень тяжело терять своих детей...
у вашей матери фрустрация - она застряла в горе... не смогла его принять полностью...
( ну такое мало кто принимает и уже потом переключается на новую жизнь)
Хорошо что стала верующей - это ее опора - пришла так к Богу через горе. ( тоже очень стандартный путь )
Только в горе вспоминают обычно про Бога - и преображаются.
Но я так понимаю - она как будто позабыла про вас... как будто вы ушли на второй план... и у вас с ней прохладные отношения - это так?
( ушла как бы в другую крайность )
А вам тепла и понимания от нее не хватает... это ощущается...
"На рахунок особистого життя каже що мені потрібно знайти роботу та дівчину, бо в нашому маленькому селі немає ніяких перспектив." - тут она права - вам нужно востанавливать социализацию.
Искать свой счастье - чтоб у вас была своя поддержка - был человек который вас примет и поймет.
Плюс работа - чтоб была стабильность - уверенность - и интерес к жизни.
Тогда и не будет у вас такого ступора - который ощущаете сейчас...
"Але я, як і вона не впевнений у собі, консервативний, не здатен адаптуватися до проживання в місті, не знаю з чого почати, до того ж заважають лінощі."
Тут вам надо взять себя в руки и начать работать над собой - потихоньку начиная с маленьких шагов каждый день.
Начать со спорта и прогулок - наладить режим дня.
Прописать план действий на месяц - и по нему двигаться.
Начать изучать то что вас интересует - может найти новое хобби - или что то новое для себя и интересное в плане знаний открыть и навыков.
Держать в порядке свой дом и пространство - это тоже дисциплинирует.
А главное определиться с направлением - чем вы хотите дальше заниматься?
Как хотите дальше жить?
Поставить цели и к ним идти - пусть своим путем но идти.
Найти соратников или людей кто вас будет в этом пути поддерживать.
Ну и желательно вам пойти на психотерапию - чтоб как раз увеличить свою уверенность, и убрать страхи и сомнения. Поверить в себя!
"Я вчився у ВУЗі, 5 років але так не звик жити у міській метушні." - ну вас никто и не заставляет жить именно в городе. Если это не ваше то и не надо. Это тоже нормально.
Просто может, поменять село на другой районный центр - где будет работа - а будет работу будет, и интерес, и финансы - а значит автономность, и самостоятельность, и свобода действий.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 370543 для Ірина Миколенко
"Какие именно мысли вас преследуют каждый день? ( опишите подробнее)"
В основному, думки, ніби я поринаю в якусь пустоту, небуття, виходжу за межі свідомості. Як тільки достатньо задумаюсь про це - одразу стає тривожно. Вчора було краше, поспілкувався з іншими людьми, в іншому місці, хоча й недовго. Трохи відволікся. А сьогодні знову те саме.
психолог онлайн
"Вчора було краше, поспілкувався з іншими людьми, в іншому місці, хоча й недовго. Трохи відволікся. А сьогодні знову те саме."
- вот же вам подсказка - куда и как двигаться... вам же полегчало от общения с людьми.
Так продолжайте в том же направлении - общайтесь - знакомьтесь - находите единомышленников.
Или просто людей с которыми интересно общаться на разные темы.
Меняйте локации - больше гуляйте.
Так вы, как раз и заполняете ту пустоту - которую ощущаете - когда вы один.
Старайтесь меньше фокусироваться на этой пустоте... меньше про это думать... не питать сам эти мысли... не притягивать их.
Этому можно со временем обучится - не зацикливаться на долго.
Фиксировать свои состояния - и самому их менять.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 370652 для Ірина Миколенко
Також додались думки про те, що я спостерігаю за своєю поведінкою, за своїми рухами. А ввечері такий дивний стан нападає, розумію що це не сон, а реальність, але вона якась примітивна і опустошена. Здається, єдине що утримає мене тут, це інстинкти. Хоч би з розуму не зійти. Дякую за поради. Буду намагатися якось вибиратися, але дуже важко виходить, навіть поступово...
психолог онлайн
Если хотите можете мне позвонить - проконсультирую вас.
Может хоть чучуть вам помогу - разобраться в вашей ситуации.
Так как случай у вас необычный.