Відчуваю апатію та агресію
Добрий день. Хочу звернутися по своєму стану. Вже давно відчуваю, що щось зі мною не так, останнім часом все частіше відчуваю апатію, пригнічений настрій, можу вибухнути від будь-якого тригеру, можу зірватися на дитині (дитині два з половиною роки). У моменти зриву накриває агресія та важко контрольована злість. Дуже часто стан такий, що не можу змусити себе чимось зайнятися, упадок сил, хочеться просто лежати у ліжку. Куди звертатися і як повернутися до нормального стану життя?
Вопрос от: ; Возраст: 28

психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Алла Володимирівна Романенко
Яна Кіркеснер
Доброго дня. Це схоже на депресивний стан чи вигоряння. Важливо дослідити чому він почався. Та долучити підтримку. Для цього можна
- обсудити цей стан з близькими. Можливо вам потрібний відпочинок, чи співчуття
- добре звернутися до психолога, щоб зрозуміти як виникає цей стан, та проговорити шляхи виходу
- якщо є такий стан стійким більше 2 тижднів, та заважає життю, та контактам з близькими, то потрібна допомога психіатра. Цього не варто відкладувати, тому що такий стан впливає і на вас і на дитиня, яка на вас спирається сильно ємоційно в малому віці.
психолог онлайн
Яна Кіркеснер
Доброго дня!
цитата:
ВІДЧУВАЮ АПАТІЮ ТА АГРЕСІЮ
Прийміть мої співчуття. У вашому стані присутні практично протилежні емоції - апатія, знесилення і агресія/злість. Це як два полюси, а між ними десь має ховатись спокій, рівновага, стриманість, упевненість в собі...
Спробуємо дещо з'ясувати.
цитата:
Вже давно відчуваю, що щось зі мною не так
Наскільки давно? Може, маєте припущення чим було спричинене таке відчуття і внаслідок чого почалось?
цитата:
Дуже часто стан такий, що не можу змусити себе чимось зайнятися, упадок сил, хочеться просто лежати у ліжку.
З описаних проявів, схоже на депресивний стан. Але остаточно його має визначити спеціаліст.
цитата:
Куди звертатися і як повернутися до нормального стану життя?
Зазвичай, аби визначити стан здоровья людини, звертаються до сімейного лікаря, здають певні аналізи і проходять обстеження. Якщо з соматичним здоров'ям все в порядку, подальший крок - звернення до профільного спеціаліста - психолога.
У Вашому випадку радше звернутись до лікаря психіатра, адже лише він ставить діагноз і в разі потреби призначає медикаментозне лікування.
Коли стан відновиться, от тоді вже однозначно до психолога - розбиратись з Вашим ставленням до себе, способами самопідтримки і самодопомоги, також із актуальними стосунками і так далі.
Без суттєвих змін у цій царині, проблеми, скоріше за все, повернуться. А Вам це аж ніяк не потрібно.
Розкажіть, як проходили пологи?
Хто Вам зараз допомагає?
Які у Вас взаємини з батьком дитини?
Дополнение от автора
Дуже дякую за відповідь, записалася до психіатра.
Почалося близько року тому, але загалом це не викликало такого дискомфорту як зараз. Були просто дні, коли відчувала себе пригнічено, а далі наче все приходило більш менш у норму.
Пологи проходили не дуже легко, але природним шляхом. Проте зазнала великих розривів як внутрішніх так і зовнішніх, далі стрес у пологовому з навʼязуванням суміші, а я хотіла годувати виключно груддю. Але через це пройшла, вдома все було добре, звикала до нового життя з дитиною. Та потім почалася війна, коли дитині було 1,5 місяці. Ми виїжджали до мами у селище. З поверненням назад у місто я знаходилася з дитиною сама, чоловік з самого ранку і до 9-10 годин вечора на роботі. Так продовжується і досі. Із сторонньою допомоги є мама чоловіка, якій я можу привести дитину 1-2 рази на тиждень, проте так далеко не кожен тиждень, бо вона працює і має власні справи. Тому в цілому ми з дитиною самі переважну кількість часу. Також місяць тому я пережила операцію на спині, мені ставили металоконструкцію, так як більше року я жила з постійними жахливими болями у поясничному відділі хребта. Після операції психоемоційний стан наче трохи погіршився, був навіть момент що я не хотіла виписуватися з лікарні. Бо я розуміла, що там я належу сама собі, а вдома знову залишуся сама з дитиною, а ще й період реабілітації, мені не можна підіймати нічого важче 3кг, нахилятися тощо. Тому це також мене, мабуть, підкосило. З чоловіком відносини в цілому нормальні, ми часто можемо сваритися, проте стараємося завжди спілкуватися і вирішувати усі проблеми. Але я часто кажу йому, що мені треба більше допомоги, він через брак часу чи небажання не завжди може задовільнити мої потреби, як і я його у інтимному плані. Бо лібідо майже на нуль. Це все дуже впливає на загальну атмосферу сімʼї, бо іноді все добре, а іноді ми живемо як сусіди. Коли він вихідний то хоче просто відпочивати, а я прагну піти з дому щоб трохи розвіятися. Але загалом я просто йду працювати, так як я ще й працюю віддалено, вийшла з декрету коли дитині було 1.8р. Складно все поєднувати, але у нас складна фінансова ситуація, і більше по моїй вині, бо я влізла у борги. Через це також себе катую та пережила великий стрес, коли прийшлося чоловіку розповісти про кредитні картки у мінусі. Саме через це навіть коли хочеться звільнитися з роботи, бо я не витримую навантаження - я не можу. Ми просто не справимося.
Гадаю, все це так чи інакше повпливало на мій психологічний стан. І чим далі - тим гірше. З самооцінкою у мене також завжди були проблеми, плюс досвід дуже важких абʼюзивних стосунків.
психолог онлайн
Вітаю!
У вас дуже багато незакритих історій і як наслідок ваше тіло на нулі і емоційний стан пригнічений. Щиро спічуваю вам!
Розкажіть, що вас наповнює? Де є джерела вашого дофаміну та радості? Це можуть бути просто речі: від масажу до прогулянки лісу. Важливо це практикувати. Якщо комп’ютер працює без перерв, він перегрівається і потребує паузи та зарядки. Це саме відбувається і з вами. Рекомендую вам також психотерапію, де ви зможете ділитись тим емоційним грузом, який лежить ярмом всередині. Також можна вести щоденник - виписувати потік своєї свідомості, це теж свого роду звільнення. Проте чесно кажучи, вам потрібна людина, яка розділить ваші страждання і дасть вам відчуття підтримки та співчуття. Мені здається ви щиро цього чекаєте від чоловіка, але він в силу своїх навантажень поки що не в достатній мірі може це дати.
Ви звернулись сюди і вже тут розміщаєте свою історію, переживання, страждання. Як вам читати повідомлення тут на сайті від психологів? Це те, що ви хотіли чи ні? Тут вас бачать, відчувають, бо ви дуже цього потребуєте зараз. Просити про допомогу, коли погано - це дуже здорова ознака! Шукайте цієї допомоги де тільки можна. Згодом ви відновити свої сили і зможете не виживати, а жити.
Відредаговано автором 25-08-2024 15:54:16
психолог онлайн
Яна Кіркеснер
цитата:
записалася до психіатра.
Мушу визнати, що Ви вчинили гідно, тобто подбали про себе. За Вас це ніхто не зробить(!) Як сьогодні, так і в подальшому.
Коли розкрили більш розлого ситуацію, стало принаймні зрозуміло, чим спричинений Ваш теперішній стан. Там багато викликів, починаючи від хвороби, далі через складні стосунки з чоловіком і аж до тягаря кредитів, що тиснуть і пригнічують.
І ось це теж нікуди
цитата:
З самооцінкою у мене також завжди були проблеми, плюс досвід дуже важких абʼюзивних стосунків.
не зникло. Його негативне відлуння також обов'язково позначається і впливає.
Отже, виходить, проблема комплексна. І тому вирішувати її теж треба, використовуючи комплексний підхід. Сподіваюсь, лікар надасть корисні поради і призначить препарати для нормалізації психоемоційного стану.
Їх вплив буде тимчасовий. Він має знівелювати негативні симптоми.
А далі? Далі буде складніше і триваліше. Терапія з психологом, аби відновити, чи, може, добудувати Ваше міцне доросле Я, щоби потім вже воно почало діяти, налагоджуючи різні сфери актуального життя.
цитата:
Тому це також мене, мабуть, підкосило.
В такому стані Вам, звісно, потрібно берегти себе. А реальна допомога чоловіка вкрай доречна(!) У зв1язку з цим
цитата:
З чоловіком відносини в цілому нормальні, ми часто можемо сваритися, проте стараємося завжди спілкуватися і вирішувати усі проблеми.
чи вирішено питання буквальної заміни Вас у догляді за дитиною?
цитата:
Але я часто кажу йому, що мені треба більше допомоги, він через брак часу чи небажання не завжди може задовільнити мої потреби, як і я його у інтимному плані.
Невже допомога Вам прив'язана до ступеню задоволення його інтимних потреб? Мені навіть жахливо уявити собі такий сценарій.
цитата:
Коли він вихідний то хоче просто відпочивати, а я прагну піти з дому щоб трохи розвіятися.
Тобто для чоловіка у вихідні сім'ї з її потребами і запитами не існує?
цитата:
а я прагну піти з дому щоб трохи розвіятися.
Ось тут, зокрема, капсулюються Ваші негатвині емоції, які згодом спалюють енергію і призводять до апатії. Проблема налагодження плідної взаємодії між вами не ВИРІШУЄТЬСЯ(!)
На це все ще накладається
цитата:
влізла у борги
Чи була в тому нагальна потреба? Чому чоловік не зміг покрити Ваші витрати?
Відредаговано автором 25-08-2024 16:02:19
психолог онлайн
К вашей проблеме нужен комплексный подход:
1. Сдать основные анализы + проверить какие дефициты в организме есть. Это к хорошему терапевту, который все распишет. Основные дефициты, чаще всего, это витамин Д и ферритин.
Плюс обследование и анализы у гинеколога, эндокринолога, поскольку важно, чтобы на гормональном уровне все ок было.
2. Обратиться к психиатру, поскольку у вас может быть и истощение и депрессивное состояние и еще что-то, что требует медикаментозной поддержки.
Хороший психиатр, в том числе, и про ваше физическое здоровье спросит по пункту 1.
3. Работа с психотерапевтом на тему ваших переживаний, ваших отношений с мужем, ребенком, как вы себя чувствуете в роли мамы, пересмотреть есть ли в чем облегчить себе быт, улучшить отношения с мужем, больше отдыхать, заботиться о себе, избавиться от чувства вины по поводу денег и кредитки и тп.
Одно без другого не работает. Поскольку будут проблемы по гормонам или низкий уровень железа - усталость и упадок сил будут все равно, хоть бы сколько вы не ходили к психотерапевту.
Будете физически в отличном состоянии, но жить с чувством вины, неудовлетворенная жизнью и тем, что происходит в семье - энергию будет высасывать эти переживания.