Внутрішня опора - як зростити в собі?
Доброго дня. Зараз отримую психологічну освіту. На практичних заняттях у групі постійно змінюємо ролі Психолог-Клієнт-Спостерігач. Коли я в ролі клієнта колеги часто звертають мою увагу на те, що треба працювати з внутрішньою опорою. От я для себе і не можу зрозуміти, як перевірити чи є вона у мене чи немає насправді? Чи це той випадок, що зі сторони видніше...Хочеться пропрацювати цей момент в терапії з більш кваліфікованим психологом. Бо я і мої колеги - початківці. Внутрішня опора для мене про те, що я завжди можу покластися на себе. Завжди знайду вихід. Ніби я це розумію. Але чому саме це мої колеги підмітили і неодноразово не зовсім розумію. Працюю, навчаюся в університеті і в школі психології на сьогодні. Пробую проявлятися в Інстаграм, просувати свої послуги. Живу з хлопцем, все добре. Так, хотілося б більше реалізації в житті саме в професійному плані. От чому немає саме внутрішньої опори не розумію.
Питання від: ; Вік: 29

психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброї ночі, LUDMILA!
Внутрішня опора формується в людини ще в дитячому віці і пов'язана з тим, наскільки вірять в неї її близькі, впершу чергу батьки. Чи дають можливість бути самостійною? Чи раптом не знецінюють її почуття, думки, прояви та вчинки? Бо таким чином вони можуть привчити свою дитину до подібного ж ставлення до себе.
А перевірити як з цим саме у Вас можна під час проходження психотерапії з обраним спеціалістом.
До речі, використання великих літер у власному імені якраз і може говорити про бажання ПІДСИЛИТИ цю опору. Тобто, виходить Вам її недостатньо.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Людмило, добрий день!
Внутрішня опора потрібна всім, бо це те, що підтримує нашу психіку при тяжких емоційних навантаженнях.
Хоча цей термін частіше згадується в однині, насправді опор у нас багато. І що більше, то краще. Коли ми з якоїсь причини потрапляємо у кризову ситуацію і в нас ламається одна з них, то психіку продовжують підтримувати інші.
Прийміть як аксіому: опори у вас є, навіть якщо здається, що це не так. Завжди знайдеться хоча б щось, що може підтримати психіку. І тут головне – розкопати це щось під купою складних емоцій, і затвердити як опору.
Головна внутрішня опора - це саме про те, що "Я в себе є". І це Ви розумієте.
Але ще є інші ознаки, що є проблеми.
Це вразливість, її руйнує будь-яка критика. Низька стресостійкість. Нерозуміння своїх сильних якостей. Підвищена тривожність.
Може, Ваші одногрупники це мають на увазі?
психолог онлайн
Вітаю.
цитата:
Але чому саме це мої колеги підмітили і неодноразово не зовсім розумію.
Коли людина не може опиратися на себе, вона шукає опор у зовнішньому світі( схвалення, визнання своїм діям і вчинкам, питає порад, орієнтована на іншого- це може трактуватись, як уважна і включена в розмову….) Моя цінність формує моє враження про себе, а далі мою самооцінку. Іншим помітно, а вам ні, бо весь цей комплекс вашої поведінки є неусвідомленим. А все, що є неусвідомленим для мене, є автоматичним, відбувається без моєї участі і згоди:)
психолог онлайн
Доброго дня LUDMILA
Колеги дали вже багато цінних порад, тому щоб не повторюватися, зупинюся на основному, як для мене.
Під час ваших занять в групі, коли відіграєте роль клієнта, Ви почуваєтеся як? Часто переписуєте? Невпевнені у своїх відповідях? Очікуєте схвалення того, що Вам сказали? Адже, насправді, це дуже важливо знати, щоб зрозуміти, чи дійсно існує якась проблема? Чи просто іде певний перенос їхніх установок на Вас?
Як батьки ставилися до Вас в дитинстві? Які стосунки між ними?
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго вечора, LUDMILA!
цитата:
От я для себе і не можу зрозуміти, як перевірити чи є вона у мене чи немає насправді?
Дуже просто - пригадайте, які думки про себе виникають, коли щось погане трапилось?
цитата:
Чи це той випадок, що зі сторони видніше...
Цікаво, а що може бути зі сторони виднішим - вираз обличча? Поза? Якісь дії? Емоції? Наміри? Що ?
цитата:
Пробачте, я, здається, не зовсім зрозумів, що саме неодноразово підмітили колеги. Навести приклади можете?
цитата:
Так, хотілося б більше реалізації в житті саме в професійному плані.
Як на мене, цілком нормальне бажання. Проте варто з'ясувати, що Ви маєте на увазі, говорячи про реалізацію в професійному плані. Це буде купа клієнтів? Вас стануть запрошувати на ток-шоу з питань психології, друкуватись в наукових часописах? Ви станете автором багатьох бестселерів з психології? І автором власної методики? Заробите фантастичну кількість грошей? Будете мати трьох клієнтів на все життя? Будете задоволені усім, чим би Ви не займались? Ваш варіант?
цитата:
От чому немає саме внутрішньої опори не розумію.
Виходить, Ви самі вважаєте, що внутрішньої опори немає? Можливо, вона не відсутня, а її просто ще недостатньо в силу Вашого віку і браку досвіду?
цитата:
ВНУТРІШНЯ ОПОРА - ЯК ЗРОСТИТИ В СОБІ?
На раціональному рівні доволі зрозумілий шлях. Робити те, що бажаєш. І не робити те, чого не хочеш. Так формуються нові нейронні зв'язки.
На емоційному рівні складніше. Там передбачається робота з тим періодом, коли формувався Ваш особистий образ Я (Его). На мові юнгіанського аналізу і не тільки на ній - переформування слабкого Его в сильне Его. Це шлях. Він. як Ви, мабуть, розумієте не буває швидким.
В термінах релігійних - Реколекції (лат. recolecto на ново збирати) — перегляд своєї «колекції думок», можливість переглянути, чого у душі забагато, а чого, можливо, не вистачає; може, щось треба придбати, а чимось, можливо, поділитися.
Можливість концентровано замислитись над питанням: «Хто я є?».
Не над тим, що я роблю, скільки беру, скільки даю, а хто я насправді є.
Бажаю бути собою!)) Це, імхо, головна ознака наявності внутрішніх опор.
Відредаговано автором 09-12-2023 18:12:41