Як перестати втрачати енергію та мотивувати себе до життя?
Я завжди була невпевненою і замкненою у собі, але поступово з цим боролася і намагалася зростати духовно і професійно. Декілька років тому зіштовхнулася з проблемою вагітності. Було 2 невдалі спроби ЕКЗ. І мій психологічний стан дуже погіршився - пропало бажання що-небудь робити (працювати, розвиватися, спілкуватися з людьми, допомагати комусь), дуже втомилася ходити по лікарях і ще поєднувати це з роботою. Час від часу хочеться покинути рідних, роботу, місто, заховатися від усіх і жити суто для себе. Не відчуваю підтримки від рідних. Коли намагаюся комусь виговоритися, співрозмовники починають змінювати тему або просто послухали та кажуть: 'Все буде добре, не переживай'. Від цього ще гірше. Чоловік часто наголошує на тому, що він приносить основний прибуток додому, тому йому важче.
Питання від: ; Вік: 28
подобається: 1 з 1

психолог онлайн
Яна Кіркеснер
Доброго дня!
цитата:
Було 2 невдалі спроби ЕКЗ. І мій психологічний стан дуже погіршився - пропало бажання що-небудь робити (працювати, розвиватися, спілкуватися з людьми, допомагати комусь), дуже втомилася ходити по лікарях і ще поєднувати це з роботою.
Прийміть мої співчуття. Ваш стан, схоже, вельми пригнічений. Ви надто втомлені. До того ж, не відчуваєте повноцінної підтримки.
І тому не дивує, що виникають подібні бажання -
цитата:
Час від часу хочеться покинути рідних, роботу, місто, заховатися від усіх і жити суто для себе.
Отже, звернімось до актуального для Вас питання
цитата:
ЯК ПЕРЕСТАТИ ВТРАЧАТИ ЕНЕРГІЮ ТА МОТИВУВАТИ СЕБЕ ДО ЖИТТЯ?
Якщо покроково, то шлях (це буде саме шлях проживання існуючих почуттів, пошук нових сенсів і цілей, долучення до ресурсів енергії для життя) він уже почався, наскільки я зрозумів. Почався з усвідомлення проблеми і формулювання запиту. Це, власне, і є свідченням Вашої відповідальної/дорослої психологічно позиції. Так би мовити, запорука подальших змін на краще.
А далі потрібно вирішити, що можете зробити самотужки, а що - за допомогою психолога, без якої, на мою думку, в умовах, що склалися, не обійтись.
До речі, після невдалих спроб ЕКЗ до психолога звертались?
З емоційними наслідками працювали? Якщо ні, то обов'язково варто, щоби пройти і зрештою завершити етап горювання, відновитись душею, розібратись з новими сенсами.
У взаємодії з психологом зможете розібратись з власними почуттями. Отримаєте розуміння, підтримку і, головне, сприйняття. Зрештою, відновите можливість дивитись на дійсність об'єктивно, обираючи прийнятні способи налагодження власного буття.
цитата:
Коли намагаюся комусь виговоритися, співрозмовники починають змінювати тему або просто послухали та кажуть: 'Все буде добре, не переживай'.
Так, на жаль, далеко не всі люди мають здатність і бажання зустрічатись із складними переживаннями. Їх душевний контейнер або замалий, або вони самі банально не готові розкритись душею назустріч через втому, можливо, і через побоювання не впоратись.
Натомість для цієї вельми делікатної місії існують психологи.
цитата:
Чоловік часто наголошує на тому, що він приносить основний прибуток додому, тому йому важче.
У свій час і цей аспект потрапить у поле Вашого з психологом зору і дослідження, адже за фразою вище сховані схожі на образу почуття. Що, звісно, теж позначається на Вашому стані.
В якості рекомендації пропоную уявити собі образ того ЖИТТЯ, для якого шукаєте мотивацію? Чим він буде наповнений? Що буде відбуватись з Вами і навколо Вас? Які сенси почнете реалізовувати?
Відредаговано автором 24-10-2024 16:10:59
психолог онлайн
Вітаю!
У вашій ситуації виговоритись дійсно важливо, і робота з психологом тут найкращий варіант, бо це має бути безпечно, з турботою та розумінням ваших станів. Це буде правильним першим кроком до подальшого відновлення, і, за потреби, його супроводу.
Це нормально, що зараз у вас немає сил на роботу, розвиток, чи навіть на підтримку стосунків з близькими. Так буває. І ваші думки про усамітнення можуть якраз і бути частиною шляху до відновлення. Це іноді дійсно потрібно - зосередитись лише на собі, прислухатись та подбати про себе, пожаліти себе та виплакатись, нічого не робити, лежати, гуляти, бути на природі - і це варто робити, якщо є така можливість. Але попередньо потрібно переконатись, чи немає депресії (це до лікаря, не до психолога), і краще подбати про психологічний супровід - може статися так, що в деякі моменти це усамітнення буде нелегким.
Потрібно визнати, що рідні і близькі не можуть вам зараз допомогти психологічно - не обов'язково через те, що не хочуть, а тому, що не знають як.
Тому стороння психологічна допомога дійсно буде на краще, а рідних можна просити про інші формати підтримки, наприклад, побутової, фінансової чи з організацією відпочинку.
Дати собі час на відновлення, відпочинок, наповнення енергією дуже важливо. Лише потім ви знову зможете мріяти, планувати, діяти і допомагати іншим.
Відредаговано автором 24-10-2024 18:56:58