Покарання за брехню
Добрий день. Склалася така ситуація, що син 12 років дуже багато часу проводить в телефоні, наприклад, у вихідний день це може бути і по 10-12 годин ( ігри). Йому нічого не цікаво, будь-які пропозиції піти прогулятися разом, або ж щось зробити теж не цікавлять. Неодноразово розмовляли з дитиною про шкоду такого та дали час, щоб побачити чи зможе він сам контррлювати свій час перебування з гаджетом. Проте нічого не змінилося. Після цього чоловік встановив обмеження сказавши, що вдень він має займатися якимись справами по господарству, щось змайструвати, почитати книгу, тобто всім чим хоче, окрім телефону, а ввечері зможе взяти його пограти декілька годин. Син погодився, все було добре. Проте виявилося, що коли він сам вдома, то знову бере телефон і сидить з ним від ранку до обіду. Син йому збрехав, сказавши, що телефон гарячий від того, що він заряджається, і він його не брав, а просто лежав. Після цього чоловік сказав, що забирає телефон на 1 місяць, за брехню і порушення домовленості між ними. Як мені себе поводити в такій ситуації, з одного боку я розумію, що необхідно було вжити цих обмежень, а з іншого мені шкода сина, що так довелося вчинити. Можливо я занадто його шкодую? Чи правильно вчинив в даній ситуації чоловік? Як мені себе повести в даній ситуації, як мама і дружина?
Питання від: ; Вік: 32

психолог онлайн
Добрий день. Я розумію Вас як маму, що шкода сина. У всіх питаннях, які стосуються виховання дитини, батькам потрібно домовлятися і бути солідарними у рішеннях. І якщо, на Вашу думку таке обмеження суворе, то бажано це було обговорити до його озвучення. А якщо вже чоловік прийняв таке рішення, то Ваше втручання і пом'якшення може вплинути негативно на виховання сина і ще й створити конфлікт між Вами і чоловіком. Це не фізичне покарання, якого не повинно бути, і тут Ви можете втручатися, а 1 місяць без телефону, нічого страшного із сином не станеться, а от урок він запам'ятає. А на майбутнє, намагайтеся домовлятися з чоловіком попередньо, щоб Ваше рішення було спільним.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
У сына подростковый возраст, а в это время дети часто мало интересуются совместными прогулками с родителями.
По поводу нарушил договоренность, то тут скорее нарушил решение отца, потому что договоренность это два человека договорились, а не один сказал другому, что нужно делать.
Всегда ли сын ничем не интересовался?
Как раньше проводил время?
Сколько времени раньше сын проводил в телефоне?
Есть ли у него друзья?
Часто сбегание в гаджеты это следствие каких-то проблем, переживаний и важно разбираться, что происходит и что есть в жизни еще, кроме телефона?
Доповнення від автора
Друзі у нього є і в школі і вдома, в телефоні був завжди відколи він у нього з'явився, у 10 років. Обмеження встановлювалися і раніше, але часто він їх порушував і варто було послабити контроль за цим, як все починалося спочатку. Мені потрібно докладати багато зусиль, щоб домовлятися з ним, про виконання його обов'язків, елементарно прибрати в своїй кімнаті свої речі, чи дотримуватися гігієни, зробити уроки і т.д. це все робиться з великим небажанням і сперечанням, бо займає його час, який він може пограти, бо потім потрібно лягати о 22-23.00 год. спати
психолог онлайн
Добрий день!
цитата:
Чи правильно вчинив в даній ситуації чоловік?
Так, правильно.
А з чого власне виникають сумніви у правильності вчинка чоловіка?
цитата:
Як мені себе повести в даній ситуації, як мама і дружина?
Підтримувати чоловіка, бути на одному боці з ним і НЕ вестися на маніпулювання жалістю сина.
У виховному процесі батькам вкрай важливо!!! дотримуватися ОДНІЄЇ лінії поведінки, уникати розбіжностей.
Тоді дитині буде подаватися чіткий сигнал, як можна себе вести, а як ні. Інакше син почне користуватися розбіжностями між вами і продавлювати своє.
цитата:
Можливо я занадто його шкодую?
Не можливо, а 100% ЗАНАДТО.
І я більш ніж впевнений, що він цим КОРИСТУЄТЬСЯ, намагається цим маніпулювати. Тобто в виховному процесі Ви - "слабка ланка в ланцюгу". А ось чому так склалося - бажано розбиратися разом зі спеціалістом індивідуально.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Добрий день. Скажіть, будь ласка,як часто ви проводите разом час із сином? Наскільки ви цікавитеся життям сина, його інтересами та проблемами?
Часто, подібна поведінка підлітка саме дзеркало відносин у сім'ї. Ви запропонували сину дуже розмиту альтернативу,як на мене: зробити шось по господарству, щось змайструвати. Це так не працює. Ви маєте почати робити конкретні справи разом і доводити їх до певної перемоги- результату вашої взаємодії. І саме тут непотрібні слова. Потрібна ваша готовність до взаємного контакту.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
На телефон можно ставить родительский контроль и у сына не получится обманывать, а вы не будете постоянно контролировать телефон.
По поводу того, чем сын занимается, какие увлечения вы не написали.
У родителей часто заблуждение, что дети должны радостно что-то делать по хозяйству, убирать и тп. С чего бы? Это какое-то увлекательное занятие?
По поводу уборки в его комнате, то это его территория - пусть следит за чистотой сам, вам не нужно уже вмешиваться в процесс.
Ребенок должен иметь часть дел, которые он контролирует сам. И чистка зубов в 12 лет и уборка в комнате к этому относится. А постоянный контроль, гиперопека не дают не только желаемый эффект, но и делают хуже - ребенок не учится ни самостоятельности, ни возможности самому сталкиваться с последствиями, ни умению как-то организовать свое время.
психолог онлайн
Валентина Михайловна Жемчужникова
Тетяна Олександрівна Дубінецька
Я пропоную Вам подивитися на ситуацію з іншого боку.
Давайте розбиратися.
Можливо, у дитини складно з навчанням. Батьки завжди змушують щось зробити.
Скрізь складнощі.
А якщо, тільки в телефонних іграх у дитини виходить добре. Син там герой, чемпіон, у ньогго там свій світ. Тільки там він себе може відчути хорошим і у безпеці, ніхто нічого не вимагає.
Коли ми позбавляємо дитину телефону, ми, образно кажучи, забираємо у неї можливість почуватися хорошою, і що далі?
"У мене і так нічого ніде не виходить, а тут і телефон забрали". Поставте себе на місце дитини. Ви почнете добре вчитися і беззаперечно слухати батьків, і виконувати різні прохання?
Висновок який? І що тепер не можна карати дитину за телефон? Можна, але це має бути дуже грамотно. Для початку потрібно зрозуміти, чому дитина пішла з головою в телефон, чому їй тільки там добре? Що у школі? Чому не хоче вчитися? Чому син Вас перестав чути та слухати? Де, коли було втрачено близькість між батьками та дитиною?
Щаслива дитина, з нормальною самооцінкою не сидітиме весь вільний час у телефоні.
Вам потрібна допомога психолога.
Відредаговано автором 05-01-2025 18:56:09
психолог онлайн
Добрий вечір. Складається враження, що від дитини 12 років ви очікуєте дорослих дій і рішень. Якщо ви вирішили, що дитина забагато часу грає у телефоні
- чи забирайте телефон, бо це ваше рішення і відповідальність, а не його
- чи проводьте з ним час, запропонуйте реально цікаву альтернативу як провести час
Два роки дитина постійно грає у телефон. Це його побут, його життя. Він не вміє інакше. Ви це підтримували, не зважали, але зараз вам потрібні різкі зміни. А якби у вас забрали більшу половину вашого життя (10-12 годин у вихідні), бо хтось вирішив що ви живете неправильно, як би ви себе почували? Легко відмовились би? Навряд.
У мене з'явилось відчуття що у вас з дитиною мало контакту, а телефон - його віддушина. Тому якщо ви хочете щось забрати у дитини своєю батьківською волею, то саме ви повинні запропонувати щось на заміну. Не він сам повинен шукати, а ви вдвох, чи всією сім'єю, щось робите і вчите робити його. Тоді не тільки ви не будете відчувати себе погано, а ваша дитина буде вдячна вам і буде вас поважати. Зараз ви просто штовхаєте його на брехню, своїми непослідовними діями (то всім нормально що він живе у телефоні, потім різко стає ненормально і він повинен сам якимсь чином налаштовувати своє дозвілля).
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 376004 для Павел Леонидович
Дякую. Сумніви виникали через те, що багато хто з Ваших колег вважає, що так не можна робити.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 376013 для Віталія Юріївна
Час з сином я проводжу щодня, починаючи від ранку і до вечора. Ми їдемо до школи разом, бо я теж там працюю. По дорозі він може щось розповідати мені. Час від обіду до 19.00 год. (бо після 19 він зідзвонюється з друзями і вони грають в онлайні, ) ми проводимо разом, тобто він може бути біля мене на кухні, знову ж таки ми спілкуємось, або ж виконує щось своє, потім приходить показує мені. Зараз він майструє буду для свого домашнього улюбленця, за потреби кличе мене, я допомагаю, підказую. Тобто, коли є я або батько ми вигадуємо йому заняття, але буває так, наприклад, що до обіду він може бути сам вдома, наприклад на канікулах, або ж якщо мені потрібно відлучитися по справах, і тоді вже він повністю поринає в гру, забуваючи про все , що домовлялися.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 376014 для Валентина Михайловна
В тому то й проблема, що він нічого не зробить поки йому не скажеш. Його потрібно заставити, вмовити щось зробити
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 376033 для Ксенія Шалімова
Ні, ці два роки обмеження також були. Проте я говорю про те, що він всіляко їх намагався оминути і потрібен був постійний контроль і правила. Ми так і робимо, як Ви написали. Я постійно з ним, я скрізь пропоную свою допомогу, або ж він сам її просить. Він зі мною в досить відкритих стосунках, спокійно може прийти і поговорити на будь-яку тему яка його хвилює. Так, батько не приділяє так багато уваги, бо він весь час на роботі. Але я поруч.
психолог онлайн
цитата:
до обіду він може бути сам вдома, наприклад на канікулах, або ж якщо мені потрібно відлучитися по справах, і тоді вже він повністю поринає в гру
Що у цьому поганого для вас? Це не цілий день.
цитата:
я говорю про те, що він всіляко їх намагався оминути і потрібен був постійний контроль і правила
І це нормально для дитини. Він не розуміє сенсу цих заборон, тому робить так як йому подобається. Ви можете пояснити йому, чому це для нього погано?
Все ж судячи по написаному вами, він не цілими днями грає, а тільки коли вас нема пів дня дома. Увесь інший час ви написали що ви поруч.
Скільки часу на добу ви самі проводите у телефоні? Ваш чоловік?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 376004 для Павел Леонидович
Ще зараз чоловік іноді говорить, що для чого тобі потрібен той телефон? Треба подумати, щоб взагалі в тебе його не було, бо він погано на тебе впливає. Але я з цим не згодна, бо там він окрім ігор ще й спілкується з друзями, навчання. Це тисне психологічно як на мене так і на дитину...
психолог онлайн
цитата:
А как долго вы будете заставлять и контролировать?
Есть ряд вопросов, которые нужно отпускать и давать ребенку самому обустроить свою комнату, собирать рюкзак в школу, учить уроки и тп.
Ну не будет он убирать в комнате, как вам нужно. Что случится?
Не почистит какое-то время зубы либо не помоет голову. Пройдет время, он увидит, что его никто не трогает и потребность не ходить поросенком возьмет вверх и сын начнет сам смотреть за своей гигиеной.
Получит двойку - столкнется с неприятными последствиями - сделает выводы.
А пока вы все контролируете и "пинаете", то ничего не будет меняться.
Это большое заблуждение, что если все контролировать, ходить по пятам и все напоминать и заставлять, то будет польза. Не будет, к сожалению.
психолог онлайн
цитата:
Цей факт підкреслює тільки те, що між вами - Вами та чоловіком існують певні РОЗБІЖНОСТІ у вихованні дитини - чоловік НАДТО жорсткий, а Ви - навпаки НАДТО м'яка. Як "добрий" та "злий" слідчий.
Цим і користується дитина - маніпулюючи Вами, давлячи на жалість, а батька намагається обдурити.
Потрібні домовленості - між Вами та чоловіком щодо підходів у вихованні: що допускається і коли, а що - ні.
Впевнений, перепискою тут нічого не вирішити, потрібна робота з психологом усіх ТРЬОХ.
Вам - розібратися зі своєю м'якістю, чоловіку - з його жорсткістю. А дитині - про способи його взаємодії з вами обома та захисту.