Підліток хоче піти з дому
Добрий день,син 14 років,не хоче жити вдома(проживаємо в селі),живе у бабусі ,в місті,бо так йому зручніше гуляти до пізна. На вмовляння прийти раніше,не хоче,потім ще вночі сидить з телефоном,щось їсть,ходить по квартирі. Бабуся не спить,нервує,це все пригнічує її здоров'я. А йому все одно,повинно бути як він хоче. Приїхати додому для нього як наказання. Він нас перестав слухати і поважати. Каже що піде з дому.
Питання від: ; Вік: 37

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Тетяна Штапова
Стосунки з підлітком -це завжди непроста історія.
Але дуже багато залежить від того, якими стосунки були ДО його підліткового віку.
Яким було спілкування, чи проводили спільно час і як?
Якими були стосунки з бабусею раніше?
Чи були якісь емоційні моменти, які пов'язували членів сім'ї (спільні радості чи разом прожиті складні ситуації) ?
Як взагалі ріс хлопчик, та які були проблеми раніше?
Чи є хтось для сина авторитетом (може брат, дядя, дідусь, хрещений)?
Що син озвучує як бачення свого майбутнього, де навчатись, ким працювати?
Як справи з навчанням зараз, чи навчається десь, чи подобається йому, чи справляється?
Дуже багато моментів важливо враховувати, адже у підлітковому віці неможливо "нажати кнопку " і "вимкнути" складну поведінку дитини.
Ви можете звернутись до психолога індивідуально, або бабуся, хоча краще було б всі разом (батьки і бабуся).
Важливо налагодити стосунки, з бабусею, з батьками.
Такі стосунки, які будуть допомагати проходити підлітковий вік, а не створювати додаткові проблеми.
І ще.
Чи не могли б Ви розповісти про сина щось приємне, що Вам подобається, чим Ви пишаєтесь в ньому?
Доповнення від автора
На даний момент син не бачить авторитет в нас, я спілкуюся з ним ввічливо,але від мене він тільки хоче грошей на поїсти і погуляти. Він погано вчиться,не бачить сенсу в навчанні. Він мені не грубить,просто не слухає,робить своє. Силу я не приміняю. В батькові взагалі не вбачає навіть батька. Всі думки про погуляти
психолог онлайн
Якщо можна, дайте відповіді і на інші питання, дуже мало інформації.
Також немає інформації, як так сталося, що син живе з бабусею, чи давно так.
Відредаговано автором 05-11-2023 18:03:03
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 354220 для Наталия Горская
Він до неї і раніше їздив,так як в нас в селі він ні з ким не гуляє,а там йому є де розгулятися,і додому можна прийти не о 18 годині а після 22. Зараз для нього це основне. Він стоїть на своїй думці,і робить так як йому хочеться.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 354214 для Наталия Горская
План на майбутнє по його словам знайти роботу і швидше жити самому. Можливо підкажете як розмовляти з ним коли він хоче піти з дому
психолог онлайн
Куди він хоче піти з дому?
На що планує жити?
Він каже, що хоче піти з того дому, де бабуся живе?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 354228 для Наталия Горская
І де бабуся,і від нас теж.
психолог онлайн
Важливо розуміти, що немає якихось окремих слів, щоб його зупинити.
Його може зупинити тільки його власне бажання , яке може спиратись на якісь важливі для нього орієнтири, наприклад, небажання зіпсувати стосунки в родині.
Що Ви знаєте про його цінності або захоплення?
Бажання "гуляти" властиве всім підліткам. Це нормально.
Важливо де і з ким він.
Чи займається спортом, або раніше займався?
Чи відвідує гуртки якісь, або раніше відвідував?
Як так склалося, що він не поважає батька?
Як Ви вважаєте, чи прав син щодо батька?
І Ви так і не написали нічого гарного про сина...
Питання дуже багатогранне, адже важливо вибудувати справжні відверті стосунки, які для сина будуть мати значення, на які він буде зважати, приймаючи рішення.
На форумі неможливо врахувати всі особливості історії вашої родини. Тут важливе індивідуальна співпраця.
Якщо хочете спробувати самостійно розібратися, то є дуже гарні книжки на тему стосунків, та на тему складної поведінки.
1. Ю.Б.Гіппенрейтер "Общаться с ребёнком. Как?"
2. Л.Петрановська «Как ты себя ведешь или 10 шагов по изменению трудного поведения».
Можливо там зрозумієте причини такої поведінки сина та віднайдете способи спілкування з ним.
Загалом, важливо враховувати потреби сина, поважати його думки.
Але в той же час зробити так, щоб поняття справедливості стосувалось і Вас, і сина.
Тобто, якщо Ви не вважаєте за потрібне (чи не маєте можливості) давати гроші на те, з чим не погоджуєтесь, то Ви не даєте.
При цьому йому важливо допомогти не звернути "не туди ".
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 354231 для Наталия Горская
Дякую.
психолог онлайн
Тетяна Штапова
Я розумію, що якісь моменти Ви не хочете виносити на загал .
Але щоб зрозуміти ситуацію і знайти вихід , треба враховувати все.
В одних випадках дітям не вистачає уваги та тепла, в інших- не вистачає коректно виставлених кордонів, іноді у дитини забагато заборон, або замало обов'язків.
Зрозуміло, що і рішення будуть різними.
Я працювала більше року в притулку для дітей (реабілітаційному центрі). Батьки несуть відповідальність за дітей до 18 років.
Тих, хто тікає з дому- знаходить поліція (після заяви батьків) і поміщає в такі притулки (там тільки діти з родин, це не дитячий будинок).
Деякі діти можуть самі написати заяву, якщо батьки вчиняють насильство.
Потім з'ясовують причини.
Потім проводять відповідну роботу з батьками та дітьми.
І повертають в родину, уже з супроводом служби у справах дітей.
Це написала, що у Вас було розуміння як це працює.
Але закликаю Вас не лякати цим сина.
Можна пояснити це йому, сказати, що втекти з дому- то не вирішить проблему, бо все одно до 18 років повертати будуть.
А якщо батьків позбавляють прав, то відправляють або в прийому родину, або в дитячий будинок.
Там також не буде тої свободи, до якої він прагне.
Тому можна запропонувати сину певні домовленості , які влаштують і його і батьків (бабусю).
Доросле життя це не тільки свобода, але і відповідальність, забезпечення себе матеріально.
Можна запропонувати синові обрати самостійно ті рамки, в яких він готовий нести відповідальність за свої дії.
Але запропонувати не з позиції "я дорослий-ти безправний ", а з позиції "це домовленість двох дорослих людей".
Складно щось радити, коли не знаєш ситуації, але загальні напрямки такі.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 354234 для Наталия Горская
Розумієте,як домовитися не вдається,йому треба щоб від нього відчепишся,і він буде жити сам. Як він себе буде забезпечувати,не відомо. Каже що знайде будь яку роботу. Я взагалі в шоці,і намагаюся йти на всі поступки. Він спілкується з дітьми,він не сам, катається на самокаті. Але от нас як немає. Я хочу і все. Щось хороше можу зазначити тільки те,що він все ж любить тварин, поважає мене як жінку,але не жаліє нікого. На заняття ніякі не ходить,в майбутньому не розуміє ким хоче бути. З нас сміється що живемо в селі і це життя не для нього. Іноді просто здається що знахабнів. Я ходжу на роботу,а він вночі в телефоні,а коли починаються уроки,він спить .
психолог онлайн
На всі поступки точно не варто йти.
Ви не демонструєте того, що поважаєте себе.
От і він вважає, що Ви маєте просто заробляти на його примхи.
Але ж це не так.
психолог онлайн
Наталия Горская
Алла Володимирівна Романенко
цитата:
На даний момент син не бачить авторитет в нас, я спілкуюся з ним ввічливо,але від мене він тільки хоче грошей на поїсти і погуляти.
Вітаю! Що станеться, якщо Ви перестанете давати йому гроші для того, щоб він на них гуляв, а будете давати тільки на їжу?
цитата:
Він до неї і раніше їздив,так як в нас в селі він ні з ким не гуляє,а там йому є де розгулятися,і додому можна прийти не о 18 годині а після 22.
Коли він живе з вами, то має приходити додому о 18? Ви не дозволяєте йому приходити пізніше чи йому немає чим займатись в селі після 18?
цитата:
Можливо підкажете як розмовляти з ним коли він хоче піти з дому
Що з Вами відбувається, коли син каже, що хоче піти з дому? Що відчуваєте в ці моменти?
цитата:
Я взагалі в шоці,і намагаюся йти на всі поступки
Навіщо Ви це робите? Що станеться, якщо перестанете йти на всі поступки?
цитата:
Він спілкується з дітьми,він не сам, катається на самокаті. Але от нас як немає. Я хочу і все.
Це природньо для його віку мати бажання більше спілкуватись з однолітками, ніж з батьками. Але те, що син взагалі не хоче з вами говорити і жити, є ознакою, що відбувся якийсь збій в вашій сімейній системі, щось до цього призвело. Підліток показує своєю позицією, що йому дуже некомфортно з вами.
Вам бажано навчитись з ним говорити по-новому. З одного боку, намагатись відновити контакт, цікавитись ним, але не нав'язуватись. З іншого - тримати рамку, щоб він розумів, що у вашій сім'ї є певні правила, яких він має дотримуватись.
Можете запропонувати сину в деталях розказати, як він буде жити після того, як піде з дому, і за що. В будь-якому випадку Вам варто з ним більше говорити. І про нього, і про свої почуття в зв'язку з його поведінкою. Намагатись не звинувачувати, а розповідати, що відбувається з Вами.
Відредаговано автором 06-11-2023 00:18:59
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 354238 для Тетяна Штапова
Добрий ранок,я можу сказати що зі мною відбувається,коли він каже що дуже хоче піти. Я намагаюсь відмовити,кажу що діти з батьками до повноліття,а він каже що він не хоче жити так як ми. Але засобів що реалізації свого майбутнього не бачить-знайду якусь роботу, будь яку, на кого вчитиметься не знає.Грошей даю не багато,щоб на проїзд і на дрібниці. У нас останній транспорт з міста відправляється в 19.30 ,тому йому вигідніше бути у бабусі.
психолог онлайн
Наталия Горская
цитата:
я можу сказати що зі мною відбувається,коли він каже що дуже хоче піти. Я намагаюсь відмовити,кажу що діти з батьками до повноліття,а він каже що він не хоче жити так як ми.
Ви з ним розмовляєте начебто різними мовами. Ви йому кажете, як має бути. А він Вам - чого він хоче чи не хоче. Коли Ви його вмовляєте, він може це може сприймати як абсолютне нерозуміння його як людини зі своїми почуттями і своєю позицією. Для нього це значить, що він повинен жити так, як зручно Вам, а не так, як хоче він сам. Вам варто більше говорити з ним про нього, що стоїть за його бажаннями.
Чи знаєте Ви відповіді на наступні запитання.
1. Чому саме син не хоче так жити, як ви з чоловіком? Що є такого в вашій сім'ї, що син не хоче приймати?
2. Чого він боїться?
3. Хто є авторитетом для сина?
4. Які у нього відносини з однолітками? Чи є у нього друзі?
цитата:
Грошей даю не багато,щоб на проїзд і на дрібниці.У нас останній транспорт з міста відправляється в 19.30 ,тому йому вигідніше бути у бабусі.
Але все одно цих грошей йому достатньо, щоб доїхати і погуляти в місті. Тобто Ви не хочете, щоб він постійно ночував у бабусі і пізно повертався додому, але в той же час допомагаєте йому в цьому. Звичайно, якщо взагалі не давати гроші і тримати його таким чином в селі, де він не хоче бути, можна тільки збільшити дистанцію між вами.
Але ви з чоловіком можете встановити свої правила і обговорити їх із сином. Наприклад, що він може їздити в місто в певні дні тижня, і тільки в ці дні ви будете давати гроші на поїздки та дрібниці. Як він має себе поводити у бабусі, щоб менше їй заважати. Що буде, якщо він порушить правила.
Ви дозволили йому поводити себе так, як він хоче. При цьому Ваші бажання та потреби не враховуються. Вам потрібно показувати, що якщо Ви з сином хочете чогось абсолютно різного, інколи він може отримати те, що хоче, але наступного разу Ви. Таким чином він навчиться з Вами рахуватись. На даний же момент він отримує від Вас все, що хоче, навіть якщо це дискомфортно Вам чи бабусі. Тому Вам потрібно давати йому зворотній зв'язок і вимагати, щоб Ваші права також поважались.
психолог онлайн
Для підлітка не може бути аргументом "всі так роблять "(жити з батьками).
Він не хоче жити так, як Ви.
Тут може бути бунт проти такого ставлення до життя як "змиритися і плисти за течією ", якщо він вбачає його у вашій родині.
Дуже багато дорослих живуть так, як їм не подобається, але терплять і кажуть "всім важко, нічого змінити не можна ".
Чи подобається Вам ваше життя?
Або ж Ви хотіли б змінити його на краще?
Чому син не вважає батька навіть за батака?
Чи поважаєте Ви його батька?
Чи може батько бути прикладом для сина, або і Ви самі не хотіли б, щоб син брав з нього приклад?
Можна припустити, що син не хоче "змиритись" з тим, що життя неможливо змінити.
Він хоче жити краще, ніж його батьки.
Ви намагались допомогти йому в цьому?
Наприклад, поговорити щось типу "я розумію тебе, і дуже хочу, щоб твоє життя було кращим, ніж моє,, давай разом придумаємо, як це можна зробити ".
психолог онлайн
Доброго дня! Підлітковий вік - дуже вразливий період для кожного, бо ти вже не дитина і ще не дорослий. Роздувається Его, романтичність амбіцій і бажання звільнитись від тиску, який з усіх сторін розказує, що ти повинен. Ваш син не виключення, для батьків це сильне випробування, можливо ваша дитина проживає цей турбулентний період і за вас і за себе. Бути підлітком - це бурчати, знецінювати, гуляти та бути вільним, мало хто мав такий дозвіл як у вашому, так і у попередніх поколіннях на такі прояви, тому сучасні діти виглядають жорстокими та невдячними. Фізіологічно, це сильний взрив гормонів, які важко витримати.
Важливо слухати його і не повчати, це вік, коли ви маєте стати йому другом, не вихователем з порадами, а вибудувати горизонтальні стосунки, де будь-яке його думка існує право на існування. Так довіру треба відновити з часом. Ви маєте бути скалою, бо зараз ураган вашої дитини трощить все. Бабуся - це зовсім інше покоління і розуміння там ше дужче вибудувати. Дитина відчуває себе одинокою, бо ніхто не підтримує і тоді вулиця як мама, де нема домінантів.
Як ви підтримуєте сина і як справляєтесь з материнською тривожністю?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 354313 для Алла Володимирівна
Добрий день,я підтримую сина купівлею речей, відпускаю його гуляти і розумію його бажання гуляти. Але вчитися він не хоче,і тому я починаю нервувати. Я ходжу на роботу,заробляю гроші на сім'ю,а він не бажає вчитися,допомогати,спільно проводити час. Я вже розбита від його не бажання . Не хочу ,для чого,мені не треба,все що чую
психолог онлайн
Потреби підлітка в емоційній сфері. Я так розумію ви не витримуєте знецінення з боку сина. Це теж потреба емоційна вивільняти свої емоції, він це робить грубо і як може… Така стадія зараз у нього, втрата орієнтирів та небажання розвитку. Треба і це прийняти, щоб змінитись щось.
Раджу почитати літературу на тему підлітків і взаємодії з ними.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 354323 для Алла Володимирівна
Що мені зараз порадите,робити як він схоче? Я не можу погодитися на всі його бажання. Уже йому хочеться жити окремо,самому. Хочу щоб він прислухався до мене,я ж його мама.
психолог онлайн
Навчитись витримувати його почуття. Дзеркалити його - ти злишся, ти не хочеш, тобі важко, ти розгублений. Дуже важко в одному повідомленні пояснити весь емоційний інтелект, читайте літературу і слухайте лекції, там багато прикладів і пояснень.
Коли він хоче піти - казати: «так жаль, що ти хочеш піти від нас, але ти маєш право на всі свої емоції, ти дуже злишся на нас і я шкодую про це. Я в любому випадку не хочу цього і буду завжди чекати повернення та зустрічі з тобою. Я люблю тебе, не дивлячись на твої прояви. Мені боляче від того, що відбувається між нами…» Своїми почуттями теж можна пред’являтись, але підбирайте форму, щоб вона зв’язувала ваші стосунки, не розривала і не формувала напругу ще дужчу.
Я співчуваю вам і вірю в ваші стосунки, ви шукаєте форму і спільну мову і ваші старання рано чи пізно дадуть плоди ❤