Перестала відчувати жалість до проблем інших.
Доброго дня, в останій місяць я почала відчувати що не відчувати жалості до проблем інших людей. В моїй сім'ї заре напружена ситуація між батьками, й коли мати раніше жалілась мені на батька то мені було дуже боляче, я могла заплакати, а зараз я нічого не відчуваю до цього, звісно я кажу їй втішні слова й можу якось підтримувати, але в середні мене нічого не йокає як раніше. Й це помічвю й до інших людей, подруга ділисть зімною переживаннями, а в мене всереді пусто, й так з усіма. Будь ласка підкажіть чи це можна проробити самостійно чи краще ззвернутись до допомоги.
Питання від: ; Вік: 16

психолог онлайн
Доброго дня.
Ви кажете, що припинили співчувати людям. І питаєте, чи можна з цим щось зробити. Якщо Вам хочеться змінити це і стати більш співчутливою, значить психічно Ви здорова і у Вас немає якогось розладу, що обумовлював би відсутність емпатії.
Далі, Ви кажете, що раніше матір Вам багато жалілась на батька і Ви їй співчували, а тепер вже ні. Це мені більш схоже не емоційне вигорання. Адже, по суті, Ви були своїй мамі за "домашнього психолога", а це надто відповідальна роль, бо Ви усього лише її дитина, і не забов'язані зцілювати її психологічні травми. Така "задоросла" відповідальність, яка лежить на дитині, може відобразитися на психіці в майбутньому. У когось формується !синдром рятівника" і бажання всім допомогти, у Вас же відімкнулось співчуття як захисна реакція на емоційне перевантаження.
Щоб опрацювати це, варто звернутися до психолога. Оскільки Ви неповнолітня, для співпраці з психологом потрібна буде згода мами. Щасти!
психолог онлайн
А кому можете пожаловаться вы?
Чтобы сочувствовать и сопереживать, нужно иметь ресурс. Он у вас есть? Вам ок сейчас в эмоциональном плане?
По поводу того, что мама жалуется вам, то это недопустимо. Вы ребенок и нельзя вас впутывать в их отношения с отцом. Вы ребенок, а не подружка маме, не ее родитель и не психотерапевт. Пусть найдет себе ровню по возрасту и решает свои проблемы самостоятельно, по взрослому. А не использует вас. Подобное поведение мамы рождает не сочувствие к ней, а раздражение.
Вам лучше всего обратиться к психологу, чтобы со своими переживаниями разобраться. Но нужно согласие кого-то из родителей, поскольку вы несовершеннолетняя. Либо школьный психолог, как вариант