Страх
Хлопець 10років,вже 4роки як займається бойовим мистецтвом,чемпіон багаторазовий,безліч кубків,медалей Але це все тільки на заняттях,змаганнях,в повсякденному житті не агресивний,інколи навіть здачі не дає,якщо хтось його зачіпає А недавно був випадок,його 2хлопця зачепило,він потім мені казав,що йому було так страшно,що аж не міг руки підняти,щоб захиститись Стоїть якийсь психологічний блок,має страх до бійок поза заняттями,хоча фізично сильний і дійсно знає і вміє багато прийомів
Вопрос от: ; Возраст: 35

психолог онлайн
Добрий день! Що Вас лякає у поведінці хлопчика? Що сам хлопчик говорив про ці ситуацїї?
психолог онлайн
Добрий день. Ви ким є для хлопця? Що для вас означають кубки і медалі в розрізі вашого запиту?
Бойове мистецтво - це вибір хлопця?
Яке у вас питання до психологів?
психолог онлайн
Доброго дня! Яке у вас запитання до психологів?
Дополнение от автора
Я мама,вибір був його особистий,планує бути тренером з даного виду спорту і розвиватись в цьому напрямку Моє питання полягає в тому,як зняти той блок психологічний і чому на думку психологів відбувається саме так Кубки і медалі-звичайно радість і гордість за дитину,але якщо бувають програші ніхто не робить з того трагедії і навпаки стараємся розрядити обстановку і дати стимул тренуватись далі
Дополнение от автора
Що говорить сам-так і говорить,мені було страшно Сам усвідомлює,що має силу,бо його ставлять в спаринги зі старшими і він перемагає часто Але коли це все по правилах Якщо це десь в школі,в дворі, то зовсім інша ситуація Мене не те що лякає,а хочу допомогти подолати страх,щоб міг постояти за себе
психолог онлайн
Зрозуміла.
Зрозуміти причину і подолати страх вашої дитини у переписці, - неможливо.
Зверніться до психолога, будь ласка, індивідуально.
психолог онлайн
цитата:
хочу допомогти подолати страх,щоб міг постояти за себе
Бажання цілком зрозуміле. Але за перепискою буде важко допомогти - треба його бачити, з ним розмовляти - щоб чітко зрозуміти сутність психологічного бар’єру, який заважає йому захищатись. Є також потреба провести з хлопчиком кілька тестів. Не все так просто.
Але можемо прояснити таке: яке ставлення до бійок в родині - окремо у батька, у Вас, у інших членів родини, які тісно спілкуються з хлопчиком?
А також: ставлення до бійок на вулиці у тренера?
Ще: страх був присутній завжди - ще з раннього дитинства, або він з’явився пізніше?
І якщо його спочатку не було: чи були якісь стресові ситуації у сина до того, як почав боятися?
Як бачите, питань багато. І в переписці це робити не просто. Крім того, з дитиною в будь-якому випадку треба спілкуватись.
Дополнение от автора
Ставлення до бійок що в тата,що в мене таке-бити когось першим не можна,але якщо тебе б‘ють,то треба дати здачі Страх постояти за себе був завжди,з дитинства самого,ще в садочку він плакав,якщо його хтось зачіпав Тренер завжди вчить також першим не бити,але захищатись треба В принципі тренер навіть не знає,про ту ситуацію,він,напевно навіть не уявляє,що таке може бути,знаючи можливості сина Що хочу добавити,у нас є ще менший хлопець,7років Він бойовий і в разі чого в ніс дає зразу,хоча не займається бойовими мистецтвами,був таким з дитинства самого ,але першим лізе битись хіба що до старшого,в школі і на вулиці веде себе адекватно,але за себе постоїть Я ще думаю,причина криється в тому,що коли вони були зовсім малі і менший в 1-2 роки бив старшого,ми дійсно не дозволяли давати здачу такій малій дитині І навіть зараз коли є якась бійка між ними я дуже боюсь,що старший ,знаючи прийоми,нанесе травму меншому,хоча менший теж не слабкий ,і відповідно виходить так-братові сильно не можна давати здачі,а на вулиці можна А він зараз і братові не дуже дає,а просто нам жаліється на нього І взагалі він такий боязкий,десь почує щось ,буде розпитувати,переживати,вночі може не спати,боятись Наприклад ,почув в школі про момо,тиждень мали проблеми зі страхом,сном,ледве того позбулись,потім якісь монстри хтось покаже в школі,знов боявся іт.д.
психолог онлайн
Зрозуміла ваша материнська тривога, але в будь-якому випадку це питання можна вирішити або в індивідуальній терапії, або, якщоце доступно у вашому місці проживання, знайти терапевтичну групу для підлітків.
психолог онлайн
цитата:
Я ще думаю,причина криється в тому,що коли вони були зовсім малі і менший в 1-2 роки бив старшого,ми дійсно не дозволяли давати здачу такій малій дитині І навіть зараз коли є якась бійка між ними я дуже боюсь,що старший ,знаючи прийоми,нанесе травму меншому,хоча менший теж не слабкий ,і відповідно виходить так-братові сильно не можна давати здачі,а на вулиці можна А він зараз і братові не дуже дає,а просто нам жаліється на нього
Ось Вам і причина. Головна. Самі її визначили. А не те, що він такий чутливий з дитинства - я б так назвав замість "боязкий". Чутливий. І це не завжди погано. У відносинах навіть корисно і дуже.
Корінь його невпевненості - Ваші почуття, Ваш страх за іншого (меншого), а не за нього. А також заборони захищати себе в дитинстві. Доки не зняти це, не розблокувати дитину - а це може зробити лише спеціаліст, хоча й з безпосередньою Вашою допомогою, яка буде полягати в роботі над собою - над своїми страхами та зміною ставлення до старшого, все буде залишатися так, як і є.
Дополнение от автора
Дякую,я майже зі всім згідна,тільки додам,що він і раніше,до появи меншого був такий чутливий ,постійно був зі мною,майже як зараз модно виховувати по теорії привязаності,тільки тоді я ще такого вислову не знала І за нього переживалось в якій мірі і більше,бо він був першою і довгожданною дитиною І якщо чесно, йому і часу та уваги більше приділялось,ніж меншому потім Ну тут дійсно треба копати глибше,бо реально він боїться багато чого,навіть коли пояснюєш про правила безпеки,щоб не йти з ніким чужим,він стає якийсь тривожний,раз дивився на вулиці,як поліція затримувала наркомана,то просив йти додому,бо йому страшно,це було десь в 8 років Другим дітям цікаво,а йому страшно Чогось страшного з ним не ставалось,стресів особливих не було,але щось таке є в нього з тим страхом
психолог онлайн
Будь-ласка.
цитата:
тут дійсно треба копати глибше,бо реально він боїться багато чого,навіть коли пояснюєш про правила безпеки,щоб не йти з ніким чужим,він стає якийсь тривожний
Так треба. До речі казати одну й ту ж фразу можна з різною інтонацією, з різним почуттям. Від того і ефект буде різним. Поспостерігайте за собою - не тільки ЩО, а й ЯК Ви це кажете. В цьому і може бути підказка.
Окрім того, велику роль відіграло й це:
цитата:
за нього переживалось в якій мірі і більше,бо він був першою і довгожданною дитиною І якщо чесно, йому і часу та уваги більше
А якої уваги? А яких переживань? Тривожних? З острахом? З невпевненістю за нього?
Здається, Вам є над чим подумати...