Доньці 3 роки і їй все не так
Доброго дня! В мене є донька,  їй 3 рочки. Я дуже її люблю, вона дуже весела, розумна і енергійна. Але вона така вперта, що я вже не знаю, що робити,  просто руки опускаються. Все їй не так, щоб не сказали. З останнього: намагаюсь вивчити з нею вірша на Новий Рік, а вона вперлася і все тут. Я б зрозуміла, якби проблема була в запам'ятовування чи і боязливості виступати. Але з цим проблем немає взагалі. Вона дуже швидко і легко все запам'ятовує. Вона дуже любить виступати і були в центрі уваги. Просто вона вперлася і все тут. Я вже й розповідала за Діда Мороза, який дасть їй подарунок, якщо вона розповість вірш. І казала, яка б я була с татом щаслива і якби нам було приємно,  якби вона розповіла цього вірша. Я вже котрий день стаю посеред кімнати і сама розповідаю цей вірш, а чоловік потім мені аплодую, хвалить і дає якусь цукерку. Вже не змушую,  просто пропоную, щоб вона зробила так же. Але вона на відріз відмовляється, ще й злиться,  що я вірша розповідаю. Для мене це не має глобального значення цей вірш. Справа не в ньому. Просто така впертість в усьому. Я не знаю як себе поводити. Мене це страшенно злить, я зриваюсь, кричущі на неї , потім жалію і так по колу. Як бути, що робити? Я розумію,  що це такий вік і це нормально. Але як мені себе поводити. Бо бути доброю мамою, щоб не конфліктувати не вдається,  бо вона всерівно знайде,  до чого доколупатися ((
Питання від: ; Вік: 29

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Настя, доброго часу доби!
цитата:
Але вона така вперта
В усьому? Як давно? В яких саме питаннях вона іде всупереч тому, що Ви їй пропонуєте?
цитата:
Я вже й розповідала за Діда Мороза, який дасть їй подарунок, якщо вона розповість вірш. І казала, яка б я була с татом щаслива і якби нам було приємно, якби вона розповіла цього вірша. Я вже котрий день стаю посеред кімнати і сама розповідаю цей вірш, а чоловік потім мені аплодую, хвалить і дає якусь цукерку.
І це дуже погано. Цим Ви вкладали в її мозок, що вона хороша лише тоді, коли робить те, що від неї очікують: розкажешь віршик - отримаєш подарунок, не розкажеш, то... що? Вона погана і не заслуговує на подарунок або цукеркуц? Тобто подарунок треа заробляти? Добре ставлення до себе треа заробляти?
І не лише це. Ви ще їй вкладаєте, що Ваше з татом щастя залежить від неї - коли вона робить те, що ви хочете...
А чому вона не хоче його вчити?
Взагалі-то для 3річної дитини соціалізація ще не притаманна. Тож спокушати її сценою та визнанням марна трата часу. Але прислухатися до дитини варто - це поперше. А по-друге, розуміти, що зара вона випробовує Вас з чоловіком - де Ваша межа, та як можна вами маніпулювати. Зара настає час ,коли доведеться робити неприємні речі - витримувати кордони, ставити дитину у рамки правил Вашої семї. А це вимагатиме покарання, коли дитина свідомо, наполегливо та зухвало їх порушує. ТАким чином Ви привчаєте її до порядку. А от як це робити - з цим теж треа розібратися, щоб не наламати дров.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго вечора, Настю!
цитата:
Як бути, що робити?
Спочатку спробуйте подивитись зі сторони на вашу систему виховання - що і як ви реалізуєте, чиї бажання донькини чи переважно своЇ? Чи враховуєте її стан, емоції, потреби? Чи вмієте з донькою розмовляти спокійно, цікавитись причинами її вчинків і поведінки? Який власний приклад їй подаєте? І багато іншого.
От коли з'ясуєте і усвідомите, де схибили, де перетиснули, а де навпаки дали слабину, от тоді і визріє відповідь, що робити.
цитата:
Я дуже її люблю, вона дуже весела, розумна і енергійна.
Мали б радіти, а натомість
цитата:
Мене це страшенно злить, я зриваюсь, кричущі на неї , потім жалію і так по колу.
Поки не пізно, зверніться до психолога особисто Ви, адже не виправивши ситуацію, можна суттєво нашкодити дитині.
Доповнення від автора
Наталія Павлівно, дякую за Ваш відруг) Звичайно, вона й так отримує цукерки і подарунки, і ми говоримо, що любимо її незважаючи ні на що. Але конкретно в цій ситуації подарунок не від нас , а від Діда Мороза, який приносить подарунки тим дітками, які розкажуть йому віршик. Я не бачу в цьому нічого поганого, це на кшталт, як дорослі отримають зарплатню за роботу. Я їй говорила, можешь не вчити, але ж Дід Мороз подарунок не принесе. Це не правильно? А що стосується, того, що я говорю, що мені з татом буде дуже приємно, якщо вона розповість віршик. Чому не можна так говорити? Я часто їй говорю, що її дії мене засмучують (коли вона не слухається, веде себе погано), або навпаки, що мені дуже приємно (коли вона добре себе веде). Я ж не говорю, що я не люблю її за погану поведінку чи що вона погана. Просто я з нею чесна, воно ж так і є. Її поведінка мене може засмутити, а може й навпаки. Я думала, що таким чином вона навчиться емпатії. Що ж тоді говорити, коли вона веде себе погано? Як її карати за погану поведінку? Бити, кричати, лишати солощів та подарунків не можна, говорити, що мене це засмучує теж. Тож яке має бути покарання, коли вона переходить межу?
Доповнення від автора
Володимир Анатолійович, дякую за Ваш відруг) Я чудово розумію про що Ви говорите і я з Вами згодна. Звичайно, поведінка дитини в більшій мірі залежить від батьків і того, що відбувається в сім'ї. Я не вважаю нас с чоловіком ідеальними батьками, але й нічого ТАКОГО що б могло травмувати психику дитині також не відбувається. Нажаль, в школі нас не навчали як виховувати дітей, та й всі ж діти різні. Я не знімає з себе відповідальність, але ж хіба не може бути такого, що в неї просто такий характер? Вона з народження така: супер активна, дуже емоційна і вимагає багато уваги, хоче бути в центрі уваги. Я ще коли вагітна була, вона ТАКЕ в животі виробляла, я питала в свого лікаря, може що не так з нею? А вона каже, все добре, просто такий темперамент у дитини. І справді народилася абсолютно здорова донька, але така вперта, що то щось страшне. Я звичайно ж щаслива, що в мене здорова і розумна дитина, я на неї не нарікаю. Я лише питаю, як мені себе поводити з такою ХАРАКТЕРНОЮ дитиною?
Доповнення від автора
Що б ви краще зрозуміли що я маю на увазі, під вперта, наведу декілька прикладів. Бігає по холодній підлозі (на кухні) боса, ноги вже холоднючі. Говорю, давай вдягнемо тапки чи носки, в тебе ж ноги змерзли- захворієш. А вона навідріз, відмовляється, а якщо сама буду надягати, то й істерику влаштує. Зато в залі, де тепла підлога, бо там камін, може вдягти сама носки, зверху тапки і відмовляється знімати. Щупаю, ноги вже мокрі, бо ж жарко, але вона відмовляється знімати, бо треба ж все навпаки робити від того, що я прошу. Може зганяти мене чи чоловіка з дивану. Говоримо, чого ти мене проганяєш, я теж хочу відпочити. А вона каже, йди до себе на ліжко відпочивай. Ок, йдемо. Вона слідом біжить, каже, йди на диван. Ми кажемо, ні, ти мене проганяєш, я тут буду. Влаштовує істерику. І може так гуляти туди сюди багато разів. І що їй казати? Чи на вулиці їй треба сніжку, яку інша дитина зліпила. Кажу , що не можна, бо то її. Давай тобі таку саму зліпимо. А вона в істерику- ні, хоче саме ТУ сніжку. На вулиці мороз, а вона в сльозах і істериці. Я вже й розмовляла. Казала, так не можна. Ти думаєш лише про себе, але ж твої вчинки можуть засмутити іншу людину. Ругала, кричала. Відправляла кімнату, що б там викричалася. І жаліла і ігнорувала. Все перепробувала. Вона як була вперта, так і залишилася (( Я не хочу їй ламати характер. Може й добре, що вона така. Просто не знаю, як себе поводити.
психолог онлайн
Оксана Юрьевна Селезнева
Владимир Анатольевич Тарасенко
Вітаю!
"Що б ви краще зрозуміли що я маю на увазі, під вперта, наведу декілька прикладів. Бігає по холодній підлозі (на кухні) боса, ноги вже холоднючі. Говорю, давай вдягнемо тапки чи носки, в тебе ж ноги змерзли- захворієш. А вона навідріз, відмовляється, а якщо сама буду надягати, то й істерику влаштує. Зато в залі, де тепла підлога, бо там камін, може вдягти сама носки, зверху тапки і відмовляється знімати. Щупаю, ноги вже мокрі, бо ж жарко, але вона відмовляється знімати, бо треба ж все навпаки робити від того, що я прошу. Може зганяти мене чи чоловіка з дивану. Говоримо, чого ти мене проганяєш, я теж хочу відпочити. А вона каже, йди до себе на ліжко відпочивай. Ок, йдемо. Вона слідом біжить, каже, йди на диван. Ми кажемо, ні, ти мене проганяєш, я тут буду. Влаштовує істерику. І може так гуляти туди сюди багато разів. І що їй казати? "
Діти, то великі маніпулятори, а ваша донька вже навчилася дуже спритно вами маніпулювати. Виходить така гра, як дитина з дитиною, дорослі батьки йдуть за дитиною, а не навпаки.
Дитині потрібен дорослий, який зможе витримати свої кордони та негативні почуття дитини.
Яке ваше почуття штовхає вас на маніпуляції маленької дитини?
Раджу вам звернутися за допомогою до психолога.
психолог онлайн
цитата:
Я не знімає з себе відповідальність, але ж хіба не може бути такого, що в неї просто такий характер?
Харктер Вашої донечки зараз лише формується. Його базові речі на відсотків 70 сформуються до 5-7 річного віку. Тому саме цей ранній період дитинства так важливий для людини.
Тепер щодо характеру і темпераменту. У спадок від батьків дитина наслідує темперамент, тобто властивості нервової системи - її силу, або слабкість, її стійкість або лабільність, а також спрямування назовні або на себе. А от характер - це напрацьований дитиной контрманіпулятивний апарат. Такий набір рис, які виникають у відповідь на впливи батьків та інших значимих людей. І от до цього варто уважно придивитись.
цитата:
Я лише питаю, як мені себе поводити з такою ХАРАКТЕРНОЮ дитиною?
Як? - любляче, мудро, з гумором, обігруючи її супротив Вашим очукуванням і бажанням. Це все приходить через експеримент. Готових рецептів не існує.
Варто також усвідомити, що в сімейній ієрархії батьки завжди будуть зверху дитини, бо вони встановлюють порядки і правила існування. Це в здоровій сім'ї. З віком права і обов'язки дітей мусять перглядатись у бік більшої свободи і, відповідно, більшої відповідальності.
цитата:
Бігає по холодній підлозі (на кухні) боса, ноги вже холоднючі. Говорю, давай вдягнемо тапки чи носки, в тебе ж ноги змерзли- захворієш.
Навіщо лякаєте і пророкуєте, що захворіє? Дайте їй набути власного досвіду. А якщо не захворіла. то виходить Ви її обманювали, тому Вам потім немає віри. Чи не так?
цитата:
Може зганяти мене чи чоловіка з дивану. Говоримо, чого ти мене проганяєш, я теж хочу відпочити. А вона каже, йди до себе на ліжко відпочивай. Ок, йдемо.
Чому йдете? На що при цьому розраховуєте? Здається, таким чином дозволяєте дочці продавлювати Ваші психологічні особистісні кордони, визнаєте її владу над Вами.
Отже, нагальною для Вас є завдання освоїти навички асертивної поведінки. Це означає уміння отримувати СВОЄ завдаки вимогам до інших, перебуваючи при цьому спокійнім і впевненим в своїх силах, без крику і покарань, маніпуляцій і агресивного тиску.
Будуть питання, як це це зробити - звертайтесь.
психолог онлайн
В 3 года
цитата:
поведінка дитини
зависит только
цитата:
від батьків і того, що відбувається в сім'ї
!
цитата:
такий темперамент у дитини
Темперамент - это врожденное, а характер формируется под воздействием социума.
И родители как раз и являются главными участниками формирования характера ребенка.
цитата:
Просто така впертість в усьому.
Например, Вы можете как раз наблюдать, кто является образцом упертости для Вашей дочери -
цитата:
Я вже котрий день стаю
Какой смысл Вам с этой же самой упертостью совершать одни и те же действия, если они не приносят желаемого результата?
цитата:
що я маю на увазі, під вперта, наведу декілька прикладів
Остальные примеры больше описывают манипуляции дочери, а не ее упертость.
Поэтому чтобы Вы знали
цитата:
як себе поводити
с дочерью, Вам надо учиться противостоять ее манипуляциям, а для этого - убирать те "крючки", за которые она Вас дергает (страхи и чувство вины) и развивать свою уверенность.
И менять себя, в частности - свою упертость.
Сделать это все можно только в индивидуальной психотерапии, так как общие советы на форуме не решат Вашу проблему.
психолог онлайн
А окрім методів м'якої заохочувальної дресури або криків через власне безсилля, допускається щось інше?
Хоча б у вигляді теоретичного варіанту.