Син 8 років став просити спати разом
Доброго вечора. Сину 8 років. Під час війни не тікали, залишились вдома. Але мешкаємо у мікрорайоні, куди неодноразово гатили, часто спали втрьох у коридорі (пес, син та я). Наразі таких обстрілів немає, але син через день просить спати зі мною, бо страшно що будуть гатити. Пес теж став спати в ногах, замість свого місця.
Чоловік проблеми не бачить, каже після Перемоги все прийде до норми. Сам чоловік на фронті, бачили лише 2 разочки за рік (пішов на другий день війни). Тата поруч немає (можливо дитині ще уваги не вистачає, бо я зараз сама по всіх справах, та ще й працюю).
Підкажіть- дозволяти, не дозволяти? Бо те, що дитині страшно я розумію, але біля мене спить міцно, коли сам- тривожно, буває підскакує серед ночі, щось кричить.
Питання від: ; Вік: 35

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Ситуація не дуже проста. Така поведінка Вашого сина є наслідком психічної травми.
А психічна травма – це результат важкого нервового потрясіння.
Дитина почувається безпорадною, відчуває страх.
Дитині самої важко подолати наслідок події, що тяжко вплинула на її психіку.
Спочатку психотравмі можна дати спокій. Вона повинна, так би мовити, зарубцюватись, перестати бути гострою.
Для психотравми потрібен час, щоб вона "зажила"
Не лайте сина. Потрібно повернути дитині впевненість у собі. Перебувайте з дитиною якомога довше звичайного, розмовляйте з нею для того, щоб її заспокоїти,
Якийсь час дитина може спати з Вами. Але дитині потрібна допомога дитячого психолога для подолання наслідків травмівної .ситуації.
психолог онлайн
Валентина Михайловна Жемчужникова
Доброго вечора!
А чому б не дозволяти, якщо йому не так тривожно разом із Вами? Він почувається більш захищеним.
Інша справа, що роздягненою спати поруч із ним не є правильним, тільки в одежі. І подалі один від одного. Бо він, хоч і Ваш син, але все ж таки чоловічого роду. Інакше це може мати наслідки в розвитку його психосексуальної сфери. Просто спостерігайте уважно за його поведінкою. Якщо не буде нічого дивного й того, що виходить за межі звичайних стосунків між мамою та сином, то все буде добре і не має за що переживати.
психолог онлайн
цитата:
Підкажіть- дозволяти, не дозволяти?
цитата:
Сину 8 років.
Ваш сын сейчас проходит определенную стадию своего психосексуального развития.
И поэтому спать ему вместе с Вами нельзя, если Вы не хотите потом иметь проблемы с его сексуальной сферой.
Он должен спать отдельно от Вас и желательно в своей комнате.
Вы можете посидеть (не полежать) рядом с ним, пока он не заснет и оставить на ночь включенным свет, если это поможет ему.
цитата:
бо страшно
Проблему с его страхами Вы должны решать не самостоятельно (потому что просто не справитесь с этим), а с помощью индивидуальной работы Вашего сына с психологом.
Відредаговано автором 01-03-2023 05:19:14
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Ваш син знаходиться у переживанні так званого гострого стресу. Ваш син почувається в безпеці разом з вами. Поки продовжується війна, змушувати його спати окремо , якщо він прагне спати з вами, може призвести до ретравматизації, та постравматичного стресового розладу. Думаю, інтуїтивно ви відчуваєте, що "відкладання" дитини його травмує. З цією ситуацію необхідно буде працювати після закінчення війни, коли спати в одному ліжку буде нептрібно. Тоді має сенс звернутися до дитячого психолога.
психолог онлайн
Сон не решит проблему, а лишь слегка ее облегчит.
Спать можно какое-то время, одетой, как написал выше коллега.
Но сыну нужна помощь психолога. Хотя бы онлайн, если нет других вариантов.
Но страхи и тревожность сами не пройдут и сон совместный не поможет.
И никакая победа в том числе. Все останется, если вовремя не обратиться за помощью
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 335517 для Павел Леонидович Басанский
Дякую вам за відповідь! Боже збав роздягненою. Ні, одягнені та ще й між нами пес з кішкою. Змін у поведінці немає ніяких. Але....начитавшись коментарів- як виявити психотравму? Чи є вона? Ми, нажаль, тричі гуляючи потрапляли під вибухи (південь обстрілювали без тривоги, не встигала вона спрацьовувати). Після того й почалось. Як вдень багато тривог- так він проситься до мене. Якщо немає- спить сам, але, буває тривожно спить.
Як виявити психотравму? Чи є вона? Змін у поведінці немає, поведінка нормальна, вчиться добре, проблем з концентрацією уваги теж немає. Мене тут налякали, буває прихований стрес? (бо в собаки я зміни в поведінці на вулиці бачу, став боятись відходити від мене більше півтори метри, за дитиною такого не спостерігала нічого)
психолог онлайн
цитата:
Як виявити психотравму? Чи є вона?
Вы хотите это сделать самостоятельно?
Или все же покажете ребенка специалистам?
цитата:
Мене тут налякали, буває прихований стрес?
То есть стресса Вы боитесь, а всего остального - нет?
Не играет особой роли, какая именно причина привела Вашего ребенка к тому, что у него появились страхи - травматическое событие или стресс.
Это уже не изменить и работать надо с его состоянием, а именно - убирать страхи.
Единственное, если это все уже перешло в психическое расстройство (например, тревожное), тогда будет требоваться консультация врача.
Но чтобы об этом говорить, надо видеть Вашего ребенка.
Відредаговано автором 01-03-2023 21:57:35
психолог онлайн
цитата:
Дякую вам за відповідь! Боже збав роздягненою. Ні, одягнені та ще й між нами пес з кішкою. Змін у поведінці немає ніяких.
Будь ласка). Ви і так все правильно робите, тому, виходить, мій коментар про одежу був зайвим. І дуже добре, що змін в поведінці сина ніяких - тож і переживати нема за що.
цитата:
Психотравма безумовно є, та й її не могло не бути, якщо траплялось таке:
цитата:
Ми, нажаль, тричі гуляючи потрапляли під вибухи (південь обстрілювали без тривоги, не встигала вона спрацьовувати). Після того й почалось.
, але у сина вона проявляється інакше, ніж у собаки:
цитата:
Як вдень багато тривог- так він проситься до мене. Якщо немає- спить сам, але, буває тривожно спить.
В будь-якому випадку, після закінчення війни дитина потребує психологічної допомоги. А зараз задача інша: уважно дбати про безпеку! І сина цьому вчіть, і самі не забувайте - бо дітей краще за все навчає власний приклад батьків, та й Ви йому потрібні живою.
Хай береже Господь! І Вас із сином, і Вашого чоловіка.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 335680 для Павел Леонидович Басанский
Величезне Вам дякую! Буду за ним спостерігати. Наші місцеві діти настільки тоді звикли, що був період гатіння без тривоги, що ховались лише коли гул чули (бо зазвичай наростаючий гул- потім "літачок" які вони усі бачили неодноразово над головами на власні очі, а потім вибухи). От гул їх лякав, а вибух вже ні.
P.s мене тут жіночка досить агресивно попрекнула стосовно спеціаліста, але...дітей психолог шкільний перевіряв, та з ними працювали поки в місті була така ситуація й діти потрапляли під вибухи. По моєму сину зауважень ніяких не було по жодних тестах, які робили. Стосовно свого питання сумісного періодичного сну - я не зверталась до того психолога, бо не впевнена в конфіденційності, й не хочу щоб якось воно вийшло "у світ школи" та зганьбило сина.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
цитата:
стосовно спеціаліста
Четыре специалиста из пяти, ответивших Вам здесь, указали на необходимость индивидуальной работы Вашего сына с психологом.
По какой причине Вы отрицаете наличие у ребенка проблемы?
Или считаете, что совместный сон поможет ему?
цитата:
По моєму сину зауважень ніяких не було по жодних тестах
Тогда почему у него продолжает оставаться страх, если все в порядке?
цитата:
після Перемоги все прийде до норми
Такие страхи сами не проходят.
В лучшем случае, его состояние останется таким же (и тогда Вы будете спать с ним до его совершеннолетия?), а в худшем - может только усугубиться.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Светлана Владимировна Киселевская
Ирина Константиновна Зубиашвили
Не хочу наговаривать на коллег психологов из школы, но справедливости ради все же стоит сказать, что у них нет, как правило, никаких знаний, личной терапии и уже тем более супервизии, как должно быть у психолога. Чаще всего это просто диплом из вуза.
Иногда может повезти и туда приходит психолог, который может позволить себе доп.обучение, личную терапию и тп, но это редкость, и как правило, они достаточно быстро уходят из школы.
Тесты это вообще доп.инструмент, а не то, по чему делаются заключения.
Поэтому школьный психолог это огромная лотерея и я бы не особо на нее рассчитывала.
Кроме того, даже если сильно не заметно по поведению ребенка, то война это огромные стресс и травма для любого человека, ребенка тем более. И уж конечно это не может пройти бесследно, если ребенок уже слышал обстрелы, испугался и просится к вам в кровать.
Я бы не ждала окончания войны, поддержка ребенку уже! нужна. Дальше будет только усугубляться.
Я это говорю не только как психолог, но и как мама.
психолог онлайн
цитата:
дітей психолог шкільний перевіряв, та з ними працювали поки в місті була така ситуація й діти потрапляли під вибухи. По моєму сину зауважень ніяких не було по жодних тестах, які робили.
Тести можуть нічого і не показувати. Тим більше, якщо у Вашого сина від народження міцна нервова система. Але самі події, які зараз відбуваються НЕ можуть НЕ впливати на будь-кого, не зважаючи на міцність або витривалість, стійкість або силу, тим більше якщо це - дитина, яка ще не може себе захищати належним чином - ось цього захисту з Вашого боку й вимагає син, коли проситься спати разом. Тим більше, що батька, який міг би також виконувати функцію захисту, не має поруч та й він сам на цей час у небезпеці. БЕЗПЕКА зараз найголовніше, а саме з цим і проблема, і діти як ніхто інший це відчувають (інстинктивно, підсвідомо, як і тварини), хоча поки що і не розуміють. Бо розуміти і відчувати - це різні речі, які не завжди співпадають. До речі, і Ваші пес з кішкою не дарма сплять МІЖ вами, у середині - бо теж інстинктивно відчувають (але звісно не розуміють) небезпеку, тому й вибрали найнебезпечніше місце - посередині.
І приєднуюсь до колеги вище: шкільні психологи рідко бувають високої кваліфікації, тільки як виключення з правила. Така нажаль реальність. Сам неодноразово стикався з цим, по роботі. Навіть закордоном, наприклад в Австрії, шкільні психологи вкрай низької кваліфікації - такі висновки дають батькам дітей, що на голову не налазить, особисто їх читав. Це взагалі якась глобальна проблема.
цитата:
Стосовно свого питання сумісного періодичного сну - я не зверталась до того психолога, бо не впевнена в конфіденційності, й не хочу щоб якось воно вийшло "у світ школи" та зганьбило сина.
І це тільки підтверджує те, що я тільки-но написав. Конфіденційності - 0, бо шкільний психолог - людина підвладна, над нею і завуч, і директор, а інколи і вчителі. Та ще й від особистості спеціаліста залежить.
Тому, правильно зробили, що не звертались, бо точно могло вийти за межі кабінету психолога.
психолог онлайн
Добрий день. Дайте дитині час. Як мінімум вдвоє довший, ніж вона провела в постійному страху.
Відтоді, як ви почали переховуватися від вибухів, у сина почалося нове життя. Дорослі розуміють, що вже безпечно, а дітям треба час, щоб звикнути.
Якщо за 2-3 місяці ситуація не поліпшиться, зверніться по допомогу до психолога.
Психолог допоможе вирішити питання з адаптацією найпростіше.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 335874 для Павел Леонидович Басанский
Дуже-дуже Вам дякую за відповіді. Так, я вже навіть тут побачила, що є дивні спеціалісти((( які навіть читають неуважно й відповідають не по темі геть, тому в мене тепер під великим сумнівом шкільний. Так, в нього дійсно міцна нервова система. Та й не кожен день він проситься, тільки коли тривала тривога чи багато тривог- за день. То я повністю прислухаюсь до Ваших порад. Ще раз щиро дякую!!! Бережи Вас Боже!!
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 335774 для Светлана Владимировна Киселевская
Я намагалась вас ігнорувати, але ви наполегливо пишете ну таке, що якби я до вас звернулась, я б вже тікала від вас із своєю дитиною далі ніж очі бачать.
Ви насамперед читаєте не те, що неуважно, ви дорогою своє домислюєте. Ви точно психолог?
1. Мене турбує що син через день (на той момент) просився спати до мене. Чому через день? Бо через день тривалі тривоги були й по 4-5 раз на день. Зараз заспокоїлось то він спить в себе.
2. Я ігнорую проблему, бо чотири специ порадили? Спеціалістів я побачила лише трьох, які рідною мовою порадили мені повести дитину до психолога після закінчення війни. Психолога офлайн ще знайти треба, я б не хотіла потрапити на таку як ви.
3. Чому залишається страх? Тому що війна не закінчилась. Й йому це прекрасно відомо. Він в мене абсолютно тверезо мисляча дитина.
Мені вже тут порадили спеціалісти, які уважно прочитали, що робити: реагувати на потребу дитини у безпеці, а після закінчення піти до спеціаліста. От до їх порад я й прислухаюсь, ви в мене не викликали довіри аж ніяк.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 335945 для Олена Миколаївна Рижа
Дякую Вам! Так й зроблю, бо тривожність в нього зростає саме в ті моменти, коли за день по 4-5 тривог, а не гатять. Він починає нервувати що почнуть знов гатити саме вночі й проситься до мене.
До речі, у дні коли гатять вдень, він знає що летять ракети, чує відпрацювання ППО, то він спокійно лягає сам спати. Бо знає, що вночі нічого не буде такого.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 335556 для Анастасия Владимировна Тарадай
Дякую вам велике за відповідь. Зараз трохи налагоджується. То мабуть в нього напередодні річниці тривожність зросла, що він так, плюс тривоги були вдень по 4-5 разів, а не гатили. Зараз заспокоїлось, та й він спить собі сам. Нормально спить (а десь 5 днів до річниці й 5 днів після- ну прямо тяжко було, я не розуміла в чому справа, рік як війна, то ми спали разом лише в коридорі на підлозі, під гатіння, потім кожен в себе, навіть під час блекауту , ми по декілька діб без світла були й все окей, ніяких там страхів щодо темряви, а тут на тобі "добрийвечір", сон тривожний й ледь не через день до мене. А тепер бачу що то мабуть з річницею пов'язано було.
психолог онлайн
Ваш ребенок получил психологическую травму.
цитата:
Так й зроблю
Поэтому даже 2-3 месяца неоказания ему помощи играют роль.
цитата:
після закінчення піти до спеціаліста
Все надо делать вовремя.
Можно, конечно, и с переломом ноги не обращаться к врачу и он как-то сам по себе зарастет.
Но в этом случае, как минимум, у человека останется хромота, а как максимум - ему придется позже делать операцию.
Вы же
цитата:
насамперед читаєте
и берете к сведению то, что Вам выгодно слышать.
И Ваше отрицание проблемы было бы нормальным, если бы Вы решали свои вопросы.
Но Вы несете ответственность за своего ребенка.
И просто обязаны сделать все, чтобы в дальнейшем у него не было проблем с психикой.
Відредаговано автором 05-03-2023 03:32:10
психолог онлайн
цитата:
що якби я до вас звернулась
Не переживайте, Вы - не мой клиент.
И если бы Вы ко мне обратились, я бы все равно не взяла Вас в работу.
Потому что моими клиентами являются социально ответственные мамы.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 336024 для Светлана Владимировна Киселевская
Ваш коментар абсолютно недоречний з колегіальної точки зору. Тут декілька дійсно спеціалістів висловили геть іншу думку. Ви намагаєтесь мені виставити тих професіоналів непрофесіоналами? Ну звичайно я прислухаюсь до них, а не до вас. Ви не викликали в мене відчуття того, що ви хоч трошки професіонал- прокол на кожній літері.
P.s я б ніколи не звернулась до російськомовного психолога. Ніколи. Для мене мова має значення й дуже велике й дуже дивно що ви як "психолог" цього не побачили. Такий психолог.
психолог онлайн
цитата:
Ну звичайно я прислухаюсь до них
Вы имеете право делать то, что считаете нужным.
Если это касается лично Вас.
Но если Ваш ребенок получил психическую травму, то Вы обязаны предоставить ему помощь. И не в виде отнекиваний "когда-нибудь после войны", а здесь и сейчас.
Потому что если со своей жизнью Вы имеете право делать все, что захотите, то за ребенка Вы несете не только моральную ответственность, но и юридическую.
Поэтому, например, в таких случаях как Ваш, врачи и психологи имеют право не соблюдать конфиденциальность и обращаться в органы опеки, если видят, что здоровью ребенка угрожает опасность.
цитата:
я б ніколи не звернулась до
Если Вы оплачиваете услуги психолога, то можете выбирать любого специалиста, какого захотите.
На форуме Вы получаете бесплатные рекомендации и потому Вам отвечают те специалисты, кто посчитает это нужным сделать.
цитата:
ви як "психолог" цього не побачили
Я не обязана ничего видеть.
У Вас есть пальцы руки и клавиатура, с помощью которых Вы могли указать в старттопике свои пожелания к специалистам.
Відредаговано автором 05-03-2023 11:43:16
Доповнення від автора
Ключове- спеціалісти. Ви ж не спеціаліст. Але ви вірно вказали- в мене є клавіатура й пальці. Натяків ви не розумієте, то напишу прямо: йдіть відповідайте комусь іншому. Ви не спеціаліст й не треба тут коментувати саме мою відповідь. Ви дуже настирлива
психолог онлайн
цитата:
не треба тут коментувати
Я комментирую все, что считаю нужным.
И это общий форум, а не Ваш личный чат.
Если Вас что-то не устраивает, Вы можете выбрать того, кто Вам понравился, оплатить его услуги и общаться индивидуально в кабинете.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 336049 для Светлана Владимировна Киселевская
психолог онлайн
цитата:
й не треба тут коментувати саме мою відповідь
Вы хотите поговорить об этом?
::smile::
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 336156 для Светлана Владимировна Киселевская
В вас рейтинг від колег- 1 оцінка🤣 мабуть саме тому ви намагаєтесь хоч за рахунок листування зі мною хоч якось набити собі ціну.
Ну можемо й поспілкуватись, але яка тема? Психологія вочевидь не ваш коник. За інфоциганство? Тут ви профі)))
психолог онлайн
цитата:
мабуть саме тому ви намагаєтесь хоч за рахунок листування зі мною хоч якось набити собі ціну
Вы так переживаете за меня?
Я польщена))
Спасибо, что помогаете мне
цитата:
набити собі ціну
цитата:
Ну можемо й поспілкуватись, але яка тема?
Можно и без темы.
Как сказал классик: "Пилите, Шура, пилите"...
Відредаговано автором 06-03-2023 13:58:08
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 336192 для Светлана Владимировна Киселевская
Я вам раджу звернутись до психолога. Тільки до професіонала, й навчитесь, й з проблемами розберетесь. Прощавайте
психолог онлайн
цитата:
Я вам раджу
цитата:
Прощавайте
Вы рано уходите::smile::