Проблема з пріоритетами в стосунках
Якщо коротко: я помітила, що часто ставлю в пріоритет бажання та думки партнера, а свої ігнорую. Це стосується моментів, коли ми разом(а це 90% часу, бо живемо разом, ходимо кудись в місто теж). Спочатку я відчуваю радість, що це роблю, але потім - сум через втрачені можливості.
При цьому, мене ніхто не змушує, в нас нормальні стосунки.
Я думаю, що нав'язала собі таку поведінку через дві причини:
1) з дитинства маю наратив {ти мені а я тобі} - тобто все завжди будується на обміні.
2)на початку стосунків була невпевнена в собі(може і зараз теж), тому так робила щоб виглядати {вигідною}, але тепер, коли про це не хвилююсь, це вже ввійшло в звичку.
Як з цим бути? Над чим в першу чергу попрацювати?
Питання від: ; Вік: 20

психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Попрацювати, певне, над усвідомленням власних бажань і потреб, щоб було простіше відокремлювати їх від потреб партнера і приділяти собі стільки часу, скільки необхідно, навіть живучи в гармонійних стосунках. Це краще за все робиться разом з психологом.
І ще, Ви говорили з партнером про те, що Вас не влаштовує? Якщо так, то яка була його реакція? Якщо ні, то що заважає поговорити?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Добрий день.
цитата:
думаю, що нав'язала собі таку поведінку через дві причини:
Перша причина мені не зовсім ясна. Якшо все будується на обміні, то ваш партнер теж має віддавати вам 90%?
цитата:
на початку стосунків була невпевнена в собі(може і зараз теж), тому так робила щоб виглядати {вигідною},
Як це виглядати вигідною?
цитата:
Як з цим бути? Над чим в першу чергу попрацювати?
А як вам хочеться з цим бути? Які ідеї?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Вітаю. В першу чергу потрібно працювати над своєю самооцінкою, яка базується на самоцінності і яка закладається у ранній період у стосунках з батьківськими фігурами. Це якщо коротко)
цитата:
Досліджувати інтроект- це те, що ви називаєте наративом. Ким, коли і для чого він закладався? Виробити в процесі терапії нову форму взаємодії, щоб відпустити стару.
Згідно другого вашого висновку- все, що нами не усвідомлено працює на автоматі. Ми не можемо керувати процесом, який не приймаємо і не помічаємо. Ви помічаєте вже наслідки, і розумієте, що це притаманні вам дії.
психолог онлайн
Марія Радченко
Доброго ранку!
цитата:
Якщо коротко: я помітила, що часто ставлю в пріоритет бажання та думки партнера, а свої ігнорую.
Це може бути звичкою, яка сформувалась в ранній період Вашого життя, тобто в дитинстві. А зараз, у дорослому віці, власні бажання заявляють, що хочуть бути в пріоритеті.
До речі, в дитинтсві дорослі цікавились Вашими бажаннями, враховували їх? Дослухались до Ваших прохань?
цитата:
Спочатку я відчуваю радість, що це роблю, але потім - сум через втрачені можливості.
Корисно дослідити, як відбувається оцей перехід від стану радості до суму. Можливо, якісь відчуття в тілі сигналізують? Певні думки і питання приходять. Поділитись можете?..
цитата:
При цьому, мене ніхто не змушує, в нас нормальні стосунки.
Отже, цей вибір робите Ви самі, з власної волі.
цитата:
Як на мене, то саме так і будуються здорові стосунки.
цитата:
До цього може додаватись схильність збільшувати цінність партнера порівняно з собою. Є таке?
цитата:
Як з цим бути? Над чим в першу чергу попрацювати?
Оптимально, дослідити і усвідомити увесь шлях формування Вашої особистості в розрізі набуття самоцінності і моделі стосунків зі значимими людьми. Це буде більше про питання, ЧОМУ так? І паралельно відкрити мотиви, для ЧОГО так ЗАРАЗ? Це все дасть змогу знаходити шляхи і способи задоволення Ваших потреб і бажань адекватним чином.
Відредаговано автором 11-11-2023 10:19:06