Як допомогти сором‛язливій дитині?
Як допомогти сором'язливій дитині?
Моя дочка, майже 6 років, ходить у садочок 1.5 року за кордоном. Мову вона вже знає, пасивний словниковий запас дуже великий, активного вистачає для спілкування у садочку. Я мову знаю гарно, кожної середи ми вдома спілкуємося тільки місцевою. Вона і в Україні була сором'язлива, а тут все ще тільки погіршилося, ця сором'язливість заважає вчитися і знайомитися з дітками, вона говорить дуже тихо до виховательок. Вдома якщо чогось хоче, говорить Я ХОЧУ а потім так тихенько, що й не розібрати. Так хвилюється, що може не договорювати слово або речення. З російськомовною дитиною в садку спілкується- ліпший друг. І я і тато в дитинстві також були сором'язливі. Як допомогти дитині подолати сором'язливість?
Питання від: ; Вік: 30

психолог онлайн
Тетяна Штапова
Добрий день! Якщо не занурюватись у причини соромʼязливості в загалі і у вашої дитини зокрема, то обʼєктивні поради батькам можуть бути наступні:
1. Акцентуйте увагу дитини на її досягненнях, а не на труднощах. Не смійтесь над нею, не обговорюйте її в її присутності, не порівнюйте з іншими дітьми і не давайте прізвиська.
2. Спілкуйтесь з дочкою, приділяйте їй, якомога більше уваги, розмовляйте з нею. Вона буде бачити, що її готові слухати, що вона цікава і поступово у неї буде зростати повага до себе.
3. Заохочуйте її до будь-якої активності і хваліть за найменший успіх.
4. Розвивайте її навички спілкування, вчіть, як вести себе в різних ситуаціях з різними людьми. Запрошуйте у свій дім знайомих і родичів, розширюйте коло людей, з якими може дочка спілкуватися. Це буде допомагати їй долати страх перед усім новим.
5. Розвивайте інтереси і здібності дитини: спорт, танці, театральні гуртки, гуртки за інтересами.
6. Можна в ігровій формі відпрацьовувати різні ситуації, які лякають дитину. Розказуйте дочці про те, що вона може побачити, почути, і що може зробити в різних нових ситуаціях.
7. Привчайте дитину до самостійності, зніміть надмірний контроль і опіку, якщо вони є. Бо надмірна опіка не сприяє розвитку.
8. Наберіться терпіння. Будьте опорою для вашої дитини в будь-яких ситуаціях. Проявляючи витримку і спокій ви будете підтримувати в дочці впевненість у собі і своїх діях.
З повагою, Олена Мороз.
психолог онлайн
Тетяна Штапова
Елена Владимировна Мороз
Доброго вечора Dіа.
Колега Вам дала дуже корисні поради, тому повторюватися немає сенсу. Єдине, хочу додати, що, як на мене, на аби яку роль відіграє в сором'язливості Вашої донечки той факт, що і Ви, і Ваш чоловік в дитинстві були сором'язливими.
Адже, ніхто ще не відміняв момент спадковості.
Насправді, маленька дитина, несвідомо, переймає поведінкові моделі своїх батьків, які вони самі можуть навіть не відслідковувати, настільки з ними зжилися...
Ми дорослішаємо, вчимося контролювати себе, підлаштовуємося під соціум, щоб краще адаптуватися, але... Дитина переймає не те, що ми позиціонуємо на людях, а те, що є всередині нас...
Тобто, якщо хочете допомогти дитині, потрібно діяти комплексно. З одного боку, допомагати дитині, підтримувати, заохочувати... А з іншого, безпосередньо, самим звернутися до психолога, щоб з його допомогою зрозуміти причини вже Вашої з чоловіком сором'язливості... І розібравшись із собою, допомогти вже потім і своїй дитині... До того ж, непогано, все ж таки зрозуміти, що саме може сором'язливість провокувати в стосунках батьків та дитини... Ну, як наприклад. Батьки гарні, виховані люди, які мають наукову ступінь. Вони у всьому намагаються бути відповідальними та досконалими. Дитина бачить які батьки виховані, чемні, скрупульозні у всьому і дуже хоче бути такими ж, як і вони, але... Відчуває, що "не дотягує"... Тому весь час соромиться, ніяковіє, бо відчуває себе не ідеальною...
У тому, що дитина сором'язлива, насправді, нічого поганого, як на мене, немає, тим паче, що вона - дівчинка. А для дівчаток, взагалі, природньо, бути сором'язливими. І у всі часи, навіть вважалося, що дівчатка і повинні такими бути - це їх лише прикрашає як майбутніх жінок.
Інша справа, на скільки ця якість може їй допомагати, чи заважати...
Але, знову ж таки, самим у цих питаннях розібратися буває достатньо складно..
Відредаговано автором 21-11-2023 18:48:37
психолог онлайн
цитата:
І я і тато в дитинстві також були сором'язливі. Як допомогти дитині подолати сором'язливість?
Dia, доброго ранку. Це цілком природньо, що дитина в суспільстві поводить себе так, як поводили себе колись її батьки. Ви можете згадати своє дитинство, щоб допомогти доньці. Яким чином Ви подолали сором'язливість? Чи подолали її? Які проблеми Ви мали в дитинстві із-за своєї сором'язливості? Чи вдавалось їх вирішувати? Чому б Ви хотіли навчити свою доньку? Чи знаєте, як це зробити?