Дивна поведінка сина
Доброго дня
Мені потрібна ваша допомога/порада, сподіваюся на вас. У мене є син, він підліток, йому 15, він досі гойдається вночі в ліжку. І я не розумію з чим це повʼязано, що робити. Він спить сам в ліжку, коли я бачила таку ситуація то підходила і зупиняла його, він досить такий знервований постійно, агресивний і дуже замкнений. Ці погойдування тривають якраз протягом 15 років. Що це може бути?
Питання від: ; Вік: 47

психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня, Вікторіє!
По-перше, хотілось би сказати, що добре, що Ви вирішили звернутись по допомогу.
По-друге, погойдування може бути спричинене чим завгодно. Перше що спадає на думку - це імовірність розладу аутистичного спектру, наприклад синдрому Аспергера. При деяких формах аутизму в людини можуть спостерігатися стереотипні повторювані рухи, які мають назву стимінгу (або самостимуляції, повторення одних і тих самих рухів для самозаспокоєння). Але це лише моє припущення, для його підтвердження чи спростування треба думка експерта (лікаря-психіатра).
Це не лікується і робити з цим нічого не треба. Бо якщо зупиняти людину, яка робить стереотипні повторювані рухи через тривожність, вона буде тривожитися ще сильніш і більш хотіти повторювати ці рухи щоб не нервувати. Думаю, варто дати синові більше особистого простору, щоб він міг вночі бути на самоті якийсь час і не був постійно під Вашим контролем. Це тільки посилюватиме його тривожність і спонукатиме до "дивної поведінки".
Доповнення від автора
Дякую вам! Ви мені дуже допомогли, і в певній мірі заспокоїли і я тепер знаю що робити .
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня Вікторіє!
Якщо син так себе поводить змалечку, причину такої поведінки також потрібно шукати в його дитинстві. Мама і дитя пов'язані найміцніше. Тому, всі дії, почуття, установки та моделі поведінки передаються дитині несвідомо, автоматично...
Дуже мало, насправді інформації, але моду припустити, що в дитинстві було щось, що пов'язане було з погойдуванням його, можливо, тільки так він засинав чи заспокоювався...
Окрім того, якщо дитина на стільки агресивна та роздратована - це може говорити, про його психо-емоційна виснаження. А дитина буває така лише тоді, коли і мама дуже тривожна та гостро реагує на зовнішні подразники... Тобто, якщо дійсно хочете допомогти сину, потрібно, спершу, знайти причину поведінки, потім розібратися з тим, що відчуваєте Ви, як з сином взаємодієте, а далі - вибудовувати схему допомоги сину
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 355236 для Алла Григорівна
А чи може це бути повʼязано з тим, що бабуся била його? Поводилася часом жорстоко, принижувала, кричала. Бо я тоді на роботі пропадала, а він більше часу звісно проводив з нею, я помічала що щось не те з дитиною, аж потім він проговорився що було таке.
психолог онлайн
Діти з аутичним спектром використовують стереотипні рухи, навіть якщо ситуація навколо не загрозлива (для них вона може виглядати інакше.
А нормотипові діти можуть так реагувати на стресові ситуації, які могли бути викликані і тим, як поводилась бабуся.
Якщо він так заспокоював себе в дитинстві, то це могло лишитись, як звичка.
Але варто було б проконсультуватися в невролога, оскільки якщо сон неспокійний, то можливо треба медикаментозно підтримати нервову систему.
В будь якому разі організм вночі має відпочивати, і з цим варто допомогти .
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Дякую за відповідь. Так, це може бути тою травмою, яку тоді дитина звикла "загойдувати". Але, як на мене, це ще і нестача любові та уваги саме мами. Адже, маленька дитина дуже її потребує..
Зараз Ваш син навіть може неусвідомлювати, чому відчуває дратування та агресію до Вас...
У нього може глибоко в душі бути відчуття покинутості та відторгнутості.
Зважаючи, що мама та дитина - це єдине ціле на підсвідомому рівні, а підлітки ще занадто незрілі для серйозних внутрішніх трансформацій, я б радила саме Вам звернутися до психолога, щоб розібратися, як себе поводити далі з ним і як йому допомогти. Бо травми самі по собі не проходять. А зважаючи на поведінку, на превеликий жаль, можуть ускладнюватися...
Якщо існує проблема, існує і шлях її подолання, однозначно.
Відредаговано автором 23-11-2023 19:05:36