Підліток
Доброго дня, донька 17 років два тижні як живе в гуртожитку та навчається в ВУЗе, зовсім не хоче спілкуватися, намагаюсь часто її не турбувати, але на любий дзвінок завжди каже *що ти хотіла, мені ніколи*, а на смс може просто не відповідати. На любе питання, наприклад, як звати твою сусідку, каже *яка різниця* або *я розберуся*. І так важко коли вона поїхала, а ще в таке відношення...Що я зробила не так, не розумію.
Питання від: ; Вік: 36

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Алла Володимирівна Романенко
Тетяна Штапова
А які у вас з донькою були відносини до того, як вона вступила до ВИШу? Чи є між вами довіра, взаєморозуміння? Чи відповідала донька Вам в такому ж стилі до того, як почати жити в гуртожитку? І як часто Ви їй телефонуєте?
Підліткам зазвичай потрібно більше особистого простору, іноді це навіть може проявлятися у формі протесту проти батьків чи ігнорування їх. Це може бути образливо, але краще що можна зробити в цьому випадку - це давати доньці особистий простір тоді, коли вона його потребує чи не налаштована на розмову, бо це важливий етап її дорослішання. Якщо Вам здається, що донька на Вас ображена чи в неї щось сталося, можете прямо про це і спитати. Якщо отримаєте відповідь, що все добре, - не тисніть, і якщо донька захоче поспілкуватись сама, вона це зробить.
психолог онлайн
Марія Радченко
Павел Леонидович Басанский
Володимир Анатолійович Тарасенко
цитата:
І так важко коли вона поїхала, а ще в таке відношення...Що я зробила не так, не розумію.
Доброго вечора. Очевидно, що зараз Вам потрібно більше спілкування з донькою, ніж їй з Вами. Швидше за все для неї забагато контролю і гіперопіки з Вашої сторони.
Щоб зрозуміти, що Ви зробили не так, потрібно знати, що раніше відбувалось у ваших з донькою відносинах, чим вона була незадоволена 3, 5, 10 років тому, в той період, коли ще хотіла з Вами спілкуватись.
На даному етапі Вам варто дати їй можливість самій згадувати про маму, для цього менше проявляти ініціативу та сконцентруватись на своєму житті. Донька збільшує дистанцію між вами. Якщо Ви будете намагатись її скоротити, вона буде всеодно відходити на комфортну для неї відстань. Відбувається процес сепарації вже досить дорослої дитини від Вас, спробуйте її відпустити.
Розумію, що це сумно і боляче, але краще прийняти цей факт, ніж намагатись спілкуватись з донькою так, як раніше. Можливо, в майбутньому її відношення до Вас зміниться. Але багато чого залежить від Вас.
Відредаговано автором 13-09-2024 00:13:58
психолог онлайн
Марія Радченко
Тетяна Штапова
Здравствуйте!
А ранее тоже были такие же отношения?
Или они были теплыми и доверительными, а теперь она так неожиданно отдалилась?
Дочь в 17 лет и например в 7 лет - могут сильно отличаться. Период взросления и сепарации от родителей накладывают свой отпечаток на отношения и дети часто отдаляются от родителей в этот период. Это нормально. Тем более, если мама привыкла к более теплому общению и небольшой дистанции - в этот период подростка такая форма может раздражать. Не оправдываю грубость Вашей дочери, но пытаюсь объяснить ее мотивы.
психолог онлайн
Марія Радченко
Павел Леонидович Басанский
Тетяна Штапова
Доброго ранку!
цитата:
І так важко коли вона поїхала
З цього випливає, що Ви намагаєтесь полегшити свій стан в розмовах з дочкою. Мабуть, вона відчуває і Ваше хвилювання, і підвищену цікавість до себе, проте не знаходить способу впоратись зі своїми емоціями і заспокоювати при цьому Вас.
цитата:
Що я зробила не так, не розумію.
Важко сказати, чи щось так або не так, не знаючи добре історію ваших взаємин. Менше з тим, на мій погляд, варто шукати способи вгамовувати свою тривогу, не транслючи її дочці(!)
У зв'язку з цим поміркуйте, що б це могло бути - спілкування з друзями? Ваші захоплення? Література? Музика? Фізична активність? Консультація психолога?
Ще спитаю, чи налагоджене у Вас особисте життя?
А дочці дайте шанс опанувати себе на новому місці. Підтримуйте її. Радуйте своїми власними добрими справами і успіхами, враженнями ... відчуваючи, коли є справжній контакт і налаштованість на спілкування.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371315 для Володимир Анатолійович
Я розумію, що треба дитину відпустити, я нікому цього не показую, але мені дуже важко. В мене багато хобі, я дуже люблю займатися йогою, кататися на велосипеді, слухаю аудіокниги, вивчаю англійську мову. Раніше не вистачало часу все це поєднувати з роботою. А зараз немає бажання, апатія до всього. Важко дається мені дорослішання доньки.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371299 для Тетяна Штапова
Так, мені дуже не вистачає спілкування з донькою. Зараз, дивлячись назад, можливо і була якась гіперопека. Зараз намагаюсь не проявляти ініціативу, але мені здається, що вона про мене не скоро згадає. Я прекрасно розумію, що дитину треба відпустити, але не думала, що буде настільки важко. Я не можу зосередитися на своєму житті, займатися своїми хобі.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371289 для Марія Радченко
Так почала відповідати пару років назад. Але коли вона була дома, відносини були краще, бо було більше часу, коли вона не була налаштована на контакт, я її залишала в спокою. Через якійсь час просто розмовляли на інші теми. Але зараз в телефоному режимі так не виходить, вона постійно зайнята, їй ніколи. Ну не може такого бути, щоб за пару тижнів не було часу для розмови. Я розумію, що в неї просто немає бажання, і від цього дуже погано себе почуваю.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
цитата:
Я прекрасно розумію, що дитину треба відпустити, але не думала, що буде настільки важко. Я не можу зосередитися на своєму житті, займатися своїми хобі.
Швидше за все, Ваша реакція на небажання доньки спілкуватись після переїзду, пов'язана не тільки з вашими відносинами з нею, але й з Вашим особистим досвідом, який Ви отримали ще в дитячому віці. Чи страждали Ви від ігнорування зі сторони батьків? Чи покидала Вас різко чи надовго доросла людина, до якої Ви були прив'язані?
До речі, у Вас є інші близькі люди, окрім доньки?
цитата:
Зараз намагаюсь не проявляти ініціативу, але мені здається, що вона про мене не скоро згадає.
Це Ваш страх, реальність може бути іншою. Можливо, у доньки зараз дуже насичене життя, якого не було раніше, вона повністю на нього переключилась. Але згодом воно стане звичним, більш рутинним, і вона стане частіше згадувати про маму.
У Вас же зараз пустота, яка виникла після її від'їзду, і це природньо. Вона буде поступово заповнюватись. Але щоб краще протриматись зараз, Ви можете звернутись до психолога. Підтримка і усвідомлення, що з Вами відбувається, зайвими не будуть.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Тетяна Штапова
Не хотят отпускать ребенка обычно те мамы, которые не имеют прочных отношений.
С мужчиной, с подругами. Стойте свои личные отношения, тогда ребенок перестанет так отбиваться от вас.
Потому что назойливости уже не будет, а ваша энергия направиться в конструктивное русло.
Если с построением отношений имеются какие-то сложности - поработайте индивидуально с психологом над этим и разберите "завалы" на пути. И все получится. И в личной жизни, и с дочкой отношения станут здоровее.
психолог онлайн
Тетяна Штапова
Павел Леонидович Басанский
цитата:
Ще спитаю, чи налагоджене у Вас особисте життя?
Чомусь Ви оминули моє питання -
цитата:
Ще спитаю, чи налагоджене у Вас особисте життя?
А причину усвідомлюєе? В чому вона полягає?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371415 для Володимир Анатолійович
Так, в мене є чоловік, але останнім часом якісь натягнути відношення.
психолог онлайн
цитата:
в мене є чоловік, але останнім часом якісь натягнути відношення.
Тобто є невдоволення. Певні Ваші потреби не задовольняються. А природньо напруження шукає вихід. Ба більше, воно загострює сприйняття реальності, дещо викривлює її. Через те і поведінка дочки викликає надмірне хвилювання.
Отже, потрібно розбиратись, чому натягнуті відносини з чоловіком.
Шукати можливості (в тому числі за допомогою співпраці з психологом), щоби дійти визначеності. Адже невирішені проблеми і складнощі згубно залишати на самоплив.
Відредаговано автором 17-09-2024 09:35:13