Проблеми з дисципліною, важко досягати цілей
Доброго дня, після повномасштабного вторгнення, я не можу зібратись до купи, був сильний стрес, я пройшла групову терапію, були одиночні консультації в психолога, пропивала різні заспокійливі, здавала аналізи, періодами хочеться щось робити, мріяти, жити далі, досягати нових висот, а періодами ні, хочеться просто лежати, мені вже 3 рік важко спілкуватись з людьми, не вистачає на все ресурсу. Я не можу себе дисциплінувати, маю декілька цілей, але таке враження, що я прокастиную, не можу зрозуміти причину. Таке враження, що я стала дуже лінива, я склала собі графік, розбила цілі на маленьки кроки, але не можу заставити себе його виконувати. До 24 лютого в мене була своя справа, якою я горіла, але я вирішила більше цим не займатись по багатьом причинам, маю нові хобі та захоплення, активно цим займалась, але в період загострень на фронті я відклала свою нову справу і цілу зиму проволонтерила, після цього не можу війти в робочий ритм ще досі. Я наче вижатий лимон час від часу, то щось роблю, зʼявляється інтузіазм, а потім знову відкат і відкатів більше і вони затяжні, переживаю чи в мене часом не депресія. Не можу зрозуміти, що відбувається. Я живу в більш менш безпечній частині України, але після декількох останніх обстрілів знову погано сплю, таке враження, що я постійно в напрузі, шарахаюсь від звуків, якщо не випʼю щось заспокійливе, можу прокидатись в 3-4 ранку, почуваю себе останні місяці тривожно, таке враження, що я не маю сили. Я раніше була дуже соціальна та любила спілкуватись, кудись ходити, зараз хочеться бути більше наодинці, подалі від людей, нещодавно була декілька днів на природі де не було людей і мені було так добре наодинці з собою, це на мене не схоже. Я хочу поміняти рід діяльності і для цього мені треба дещо вивчити нове, воно мені подобається, але таке враження, що в мене немає на це сили, хочеться постійно нічого не робити, я заміжня, тривалий час не працюю, ніби вже мала б навідпочиватись, а я не можу себе зібрати до купи. Дуже хочу розвинути в собі дисципліну, але незнаю, як це зробити, з чого почати? Та що робити з моїм станом?
Питання від: ; Вік: 34
Ви можете звернутися до психолога безкоштовно з приводу війни.

психолог онлайн
Доброго ранку!
Почнемо з того, що те, що ви описали, зовсім не схоже на відпочинок: постійне напруження, примушування себе до виконання завдань, проблеми зі сном, зменшення спілкування та більше замикання в собі.
Також варто пам'ятати, що заспокійливі засоби не лікують — вони лише тимчасово знімають симптоми. Це схоже на ситуацію, коли людина з хронічними болями приймає знеболювальне: це не означає, що болі зникнуть.
Тому як мінімум я би рекомендував пошукати інші стратегії для регуляції ваших емоційних переживань. Важливо також мати позитивне ставлення до себе, до того, що ви можете або не можете зробити в даний момент. І не забувати позитивно оцінювати те, що вдалося зробити за день.
Відредаговано автором 27-09-2024 10:08:12
психолог онлайн
цитата:
Я хочу поміняти рід діяльності і для цього мені треба дещо вивчити нове, воно мені подобається, але таке враження, що в мене немає на це сили, хочеться постійно нічого не робити, я заміжня, тривалий час не працюю, ніби вже мала б навідпочиватись, а я не можу себе зібрати до купи. Дуже хочу розвинути в собі дисципліну, але незнаю, як це зробити, з чого почати? Та що робити з моїм станом?
Юля, доброго дня. Ви ще живете під впливом того сильного стресу, який у Вас був на початку повномасштабного вторгнення. Те, що Ви зараз фізично знаходитесь в більш безпечному місці, пройшли групову терапію і мали одиночні консультації у психолога, не означає, що Ви вже зцілились від тієї психологічної травми, яку отримали. Можливо, Вам стало краще, але не настільки, щоб бути в такому ж стані, в якому Ви були до повномасштабного вторгнення.
Почати можна з прийняття себе, що Ви зараз інша. Ви можете хотіти нових досягнень, активного спілкування, але зараз ресурси у Вашого організму обмежені. Напевно, Вам би допомогла більш тривала психотерапія, щоб Ви навчились розслаблятись і менше вимагати від себе, але в той же час отримували більше задоволення від життя.
Про прокрастинацію я знімала відео. Можливо, Вам буде корисно його подивитись.
https://upsihologa.com.ua/audio-video-1596
психолог онлайн
видихніть, вдихніть і видихніть. Тепер зробіть це більш усвідомлено, зверніть увагу на те, як повітря заходить в тіло через ніс, лоскоче ніздрі, наповнює легені, а потім виходить теплим потоком. Ще раз видих, вдих-видих.
Візьміть зошит, зробіть в ньому 4 стовпчики: ситуація, думка, емоція, поведінка
прямо зараз сідайте і робіть перший запис
"ситуація - прочитала коментар від психолога, сиджу з блокнотом, роблю запис"
"думка - "..так багато в голові думок і так пусто одночасно. Не знаю, чи мені допоможе ця техніка, але можна спробувати"
емоція - тривога 5/10, надія 2/10
поведінка - продовжую писати"
і в такому форматі можете робити записи щоденно і певні години або під час зростання тривоги чи апатії
Це допоможе зрозуміти, які думки підтримують тривогу, прокрастинацію і т.д.
ну і запрошую в терапію, працюю в когнітивно-поведінковому підході, клінічний психолог
психолог онлайн
Доброго дня, Юлію.
Згодна з думкою попередньго фахівця. І хочу додати свої думки.
Культура нашого середовища настільки загострена на добуванні, досягненнях а в наших умовах ще і виживанні, що втратила розуміння, що людина психічно і фізично не бездонна. І неможливо постійно очикувати від себе високих результатів просто тому, що стратегія і план вже написані.
Справа в тому, що необхідно вчитися наповнювати себе психічно та енергітично - через ремесла, книги, мистецтво, культуру, спорт, спілкування з тваринами, прогулянками на свіжому повітрі тощо.
Пробувати та шукати свій шлях розвантаження психіки та отримування задоволення через діяльність та наповнювати психіку через мистецтво, зустрічами з колом друзів, книги.
Бережіть себе та збагачуйте свій психологічний ресурс.
З повагою, Алевтина Сацик.
психолог онлайн
Оксана Юрьевна Селезнева
Добрый день. Сочувствую вам. Похоже, ваша энергия (ресурс) уходит на переживание чего-то более важного чем на ваши желания. Любопытно на что. Можно поисследовать в личной терапии.
цитата:
а періодами ні, хочеться просто лежати, мені вже 3 рік важко спілкуватись з людьми, не вистачає на все ресурсу.
Составить план вам было легко, а вот начать выполнять чтото мешает. Важно понять что именно. Возможно необходимо будет поработать с потерями - оплакать прошлую жизнь.
цитата:
я склала собі графік, розбила цілі на маленьки кроки, але не можу заставити себе його виконувати.
Ресурс ваш подкрепляет тревогу. Это нормально в данной ситуации. Вы не удивляетесь и не обвиняете себя как ленивую, сейчас ваш организм требует больше отдыха в сложившейся ситуации. Так как в психологии под ленью понимается отсутствие энергии. Вот и не хочется ничего делать. Я бы вам рекомендовала разрешить себе ничего не делать. И слушать сердце (хорошо на природе - идите навстречу ей). Ну и конечно же психотерапия.
цитата:
почуваю себе останні місяці тривожно, таке враження, що я не маю сили.
Главное, у вас есть желание. А далее разобраться с тем, что мешает. И потихоньку, маленькими шагами начинать действовать.
цитата:
Дуже хочу розвинути в собі дисципліну, але незнаю, як це зробити, з чого почати? Та що робити з моїм станом?
психолог онлайн
Доброго дня!
Сочувствую вам...
перегорели... слишком большой стресс прошли... слишком много целей сразу поставили себе...
то одно... то другое...
"До 24 лютого в мене була своя справа, якою я горіла, але я вирішила більше цим не займатись по багатьом причинам, маю нові хобі та захоплення, активно цим займалась, але в період загострень на фронті я відклала свою нову справу і цілу зиму проволонтерила, після цього не можу війти в робочий ритм ще досі. "
Каким именно делом вы горели до войны??
И почему больше не хотите ей заниматься??
"Я живу в більш менш безпечній частині України, але після декількох останніх обстрілів знову погано сплю, таке враження, що я постійно в напрузі, шарахаюсь від звуків, якщо не випʼю щось заспокійливе, можу прокидатись в 3-4 ранку, почуваю себе останні місяці тривожно, таке враження, що я не маю сили. "
По всем признакам у вас тревожное расстройство - и посттравматический синдром - вы обращались к психиатру?
Нужно пройти мед лечение - но назначенное врачом - и попутно пойти на психотерапию к психологу.
Вас возвращают назад - тревоги и страхи пережитого горя...
Вы застряли в фрустрации - не как не можете это все, что случилось преодолеть - отпустить - и начать жить дальше!
Точнее вы вроде как живете - но ваша психика в прошлом остается, именно в тех событиях ...
"Я раніше була дуже соціальна та любила спілкуватись, кудись ходити, зараз хочеться бути більше наодинці, подалі від людей, нещодавно була декілька днів на природі де не було людей і мені було так добре наодинці з собою, це на мене не схоже. "
Будьте сейчас в одиночестве и на природе - природа вас будут лечить.
Вам сейчас это нужно - не пугайтесь этого.
А как ваш муж это все пережил?
Как он себя чувствует?
Общаетесь ли вы с ним?
Он знает про ваше состояние?