Як змиритися з тим, що ти нікчема?
Останні пів року перебуваю в депресії (як мені здається, можливо не все так погано, бо з фізичних симптомів лише постійна і сильна слабкість та відсутність сил).
Все почалось з того, що я нібито прокинувся від довгого сну і поглянув на себе зі сторони: мені скоро 20 років, а я:
Живу з батьками;
В мене нема друзів та навіть просто знайомих від слова взагалі (у реальному житті спілкувався з кимось окрім батьків останній раз два роки тому, в інтернеті іноді спілкуюся лише з однією людиною з моєї групи в університеті, спілкування рідко виходить за теми навчання);
Ніколи не було навіть натяків на стосунки (зі спогадів дійшов висновку, що я навіть 'привіт' не говорив дівчатам з 7-го класу, зараз на 2-му курсі універу);
В мене нема хобі та жодних інтересів, цілими днями я просто проводжу в телефоні (який не приносить задоволення, це вимушено, щоб хоча б не дивитися на стелю весь день);
В мене немає жодних практичних звичок (я не те що не вмію щось майструвати, готувати їжу, ремонтувати і т.п., я буквально ламаю майже все, до чого торкаюся, через що батьки намагаються робити все самі);
Не виходжу на вулицю тижнями, якщо виходжу, то тільки з батьками (одному мені фактично не можна виходити в 20-то років).
Можна ще довго перерахувати аспекти мого нікчемного життя, які мене викликають в мене тривогу та сум, але, думаю, картина і так зрозуміла.
Вчуся на математичній спеціальності, достатньо непогано, але зараз дистанційка + війна, вимоги викладачів в 10 разів менші за звичайне очне навчання. Спеціальність не надасть мені жодної професії після випуску, це просто суто теоретична математика, якщо ти не геній, то твій максимум після випуску викладати в універі. Для працевлаштування з використанням отриманих знань потрібно дуже добре розбиратися в комп'ютері, чого я абсолютно не вмію, без жартів мій рівень трохи краще пенсіонерів, ніколи не цікавився і комп'ютери в сім'ї були завжди слабкі або їх взагалі не було в моєму розпорядженні.
Може постати питання чому я раніше не переймався, але я сам не знаю відповіді. 2-3-4 роки тому моє життя було таким самим, відмінність лише в тому, що відеоігри та фільми приносили мені задоволення і не допускали депресивних думок, зараз же мене тошнить буквально від будь-чого чим я займаюсь, нічого не приносить задоволення, повна ангедонія.
Я звинувачую в усьому батьків, особливо матір, які встановили наді мною гіперопеку, через що в мене майже не було соціалізації в школі (побував в 5-х школах, то в цій погано вчать, то в тій будівля стара), всі діти після школи йдуть компаніями гуляти і розважатися, мене ж прямо з порога школи забирає мати (усю школу, навіть в 11 класі) і я вимушений лише сумними очами проводжати однокласників. Гіперопека була у кожній дії, вона зламала мене, повністю вбила мою особистість. Через це в мене також з'явились деякі мазохістичні схильності. Хоча в той же час батьки заохочували мої малочисельні хобі у минулому, наприклад ігру на гітарі, яку я дуже любив, але кинув грати, бо здавалося, що після 3+ років я не граю як Інгві Мальмстін, і тому не варто далі намагатися бринчати. Таке враження, що матір хотіла виростити собі, а не повноцінну людину.
Я вже написав, мабуть, дуже багато тексту, хоча мені ще багато чого є сказати про моє життя, але розумію, що настільки багато ніхто читати не буде.
Коротше кажучи, у свої 20 років в мене зовсім немає в житті нічого, за що можна зачепитися як за його сенс, я людина-привід, фактично не існую, день за днем проживаю день сурка, ненавидячи себе. Як вибратися з цього замкнутого кругу не знаю і вже не вірю, що це можливо. Пробував багато чого: спорт, пошук нових хобі, саморозвиток. Все зазнало краху і я повернувся назад у ліжко, щоб займатися єдиною справою, що ще приносить хоч якесь задоволення: дивитися сни. Я хотів би тільки прибрати ангедонію, щоб грати в ігри та не заморачуватися, бо я абсолютно не можу повірити в те, що я буду повноцінним членом суспільства, з гарною роботою, сім'єю, друзями.
Тому і питання в тому, як ЗМИРИТИСЯ зі своєю нікчемністю. Буду дуже вдячний за будь-які відповіді, це хоча б впевнить мене в тому, що люди поза моєю кімнатою реальні і можуть мене почути.
Питання від: ; Вік: 20

психолог онлайн
Добрый день!
Если у вас получится
цитата:
змиритися зі своєю нікчемністю
и вы уберете
цитата:
ангедонію, щоб грати в ігри та не заморачуватися
то не сможете, в итоге, найти хоть какую-нибудь работу, чтобы обеспечивать себя самым необходимым - едой и электричеством с интернетом (для игр).
И если пока все это вам будут предоставлять родители, то что с вами будет, когда их не станет?
цитата:
що я буду повноцінним членом суспільства, з гарною роботою, сім'єю, друзями
Вы можете стать
цитата:
повноцінним членом суспільства
и иметь все, что хотите.
Но для этого вам нужно будет пойти в индивидуальную психотерапию.
цитата:
я абсолютно не можу повірити в те
Вы можете пока и не верить в себя.
Главное, чтобы в вас верил тот психолог, с которым вы будете работать.
И тогда у вас все получится!
Відредаговано автором 16-04-2023 07:51:15
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Добрый день! У вас не получится смириться, потому что это противоречит базовым потребностям человека, которые даны нам с рождения. Каждый человек нуждается в любви и подтверждении своей ценности как человека, в потребности быть с другими людьми, потому что мы-социальные существа, в потребности подтверждения своей уникальности и автономии, в потребности, чтобы принимали не только меня, но и результаты моего труда-это про самореализацию. Если эти потребности нарушаются в процессе развития-человек выживает, он приспосабливается, но личность деформируется, падает качество жизни. Это как раз про то, что вы описываете.
Чтобы изменить это, надо найти терапевта, который по сути заменит родительскую фигуру и научит вас тому, чему не научили вас ваши родители в силу своей личной травматизации.
Все возможно, прежде всего от вас нужна готовность к работе и желание к сотрудничеству.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Добрий ранок!
цитата:
Змиритись? І до яких наслідків це призведе. Мабуть, думаєте, що зникнуть негативні почуття, кудись подінеться страждання...
Пропоную по-іншому поставити питання - як ПРИЙНЯТИ таку реальність і спробувати переписати викривлений сценарій існування?
Переваріть мої слова і відреагуйте!
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
цитата:
Тому і питання в тому, як ЗМИРИТИСЯ зі своєю нікчемністю
Ніяк. Бо це буде рівнозначним смерті.
цитата:
Пробував багато чого: спорт, пошук нових хобі, саморозвиток. Все зазнало краху і я повернувся назад у ліжко
Ось тут хотілося б більше конкретики: ЯКИМ САМЕ чином Ваші починання зазнали краху?
У відповіді криється ключик до всієї ситуації.
цитата:
Я хотів би тільки прибрати ангедонію, щоб грати в ігри та не заморачуватися, бо я абсолютно не можу повірити в те, що я буду повноцінним членом суспільства, з гарною роботою, сім'єю, друзями.
Подібне напівтваринне існування не принесе Вам задоволення, бо є неприроднім.
А те, що не можете повірити...то, справді, в тому стані, що є зараз, це не є можливим. Повірити зможете тільки пізніше - після певних кроків у бік самостійності.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339364 для Светлана Владимировна Киселевская
"не сможете, в итоге, найти хоть какую-нибудь работу, чтобы обеспечивать себя самым необходимым - едой и электричеством с интернетом (для игр). И если пока все это вам будут предоставлять родители, то что с вами будет, когда их не станет?"
Мені залишиться квартира і речі в ній, буду продавати їх через інтернет і на вилучені гроші скромно жити, щоб платити за комунальні послуги і мінімальну кількість їжі, на одну людину багато грошей не треба. Коли залишаться лише необхідні речі, то продам квартиру і куплю маленьку однокімнатну в найдешевшому районі, а на різницю у ціні проданою та купленої можна буде жити до старості. Я не з тих, хто буде боротися за виживання, ніколи таким не був. Якщо на шляху трапляються хоч якісь складнощі, я відразу опускаю руки і здаюся. Тому якщо вищеперерахованного не вистачить для життя, то просто помру з голоду, навіть це не буде мотивацією для дій.
Я займався психотерапією нещодавно, ходив декілька місяців, все марно. Не скажу, що поганий лікар, скоріш за все я сам винний, що не було жодного прогресу. Вона шукала різні підходи, але я не виконував нормально завдання (з її слів, мені здавалося що я розказую і роблю все що можу у даному стані, хоча в мене в будь-якому випадку є особливість ВСЕ відкладати на останній момент, через що, звичайно, якість дій різко падає), не міг нормально відповідати на більшість питань (бо в голові від нескінченної кількості думок залишалася лише поглинаюча пустота, у мене так в будь-якій розмові: у фантазіях будую сотні можливих варіантів розмови, на практиці мовчу і можу видавити лише максимально просту фразу), поза заняттями ніяк не намагався вийти зі свого стану.
Тому є трохи розчарування у психотерапії в тому сенсі, що вона може всім і допомагає, але не мені.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339365 для Галина Георгиевна Волынская
Мені здається, що все-таки можна прожити без любові, підтримки зі сторони інших людей, підтвердження унікальності, самореалізації і т.п. Ці всі поняття нав'язані суспільством. Людиною як роботом керують гормони, особливо гормони щастя/радості, які виробляються після досягнення вами перерахованих необхідностей, але їх спокійно можно отримувати "обманом" мозку: соціальні мережі для спілкування замість живого спілкування, комп'ютерні ігри і досягнення в них замість дозвілля на вулиці і відповідно досягнень та самореалізації у роботі або навчанні, фільми для дорослих замість справжнього кохання.
Мене в якомусь сенсі надихають японські хікікоморі, які зачиняються вдома і не виходять роками з нього, не спілкуються навіть з батьками, які знаходяться за стіною кімнати, не прагнуть нічого в житті, але в той же час вони, можна сказати, щасливі, отримують задоволення від комп'ютеру, книжок та іншого дозвілля вдома, інакше вони б не змогли б стільки часу висидіти вдома.
По собі знаю, іноді мені стає настільки погано і скучно вдома, що я все-таки виходжу на вулицю, не можу витримати натиск стін. Але на вулиці я бачу людей, що посміхаються, спілкуються, радіють навіть під час війни, всі ходять з друзями або коханими, по лицям видно, що вони мають цілі у житті та крізь невдачі йдуть до них. Тому під час прогулянок і після них на мене неймовірно давить розуміння того, наскільки я далекий від поняття "нормальна людина", наскільки я втоплений у своїх страхах. Через це і заздрю і пишаюсь хікікоморі, вони здатні сидіти вдома роками і добре себе почувати, а я не витримую після кількох тижнів, хоча врешті-решт після прогулянки відчуваю себе ще більш розбитим і пригніченим. Так само вимушене спілкування з людьми (добровільно я ніколи на контакт не йду, в новій школі я міг сидіти один місяцями поки хтось не підійде познайомитися) нагадує мені про мою нікчемність і запускає процесс бурління негативних думок в моїй голові у пропорції хвилина розмови = година самокопання після. Мені зовсім нема чого розповідати співрозмовникам, вводять в ступор питання по типу "Як справи? Що робиш/робив? Які плани на день?", в той же час я бачу наскільки активно живуть мої співрозмовники і неймовірно заздрю ним. Через це максимально дистанціююся від будь-яких соціальних взаємодій, без них в мене навіть іноді буває гарний настрій та жага жити.
А щодо персонального терапевта, то я описав свій досвід вище. Бажання роботи та співпраці з ним в теорії величезне, а на практиці прямує до нуля. Також хочу додати, що я передивився багато відео на тему як знайти психотерапевта, але досі без поняття як це зробити і минулого мені просто знайшла мати.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339370 для Владимир Анатольевич Тарасенко
Вибачте, але не бачу кардинальної різниці у словах "прийняти" та "змиритися". І тим паче не знаю відповіді на ваше питання "як переписати викривлений сценарій існування", бо з цього я і починав, після невдач дійшов до того, як з ним змиритися.
І так, я вважаю, що зникнуть негативні почуття і страждання, бо я орієнтуюся на своє минуле життя, яке мало чим відрізнялося від сьогоднішнього, але завжди був гарний настрій і сенс життя. Я навіть гордився відсутністю друзів та будь-якою комунікацію в своєму житті, відсутністю цілей, досягнень, щасливих спогадів. Така відмінність від всіх інших людей живила мене, "ні такий як усі", угу. Всі ж люди різні, в мене такі погляди на світ на моє місце в ньому.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
цитата:
не бачу кардинальної різниці у словах "прийняти" та "змиритися". І тим паче не знаю відповіді на ваше питання "як переписати викривлений сценарій існування", бо з цього я і починав, після невдач дійшов до того, як з ним змиритися.
Різниця насправді суттєва, проте її ще треба побачити і усвідомити. "Змиритися" означає скласти руки, здатися в полон власній слабкості, до чого, ви, здається, і крокуєте.
Прийняти, означає, усвідомити реальність у всіх її проявах, перестати собі дорікати, перестати з собою боротись. Тобто не витрачати власну енергію на самоспалення. І відкрити шлях до змін. Піддати сумніву викриклені установки і твердження, що спотворюють життя. Віднайти свою автентичність і напрацьовувати природні до себе способи вираження у світі.
цитата:
І так, я вважаю, що зникнуть негативні почуття і страждання
Нічого саме по собі не зникає. Процес зникнення йде паралельно з процесом відбудови і укріплення нового бачення себе. А перед тим через піддавання сумніву з послідуючою руйнацію старих схем і моделей, якими користувались, довівши себе до стану безвиході.
цитата:
бо я орієнтуюся на своє минуле життя, яке мало чим відрізнялося від сьогоднішнього
Неможна йти вперед, постійно тримаючи голову, яка розвернута назад.
цитата:
завжди був гарний настрій і сенс життя
цитата:
Я навіть гордився відсутністю друзів та будь-якою комунікацію в своєму житті, відсутністю цілей, досягнень, щасливих спогадів. Така відмінність від всіх інших людей живила мене, "ні такий як усі", угу. Всі ж люди різні, в мене такі погляди на світ на моє місце в ньому.
Хто вам цей вірус збоченого сенсу вживив?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
цитата:
Вона шукала різні підходи, але я не виконував нормально завдання (з її слів, мені здавалося що я розказую і роблю все що можу у даному стані, хоча в мене в будь-якому випадку є особливість ВСЕ відкладати на останній момент, через що, звичайно, якість дій різко падає), не міг нормально відповідати на більшість питань (бо в голові від нескінченної кількості думок залишалася лише поглинаюча пустота, у мене так в будь-якій розмові: у фантазіях будую сотні можливих варіантів розмови, на практиці мовчу і можу видавити лише максимально просту фразу), поза заняттями ніяк не намагався вийти зі свого стану
цитата:
Також хочу додати, що я передивився багато відео на тему як знайти психотерапевта, але досі без поняття як це зробити і минулого мені просто знайшла мати.
Цей феномен називається "вивчена безпорадність". Творці його - Ваші батьки. Відповідальний за це в теперішньому - Ви. Бо нічого з цим не робите. Може Вам навіть зручно відчувати себе безпорадним? Бо тоді ж не треба нічого робити - все зроблять за тебе. Впевнений, все так і є.
психолог онлайн
цитата:
Бажання роботи та співпраці з ним в теорії величезне
У вас есть такое большое желание (даже если и в теории) работать с каким именно запросом?
С этим -
цитата:
як ЗМИРИТИСЯ зі своєю нікчемністю
?
цитата:
я передивився багато відео на тему як знайти психотерапевта, але досі без поняття як це зробит
Тогда вам надо просто искать того психолога, кто возьмет в работу этот ваш запрос -
цитата:
як ЗМИРИТИСЯ зі своєю нікчемністю
Он, конечно, не является экологичным, но в принципе с этим тоже можно работать.
Тем более, у вас есть программа действий -
цитата:
Следовательно, останется поработать только над принятием того, что вы ничего менять не будете, ведь вас устраивает жизнь
цитата:
хікікоморі
И вам надо будет всего лишь убрать то, что мешает наслаждаться такой жизнью. То есть проработать обиды, страхи и чувство вины.
Если такой вариант вас устраивает, то я могу вам помочь.
При условии, что вы сходите к врачу, чтобы исключить наличие клинической депрессии, при которой нужно будет проходить лечение.
И если вы здоровы, тогда мы сможем начать работу.
Відредаговано автором 01-05-2023 07:32:34