Почуття провини під час війни
Доброго дня. Я люблю свою країну, її мову і культуру. Під час війни, стала любити ще більше, цікавлюся історією, захоплююся народом. С дитинства я розмовляла на російській, але мені подобається українська, часто переходжу на неї, заохочую інших. Доначу на ЗСУ. Але мене важко назвати патріотом. Бо на фронт я не пішла би і не хочу, щоб мій чоловік, чи мій батько туди йшли. Я б навіть застерігала їх від цього. Я розумію, що мої почуття, то нормально, що ніхто не хоче, але все одно совість іноді гризе мене. Поряд з війною я розмірковую над тим, що потрібно також відроджувати націю, а не тільки відправляти на поле бою. Щоб виросла здорова нація потрібно, щоб дитина виросла психологічно здорова і в неї повинен бути батько. Ці противорічча в середені мене визивають дискомфорт. Підкажіть, як позбавитись почуття провини з цього питання?
Питання від: ; Вік: 31
Ви можете звернутися до психолога безкоштовно з приводу війни.

психолог онлайн
Юлия Витальевна Якименко
Юлия Антоновна Трясун
Доброго дня!
По-перше, вважаю нормальним, що Ви не хотіли б ризикувати власним життям або щоб ризикували Ваші близкі чоловіки. Адже людина за своєю природою - це тварина, яка на перше місце ставить власне виживання і виживання родичів та побратимів (у тваринному світі - членів зграї), тоді як патріотизм - набагато більш складне, соціально зумовлене почуття, яке базується на усвідомленні себе як гормадянина і представника нації.
Цікаво те, що не існує єдиного вірного шляху бути патріотом, кожна людина виражає любов до Батьківщини по-своєму.
Тому хочу спитати, що, особисто для Вас, є патріотизм? І чи важливо для Вас бути патріоткою в традиційному розумінні цього слова, щоб не почувати себе винною?
Я думаю, Ви і так робите достатньо. Бо щоб наблизити Україну до перемоги, кожна людина повинна бути на своєму місці і робити те, що вміє і хоче. Можете донатити - донатьте, хочете просувати украінську мову - просувайте. Це вже дуже великі і корисні справи, які Ви можете робити самотужки.
Якщо б Ви або Ваша близька людина віддала життя за перемогу - це було б шляхетно, але не будь Вас або цієї людини в живих, ви не змогли б насолодитися життям після перемоги і переосмислити своє місце в цьому світі, залишити потомство (якщо для Вас це важливо). То ж не картайте себе, але якщо не виходить - звертайтеся до психолога.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 344503 для Марія Радченко
Дякую за відповідь, я себе теж так заспокоюю. Але мені здається усі нормальні люди хочуть залишити потомство) може я помиляюсь))) І не дуже розумію що спонукає чоловіків маленьких дітей лишати в йти на фронт. Але з іншої сторони, якщо б всі залишалися у сім’ї, то хто б захищав нашу країну?
психолог онлайн
Юлия Антоновна Трясун
Доброго дня!
цитата:
Підкажіть, як позбавитись почуття провини з цього питання?
Вважаю, що потрібно навчитись відрізняти провину уявну від провини реальної.
Остання обов'язково має бути прив'язна до заподіяної навмисно шкоди іншим людям. У вас таке є?
цитата:
Але мені здається усі нормальні люди хочуть залишити потомство) може я помиляюсь))) І не дуже розумію що спонукає чоловіків маленьких дітей лишати в йти на фронт.
Хіба війна не відрізняється від стану мирного часу? Хіба вона не спонукає переосмислювати власні цінності і прагнення та приймати вкрай нетипові рішення?
консультация психолога
Те, що ви описуєте дуже схоже на конфлікт ролей. Роль це певний коридор почуття, думок і бажань.
Зараз дуже загострені (місцями всими силами прагнуть включити саме в ці ролі, в "ущерб" всим іншим) роль захисника/патріота (справжній патріот і захистник повинен хотіти померти за свою країну. А раз ви не хочете те, що повинні, то який з вас патріот).
Також у вас є роль матері, в стані якої ви можете навіть інколи застрягати, коли ви на роботі, а дитини вдома і захворіла, весь день ви мати, яка працює, але переживає за дитину.
Справжня мати будь якою ціною повинна зберегти життя своєї дитини та життя тих, хто може жити во благо дитини.
Конфлікт ролей є постійно і більшу частину це не дуже помітно. Однак життя і смерть досить контрастне співвідношення, тому протиріччя дуже сильні.
Можна послабити вплив ідеалів та почуття провини.
Є дієві вправи. Зв'яжіться зі мною і я вам їх дам (безкоштовно)
психолог онлайн
цитата:
Але мені здається усі нормальні люди хочуть залишити потомство) може я помиляюсь))) І не дуже розумію що спонукає чоловіків маленьких дітей лишати в йти на фронт. Але з іншої сторони, якщо б всі залишалися у сім’ї, то хто б захищав нашу країну?
Це індивідуально. Хтось хоче собі дітей, хтось ні. Але важливо одне - що жертвуючи своїм життям і будучи бездітною, людина позбавляє себе шансу мати дітей. Тому якщо Ви дітей хочете, не варто картати себе за те, що не хочете жертвувати своїм життям чи життям чоловіка на війні. Це ж протилежить Вашій зацікавленості у створенні родини.
Стосовно того, що спонукає чоловіків і жінок йти на фронт, будучи батьками... В кожного різне, але думаю, що воїни захищають не просто території від ворога, але і людей, населення цих територій, в тому числі своїж близьких, рідних (дружин, дітей, батьків). Чоловік може залишитися з дитиною і працювати в тилу заради неї, а може піти воювати, теж заради дитини. І в того, і в іншого рішення є свої наслідки, але жодне з них не погане.
Відредаговано автором 06-06-2023 21:11:27
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 344512 для Владимир Анатольевич
Ну навмисної шкоди немає, але я розумію, що в глобальному сенсі якщо всі будуть ховатися, то ми зазнаємо поразки.
Дякую за відповідь
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 344522 для Марія Радченко
Дякую. Ви казали «…не змогла б переосмислити життя». Людина краще переосмислює життя у стані гармонії?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 344522 для Марія Радченко
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 344522 для Марія Радченко