Часто почала думати про смерть
Мені 28, маю синочка 5 років. З його батьком розлучені, з сином підтримує зв’язок добре. 2 роки у мене нікого немає. Тобто я постійно проводжу час з дитиною чи з друзями. Особисте життя не складається( Але суть не в цьому, хоч це теж я вважаю проблемою.
Я часто думаю про смерть. Про рідних, яких вже немає, яких не буде, про себе. Не розумію, навіщо? Мені це заважає, адже це негативні думки. Я починаю тривожитись, інколи навіть плакати. У мене ж є більше на чому сконцентруватись і про що подумати перед сном. Стало важко це контролювати(.
Як цього позбутись? Та знову мислити позитивно?
Питання від: ; Вік: 28

психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Танатофобія (страх смерті) - це тривога, з якою стикаються багато людей, особливо в такі моменти, як сьогодні.
Страхи є у кожного з нас, і це нормально, що періодично ми чогось боїмося. Проблема виникає коли цей страх загострюється.
Для будь-якої живої істоти характерно почуття страху за своє життя, тому що наше основне завдання – зберегти себе. Спрацьовує інстинкт самозбереження: дуже важливо вижити. Тому, очевидно, смерть як антипод життя викликає панічний страх. Танатофобія розглядається як постійна тривожна напруга від панічного страху та невідомості від того, що буде після.
Допомогти перебороти страх можуть психолог та психотерапевт.
Одним із найкращих засобів є техніки когнітивно-поведінкової терапії, де ми перефокусуємо думку людини, боремося з нав'язливими думками, вчимося інструментам, як заспокоювати себе, справлятися з психосоматичними проявами фобії.
Існує гуманістичний підхід, який запевняє: життя варте того, щоб його прожити. Будь-яке життя закінчується однаково. Але при цьому різниця в тому, чим воно було сповнено.
Пандемія змінила наше ставлення до смерті. Пандемія нагадала людям про смертність, і цим зробила дивовижну річ: люди раптом зрозуміли, що поки момент відходу в інший світ не настав, непогано було б пожити.
Сам собою страх померти не небезпечний, це чудова річ, оскільки він штовхає нас на те, щоб не приймати ризиковані рішення, які можуть завдати нам шкоди.
Танатофобія таким чином сприяє нашій безпеці. А ще вона нагадує, що взагалі це життя варто було б жити.
А ось відсутність страху смерті неймовірно небезпечна. тому що тоді людина ставить себе в небезпечні ситуації,
Страх смерті – це важлива річ, яка зберігає нам життя.
Відредаговано автором 13-06-2023 01:27:46
консультация психолога
цитата:
смерть як антипод життя викликає панічний страх
Смерть не антипод життя. Смерть це не мінус, а життя плюс. це пам'ятка про те, що ти не житимеш вічно, що не все ти зможеш встигнути і не всі можливі зможеш використати, тому будь уважним, вибирай і не витрачай часу дарма. А панічний страх при роздумах про смерть викликає стан власного безсилля, тому що ніхто не може цього уникнути та маніпуляції в суспільстві про те, що людина хазяїн життя і все залежить від неї, а смерть якраз доводить що це не так. Є речі, які від нас не залежать. Також смерть зачіпає дуже делікатну тему брехні собі, коли приходить гуманістична совість і говорить правду про те, що всі можливі які втрачено через когось іншого - брехня, і крайній тільки один, той хто брехав собі. а вже нічого і не вдієш.
Як говорив К.Кастанеда ми всі живемо так, ніби в нас в запасі 1000 років, тратимо час на дурнриці, уникаємо вирішення проблем та постійно виправдовуємося (индульгирование)- не приймаємо відповідальність за власний вибір, за власні очікування які не збулися, бо винен хтось, а не я не вірний прогноз склав і т.д.
Дивно, як вам ще медикаменти не порадили, може нижче ще будуть.
Страх це прогноз небезпеки. Якщо задавати собі питання "чого конкретно ви боєтеся" можна дійти до реальної причини. Процес неприємний. Часто ми боїмося навіть думати про те, що боїмося. І будь-яке наближення до страху викликає реакцію все стоп, боюся.
Проте страх можна подолати кроком вперед. Тривожність і паніка це безадресний страх, людина не знає чого боятись тому боїться всього зразу. Чим конкретніше страх, тим легше з ним справитись. Уточнюйте через біль і сльози, що конкретно боєтеся. Доки не викопаєте найбільший страх (він не на поверхні).
Для того, щоб подолати його уявіть, що це сталося. Переживіть це в голові, що ви будете відчувати, що ви будете думати, що ви будете хотіти в цьому стані, в цій ситуації. Знайдіть мінімум 5 виходів, що ви будете робити далі. Після цього глибоко вдихніть, сконцентруйтесь на тому, що це закінчилося і у вас автоматично вийде порадіти, що цього не сталося.
Навіть якщо це колись станеться, у вас уже є якість заготовки і вам не такий страшний цей страх, як був спочатку.
Мені здається, що ніхто не зробить цього за вас. Можна концентруватися на хорошому (пряник), але кнут всегда бодрее.
Можна будь яким чином тікати від страху (терапія, гіпеози, рефлекторне дресирування як навичок так і думок, все що завгодно). Проте не хочеш нести мішок, понесеш два, не хочеш два понесеш чотири і так далі.
Змінивши оцінку ситуації змінюється все інше.
Що для вас небезпечне, чого боєтеся в смерті чи пов'язаним з нею, і в якій мірі?
Можливо десь навіть доведеться прийняти власне безсилля чи повірити в бога чи хто там керує життям
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго ранку!
цитата:
Як цього позбутись?
Спробую стисло. Мені здається, що загострившийся страх смерті спричинений цілою низкою втрат. Близьких, стосунків з чоловіком тощо. Напевно, багато емоцій і почуттів залишились не прожитими. Вони позначаються на вашому теперішньому стані, впливають на змогу збудувати нові стосунки і налагодити особисте життя. Виснаженість обов'язково провокує негативні думки, підживлює страхи, включно зі страхом смерті, адже, людині здається, що нічого доброго попереду в неї не буде.
Цей сценарій потрібно зупинити.
Які кроки будуть в нагоді?
По-перше, зверніться до лікаря невролога. Він допоможе нормалізувати емоційний стан.
По-друге, варто знайти психолога. І вже разом з ним розібратись з накопиченим негативом непрожитих почуттів. У тій взаємодії зможете відновити власну самоцінність і позитивне ставлення до реальності.
Прошу, не гайте часу. Зміни можливі. Потрібно в них вірити і робити для цього відповідні рухи.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 344935 для Владимир Анатольевич
Дякую за цінний коментар!
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 344920 для Євгеній Мишенко
Дякую!
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 344918 для Ирина Константиновна
Дякую!