Старша дитина категорично не хоче мати меншого братика чи сестричку
Будь ласка допоможіть. Дізналася про вагітність. Вона була запланована і довгоочікувана. Але не знаю, як правильно про це розповісти сину, йому 11 років. Бо коли починала з ним про це розмови раніше, тобто питала чи хоче він братика або сестричку, питала чи зрадів би він якщо б вони були і т.д. я отримувала категоричну відповідь НІ, зі сльозами на очах він просив мене, щоб я нікого більше не народжувала. Він вважає, що якщо буде маленька дитина, то його не любитимуть і не звертатимуть на нього увагу. І говорить, якщо народиться дитина, то він більше ніколи не буде посміхатися. Мені страшно від цього і сумно. Я не знаю як йому донести, що це зовсім не так. Я безліч разів говорила йому, що він був, є і завжди буде моєю дитиною, незалежно від віку і наявності ще однієї дитини, що я любитиму його завжди і що по відношенню до нього нічого не зміниться з появою другої дитини. Але він такий категоричний, що я почуваю себе, як наче я зраджую свою першу дитину. Розумію, що це не так, але душа розривається. Як донести це правильно йому, щоб він зрозумів, щоб не вважав так як він говорить? І щоб я не почувалася зрадницею своєї дитини?
Питання від: ; Вік: 31

психолог онлайн
Добрый вечер, Катя!
цитата:
Дізналася про вагітність. Вона була запланована і довгоочікувана. Але не знаю, як правильно про це розповісти сину, йому 11 років.
Так часто происходит, что старшие дети ревнуют к младшим и важно говорить с ними об этом. К сожалению, Вы несможете скрыть этот факт, потому что дети очень чувствительны. Вы все правильно говорите о том, что Вы его будете любить как и прежде и, что ничего не изменится в Ваших отношениях. Скажите, какие у Вас отношения с мужем? Могли бы Вы с ним поговорить об этом, чтобы он тоже мог поговорить с ним
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 345916 для Ольга Владимировна
З чоловіком все добре, так він може поговорити. Але не знаю, чи йому це теж вдасться
психолог онлайн
Добрий день.
цитата:
Бо коли починала з ним про це розмови раніше, тобто питала чи хоче він братика або сестричку
Коли раніше? Це було пять років тому, чи місяць тому?
цитата:
І щоб я не почувалася зрадницею своєї дитини?
Я вас тут не зовсім розумію. Ви мама, у вас є чоловік. Ви дорослі люди. Як вийшло так, що ви впадаєте у відчай із слів дитини? Хто у вас головний в сім'ї? Як на мене, то у вас порушений баланс в сім'ї, можливо ієрархія.
Вам варто розібратися в кордонах внутрі сім'ї.
цитата:
Як донести це правильно йому, щоб він зрозумів, щоб не вважав так як він говорить?
Напевне Ви маєте бути сама впевнена, що ви маєте право на таку кількість дітей, на яку ви хочете. Тоді, можна просто прийти до сина вдвох з татом і сказати про цю радісну новину. Що ваша сім'я розширюється, що щастя буде тепер ще більше. Дати місце для почуттів сину. Він має право на свої почуття. А далі, можливо, дати гарантії, що ти для нас є і будеш завжди найпершим і коханим. Звісно розказати про час, який займає новонароджений,і багато ще чого про цей період.
Маю надію, що вам стало щось зрозуміліше.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 345927 для Віталія Юріївна
Раніше, це і 5 років тому, і місяць тому і вчора теж. Всі ці рази відповідь і емоції однакові
психолог онлайн
цитата:
Що і як ви йому відповідаєте на його відповідь і емоції?
психолог онлайн
Добрый вечер, Катя!
У вашего сына присутствуют страхи -
цитата:
якщо буде маленька дитина, то його не любитимуть і не звертатимуть на нього увагу
Он и ревнует потому, что боится потерять вашу любовь.
цитата:
Але не знаю, як правильно про це розповісти сину
Страхи иррациональны и поэтому любые разговоры с сыном не смогут решить вашу проблему. Потому что рациональные методы не "работают" со страхами.
цитата:
Так будет продолжаться и дальше.
Поэтому вашему ребенку нужна индивидуальная психотерапия, чтобы можно было убрать его страхи.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 345937 для Віталія Юріївна
Я спокійно і лагідно, обіймаючи і цілуючи його кажу, що люблю і любитиму його завжди, що нічого в моєму відношенні до нього не зміниться.
психолог онлайн
цитата:
спокійно і лагідно, обіймаючи і цілуючи його кажу, що люблю і любитиму його завжди, що нічого в моєму відношенні до нього не зміниться.
Катя, мені ваш цей спосіб дуже імпонує.
А він що вам відповідає в цей момент? Чи дає себе Обіймати? Напруження тілесне відчувається?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 345947 для Віталія Юріївна
Він каже, що знає, що всеодно так не буде. Обіймає у відповідь теж, напруження немає
Доповнення від автора
Мені дуже важко зараз. Я чомусь відчуваю наче я винна перед сином, ніби зрадила його. Бо він дуже просив, щоб дітей не було більше. Ці його слова, що він не буде більше посміхатися, якщо так станеться, просто розривають мені серце
психолог онлайн
цитата:
Я чомусь відчуваю наче я винна перед сином, ніби зрадила його.
Я співчуваю тому, що вам важко зараз, і в той же час розумію, що вам варто звернутися на індивідуальну роботу з психотерапевтом. Ваша провина має якусь основу, яку не зрозуміло. Це варто дослідити індивідуально, щоб ви йшли спокійно у ваше материнство.
психолог онлайн
цитата:
Чомусь мені здається, Катя, що син банально маніпулює Вашими почуттями, в тому числі і почуттям провини. Вірогідно він гарний маніпулятор та егоїст - і хоче, щоб вся увага діставалась тільки йому? Він же знає, як на Вас впливають його сльози - і гарно театрально грає... може бути таке?
Якщо проаналізувати його поведінку, яка стосується не тільки народження дитини, і взагалі, то чи спостерігали Ви в нього раніше прояви егоїзму? Мається на увазі, щоб все було по його, щоб давали тільки те, що він хоче і т.п.
Доповнення від автора
Можливо. Раніше він казав, що не хоче братика, бо ми все будемо купляти щось тільки йому, бо дідусь та бабуся будуть тільки з ним гратися, а я з чоловіком буду любити тільки меншого. І що він нікому не буде потрібен, навіть казав що з дому піде. Це було коли йому було 9 років. Щодо проявів егоїзму не можу сказати, він взагалі слухняний, якщо щось я сказала що так треба, значить треба, або купити те чи інше. Істерики він ніколи не влаштовував.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 346017 для Павел Леонидович
Можливо. Раніше він казав, що не хоче братика, бо ми все будемо купляти щось тільки йому, бо дідусь та бабуся будуть тільки з ним гратися, а я з чоловіком буду любити тільки меншого. І що він нікому не буде потрібен, навіть казав що з дому піде. Це було коли йому було 9 років. Щодо проявів егоїзму не можу сказати, він взагалі слухняний, якщо щось я сказала що так треба, значить треба, або купити те чи інше. Істерики він ніколи не влаштовував
психолог онлайн
Тоді мої припущення були помилковими, це НЕ про егоїзм взагалі, а про зайву драматизацію. Мабуть з нього вийде дуже гарний актор - на яскраві трагічні ролі. Або він просто такий надчутливий.
В будь-якому випадку просто спокійно продовжуйте говорити йому про свою любов до нього і проявляйте її.
І народжуйте. Поступово все владнається. Тільки пам'ятайте про зайву драматизацію сина і менше на неї реагуйте.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 346017 для Павел Леонидович
Доброго дня. Замислилася над Вашими словами про егоїзм та маніпуляції. Скажіть, такі фрази як " Я не хочу братика, бо він буде плакати, а я це не люблю", "Не хочу, бо бабуся буде до нього приїзджати і щось привозити, а мені вже ні", "Не хочу, бо він буде чіпати мої іграшки та речі" вони говорять про егоїзм з боку сина? А такі як "Якщо він народиться, я піду з дому", " Я буду завжди в поганому настрої, ви мене веселим більше не побачите" , " Не треба за мене переживати, бо ти ж будеш скоро за братика переживати" говорять про те, що він маніпулює?
психолог онлайн
цитата:
Доброго дня!
Так. Це 100% про егоїзм та маніпулювання. Схоже, що у Вас росте хлопчик з нарцисичними рисами у характері - демонстративний, артистичний, маніпулятивний та самозакоханий. Вам, як мамі, мабуть важко і неприємно так думати про сина, але ж...
При цьому, залишається головним питання:
цитата:
І щоб я не почувалася зрадницею своєї дитини?
І воно вирішується тільки в психотерапії з психологом. Бо це щось з минулого досвіду, можливо якість Ваші дитячі психотравми. І якщо Ви це ще НЕ пропрацювали зі спеціалістом, то робите велику помилку. Бо це треба робити ДО народження дитини.
Бо, по-перше, народите вже БЕЗ цього гнітючого почуття - і НЕ передасте його малюку (який такі речі точно відчує і теж буде відчувати себе винним перед братиком - хоча у чому він буде винен?!). А, по-друге, після народження дитини Вам довго буде не до терапії, а провина буде мучити і мучити...
Так що, раджу не зволікати з цим і користуватися можливістю. Поки вона є.