Проблеми зі сном
Доброго дня! В мене проблеми зі сном. Наразі я приймаю антидепресанти(1,5 таблетки пароксину) але сон не налагоджується. Самостійно виправити режим в мене не виходить. Приблизно годин у 8-9 вечора я відчуваю дуже сильне бажання заснути, настільки сильне, що нема сил навіть підготуватись до сну. Якщо заснути в цей час — я просплю 2-3 години і прокинусь приблизно об 11 вечора. Бували випадки коли я так засинала але прокидалась о другій ночі. Коли я прокидаюсь після такого сну — зазвичай почуваюсь дуже бадьоро і маю бажання переробити купу справ. Спати лягаю десь о 4-5 ранку. Якщо ж перебороти себе і не лягати в 8-9, все одно засинаю в 4-5, і все-одно відчуваю прилив сил після 11і години вечора, хоча не такий сильний. Зазначу також що перебороти себе дуже важко, зазвичай ці пару годин я просто лежу в ліжку і не можу нічого робити, якщо не сплю. Прокидаюсь я пізно, о першій-другій годині дня. На пари встати дуже важко, і зазвичай я їх просипаю. Сон якийсь липкий і останні пару годин я ніби в якомусь полудрьомі. То прокидаюсь то знов глибоко засинаю, крізь сон чую розмови і різного роду шум. Хотіла спитати з чим можуть бути пов’язані такі проблеми. В мене стоїть генералізований тривожний розлад і межовий розлад особистості. Як зазначала вище, пʼю Пароксин, який купує симптоми обох розладів, але зі сном біда.
Питання від: ; Вік: 19

психолог онлайн
Доброго ранку, Ніко!
цитата:
В мене стоїть генералізований тривожний розлад і межовий розлад особистості. Як зазначала вище, пʼю Пароксин, який купує симптоми обох розладів, але зі сном біда.
З мого боку буде порада - звернутись з цим питанням до лікаря, який визначив Ваш психо-емоційний стан і призначив ліки. Він має Вас знати - Ваш характер, особливості і схильності, якості нервової системи, умови життя тощо. Упевнений, від нього почуєте якісні поради і настанови.
Також варто знайти гарного психотерапевта, в компетенції якого допомога клієнтам з ГТР та межовим розладом. Основне завдання - допомогти Вам справлятись з тривогою та невизначеністю.
Маю припущення, що через тривогу порушуються циркадні ритми - цикли коливань біологічних процесів, тобто бадьорості і зниження активності, збудження і гальмування.
цитата:
Самостійно виправити режим в мене не виходить.
Хочу спитати, що саме Ви робите, аби налагодити режим і сон?
Зазвичай радять лягати в ліжко десь о 22:00, а прокидатись о 6-й ранку. Перехід на такий режим відбувається поступово.
цитата:
ці пару годин я просто лежу в ліжку і не можу нічого робити, якщо не сплю.
З власного досвіду можу сказати, що існує чимало ефективних способів допомогти собі вчасно засинати. Основний принцип - завершити до сну усі свої справи і емоційні незавершені процеси.
Також має значеня рівень фізичної втоми, коли організм буквально потребує відпочінку і перезавантаження.
Крім того, пошукайте методику м'язової релаксації Джекобсона. Вельми ефективна річ.
Опануйте дихальні вправи, наприклад, дихання "по квадрату".
психолог онлайн
Доброго дня, Ніко!
Чи передували проблемам зі сном якісь стреси, які б підсилювали Вашу тривожність? Ви навчаєтесь, працюєте, маєте хобі? Чи є у Вас партнер або партнерка? Чи є у Вас якісь конфлікти з родичами чи іншими людьми? Чи нервуєте Ви через війну?
У пості є інформація про Ваше фізичне самопочуття і діагнози, але нема про те, як і чим Ви живете, а це теж важливо у виявленні причин.
Стосовно шумів та голосів - це, імовірніше за все, не є галюцинацією (бо у психіатра Ви були, і психотичних розладів Вам не ставили), а є симптомом сонного паралічу. Якщо при цьому мозок ще не спить, але тіло не може поворухнутися - то це точно він. Таке часто буває у людей з розладами сну: дуже неприємно, але саме по собі не шкідливо.
Про проблеми зі сном варто поговорити з психіатром, який Вам виписував ліки, щоб якось разом вирішити це питання. Також не завадить психотерапія для усунення психологічних причин безсоння.