придумала собі розлад?
доброго вечора. є проблема: не розумію, чи придумала я собі розлад, чи він дійсно є? з дитинства ображали за зайву вагу, але й з дитинства намагалася схуднути. загалом, поради зі схуднення давала мені мати (а-ля: не їсти солодке та після 6 вечора). так все продовжувалося, і потім, у класі 6-му, вже почала сильно голодувати (1-3 дні могла тільки пити воду). одного дня я вирішила подивитися відео про рхп бо цікавлюся психологією. і як я здивувалася, коли дізналася, що кожен день думати про свою вагу та способи схуднення-не окей. так все було до дев'ятого класу. на той момент я схудла на 20 кг за 1,5 міс (проносні, туалет після прийому їжі, голодування, тренуванря), з'явилися ще й слухові та візуальні галюцинації. розповіла батькам, звернулися до психолога, а після й до психотерапевта. пила таблетки, галюцинації пройшли, але не думки про схуднення. під час прийому препаратів набрала вагу, жалілася психотерапевту. на останньому прийомі вона сказала: -дуже схоже на булімію, але ще неділю подивлюся на твій стан. через неділю вона звільнилася. мама постійно худне та постійно питає як і що робити в цьому плані, бо я ж типу 'профі'. не раз пояснювала, що не можу правильно худнути бо не в ремісії та не можу давати поради, на що отримую відповідь: -тобі не поставили діагноз у мед карту, не вигадуй собі хворобу, з тобою все нормально. і ось я думаю, може дійсно я попросту піддалася впливу тих відео про рхп та насправді все окей? не розумію. я не вважаю себе прям людиною з цією проблемою, але згадую як була щаслива коли психіатр сказала мені про булімію. може, це попросту бажання бути 'не такою, як всі'? а ще, є думка про те, що це могло передатися від батьків. мама постійно худне, тато переїдає. намагаюся молодшого брата завжди підтримувати, щоб в нього такого не було. поясніть будь ласка, чи може бути це попросту вплив? дякую за увагу до мого питання.
Питання від: ; Вік: 16

психолог онлайн
Доброго дня.
Не обов*язково мати діагноз в карті, щоб вімічати, що почуваєтесь не добре, щось йде не так, як хотілось і якісь місця і цінності у Вашому житті - не правильно розташовані. А Ви пройшли складний, дуже складний шлях із власним тілом. Це саме по собі має значення, навіть без діагнозів.
Звісно, я не можу ставити Вам діагноз, але це однозначне РХП, а якого типу - це вже деталізація, залежно від компенсуючої поведінки. Якщо Вам важливо розуміти саме наявність, а тип РХП можна знову продіагностувати. Проте, чи то розлад чи то порушення харчової поведінки - це важкий, і дуже потребуючий уваги та турботи стан. Роботи з психіатром чи терапевтом, в ідеалі з двома. Але Ви це і так знаєте.
Дуже свідомим, розумним та виваженим видається Ваше ставлення до РХП, питань мами та свого стану, це дуже багато коштує, насправді. І Ви можете цінувати і хвалити себе за це.
цитата:
але згадую як була щаслива коли психіатр сказала мені про булімію. може, це попросту бажання бути 'не такою, як всі'?
- а Ви відчували тоді, що раді бути не такою як всі чи те, що розумієте і маєти утвердження, що "не придумали собі труднощів на рівному місці"??
Доволі часто, люди які страждають і самостійно справляються із розладами різного спектру, але які не є діагностованими - стикаються іхз сумнівами, стигматизацією, критикою, що це просто перебільшення і т.д. Або страхом що не розуміють свого стану. І тоді діагноз - стає полегшенням та проясненням.
цитата:
а ще, є думка про те, що це могло передатися від батьків. мама постійно худне, тато переїдає.
- Ви можете мати рацію, адже часто порушення харчової поведінки є наслідком особливого обходження з їжею вдома, наділення чи зняття з неї символічних значень, обміну, цінності, і т.д. В кожного по різному.
Чи проходите наразі підтримуючу терапію? Чи відчуваєте потребу в ній?
Доповнення від автора
доброго дня. дякую за відповідь на моє питання, вона дійсно допомогла мені більше розібратися в цьому:)
наразі не ходжу на терапію, але і не відчуваю в ній потреби.