Як подолати складний етап
Вітаю, шановні психологи.
Я, напевно, переживаю один із найскладніших етапів свого життя. Є такий вираз як «33 нещастя». Це все про мене.
За 2024 відбулось повне обнулення як особистості: ментально, морально, матеріально. Відчуття, наче ти - білий лист. Було б добре, як би не так печально.
Наразі вирішую свої фінансові проблеми(борги), які дуже і дуже складні. Не знаю, як зібрати себе докупи. Я розумію, що крім мене ніхто не завершить цю справу. Однак, відчуваю, що від емоційного тиску втрачаю зібраність, нервую, впадаю у негативні думки. Це відображається на здоров’ї.
Мені так хочеться вірити, що я це все подолаю, але інша частина мене готова здатися кожну секунду.
Порадьте, будь ласка, як контролювати свій стан пригніченості та мотивувати себе на позитивний результат?
Питання від: ; Вік: 34
подобається: 1 з 1

психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Анна Олександрівна Петрушевська
Марія Радченко
Доброї ночі, Марино.
Знаєте, є такий вираз "Так буде не завжди". Мені здалось, що Ви доволі цілеспрямовано і планомірно долаєте Ваші труднощі, у Вас напевно є чіткий план і орієнтовний час на його завершення. Але, нажаль, Вам вже бракує внутрішнього ресурсу боротись зі стресом, бути сильною та рішучою, і цей ресурс треба десь здобувати.
Джерелами ресурсу можуть бути абсолютно різні речі, які Вам приносять задоволення, релакс, натхнення... Ресурсними є також люди та спілкування із ними, навіть приємна колежанка може поділитись душевним теплом під час невеличкої бесіди на перерві. Орієнтуйтесь на позитив, та оберігайте себе від негативу.
У хвилини, коли Вас накриває смуток, можете спробувати різні дихальні практики - вони заспокоюють нервову систему, стабілізують її тут і зараз.
Малюйте чи ведіть щоденник, аби зливати назовні похмурі думки та настрій; негативне почуття, що отримало матеріальну форму, значно втрачає свою силу.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Марія Радченко
Вітаю! Втримуватись на одному і тому ж позитивно-продуктивному рівні складно навіть і без боргів і нещасть, якщо бути відвертою) Тому той факт що ви думаєте в напрямку вирішення проблем і робите хоч якісь кроки, навіть те що шукаєте підтримки або поради - це вже заслуговує на повагу! Можливо, образ "зібраної" людини може відтіняти в нехорошому сенсі таку "не ідеальну" справжню? Погоджуюсь з колегою вище, дуже важливо мати якийсь емоційний і душевний ресурс щоб долати складнощі. Чи є у вас якісь люди або явища чи ідеї які підтримують вас? Дуже важливо також висловлювати собі якусь вдячність і підтримку навіть за незначні речі. За те що ви змогли пережити, за якийсь досвід який отримали, тощо. Плюс також постійне обдумування негативних сценаріїв - часто буває шкідливим і демотивує. Можете спробувати самодопомогу з тої ж когнітівної психотерапії, якщо немає можливості звернутися особисто. Наприклад - почати відділяти які з думок і ідей для вас корисні, а які шкодять. До прикладу "все так складно, не знаю за що братись" - вочевидь не найкорисніша, особливо якщо вона повторюється сто разів на день. І такі повторення варто змінити на ті які допоможуть, щось на кшталт "мені дуже тривожно зараз, я переживаю за те і інше. Чим саме зараз я можу допомогти собі, чи треба мені відпочити, пройтися? тощо" Сил вам і терпіння!
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
У нашому житті є циклічність. За хорошими подіями йдуть погані, а за поганими хороші.
Китайські мудреці стверджують, що ніч найбільш темна перед світанком.
Ця темна смуга у Вашому житті обов'язково закінчиться.
Сумні події та невдачі трапляються у житті кожного. Проблеми сприймаються гостріше, якщо ми втомилися чи виснажені. Коли на шляху нас застає снігова буря, найкраще, що ми можемо зробити, — перечекати. Зменште трохи активність.
Подивіться на все, що трапилося в ретроспективі. Що найстрашніше сталося? Чому ця ситуація Вас навчила? Як хотілося б підготуватися, щоб наступного разу було легше?
Звичайно, прибрати негативні думки важко і бачити лише позитив.
Але зміни – це частина життя. Можна довго намагатися боротися, але факт залишається фактом – багато речей у світі змінюються без нашої участі та дозволу. Не означає, що треба опустити руки. Навпаки, набагато ефективніше зосередитись на тому, що ми хоч якось можемо контролювати.
Складіть два списки. У перший випишіть все, що не можете контролювати, і дозвольте собі про це не турбуватися. У другій – все, що у ваших силах.
Іноді здається, що чорна смуга ніколи не закінчиться, але труднощі не тривають вічно.
Не критикуйте себе. Турбота та прояв м'якості до себе – важлива частина подолання кризи. Як мінімум, зіткнувшись із чорною смугою, Ви змогли не здатися і продовжили йти по життю. Це вже багато.
Повторюйте чарівну фразу. "Не знаю як, не знаю де, але все буде краще, ніж я можу собі уявити"
Відредаговано автором 08-01-2025 02:19:51
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго ранку, Марино!
цитата:
Зовні, ніби актуальне завдання - контролювати свій стан пригніченості. А насправді контроль лише спалює енергію. Варто поставитись до себе з усією можливою повагою і турботою і сказати: " Я маю право засмучуватись - для того є очевидні підстави. Проте я маю право виправляти помилки. Я хочу рухатись вперед і буду це робити. Я буду вдячна собі за те, що не впала на спину і не скиглю від безпорадності. Я маю силу і буду свою силу прирощувати!"
цитата:
Наразі вирішую свої фінансові проблеми(борги), які дуже і дуже складні. Не знаю, як зібрати себе докупи.
Вашою опорою може стати принцип - "не все і одразу. ПОСТУПОВО."
цитата:
Я розумію, що крім мене ніхто не завершить цю справу.
"Якщо не я за себе, то хто за мене?"
цитата:
Однак, відчуваю, що від емоційного тиску втрачаю зібраність, нервую, впадаю у негативні думки. Це відображається на здоров’ї.
Допомогти собі емоційно можна через тіло. Помірна фізична активність наповнить вас додатковим ресурсом енергії.
цитата:
Якщо здатися, то який образ виникає у вашій уяві?
На додачу до вже сказаного і рекомендованого колегами, додам - пошукайте в своєму місті безкоштовну групу психологічної підтримки. Відвідування таких заходів може позитивно вплинути на вашу здатність долати існуючи виклики.
Відредаговано автором 08-01-2025 10:35:10