Як перестати винити дитину в своїй втомі і проблемах ?
Живу з свекрухою до мене відноситься добре. Але не допомаг з дитиною, працює. Чоловік за кордоном . З дитиною ніхто не допомагає. Відчуваю повне вигоряння . Хронічна втома , апатія, агресія . Коли дитина не спить чи капризує зриваюсь на неї, відчуваю ненависть . Хоча дуже люблю . І потім жалкую , корю себе . Як навчитись тримати себе в руках ? Як не виливати злість на дитину ?
Питання від: ; Вік: 25

психолог онлайн
Виливайте її на щось інше.
Є ще варіанти?
психолог онлайн
Доброго дня, Лізо.
Ваш стан – «хронічна втома , апатія, агресія» - це нормальна реакція, коли ніхто не допомогає з дитиною. Ви – не робот, ви – звичайна людина, ваші сили небезмежні, вам потрібен повноцінний відпочинок, щоб мати ресурси на спілкування з дитиною та її виховання.
Зазвичай ресурс можна поповноти в спілкуванні зі своїми ровесниками, подругами, однодумцями, через відпочинок без дитини, без виконання справ по господарству. У вас зараз не маж такої можливості, тому вам необхідно навчитися відслідковувати, коли ви починаєте злитися, дратуватися. Як тільки починаються капризи дитини, скажіть про себе: «зараз я можу зірватися на дитині, потім буду страждати від вини. Я хочу собі допомогти». Далі потрібно зробити якісь дії, щоб енергія ненависті пішла іншим каналом – не на дитину. Вам потрібно знайти свій спосіб каналізувати цю руйнівну енергію. Наприклад, ви берете рушник за краї, скручуєте його обома руками зі всією міццю, що у вас є, крутите до тих пір, поки не закінчаться сили. Краще це зробити в іншій кімнаті, тоді можна ще покричати або зробити злу гримасу, вишкірити зуби, пошипіти, тобто викинути злобу на рушник та в слова. Дитину треба попередити: «Я почуваю себе зле, тому мені потрібен короткий відпочинок. Я зараз вийду і швидко вернусь до тебе. Почекай».
Якщо не має можливості кудись вийти, якщо ви на вулиці, то треба вчитися витримувати свої важкі почуття, казати дитині: «Ти капризуєш, тобі не подобається, що відбувається. Мені теж не подобається. Нажаль не завжди можна робити те, що ти хочеш». Обійняти дитину та поспівчувати їй та собі, бо вам обом важко. Можна поплакати, щоб стало легше. І після цього обов’язково знайти час, щоб утримані почуття утилізувати: поспівайте чи покричіть під душем, побийте подушку, порвіть папір, поприсідайте, постискайте кулаки. Знайдіть в Інтернеті інші способи виплеснути гнів без шкоди для себе і дитини.
Поміркуйте, де можна знайти людину, яка допоможе вам з дитиною. У вас повинен бути хоча б 1-2 години кожен день для себе. І ще краще, якщо зможете 1 раз на тиждень зустрічатися з подругами для спілкування, перегляду фільмів чи відвідування культурних місць або для шопінгу.
Відредаговано автором 27-03-2023 14:48:05
психолог онлайн
Ольга Владимировна Паничева
Вы можете организовать себе помощь сама - найти почасово няню, попросить подругу, каких-то родственников.
Плюс отдыхайте, когда ребенок спит, минимизируйте быт.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня.
В першу чергу варто зрозуміти- на що або на кого ви злитесь?
Що викликає настільки сильні емоції?
Безумовно може бути втома, вам важко і хочется просто відпочити, трішки часу на себе- ви жива людина і це природні, нормальні бажання.
Мами- не роботи)
Проте- мені видається що це не все.
Можливо мають місце певні очікування від близьких? Які на даний момент не реалізовані.
Можливо є певна вирата ілюзій.
Думали, планували, мріяли про одне- а зараз трохи по іншому.
Чи влаштовує вас стосунки з чоловіком з точки зору комунікації, взаєморозуміння?
Чи є з ким просто відверто поговорити, поділитися?
Якщо дуже складно, оберіть для себе психолога для підтримки і короткого супровіду, щоб зрозуміти що пригнічує вас.
Злість інколи переростає в агресію.
І говорить про дуже сильні емоційні переживаня.
Потурбуйтеся про себе та спробуйте знайти рішення.