Як позбутись агресії до дитини?
Доброго вечора. Я мама 2 діток, дівчинці майже 5, хлопчику 1,6. З другою вагітністю моє життя перетворилось на жах, я ніяк не можу знайти підхід, контакт до доньки. Вона влаштовувала мені титанічні істерики, я ковтала, намагалась зберігати спокій. Ми трішки пройшли цей етап, я була на збереженні і тоді мені промайнула думка, як добре бути самій, ніяких істерик, криків, плачів. Я тоді відпочила ніби від того всього, народилась друга дитина, все ніби нічого, пройшов деякий час і знову, звинувачення від дитини, що я її не люблю, істерики з будь якого прикладу, постійне оце «пожалій мене», чи то щось не вийшло намалювати взяти, застелити ліжко, зібрати іграшки. Тут почалась війна, ми живемо в місті де більш менш тихо, але це війна і напруження є. Ніби стосунки знову налагодились, я намагалась приділити часу їй поки менший спить, але всеодно доньці все не так, я вчу малювати, клеїти, писати, а вона ніби і зацікавлення, але не хотіла проводити зі мною час. Коли я хотіла її обійняти, вона ніби любається, але я бачу, що їй не приємно. А зараз став взагалі жах. В мене на даний момент таке відчуття, що моя дитина монстр. Вона може зранку вставати і починати з плачу, прийде до мене з сином в ліжко і кричить що їй не зручно лежати, я підсунусь, попрошу щоб тихіше, а вона ніби ще голосніше і видужує ще якусь причину, аби плакати. Або ще була ситуація, що я в обід поклала дитину меншу спати, а вона ставить до мене умови, мов або ти мені даєш телефон, або я буджу братика і плаче. Чи так само я забороняю солодке, кажу що не має, а вона кричить, що є, і їй можна, я знову кажу що не можна, пояснюю і знову шалені істерики і плачі. Тут не можна описати скільки таких ситуацій було, але на даний момент в мене стала така ненависть до неї та агресія, що я ледь стримуюсь аби не наробити їй шкоди, щоб не вдарити. Мені іноді всередині здається, що я зараз її як вдарю і я цього боюсь і ще тепер як менший плаче теж такі відчуття. З чоловіком це обговорювала, але на даний момент він мені не може допомагати з дітьми, бо працює зранку до пізнього вечора, залишити дітей комусь я не можу, та і не хочу просити.( в мене батьків не має, а чоловікові живуть з нами, я іноді прошу, але вони можуть глянути максимум 20-30 хв.)) як мені з цим впоратись? Як полюбити заново свою дитину та не нашкодити їй?
Дякую.
Питання від: ; Вік: 26
подобається: 1 з 1

психолог онлайн
цитата:
Як полюбити заново свою дитину
А ваша любовь зависит от того, как ребенок ведет себя? Или о чем вы?
Ваша дочь ведет себя так, потому что ревнует. Рождение второго ребенка всегда вызывает массу страхов у старшего - а вдруг его не любят больше, а вдруг он не нужен, а вдруг он хуже. И если родитель раздражается, требует что-то в духе "ты старшая, ты должна понимать/отдать что-то свое младшему/ты старшая и должна уступать" и тп, то это только усиливает страх.
Истерики и недовольство вашей дочери это ее крик о помощи и сильный страх, который она переживает.
Заметьте его, попробуйте увидеть в ней маленькую перепуганную девочку и возможно станет легче.
Предположу, что вы после рождения младшего сразу старшую увидели сильно взрослой, которая должна что-то понимать и входить в ваше положение. И не видите в ней ребенка. А ей еще 5 нет. И родили младшего вы в самые ее кризис 3х лет.
И тут вариант решения такой - вам нужно таки найти почасово няню и отдавать младшего ей, чтобы погулял хоть пару раз в неделю по 2-3 часа. Это не дорого и вполне по силам. Это время вы сможете уделять старшей дочери, при этом не отвлекаясь на быт и звонки как там младший.
Договоритесь с мужем, что в его выходной вы на несколько часов гуляете со старшей, а он с младшим.
При этом спрашивайте дочь, что она хочет, как провести время.
Чаще обнимайте ее, хвалите, говорите, что любите ее.
Выделяйте ей время в день хотя бы час, когда вы только ее - не лепите и другой рукой борщ варите, а только ее время.
По другому не получится. Если будете по прежнему одна с двумя детьми и не будете просить мужа, подруг, не найдете няню, то дальше будет хуже.
психолог онлайн
Доброго!
Питання надто складне як для переписки і звичайними порадами тут не обійтись. Краще індивідуально пропрацювати його з психологом. Навіть онлайн буде краще.
Бачу тут два момента. Один - це Ваше ставлення до доньки - почуття, думки про поведінку дівчинки та її мотиви.
Тут і стосунки, і взаємодія з нею, і почуття. Чому склалося саме так?
цитата:
Як полюбити заново свою дитину та не нашкодити їй?
Коли Ви її любили? Коли перестали? З якого віку по який? Припущу, що коли ще була малою і не проявляла свій непростий характер.
Другий момент - це особистість доньки, її характер, який є вродженим, а також вікові особливості розвитку - 5 років. Яка вона? Егоїстична, вперта, маніпулятивна, з ревнощами? Ревнощі, коли в родині дві дитини й більше, з одного боку є чимось закономірним, а з іншого, батьки мають можливість їх регулювати - або зменшити, або збільшити. А 5 років - це непростий період формування особистості та власного "Я", коли впертість та вередливість досягають піку.
І ще. В цей непростий період Ви знаходитесь в режимі тигриці, яка захищає свою маленьку дитинку, а старша донька вибрала собі роль нападника, який загрожує дитині... Тому й агресія.
Важко подолати цей природній інстинкт.
Відредаговано автором 27-06-2023 02:36:27
психолог онлайн
Добрий день. Малі діти плачуть, якшо їм боляче, страшно чи вони голодні. Ви пишете, що ще під час вагітності були вже втомлені. А тут знову немовля. Що відбувається у вас в оточенні? Хто вас підтримує? Дитина не може бути монстром апріорі. Вона може такою задаватися, якщо дорослий виснажений, заплутався, без підтримки.
Вам варто розібратися про себе у індивідуальній роботі з психотерапевтом.