Це нормальна поведінка , чи ні ?
Моєму синові 3 роки та 3 місяці. Він багато вередує, кричить, плаче, вимагає все через сльози, не може почекати й хвилини. Якщо він хоче, значить потрібно зробити це зараз, а то буде зараз істерика.Я пробувала з ним говорити, пробувала не зациклюватися на цьому увагу, виконувала його прохання відразу і все одно ми повертаємось на кола свої. Підкажіть що мені робити.Хочу додати, що він у мене розумний, він багато що знає, багато чим захоплюється, він може шкодувати. Він говорить про свої почуття, що йому прикро чи він злиться чи він плаче і каже що любить мене. Він сором'язливий, гидливий. Гидливий до того що може сказати що від людини смердить або в нього вдома смердить і там він не буде їсти. І він не тактильний з усіма крім мене і чоловіка (його тата), ніхто без його дозволу не може до нього торкатися, якщо це вже й трапилося він може накричати і стукнути.
Питання від: ; Вік: 23

психолог онлайн
Звісно, я можу помилятися, але якщо у хлопчика до того ще мало емпатії-співчуття до інших і багато егоїзму, то дуже схоже на нарцисичний розлад особистості. Це вроджене і не лікується. Як особливість людини. І проявляється з самого дитинства. Причому сама людина майже не страждає від цього (тільки трохи через нестабільність самооцінки та фрустрацію нездійснених "королівських" бажань та наказів, та ще через певні і дуже конкретні страхи), але через неї страждають всі оточуючі. Починаючи з батьків.
Є сенс показати дитину кваліфікованому дитячому психіатру. Задля діагностики.
Відредаговано автором 03-12-2023 02:53:13
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
З Вами, звичайно, потрібно поговорити. Багато чого треба з'ясувати.
Як Ви конкретно реагуєте в одній конкретній ситуації, це взагалі не важливо. Оперативне реагування може бути практично будь-яким, воно мало важливе у порівнянні з вашою системою поведінки, системою ваших взаємин з дитиною, з тим, що Ви за особистість.
Якщо Ви вмієте виховувати дитину в принципі, Ви можете дозволити собі колись і м'якість, і жорсткість. Реагувати на завзяті істерики — це гасити пожежу, що вже розгорілася.
Мистецтво батьків не в тому, щоб вдало виходити з важкого бою, а в тому, щоб бою і не виникало, щоб у дитини не сформувалася звичка істерити.
До того ж у сина спостерігаються дуже сильні емоції, які він не вміє правильно висловлювати, у нього не сформувалася ця навичка і цю проблему потрібно вирішувати з дитячим психологом.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго ранку!
цитата:
ЦЕ НОРМАЛЬНА ПОВЕДІНКА , ЧИ НІ ?
Напевно, нормальна для Вашого сина, але не нормальна для Вас(!)
Нормальна в тому сенсі, що він по-іншому не може, поки що не може.
цитата:
Підкажіть що мені робити.
Краще, щоби Ви разом з батьком дитини звернулись до психолога і поспілкувались на рахунок ситуації в родині, атмосфери, в якій зростає дитина і на яку він не може не реагувати.
Ще багато аспектів потребують з'ясування.
Наприклад, яку участь у вихованні сина приймає батько?
Які стосунки між вами?
Якими були пологи?
Наскільки тривожною мамоє є Ви?
Наскільки стійкою і послідовною є Ваша поведінка по відношенню до ось таких проявів
цитата:
багато вередує, кричить, плаче, вимагає все через сльози, не може почекати й хвилини. Якщо він хоче, значить потрібно зробити це зараз, а то буде зараз істерика.
?
Коли трапляються істерики, Ви "прогинаєтесь під нього"?
Що самі відчуваєте в ці моменти?
цитата:
він у мене розумний, він багато що знає, багато чим захоплюється, він може шкодувати. Він говорить про свої почуття, що йому прикро чи він злиться чи він плаче і каже що любить мене. Він сором'язливий, гидливий. Гидливий до того що може сказати що від людини смердить або в нього вдома смердить і там він не буде їсти. І він не тактильний з усіма крім мене і чоловіка (його тата), ніхто без його дозволу не може до нього торкатися
Поки що це все - опис його особливостей. Якісь висновки, на мою думку, робити зарано. Можливі лише припущення. Тому спочатку до психолога звертаєтесь Ви, а вже потім по необхідності йдете разом з сином.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 355794 для Владимир Анатольевич
Дитина дуже сильно прив'язана до тата, але тато працює і його немає місяцями, а потім коли приїжджає з рейсу, він потім відкуповується, купує різні іграшки і т.д. Але за такі істерики він також із ним розмовляє, що так не можна, що треба слухати маму. Відносини у нас із чоловіком хороші я думаю, але мені не вистачає його емоцій, уваги, почуттів. Я знаю що він мені вірний, він нас любить, але це так все формально. Я запальна і сентиментальна, а він як камінь, нуль емоцій. Пологи були нормальні, легкі та без стресу.
коли починається істерика, спочатку з ним намагаюся розмовляти і з'ясувати причину його істерики, якщо це реально вирішити, ось як він не може знайти причіп від тягачі я йду йому допомагати і прошу не кричати що це все реально зробити, а якщо припустимо щось зламалася, теж намагаюся цю проблему вирішити, полагодити, приклеїти і т.д. Але якщо це не лагодиться, я йому обіцяю купити аби він тільки заспокоївся або в магазині він теж може образитися, що я йому не купую цю іграшку. У будь-якому випадку буде так, як він скаже.
У такі моменти, я відчуваю роздратованість, що син не хоче мене почути і ми з ним не можемо домовитися. Все має бути як він хоче.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 355782 для Павел Леонидович
У нього є страх ґудзика, не одного одягу у нас немає із заклепками та ґудзиками, у мене є сорочка а там ґудзики і він змушує мене зняти щоб до мене підійти і в кого їх бачить, каже що він їх боїться і їх треба прибрати. Звідки цей страх узявся я не знаю, але йому було 2 роки і 4 місяці і він уже кричав, що не одягне цю кофту.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 355787 для Ирина Константиновна
Чесно я вже й не знаю, чи є в мене вміння виховувати дитину. Але я з ним завжди розмовляю про все, я його не б'ю і не кричу на нього і не караю його. Намагаюся завжди, реагувати спокійно, але коли його істерики вже 5-6 разів на день, в кінці дня я вже психую, але все рівно роблю так, як він хоче.
психолог онлайн
Вітаю.
"Він багато вередує, кричить, плаче, вимагає все через сльози, не може почекати й хвилини",
"Він сором'язливий, гидливий",
"він не тактильний",
" В нього є страх ґудзика"
---
Це все є привід звернутися до дитячого психіатра. Особливо, останній пункт. Страх гудзиків називається кумпунофобія, який може бути симптомом якогось психічного захворювання.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Павел Леонидович Басанский
цитата:
Потурання усім без винятку бажанням дитини - погана ідея і погана практика. Вона закладає підвалини хибного сприйняття себе і людей навколо.
Будь-яка істерика - це заклик, мовляв, допоможіть мені, я не справляюся с сильними емоціями власними силами. Вона також є класичнім інструментом маніпуляції, аби інша людина підкорилася і виконала бажання.
цитата:
коли починається істерика, спочатку з ним намагаюся розмовляти і з'ясувати причину його істерики, якщо це реально вирішити
Зазвичай такий підхід НЕ ПРАЦЮЄ, бо Ви з сином в кардинально різних станах - він в крайьому емоційному збудженні, Ви в раціональній позиції. Отже, він Вас, скоріше за все, не чує.
цитата:
Відносини у нас із чоловіком хороші я думаю, але мені не вистачає його емоцій, уваги, почуттів. Я знаю що він мені вірний, він нас любить, але це так все формально.
цитата:
тато працює і його немає місяцями, а потім коли приїжджає з рейсу, він потім відкуповується, купує різні іграшки і т.д.
З оцими обставинами потрібно щось робити. Зверніться до психолога.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 355800 для Оксана Юрьевна
Вибачте, хочу запитати якого психічного захворювання , може бути страх перед ґудзиками ?
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Купмпунофобія- це фобічний розлад. Він може бути як окремий ( доволі рідкий вид фобії) психічний розлад так й симптомом захворювання ( їх декілька). Для того, щоб визначити що це, потрібна консультація лікаря- психіатра.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Владимир Анатольевич Тарасенко
У Вашої дитини фобія – ірраціональний страх гудзиків. І з цього треба було починати.
Тому що основою істерик і фобій є невротичний розлад особистості.
Звертайтеся до дитячого психолога. А він уже вирішить, чи потрібно підключати дитячого психіатра.
Але дитячий психолог обов'язково потрібен. Він пояснить Вам як правильно реагувати на істерики дитини.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Оксана Юрьевна Селезнева
цитата:
Дитину обов'язково треба показати дитячому психіатру. Про що я вже й писав вище.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго ранку!
Колеги дали вже буде багато корисних порад, тому зосереджуся, як на мене, на головному.
Проблема не в дитині, бо діти - це єдине ціле від батьків, особливо до періоду статевого дозрівання. І своєю поведінкою лише відзеркалюють те, що є в середині самих дорослих.
Ви пишете “Я запальна і сентиментальна, а він як камінь, нуль емоцій". Тобто, Ваш син своєю впертістю та жорсткістю відзеркалює характер батька, а реагує так, як реагуєте Ви - імпульсивно та запально.
Окрім того, сподіватися, що трьохрічна дитина зможе змінити сама свою поведінку тільки тому, що їй говорять що вона неправа - це, як мінімум, наївно. Адже ні Ви, ні Ваш чоловік своєї поведінки ще досі не поміняли - це дуже важко навіть дорослій людині.
До цього, як на мене, немає знань щодо того, як правильно виховувати хлопчиків. Пояснювати та сподіватися, що це допоможе щось змінити, можна дівчинці. А хлопчики реагують лише на конкретні дії з боку батьків. Тобто, значимими є лише вчинки, а не слова. Зважаючи, що жінка виховує так, як сама вміє та як діяли б на неї методи виховання, в результаті - непокора та істерики. Швидше за все, знає, що мама все одно зробить, як він хоче...
І ще, питання до Вас... Ви з чоловіком ставитеся до всіх людей з розумінням, без критики? Чи немає певної зневаги чи зверхньості один до одного на рівні відчуттів? Гидливість - це віддзеркалення якихось глибоко прихованих почуттів у батьків.
Дитина любить своїх батьків - однозначно. Але при неправильному вихованні починає несвідомо своєю поведінкою робити все, щоб батьки, нарешті, задумалися, що вони роблять не так. Бо, насправді, калічать і дитину, і її життя самі про це не знаючи ..
Я б Вам радила звернутися до психолога