Співзалежність у дружбі?
Доброго дня дорогі психологи,
Підскажіть ,що може бути причиною залипання,концентрації на якісь одній людині в плані дружби? Справа, в тому,що жіноча дружба не раз завдавали мені болю,і ситуації повторюються одні й теж. Наприклад якщо я знаходжу людину з якою ми на одній хвилі ,то починаю залипати на ній і мені хочеться спілкуватися лише з нею,а інші люди відходять на другий план (звісно окрім батьків,родичів ,хлопця). Залипати це не означає,що я докучаю і нав’язуюсь весь час, просто я вважаю цю людину подругою, довіряю. Я або емоційно дистансуюсь і не спілкуюсь ні з ким,тому що мені здається це нікому не потрібно ,або впадаю в якусь співзажелність і болісно реагую коли від мене віддаляється та подруга. Ситуація знову повторилась ,ми дуже гарно дружили з однією дівчиною , я підтримувала цю людину, допомагала, виручала багато раз ,а потім мені знаходять заміну ,тим самим завдаючи травму. І це було не перший раз ,напевно я роблю щось не так, вкінці виходить що мене використовують ,а коли стаю незручна- відпадають.Саме цікаве,що ця дівчина сама ініціювала наші дружбу, не я лізла до когось. Мені дуже важко знаходити нових приятелів ,наприклад моя сестра ,якій байдуже на всіх і вона цього не приховує -має вагон друзів, за нею ще приходять і просять вийти погуляти…У мене ж навпаки -якщо я дружу, то підтримую цю людину, вкладаюсь емоційно в ці стосунки, я емпатична, завжди вислухаю і я вкінці як запасний варіант )))як пояснити цей феномен ?Я теж пробувала забивати на всіх,займатися своїм життям ,але від цього в мене приятелі не зʼявлялись ))) І ви не думайте,що я залипаю так на кожній людині, яку очі бачать, я просто радію коли знаходжу собі однодумця, а це буває рідко ….А може мій випадок повністю адекватний,просто я людина якій вистачить 1-2 друга для щастя ?
Питання від: ; Вік: 20
подобається: 1 з 1

психолог онлайн
Марія Радченко
Павел Леонидович Басанский
Діано, схоже на те, що Ви не дуже відчуваєте свої кордони, намагаєтесь певними установками регулювати ситуації, які потребують спочатку аналізу.
Ви можете індивідуально з спеціалістом опрацювати ті моменти, які викликають негативні відчуття.
Можливо має місце якась невпевненість в собі, через яку Ви занадто залипаєте в іншій людині.
Щоб, можливо, через важливість Себе для іншої людини відчути свою важливість для себе самої .
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Галина Георгиевна Волынская
цитата:
СПІВЗАЛЕЖНІСТЬ У ДРУЖБІ?
Можливо. Імовірніше за все, у Вас тривожний тип прив'язаності, через який Ви боїтеся втратити людину і концентруєте свої думки на ній. Також це може бути не стільки залежністю, скільки гіперфіксацією. В англомовному середовищі є термін favorite person (улюблена людина), яким часто називають основний об'єкт своєї гіперфіксації люди з межовим розладом особистості, проте і тривожні люди без цього розладу також можуть так казати. Улюблена людина стає наче маленьким всесвітом, і втрачаючи її, особа з тривожним типом прихильності відчуває, наче втрачає все.
Корені тривожної прив'язаності треба шукати у Вашому дитинстві, це безпечніше та ефективніше за все робиться разом з психотерапевтом. Якщо проблема стосується саме подруг, то варто дослідити і опрацювати стосунки з мамою. Удачі!
психолог онлайн
Здравствуйте, Діана!
цитата:
як пояснити цей феномен ?
Это объясняется тем, что вы нарушаете баланс "брать-давать" -
цитата:
якщо я дружу, то підтримую цю людину, вкладаюсь емоційно в ці стосунки, я емпатична, завжди вислухаю
Вы много вкладываете в дружбу и другой стороне остается только потреблять, что и происходит в итоге -
цитата:
і я вкінці як запасний варіант
А когда вы начинаете
цитата:
залипати
то придаете этому человеку повышенную ценность и ставите его на первое место -
цитата:
мені хочеться спілкуватися лише з нею,а інші люди відходять на другий план
Обычно люди это чувствуют и ведут себя соответственно -
цитата:
знаходять заміну... вкінці виходить що мене використовують ,а коли стаю незручна- відпадають
Для того чтобы это не происходило, вам необходимо сделать следующее:
1. Полюбить себя и научиться ставить себя на первое. При этом друзьям должна быть отведена четвертая позиция, после вашего мужа (парня), детей, родителей и других родственников.
Такая схема соответствует психическому здоровью человека.
2. Научиться держать баланс "брать-давать". Для этого надо выйти из роли "спасателя" и переключиться на себя и свою жизнь.
3. После этого надо будет учиться отстаивать свои интересы.
Для этого необходимо разобраться с тем, что вы хотите, отделить желания от долгов, сформулировать цели, убрать преграды, увеличить ресурсы, прописать необходимые шаги и прийти к желаемому.
4. Затем надо будет научиться отстаивать свои границы. Для этого необходимо убрать то, что мешает это сделать (страхи, обиды, чувство вины) и развить уверенность в себе.
5. И держать жизненный баланс, чтобы вас не бросало из одной крайности в другую (от "залипания" до "забивания" -
цитата:
Я теж пробувала забивати на всіх,займатися своїм життям ,але від цього в мене приятелі не зʼявлялись
При этом вы найдете ответ на вопрос, зачем вам надо много подруг, если действительно
цитата:
вистачить 1-2 друга для щастя
Для всей этой работы вам потребуются индивидуальные консультации.
С этим вы можете обращаться ко мне.
Я работаю с такими запросами и помогу вам решить проблему с подругами.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
цитата:
якщо я дружу, то підтримую цю людину, вкладаюсь емоційно в ці стосунки, я емпатична, завжди вислухаю і я вкінці як запасний варіант )))як пояснити цей феномен ?Я теж пробувала забивати на всіх,займатися своїм життям ,але від цього в мене приятелі не зʼявлялись )))
Доброго дня)). Схоже у вас є унікальна здатність до глибоких стосунків.
Та можливо, що у таких стосунках із особливою близкістю ви отримуєте (або прагнете отримати) щось дуже потрібне, важливе для вас. Наприклад, іноді ми шукаємо для дружби людину, яка має схожі ціннсоті або хоббі, або має чудові здібності підтримувати, надавати потрібну допомогу тощо.
Що такого сособливого ви отруєте для себе у дружбі? Якщо це цінне для вас, то це те заради чого ви так вкладаєтесь... Та дуже боляче кожній людині, якщо вона не отримує у стосунках того, заради чого так вкладалась...
психолог онлайн
Марія Радченко
Діана, доброго ранку!
В ситуації бажано розібратись більш ретельно та глибоко. Тому що інформації недостатньо.
І краще зі спеціалістом наживо або онлайн.
В основі може бути і схильність до ідеалізації людей, в тому числі і друзів. І гіперфіксація (буває, наприклад, при РДУГ), як написала моя колега. А тенденція до "гойдалок": то втеча від усіх, то співзалежність з подругою може мати корені в Вашій дитячій історії - у відносинах з мамою.
Тож треба досліджувати.