Потреба в русі
Добрий день!
Можливо, моє питання трохи дивне. Я маю постійну потребу перебувати в русі. Займаюсь професійно спортом, тренуюсь майже щодня, і здавалося б, що цього достатньо. Але ні, я вдома не можу сидіти спокійно на дивані, мене носить по квартирі, я ходжу туди-сюди, слухаю музику, танцюю. Не можу змусити себе всістися, спокійно подивитись фільм чи почитати, хоча колись читати дуже любила. Додам, що останнім часом маю емоційні переживання, можливо це має свій вплив? Як заспокоїтись?
Питання від: ; Вік: 28

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня, Маріє!
Як давно у Вас така симптоматика? Якщо з дитинства, то це можуть бути прояви РДУГ (розладу дефіциту уваги та гіперактивності). Але підтвердити чи спростувати діагноз може лише лікар-психіатр, тож ласкаво прошу до нього.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360713 для Марія Радченко
Дякую за відповідь. не з дитинства, можливо з підліткового віку. Коли мене щось емоційно бентежить (позитивне чи негативне, однаково), мені хочеться рухатись, бігати, щось робити.
Але ви мене трохи налякали, я тепер переживаю про цей можливий психічний розлад
психолог онлайн
Доброго дня Маріє.
Ви пишете, що така реакція на стрес у Вас з'явилася з підліткового віку. А що тоді трапилося, що змусило Вас так яскраво реагувати? Як Ви себе поводите, коли у Вас все більш менш в нормі?
Окрім того, кожна людина в моменти стресів поводить себе дуже по різному. Хтось впадає в ступор, хтось починає шукати допомогу та підтримку, а хтось свій стрес намагається прожити, переводячи його в рух...
Я б не стала так вже сильно переживати стосовно розладу - далеко не факт.
А щоб вже точно впевнитися, що це просто Ваша захисна реакція, і підсвідоме намагання "прожити" стрес, краще б було це питання винести на індивідуальну зустріч із психологом.
Відредаговано автором 14-02-2024 15:36:43
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Марія Радченко
Добрий день, Марія!
цитата:
можливий психічний розлад
РДУГ не психічний, а неврологічний розлад. Це по-перше. Але у Вашому випадку він НЕМОЖЛИВИЙ, бо в дитинстві проявів не було, а повинні були спостерігатись. Це по-друге.
цитата:
І якщо Ви так швидко і легко лякаєтесь, то це говорить про високий рівень навіюваності і тривожності та схильність до страхів (дитячий стан психіки). І це питання на психотерапію.
цитата:
Я маю постійну потребу перебувати в русі. Займаюсь професійно спортом, тренуюсь майже щодня, і здавалося б, що цього достатньо. Але ні, я вдома не можу сидіти спокійно на дивані, мене носить по квартирі, я ходжу туди-сюди, слухаю музику, танцюю. Не можу змусити себе всістися, спокійно подивитись фільм чи почитати, хоча колись читати дуже любила
Вас ганяє тривога - вона знаходиться всередині Вас. З нею треба буде встановити контакт, а не просто примітивно позбутись як чогось непотрібного. Бо вона про щось Вам сповіщає. І в її основі якісь отримані Вами колись психологічні травми.
цитата:
Як заспокоїтись?
Рецептів на зразок "зробіть те, або зробіть це" не існує. Бо в питанні слід розбиратися серйозно.
Тому, тільки на психотерапію до обраного психолога. Навіть якщо боїтеся.
цитата:
Додам, що останнім часом маю емоційні переживання, можливо це має свій вплив?
Обов'язково має.
цитата:
не з дитинства, можливо з підліткового віку. Коли мене щось емоційно бентежить (позитивне чи негативне, однаково), мені хочеться рухатись, бігати, щось робити
Тобто цей механізм виробився в підлітковому віці і його мета: скинути ЗАЙВЕ напруження, позбутись надлишкового адреналіну, який виробився як реакція на стрес.
Який стрес переживали в підлітковому віці?
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня, Маріє!
цитата:
Не можу змусити себе всістися, спокійно подивитись фільм чи почитати, хоча колись читати дуже любила.
Співчуваю Вам.
Те, що Ви описуєте, називається "непосидячка". Зрозумілою мовою - зашкалююча тривога(!)
Ваш організм спалює надмірне збудження за допомогою рухів, проте тривога і неспокій в душі набагато сильніший за швидкість спалення. Тому рівновага і спокій не досягаються(!)
Можу припустити, що останнім часом ганяєте в голові багато думок, які, насправді, ні до чого не ведуть. Наприклад, до усвідомлення реальності і подій, до визнання певних речей, до висновків і, відповідно, до РІШЕНЬ (!)
цитата:
Безперечно, має безпосередній вплив.
цитата:
Як заспокоїтись?
"Стравити надмірну пару", звісно, можна "підручними" засобами, але тимчасово і не на довго.
По суті, проблема вирішується в дослідженні Вашого способу поводження з викликами реальності(!)
Я про співпрацю з психологом.
Варто з'ясувати, що саме відбувається у Вашому актуальному житті, що спричиняє тривалий спалах тривоги?
Чого Ви не можете ПРИЙНЯТИ?
Яких життєвих навичок не вистачає?
... і напрацювати адекватні механізми реагування на стресові події, проблеми в стосунках і тому подібне.
Відредаговано автором 14-02-2024 16:46:37
психолог онлайн
Доброго часу доби!
цитата:
Коли мене щось емоційно бентежить (позитивне чи негативне, однаково), мені хочеться рухатись, бігати, щось робити.
Це природньо, бо в стресі в кров та м'язи викидається вилика кількість двох гормонів: адреналін - гормон енергії та кортизол - гомон змбереження енергії. Ваше тіло реагує на завелику кількість цих гормонів.
Перше, щоб я таки радила - це пройти обстеження на гормони. Можеливо в підлітковому віці перебудова не відбулася корректно. Це не щось страшне, все можна скорегувати. Важдиво з'ясуати природу Вашого стану.
Друге. я б радила спочатку спробувати стабілізуючі техніки. Дихальні вправи знижують рівень адреналіну, тілесні прави прибирають кортизол. Навчития стабілізації краще буде разом із фахівцем + Ви зможете розібртися що ще може впливати на виникнення такої гострої реакції.
психолог онлайн
Підвищена активність дорослих може мати різні причини.
Метушливість може бути пов'язана з моделями поведінки та правилами, звичними з дитинства, Деякі батьки кажуть: «Ворушайся! Не сиди склавши руки!". Ставши дорослою, така людина страждає від порожнечі, нестачі внутрішніх ресурсів. Вона заповнює своє життя зовні, щоб зникла порожнеча всередині.
Можуть бути й інші причини. Потрібно розбиратися.
Різні техніки - розслаблення, аутотренінг - допомагають припинити безперервний біг.
Потрібно вчитися зупинятися у прямому смисліі. У деякий момент говоріть собі "стоп", зупиняєте своє заняття і намагаєтеся відчути, що навколо відбувается.
Спробуйте частіше (наприклад, один раз на півгодини) ставити собі запитання: "Що я зараз роблю?" І про себе описуйте свої дії словами.
Поступово ви почнете відрізняти безцільну та хаотичну діяльність від тієї, яка вам корисна та відповідає Вашим цілям.
Відредаговано автором 14-02-2024 18:55:22
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360717 для Алла Григорівна
Я не пам*ятаю щось особливе, що трапилось. Але коли якесь емоційне піднесення то мені прям хотілось бігати і я бігала
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360719 для Павел Леонидович
Дякую за відповідь. Так, я відчуваю, що так я позбуваюсь якогось адреналіну, якщо можна так виразитись
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360720 для Володимир Анатолійович
Дякую, так, я відчуваю, що мене ганяє саме тривога. Безліч думок в голові. Навіть коли я хочу їх обдумати, я не можу вихопити хоч одну якусь з того потоку.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360738 для Наталия Павловна
Дякую за поради, скористаюсь
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 360742 для Ирина Константиновна
Дякую за поради, спробую обов*язково
психолог онлайн
Насправді, причини бажання рухатися, можуть бути різні. А зважаючи, що така реакція почалася з підліткового віку, як на мене, необхідно зрозуміти, що саме змусило Вас почати так реагувати?
Можливо був дуже сильний стрес, який залишився непрожитими на рівні підсвідомості, але, зважаючи, що та ж сама підсвідомість захищає дитячу психіку, він був "витіснений"... Що зовні здається, нічого не пам'ятаєте...
Саме тому я Вам одразу написала, що раджу все ж індивідуальну зустріч з
психологом. Адже те, що "застрягло" у вигляді травми або поведінкової моделі само собою нікуди не дінеться. А для чого тягнути це за собою.
психолог онлайн
Добрый день!
цитата:
цей можливий психічний розлад
У вас нет никакого психического расстройства и поэтому к психиатру вам не надо обращаться.
Ваша проблема заключается в ваших страхах, которые и вызывают возбуждение.
Сейчас это можно убрать с помощью индивидуальных консультаций, потому что это психологическая проблема.
К сожалению, самостоятельно с этим справиться невозможно.
Поэтому, если захотите изменить свою жизнь, можете обращаться ко мне.
Я работаю с такими запросами и смогу вам помочь.