Непорозуміння зі свекровью
Доброго вечора.
Маю таку ситуацію, tніколи не думала, що опинюся в ній.
Я заміжня, маю синочка 3 роки, ми проживає за містом в одному будинку зі мамою чоловіка.
Чоловік служить в зсу як 1 рік, і ми рідко бачимося, я працююча мама і з дитиною допомогала і допомогає мати чоловіка.
Відносини в нас з нею нормальні були, не подружки звісно, але скандалів і розборок не було до одного дня.
Ми живемо в будинку, а кухня окремо.
І от ми зранку встаємо і йдемо туди готувати сніданок і робити свої справи, в цей день я залишилася працювати вдома, все було спокійно.
І коли дитина заходить в кухню, відкриває двері і бачить там свою бабусю починає робити все навпаки, закриває двері, не хоче проходити вперед чи заходити, і без мене не хоче, а я зайду і він зайде але капризи є.
Поки швидко все приготую чи візьму, то капризує, до бабусі не хоче підходити, хоча вона до нього звертається і балакає.
Як тільки ми вийдемо трохи заспокоївся.
І так ми цілий день окремо провели.
Бабуся образилася, що я йому не пояснила, що так не можна робити, що це ж бабуся твоя, образилася каже я не вірно виховую дитину.
А я лише хотіла не втручатися, щоб вони самі домовилися між собою.
Та, й син такий, якщо будеш наполягати чи давити якраз в цей момент то він ще більше почне невувати.
На наступний день ситуація повторилася, тільки я вже й сама зробила зауваження йому, сказала, що так не можна і т.д.
Але тепер вся ця історія призвела до скандалу.
Ми з бабусею не розмовляли 5 днів, бо я спочатку не розуміла в чому причина і що не так, а коли дізналася то і дізналася купу про себе цікавого.
Як правильно бути цій ситуації?
Як пояснити дитині?Раніше все було добре і в них добрі відносини.
І на протязі дня вони можуть пересектись на участку і поспілкуватися тобто контакт є, це не те, щоб вона його ображала, і після він так веде себе.В ніякому разі.
Десь може більше півроку теж були схожі ситуації з його такою реакцією, але якось все пройшло.
Що може впливати на таку поведінку дитини?
Як бути?
Бо в свою сторону я вже почула що нічого свою дитину не навчила і не навчаю
Питання від: ; Вік: 32

психолог онлайн
Світлана Володимирівна Матюха
Яна Кіркеснер
Доброго ранку Кристина.
Ваше питання потребує додаткового розгляду. Бо дитина маленька і запитати у неї, чому вона саме так поводиться з бабусею саме у Вашій присутності, дуже складно. Але можна зробити певні припущення, що сину не вистачає саме Вашої любові та тепла, бо Ви - працююча мама. Але ж саме в період до трьох років діти найбільше потребують маминої присутності, без якої ніяка найкраща бабуся не замінить
маму. І дитина закриваючи двері, от у такий спосіб намагалася показати, що хоче зараз спілкуватися саме з Вами. Бо Вас занадто мало в житті сина...
І перші дзвіночки вже були, але Ви вирішили, що все минуло і не звернули на це уваги "Десь може більше півроку теж були схожі ситуації з його такою реакцією, але якось все пройшло".
Далі може бути лише гірше. Бо дитина росте і вже звикла реагувати достатньо знервовано, коли нею намагаються керувати "син такий, якщо будеш наполягати чи давити якраз в цей момент то він ще більше почне невувати". А коли так буває? Коли в дитині включається опір? Коли дитині, знову ж таки, не вистачає справжньої любові, взаємодії, а не просто поверхневого спілкування на рівні побутової турботи. Бо щоб дитина слухалася, щоб їй можна було щось пояснити, повинні бути встановлені по справжньому глибокі стосунки. А судячи з усього, їх ні між вами, ні між сином і бабусею немає. Бо і сама бабуся потребує до себе підвищеної уваги, поваги, і поводить себе практично як та ж сама недолюблена дитина.
Що робити? Розбиратися конкретно з усім, що сталося індивідуально. Бо це Ваш син і Ваша свекруха, мама Вашого чоловіка, який в ЗСУ. І ви всі, думаю, перебуваєте в певній напрузі, що також ускладнює стосунки. Бо само собою такі речі не вирішуються. Окрім того, потрібно щось повністю міняти в Ваших стосунках з сином. А це, в тому числі, і ставлення до себе, до роботи, до стосунків з оточуючими, в тому числі. Це цілий комплекс трансформаційної роботи з психологом. Я не думаю, що жити в конфліктах Вам дуже подобається.
психолог онлайн
Алла Григорівна Веленко
Доброго ранку, Кристина!
цитата:
Як правильно бути цій ситуації?
Питання складне, адже стосується вас усих і, насамперед, вашої дитини.
Перше, з чого варто почати, так це не панікувати. Навпаки, спробувати поставитись до ситуації максимально об'єктивно і виважено.
Наприклад, розібратись, через що
цитата:
Чия була ініціатива включити мовчанку?
Чи дізнались ви, в чому була причина і що не так.
А також, що цікавого почули про себе?
Якщо мається на увазі ось це -
цитата:
, то можу уявити вашу реакцію на оцінку вас як матері.
На вашу думку, свекруха має право вас звинувачувати? А якщо не має, то які варіанти реагування і поведінки ви розглядаєте? Яким чином вибудовувати лінію взаємин, аби не посилити напруження і водночас зберегти вашу самоповагу?
цитата:
Можна лише робити припущення щодо причин такої поведінки сина. Я б нестав цього робити на даному етапі, бо достеменно навряд чи дізнаюсь. В будь-якому випадку реакції вашої дитини мають певне підгрунтя. Поруч з вами синові, навпено, БЕЗПЕЧНІШЕ(!) Ось так висловлюсь, обережно.
цитата:
Подивіться на ваші з бабусею впливи на дитину погляом ніби зі сторони. Чи не виглядають вони, як бажання присоромити дитину в тому, в чому вона не винна?
Якщо щось подібне усвідомите, то ваше материнське серце підкаже, що потрібно діяти іншим чином. І кращим варіантом буде ваше спільне зі свекрухою намагання створити безпечний емоційний простір для дитини.
психолог онлайн
Доброго дня.Скажіть, будь ласка, а ви помічаєте, що у вас виникла автоматична думка- Я погано виховую дитину, Якщо хтось засуджує моє материнство це правда і мені соромно.
І через цю думку включається логіка: треба негайно виправити поведінку дитини, щоб довести, що я хороша мама.
Це викликає емоцію тривоги, напруги, можливо, навіть провини.
Навіть може бути таке, що ви відчуваєте себе "між двох вогнів": з одного боку бабуся з вимогами до виховання, з іншого син, який не реагує на авторитарні методи.
ваша автоматична думка, в основі якої, за моєю гіпотезою, лежить життєвий досвід, де вас або ваших однолітків карали за непослух, і де було переконання:Дитина повінна слухатись. Якщо не слухається покарання чи осуд дорослого обов'язкові.
І саме звідти починає будуватись ваша реакція на ситуацію: тривога, самозвинувачення, бажання виправити поведінку дитини.
Можна подумати разом:
А чи є інші способи тлумачити поведінку дитини, окрім "він погано вихований"?
А якби на вас не тиснули очікування "бути правильною мамою", як би ви тоді хотіли реагувати на капризи сина?
Ваша задача як мами не змусити дитину поводитися “правильно” будь-якою ціною, а навчити її розуміти свої емоції й реагувати безпечно. Можливо проговорить емоції дитини-Тобі, здається, не дуже хотілося йти до бабусі. Я тебе розумію , іноді так буває. Але бабуся тебе дуже любить. Давай зайдемо разом, я буду з тобою поруч.
Це один из вариантов.