Як повернутись до життя?
Мені 24 роки, живу в Києві. За день до війни ми з чоловіком дізнались про довгоочікувану вагітність. Але 24 лютого все просто пішло шкереберть і я до сьогодні не можу з усім розібратись. У перші дні війни був панічний страх за батьків, які живуть близько до кордону, я не могла їсти, зникло відчуття часу. Потім на війну пішов мій чоловік і після того приблизно два тижні я жила в панічному хитанні між смс від чоловіка, дзвінками близьким, новинами і звуком сирени. Я дзвонила батькам тричі на день і панічно боялась, що на окупованих територіях зникне зв'язок. За цими подіями я майже не відчувала свої тіло, але налаштовувала себе на те, що треба триматись для дитини. Через 25 днів з початку війни, я втратила свідомість і потрапила до лікарні. Прокинувшись в реанімації, лікарі повідомили, що вагітність була позаматкова і мене ледве врятували. Так ми втратили наше маля. Відтоді я перестала відчувати гострі емоції, я не можу плакати, хоч зараз живу сама. Для чоловіка це теж стало трагедією, але по телефону ми так і не змогли обговорити цю трагедію. У нас немає слів... З того часу пройшло більше місяця, ми з чоловіком ніби заморозили цю тему для розмов, але мені все ще боляче, хоч я відганяю від себе цей біль. Наші батьки навпаки намаються витягнути мене на розмову, але у мене це викликає злість. Якщо сюди приплюсувати новини і всі ті жахи, які зараз відбуваються в нашій країні, то в душі з'являється мікс розпачу, ненависті, болю.
Від усього цього я намагаюсь втікати в роботу, ніби допомагає, але коли робочий день завершується, то знову накриває емоціями. Я не можу уявити, що буде після війни та й чи буде це після...
Вопрос от: ; Возраст: 24
Ви можете звернутися до психолога безкоштовно з приводу війни.

психолог онлайн
Наталья Михеева
Добрий вечір, Яна!
Дуже вам співчуваю. Ви пережили травматичні події, з якими поки що не впоралися.
Дуже рекомендую вам звернутися за допомогою на індивідуальну терапію, або групову підтримку, де вам буде надана допомога, щоб надалі уникнути посттравматичного стресового розладу.
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
Яна, дуже співчуваю Вам! Те, що Ви перестали відчувати гострі емоції- це нормальна реакція психіки на довготривалий стрес. Ви живите у постійному страху за чоловіка та батьків, це виснажує. Та ще до цього додалася втрата маля. Вам дуже важливо зараз знайти професійну підтримку, щоб прожити це горе і не дати шанс депресії. Зараз можна звернутися до психолога онлайн.
психолог онлайн
Виктория Лопатко
Добрый вечер!!!
Очень сочувствую Вам и Ваша задача сейчас пережить эту утрату. Постарайтесь, как бы не было тяжело, все-таки обсуждать это со своими близкими. При возможности обратитесь к специалисту
психолог онлайн
цитата:
Так ми втратили наше маля.
Здравствуйте, Яна!
Вы сейчас проживаете потерю своего ребёнка, которая происходит по определённым этапам.
И основная задача - это не застрять на каком-то из них.
Стадия злости - это один из первых и естественных этапов. Поэтому то, что с Вами происходит - это нормально. Главное, чтобы Вы умели и имели возможность конструктивно выражать свою злость.
К сожалению, настраиваться Вам надо на длительность процесса переработки потери. В норме это занимает 1 год.
А если учесть, что на потерю ребёнка наложилось проживание потери прежней жизни из-за войны, то для Вас эта ситуация является стрессовой вдвойне.
Поэтому Вам нужна помощь психолога и индивидуальная работа с ним.
Так как Ваши мысли о том, что Вы не видите своего будущего, могут говорить о приближении стадии депрессии. Что будет совсем неблагоприятно влиять на Вас.
психолог онлайн
Добрий ранок! Дуже співчуваю…. Чи є у Вас можливість попрацювати з психологом? Хто може Вас підтримати?
психолог онлайн
Доброго дня, Яна. Співчуваю вашій утраті. Погоджуюсь з колегами, що зараз варто зробити все можливе, щоб не застрягти на стадії депресії у переживанні горя і для цього варто звернутися за індивідуальною допомогою до психолога. Втрата дитини - випробування і для відносин у сім'ї. Ваш чоловік також переживає ті ж стадії, що і ви і зараз вкрай важливо залишатися з ним у контакті. Проживання болю, а не приховування його один від одного, підтримка одне одного, в цей нелегкий для вашої родини час, допоможе вам швидше вийти з горювання.
Дайте собі час на прийняття того, що сталося і попіклуйтеся про підтримку для себе у цей складний період.
психолог онлайн
Доброго дня Яна! Окрім того, що зараз надзвичайно важкий період для всіх в Україні, для Вас він ще й поглибився особистою трагедією з втратою вагітності... Тому лише слова співчуття навряд чи допоможуть Вам... Як на мене, у Вас зараз всі ознаки постстресового стану, які, певне, лише занурення в роботу навряд чи вирішать... Батьки на окупованих територіях, чоловік воює, втрата вагітності... навряд чи хтось зміг би такі випрбовування перенести в рівновазі... Тому, в таких ситуаціях, найперше, що може хоча б трохи допомогти оговтатися - це почуття прийняття того, що вже є, що вже сталося... Як би це не здавалося абсурдним чи неможливим... Але без прийняття неможливо рухати далі... Бо внутрішній протест та незгода лише можуть включити процес самознищення (депресія, руйнація стосунків і т.д.)... Ви пишете про почуття злості... і що Вам не хочеться говорити з батьками про те, що сталося...це природньо... У Вас зараз змінюється сприйняття себе та оточуючого світу, Ви вже інша... а батьки з Вашого безтурботного минулого і несвідомо нагадують Вам про ту, якою Ви були ще так нещодавно... Це захисні блоки, щоб витримати біль...
Дополнение от автора
Я дуже кохаю свого чоловіка, ми разом з 8 класу і одружилися, коли нам тільки виповнилося по 18. Ми завжди разом долали труднощі: навчання, робота, побут. Я вже чекала його з війни... Наш сімейний корабель дуже сильно хитався після повернення чоловіка з передової у 2016 р., але ми все витримали. Просто, якщо раніше війна була якимось таємничим світом, із якого можна було поступово вибратися просто перебуваючи в своїй квартирі і не слухавши новин, то тепер усе змінилось. Ми дуже довго зважувались на народження дитини, я працюю з дітками і чітко розумію, що батьківство - це дуже відповідальна справа. Ми встигли назбирати на квартиру, автомобіль, досягти певних успіхів у роботі і, врешті, усвідомити, що ми хочемо дарувати свою любов дитині. Але цьому не судилось статись...
Вчора, вперше за довгий період, чоловік зателефонував мені по відеозв'язку і ми спробували поговорити про все, що сталось... Точніше не поговорити, а поплакати, причому плакала не тільки я, а й він. Його сльози я бачила вдруге за більше ніж 14 років з моменту нашого знайомства. Розмова була не довгою, всього 10 хвилин, мені стало легше від прояву емоцій. Ми чітко усвідомлюємо, що після того, що з нами відбулось, ми просто змушені пережити цю кляту війну і жити далі.
Я дуже люблю і своїх батьків і батьків свого чоловіка, просто поки ні я, ні чоловік не готові обговорювати з ними тему втрати дитини. Крім того я знаю, що їм теж боляче. А війна і постійне горе ще більше загострює цю ситуацію. Тим не менше, ми намагаємось триматись, бо іншого виходу просто немає
психолог онлайн
Доброго дня, Яна.
цитата:
Вчора, вперше за довгий період, чоловік зателефонував мені по відеозв'язку і ми спробували поговорити про все, що сталось... Точніше не поговорити, а поплакати, причому плакала не тільки я, а й він. Його сльози я бачила вдруге за більше ніж 14 років з моменту нашого знайомства. Розмова була не довгою, всього 10 хвилин, мені стало легше від прояву емоцій.
Ви - молодчина. Переживати біль утрати важко. Те, що ви наважилися на це - дуже добре і дасть вам змогу йти далі. Добре, що вам вдалося розділити цей біль зі своїм чоловіком. Саме така позиція налаштовує на оптимістичний прогноз щодо того, що вам вдасться все це витримати. Ви не одна, і це зараз головне. Щодо родичів - мабуть ви відчуваєте зараз, що ще не час для їхньої підтримки вам. Хай все йде так, як вам комфортно. Ви дійсно маєте право обирати чию підтримку і коли приймати, а чию ні. Бережіть себе. Піклуйтеся про себе. Зараз це надзвичайно важливо.
психолог онлайн
Так, Яно, Ви все правильно думаєте і робите... Все потрібно пережити і жити далі... Зараз такий період, коли руйнується наше сприйняття оточуючого повністю... Ми усвідомлюємо, що життя дуже крихке і у цьому світі все може змінитися за одну мить... Тому чим швидше станемо шукати опору у вічному, тим менш болючим буде і сам перехід... Як на мене, те що ви вдвох змогли відверто проговорит найболючіше, також є певним катарсисом, що допоможе вам двом витримати, пережити і стати щасливими знову... Впевнена, Ви ще народите свою дитину обов'язково!
психолог онлайн
Важно, что Вы смогли оплакать потерю ребёнка с мужем. Постарайтесь не сдерживать себя. Обычно на огреваете уходит 1-2 года, а первые полгода самые острые . Если у Вас есть близкие, с кем Вы можете об этом говорить, то это нужно делать и не держать в себе