Грунт під ногами
Доброго дня шановні експерти!
Важко певне щось радити,бо ми всі в одній ситуації але раптом: вже десь місяць в мене стан напруги, страху і тривожності. Мені дуже подобалась моя робота але зараз вперше за 2 роки не хочу туди йти - будь яка критика викликає роздратування і я не впевнена в своїй компанії (в плані,що вона не зможе мене захистити або допомгти в разі погіршення ситуації в країні). Напружує те,що керівництво наче теж стривожене. Раніше я вже шукала нову роботу але зараз страшно залишитись ні з чим. Бачу,що пропозиції на ринку є але не можу наважитись.
В загальному такий стан,бо відчуття,що немає грунту під ногами,якогось плану Б і в роботі,і в житті. Типу,що не можу ні на кого покластись крім себе і тільки я мала б щось змінити. Проте роботу міняти страшно,їхати закордон теж. Останнє - мала декілька вріантів і вони наче вилами по воді писані. Від цього ще більше зла на тих,хто обіцяв допомогу і на тих,хто мене оточує. Бо наприклад на початку війни мені самій потрібно було вирішувати за себе,чоловіка та інших куди їхати та що робити. Може вони більш спокійні і я мала б розраховувати сама на себе,бо по житті доволі самодостатня але саме зараз хочеться,щоб хтось подбав про мене.
В чому запитання: мені бракує сили волі чи впевненості змінити роботу,зібрати речі та кудись поїхати,хоча б відпочити чи це нормально хотіти на когось покластись?
Питання від: ; Вік: 29
Ви можете звернутися до психолога безкоштовно з приводу війни.

психолог онлайн
Добрий день.
цитата:
Так а що для вас важливіше сьогодні?
Як вас підтримує чоловік у цьому питанні?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 333819 для Виталия Юрьевна Мельник
Найважливіше впевненість у безпеці та фінансах. Чоловік до цього ставиться спокійно і пропонує рішення - поїхати до його знайомого закордон але я не впевнена в тому,що коли така потреба буде я дійсно зможу це зробити. Тим більше,якщо втрачу роботу не впевнена,що чужа людина захоче мене утримувати
психолог онлайн
Татьяна Штапова
Оля, доброго часу доби!
цитата:
Із того, що Ви написали, як на мене, це про закінчення резерву сили, або психологічна і фізична втома. Підозрюю, що раніше, як бі Ви не відпочивали - Ви все одно слідкували що\як\коли\куди\яким чином.. Чи я помиляюся?
Я б радила обрати фахівця та попрацювати з психологом.
Справа в тому, що в сьогоденні, в Україні таки немає підстав для спокою. Війна, інфляція. Те, що Вас напружую і висмоктує всі сили - це адекватна реакція на складні умови. АЛЕ! Саме в таких умовах дуже важливо вчитися адаптуватися. Ви взяли мою улюблену метафору - грунт під ногами. Все це створюється в нашій свідомості. Цей грунт, опора - Ви можете це створити для себе. Для цього треа змінити орієнтири оцінок, змінити философію буття з мирної на військову. Бо в них різні шкали оцінок, різні опори, різні цілі, різні сенси. От саме над цим я і радила Вам попрацювати.
Одна із важливих речей сьогодення - це мати соціальну підтримку. Тобто мати 1-2 друзів, колег, подруг, родичів, які можуть Вас вислухати, підтримати, піти погуляти або просто попити кави мовчки. Чи є у Вас така підтримка?
цитата:
Чоловік до цього ставиться спокійно і пропонує рішення - поїхати до його знайомого закордон але я не впевнена в тому,що коли така потреба буде я дійсно зможу це зробити. Тим більше,якщо втрачу роботу не впевнена,що чужа людина захоче мене утримувати
А чому Вас повинна утримувати чужа людина а не чоловік? Або як він бачить вирішення цієї ситуації?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 333823 для Наталия Павловна Венглинская
так,я не вмію відпочивати і завжди слідкую за тим,щоб в сімї все було добре. В мене є родичі чи друзі з якими можна поговорити але щоб фінансова підтримка чи щось таке - ні. В наші сім'ї працюю лише я,тому і фінанси на мені. Він бачить вирішення лише в тому,що я писала вище. Але моїх заощаджень не хвататить на довгий час
психолог онлайн
цитата:
так,я не вмію відпочивати і завжди слідкую за тим,щоб в сімї все було добре
Тобто навідь на відпочинку Ви - Ваш мозок, Ваша психіка, не відпочивали, а "працювали". А коли стрес значно посилився (війна з усіма її наслідками) - Ваше тіло та Ваша психіка вже не мають ресурсу. ТОму перше, що вкрай важливо - це навчитися та запланувати свій відпочинок кожного дня. Це може бути пів годинки, але вони мають бути у Вашому плановику і це треа буде виконувати. Як це можна для себе організувати без консультації психолога: пошукати в унтернеті стабілізуючи техніки. Сьогоді дуже багато подібних порад можна знайти на проф.сторінках психологів у фейсбуці, або на сторінках різних центрів які надають психологічну допомогу. Тож Ви зможете найти та підібрати для себе технікі, яки Вам до вподоби та які дають найкращий результат. Важливо, що у Вашому наборі відпочинку була дихальна вправа, вправа на розлаблення тіла та медитативна. А далі, вже за бажанням. А якщо хочете отримати глибокий та стійкий результат - то раджу обрати фахівця та попрацювати з психологом.
цитата:
В наші сім'ї працюю лише я,тому і фінанси на мені.
Вибачте, а чому так, є якісь проблеми по здоровю чоловіка?
психолог онлайн
Добрий день, Олю!
цитата:
Може вони більш спокійні і я мала б розраховувати сама на себе,бо по житті доволі самодостатня але саме зараз хочеться,щоб хтось подбав про мене.
Читав Ваш допис і відчував, що наче Ви розчаровані в собі, точніше, у власній здатності витримувати навантаження стану війни. А також розчаровані у силі і спроможностях оточення стати Вашим грунтом, бодай тимчасово. Маю на увазі чоловіка, близьке коло людей та керівництво компанії, де працюєте.
Тобто сподівання не справджуються. І від того погано. Від того розгубленість і купа сумнівів.
цитата:
Бо наприклад на початку війни мені самій потрібно було вирішувати за себе,чоловіка та інших куди їхати та що робити.
Припускаю, що багато почуттів Ви подавили, заховавши в собі. Тобто не дали їм вийти назовні. Такий спосіб поводження з емоціями (емоції - це енергія) вважається не екологічним. Тобто шкідливим, бо створює напруження всередині людини. І виснажує її сили. Залишати так, як є, - неможна. Розраду можна знайти у дбайливому і конструктивному поводженні з емоціями і через це впливати на якість стосунків з близькими.
цитата:
Проте роботу міняти страшно,їхати закордон теж.
Щоби подолати ці страхи, потрібно до них придивитись уважніше. Зрозуміти, звідки прийшли і які підсвідомі потреби обслуговують. Наприклад, з'ясувати, чого саме боїтесь? Якщо можете, дайте розгорнуту відповідь.
цитата:
Вважаю, що на силі волі далеко не поїдеш. Потрібні ресурси - бажання, натхнення, віра, упевненість в собі... І відпочити нормально. І хотіти на когось покластись нормально. Можливо, живий діалог з психологом допоможе відновити віру в себе, відкриє очі на закриті поки що для Вас речі. І зорієнтує, в якому напрямку рухатись далі.
Відредаговано автором 06-02-2023 13:19:53
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 333826 для Наталия Павловна Венглинская
ой,проблема напевне в мотивації - я непогано заробляю і звичні роботи принесуть дуже малий дохід у порівнянні. Він пробував вчитись,щоб потрапити в мою сферу але навчання закинув.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 333828 для Владимир Анатольевич Тарасенко
ви праві,відгукнулось те що ви писали. Я боюсь,що ситуація у моєму місці стане вкрай небезпечною (у мене ще мала дитина) і я не матиму можливість кудись поїхати. В іншої сторони якщо вона і буде,то фінансово моїх збережень хватить на 3-4 міс,а що далі? І страх того,що не встигну поїхати,вагання можливо варто робити це вже,що потрібно брати все в свої руки. Маю на увазі я залишусь один на один з проблемою. Мені не звикати,насправді але смерть близької людини порівнянно з загрозою життя я пережила без депресії і це навіть дало мені сили зібратись. Тому,власне,мене цей стан дивує тим,що раніше різні ситуації я приймала як виклик і не просила,навіть дратували пропозиції допомоги,а тут мені хочеться щоб мене як дитину взяли за руку і вирішили за мене. А для жінки в 30 років це інфантильно
Доповнення від автора
до речі,ще про відпочинок: до війни,щоб він у мене був про це треба було подбати - організувати куди подіти дитину,бронювати якісь місця,оплатити це все,сідати за кермо і тільки тоді їхати
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
цитата:
ох, боюся, тут не тільки про мотивацію..
Але це ще одине з питань, через що Вам вкрай важко розслабитися - немає підтримки, підстраховки з боку чоловіка. І тут не питання скільки він буде заробляти, важливий сам факт, що є ще хтось, хто заробляє, що цю "лямку" тягнуть двоє, а не Ви одна.. І корінь цього, може бути не в тому або не тільки в тому, що чоловік не проявляє активність. А в тому, що Ви занадто активна і не даєте простору чоловікові проявити себе. Нажаль, сьогодні я дуже часто з таким стикаюся на сіменому консультуванні.
А яка відповідальність по сімї лежить на чоловікові?
цитата:
Бог є і це Ви? )
Людина не має безмежних ресурсів, і будь яка людина в будь якому віці потребує ДО-ПО-МО-ГИ! Якщо Ви до цього часу жили без допомоги, не зверталися по допомогу, а все витягували власними силами - Ваш ресурс вичерпано до дна. І це не погано. Бо це може навчити Вас жити з насолодою віпочинку. Стовідсоткового відпочинку, а не те, шо Ви описали ;)
Такий жорсткий підхід до себе, скоріш за все результат вимогливого відношення до Вас з боку батьків, або відсутність визнання та похвали з їх сторони, або... - тера розбиратися і руйнувати таке ставлення до себе. Надалі віднайти, сформувати та закріпити автентичну самоцінність і дбайливе ставлення до себе. Тому повторюсь - обирайте фахівця та попрацюйте з психологом.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 333845 для Наталия Павловна Венглинская
я не забороняю йому проявити активність - навпаки пропалатила всі курси які могла,домовилась хто може вчити додатково. так,можливо якби я просто сказала,що від завтра не працюю і це все на ньому - він б щось робив але в мене дитина і я не можу пустити все на вітер.
Така вимогливість - так,спочатку зі сторони батьків але друге - я жила в декреті за рахунок не своїх грошей,коли доводилось просити і пояснювати на що ці гроші. Досвід такий собі і вдруге я не хочу цього допустити
Доповнення від автора
до речі,так,я не вважаю себе богом взагалі але в моїй cім'ї я бог і мені це дуже подобалось.Проте зараз хотіла б щоб цю роль від мене хтось забрав
психолог онлайн
цитата:
я не забороняю йому проявити активність - навпаки пропалатила всі курси які могла,домовилась
- от почуте, Ваш посил:
проплатила... домовилась...
А це була Ваша відповідальність чи його?
Так, я розумію, що не від хорошого життя у Вас напрацьована така модель поведінки. Але Ви вже себе виснажили цією моделлю...Може вже має сенс почати дбати про себе, полюбити себе?
цитата:
я не вважаю себе богом взагалі але в моїй cім'ї я бог і мені це дуже подобалось.Проте зараз хотіла б щоб цю роль від мене хтось забрав
Так ніхто себе Богом і не вважає. Люди таким чином себе поводять - ось в чому проблема. А вважати - всі мають здоровий глуз і ніхто себе Богом не вважає..
проблема в тому, що ніхто ніяким чином у нас не може забрати чи щось дати...Це я відповідально за те, що і яким чином я роблю. І саме орієнтуючись на мою поведінку - реагують люди. Тому поки у Вас є поведінка бога, який все може, за все відповідає, все вирішує... оточуючи будуть підігравати Вам в цьому. Треа вчитися не поводити себя як бог ніде - ні в сімї ні де інде... Вчитися буди слабкою і крихкою.. Так, це страшно і в цьому багато незахищенності. Але саме на нашій крихкості і усвідомленій залежності від інших будуються глибокі, надійні взаємовідношення.
"Моя сила покриває твою слабкість, а твоя сила покривая мою слабкість" - розумієте про що я?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 333848 для Наталия Павловна Венглинская
не розумію,бо поки моя сила покриває все до того моменту поки вона в мене є,а коли сили немає - все йде шкеребрть або стоїть на місці.
Моя модель поведінки не від мого життя,а від того що мені подобаєься вирішувати і іноді це виходить. Проблема в тому,що вирішувати мені вже не можеться,а кинути все на призволяще теж
психолог онлайн
цитата:
не розумію,бо поки моя сила покриває все
Тому, що мова не про ВСЕ, а лише про одне.
Наприклад, в парі, один розсіяний, а у другого системне мислення - слабкість одного покривається силою другого. Або один нечупара, а другий любить прибирати, або один вміє готувати, а інший не вміє і не любить...
У Вашого чоловіа не меньше сильних якостей ніж у Вас. Але Ви все взвалили на себе..
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 333850 для Наталия Павловна Венглинская
він у мене тримає порядок вдома і готує,забирає дитину,водить на гуртки)
психолог онлайн
цитата:
За мирного розвитку подій такий розподіл влаштовував. Під час війни перестав, бо реалії кардинально змінились. Ситуація миттєво вимагала прояву інших якостей. На жаль, сподівання на це не справдились. Як наслідок - надлам. Криза всередині. Звичайні моделі налаштування і підтримки себе не спрацьовують. А нових нема.Тому актуальне переосмислення усього стилю життя. І своєї ролі в ньому в першу чергу.
психолог онлайн
Доброго!
Помінялись місцями з чоловіком? Буває. Це має не тільки свої плюси - великий вплив, влада, відчуття корисності та необхідності, власної сили, але й свої мінуси. З одним із них Ви вже стикнулись. Про інші здогадуєтеся?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 333967 для Павел Леонидович Басанский
не дуже((
психолог онлайн
цитата:
не дуже((
Тоді перед Вами цікава задача: самоспостереження.
Тобто є можливість наочно побачити, що негативного Ви отримуєте при такому розподілі функцій в родині?
У Вас гарне аналітичне мислення, тому впевнений - Ви з цим впораєтеся. Тим більше, що Вам подобається самій досягати результатів, бо таким чином Ви самостверджуєтесь. А готові висновки не принесуть задоволення. Та й не затримуються надовго. А також можуть викликати у Вас внутрішній опір та захистне відторгнення. Навіть якщо вони правдиві та дуже влучні.