Відчуття власної неповноцінності
Доброї ночі! Нещодавно закінчив стосунки в яких почувався абсолютно некомфортно. Проблема в тому, що час від часу мене переслідують думки, де я критикую себе абсолютно за все: дії, слова і навіть рухи. І ці думки заважають мені. Почуваюсь дурним, хоча підсвідомо розумію, що це не так. Не можу до кінця відпустити ці стосунки, але розумію, що вони були абсолютно деструктивними.
Так вже сталось, що в цих стосунках я поводився невпевнено і наробив багато помилок. Моя особистість постійно піддавалась критиці, постраждала самооцінка. Питання в тому як закрити це питання і позбутись нав'язливих думок і спогадів?
Питання від: ; Вік: 23
Тест на самооценку.

психолог онлайн
Тетяна Кравець
Доброї ночі, Andr!
Повністю закрити це питання Ви зможете лише на індивідуальній психотерапії. Використання різноманітних прийомів та технік самостійно не приведе до такого результату. Тим більше переписка на сайті. Але тут ми можемо Вас зорієнтувати в напрямку роботи над собою.
цитата:
Не можу до кінця відпустити ці стосунки, але розумію, що вони були абсолютно деструктивними.
Значить було в них щось або важливе і цінне для Вас, або щось знайоме з дитинства - часто хлопці вибирають собі дівчат по мамі і стосункам з нею.
цитата:
час від часу мене переслідують думки, де я критикую себе абсолютно за все: дії, слова і навіть рухи. І ці думки заважають мені. Почуваюсь дурним, хоча підсвідомо розумію, що це не так.
цитата:
Моя особистість постійно піддавалась критиці, постраждала самооцінка.
Тобто з якоїсь причини критичне та знецінюєче ставлення до Вас цієї дівчини було прийнято Вами для себе і, далі, Ви самі почали ТАК до себе ставитись. Я правильно зрозумів? Тобто настільки авторитетною для Вас була ця дівчина, що Ви почали думати про себе її думками та словами?
А до цих відносин Ви ставились до себе інакше? Себе не критикували і були впевненим в своїх діях?
І ще, можете навести приклади критики, які чули на свою адресу?
психолог онлайн
Тетяна Кравець
Доброго ранку!
цитата:
Питання в тому як закрити це питання і позбутись нав'язливих думок і спогадів?
ЦІлком погоджуюсь з Павлом Леонідовичем - вирішення проблеми одними порадами майже безперспективна справа. Потрібна плідна і вельми тривала співпраця з психологом.
Спитаєте, чому? Відповім. Бо вам притаманно перебільшувати значущість почуттів. Через що ви ставите дівчину на п'єдестал з усіма негативними для себе наслідками - емоційна залежність, втрата і без того хиткої впененості в собі, неавтентична поведінка, позиція мішені для критики тощо.
Тому саме час розібратись, з яким спадком ви дійшли до самостійного дорослого життя? З якими установками, поглядами. Зрештою, з якою моделлю побудови близькості (прив'язаності).
цитата:
Так вже сталось, що в цих стосунках я поводився невпевнено і наробив багато помилок.
Спробуйте назвати хоча б три причини, які до цього призвели?
цитата:
Проблема в тому, що час від часу мене переслідують думки, де я критикую себе абсолютно за все: дії, слова і навіть рухи.
А тут спробуйте відділити зерна від половини. Тобто об'єктивно необхідний аналіз того, що сталося, від намагання пригнічувати себе. Спробуєте?
цитата:
Які почуття тримають вас міцно, крадучи ресурси і час для нового етапу життя?
До речі, ледь не забув. Ви самі закінчили деструктивні стосунки. А це вже дорогого коштує. І заслуговує на повагу. Тому прийміть її від мене.
Відредаговано автором 06-07-2023 10:03:37
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго дня.
цитата:
Є тільки один шлях зробити це, як то кажуть, екологічно і так, щоб назавжди - розібратися про що вони Вам, прийняти їх такими як є, усвідомити їх корені та глибинні почуття, якими вони годуються.
Читаючи Ваш запит у мене виникла думка, що Вам складно ставити особисті кордони, давати іншій людині знати яке ставлення / поведінку до себе Ви хочете бачити, а яку - НЕ будете приймати ні у якому разі. Цьому можуть заважати як страх, наприклад, бути покинутим, так і не знання чи практичне не вміння це робити. Але найважливіший досвід який Вам потрібен - це досвід здорових стабільних близьких стосунків. Вам необхідно свідомо побути у цьому, щоб сформувався новий патерн норми відносин. Коли він у Вас буде, Ваш мозок більше не пустить Вас у відносини нездорові :)
Отримати такий досвід, як і навчитися навичкам побудови стосунків можна у терапії. Для Вас будуть корисні як індивідуальні зустрічі, так і досвід роботи у групі.
психолог онлайн
Добрый день!
Вы сможете
цитата:
закрити це питання і позбутись нав'язливих думок і спогадів
с помощью индивидуальной психотерапии.
Или вы хотите самостоятельно справиться с этим состоянием?