Тривожність у дитини
Дитині 4 роки, протягом дня часто змінюється настрій. Грається спокійно, потім починає плакати і привертати увагу (ховається і зве, щоб її пожаліли). Потім хоче, щоб її носили на ручках, починає награно говорити по-дитячому. Інколи одразу заспокоїться, інколи починає плакати по-справжньому і переходити в істерику. Вікова криза чи невроз?
Питання від: ; Вік: 35

психолог онлайн
Мама, добрий день. Це так завжди було чи почало проявлятися, в зв'язку з якимись подіями у сім'ї? Як ви реагуєте на такі проявлення дитини? Хто є ще поряд?
психолог онлайн
Скоріш за все не те і не інше, а просто спроби маніпулятивним шляхом привернути до себе увагу.
А от чому? Треба дитину бачити і з нею спілкуватися. З вами, батьками, також.
Чи достатньо Ви проводите з донькою часу? Граєте з нею? Читаєте разом кожного дня?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 363132 для Віталія Юріївна
Почалося десь тиждень - півтора тому, коли я вклала її на обідній сон і пішла по справах. Вдома був чоловік, подзвонив, коли вона прокинулась, не міг її заспокоїти, бо дуже плакала за мною, злякалася, що мене не було поруч. Заспокоїлась, коли я прибігла додому (хвилин через 15). Це був вихідний, наступного дня з нею була бабуся, почала помічати, що вона часто без видимої причини ображається і плаче за дверима (так само вона втікла за двері від тата напередодні). Потім і зі мною ввечері, після роботи, вона почала так робити. Я її втішаю при цьому, роблю, як вона просить. Бабуся так само. Тата до себе під час цього не підпускає. І стані спокою, грає з ним, обіймається. Спочатку все було схоже на маніпулювання і відбувалося раз чи два на день .
Зараз частіше. За вечір може до 5 разів піти за двері і звати, щоб її пожаліли. Розмовляю з нею, задаю питання, що її засмучує, вона розповідає, але ось це ховання стало ніби навязливою поведінкою. Що вона таким чином показує? Як їй допомогти?
психолог онлайн
цитата:
Розмовляю з нею, задаю питання, що її засмучує, вона розповідає,
Що саме вона розповідає?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 363134 для Павел Леонидович
Ми з чоловіком лише ввечері з нею, і на вихідних. У будні вона з бабусею, садочок не відвідує. За вечір не багато уваги встигаємо дати, але дуже стараємося.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 363136 для Віталія Юріївна
Коли бабусі немає, засмучується, що та вже пішла. Може просити помахати їй ще раз, йду з нею до вікна, вона махає, кажу їй, що там же немає бабусі, знову плаче. Потім перепитує:" є бабуся?", кажу, що так, заспокоюється. Починає поводитися, як немовля... З бабусею все так само, тільки про маму.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Володимир Анатолійович Тарасенко
З того,що ви описуєте,я розумію, що у дитини виникли раптово відчуття,що її можуть залишити. З вашої розповіді не можна однозначно сказати причину. Може їй сон наснився, вона злякалася, тато якось не так відреагував,вас не було вдома, наприклад. Але це фантазія.
Факт такий,що вона чогось боїться,і варто про це з нею обережно спитати,і говорити про Любов до неї та впевнено говорити,що ніхто нікуди не щезне.
Ще здається,що ви теж в тривозі. Це може теж посилювати тривогу дитинки. Вас немає вдома часто, ви говорите з нею,де ви і що ви весь час, коли на роботі, сумуєте за нею, наприклад?
Наскільки бабуся чуйна до потреб дитини?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 363139 для Віталія Юріївна
Мене тривожить її поведінка, а саме ось ця гра в маленьку, вона змінює мовлення, робить дивні гримаси... Коли спокійна, нормально розмовляє, сміється, а потім ніби згадує щось і починає плакати, або вдавати це. Бабуся в нас теж тривожна, але з нею говорить впевнено, лагідно. Постійно говоримо, що любимо, сумуємо. Може бути таке, що їй просто сумно весь час вдома, без спілкування з однолітками?
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Павел Леонидович Басанский
Володимир Анатолійович Тарасенко
Поведінка Вашої дитини вказує на те, що вона, швидше за все, знаходиться в стресі. Часто у дітей до 5-7 років з'являється в цей момент так званий регрес.
Регрес - це повернення до форм поведінки раннього дитинства.
Це не відхилення, а нормальна форма захисту від якоїсь важкої, незрозумілої дитині ситуації. Заважати «регресувати» дитині не треба. Їй просто потрібно, щоб її приголубили в цей момент, заспокоїли. Перечекайте регрес - він пройде.
Згадайте, може, недавно відбулася сімейна сварка на очах у дитини?
Може бути її налякала страшна казка або інформація, наприклад, по телебаченню.
Якщо нічого не вдається зробити самим, доведеться звернутися за допомогою до дитячого психолога.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Ирина Константиновна Зубиашвили
цитата:
Почалося десь тиждень - півтора тому, коли я вклала її на обідній сон і пішла по справах. Вдома був чоловік, подзвонив, коли вона прокинулась, не міг її заспокоїти, бо дуже плакала за мною, злякалася, що мене не було поруч. Заспокоїлась, коли я прибігла додому (хвилин через 15)
Ця стресова ситуація запустила в дитині страх залишитись самій, страх втратити маму - найближчу людину, від якої залежить її безпека і життя в цілому.
цитата:
Коли бабусі немає, засмучується, що та вже пішла. Може просити помахати їй ще раз, йду з нею до вікна, вона махає, кажу їй, що там же немає бабусі, знову плаче. Потім перепитує:" є бабуся?", кажу, що так, заспокоюється. Починає поводитися, як немовля... З бабусею все так само, тільки про маму
Ще, саме в цей період дитина починає замислюватись про плинність життя, про його кінечність - про смерть, свою і близьких. Важливі питання, на які в неї поки що немає чіткої відповіді.
Отже, одне наклалось на інше.
цитата:
Може бути таке, що їй просто сумно весь час вдома, без спілкування з однолітками?
Ні, їй сумно БЕЗ вас. Однолітки тут ні до чого, не заспокоюйте себе. Інакше вона б так себе вела НЕ з вами, а з однолітками.
цитата:
Ми з чоловіком лише ввечері з нею, і на вихідних. У будні вона з бабусею, садочок не відвідує. За вечір не багато уваги встигаємо дати, але дуже стараємося
Старання то добре, але ж важливі не старання, а самі ДОСЯГНЕННЯ, результат. А результат такий, що уваги НЕДОСТАТНЬО.
цитата:
Мене тривожить її поведінка, а саме ось ця гра в маленьку, вона змінює мовлення, робить дивні гримаси...
Регрес - це захистний механізм, який вмикається в критичні для людини (і дитини також) моменти і спрямований показати оточуючим її БЕЗЗАХИСТНІСТЬ та необхідність ПІКЛУВАННЯ про неї.
цитата:
Тата до себе під час цього не підпускає
Мабуть тому, що батько погано на це реагує? Дратується, злиться, свариться, губиться, робить їй зауваження?
цитата:
За вечір може до 5 разів піти за двері і звати, щоб її пожаліли. Розмовляю з нею, задаю питання, що її засмучує, вона розповідає, але ось це ховання стало ніби навязливою поведінкою. Що вона таким чином показує?
Ці ховання - це перевірка на Ваші почуття до неї, про те, наскільки ви боїтеся її втратити, наскільки цінуєте її?
Бо вона почала відчувати, що НЕ ДУЖЕ. Що якісь поточні справи або робота або ще щось ВАЖЛИВІШІ вам за неї. Ось цього вона злякалася і почала перевіряти, чи насправді це так чи ні? Бо для неї це є критичним для існування.
Також, дівчинка таким чином намагається КОНТРОЛЮВАТИ обставини і вас, батьків, щоб зменшити свою тривогу і страх, що її можуть покинути назовсім.
цитата:
Як їй допомогти?
Надавати максимум любові та уваги, бути поруч із нею настільки багато, наскільки зможете. Це головне.
Ще, як допоміжне, читання казок, в яких мати: 1) спочатку зникає (якась зла сила її викрадає), а потім повертається до своїх дітей; 2) захищає та рятує свою дитину.
Відредаговано автором 21-03-2024 07:44:07
психолог онлайн
Ребенок в таком возрасте не манипулирует. Манипуляции это про осознанное! действие, чтобы получить что-то. В этом возрасте невозможно еще это.
Похоже, что ребенку не хватает вашего внимания, качественного присутствия, тактильного контакта. Под качественным присутствием я имею в виду, когда вы вместе с ней что-то делаете, без отвлечения на быт, телефон и других членов семьи.
Ребенок не ходит в садик?
Чем наполнен ее день?
Как много времени вы проводите вместе с дочкой?
Насколько у нее хорошие отношения с бабушкой и насколько бабушка внимательна к переживаниям ребенка, ее потребностям, без обесценивания и навязывания стыда за слезы, капризы и тп?
Я бы предложила вам обратиться к толковому детскому психологу, который за несколько сеансов с ребенком сможет объяснить, что происходит с дочкой и почему. Плюс пообщается с вами и подскажет, как дальше вести себя.
психолог онлайн
Доброго дня!
Я розумію Ваше хвилювання та занепокоєння. Тим паче, що так себе поводити дитина почала лише нещодавно. І це дуже добре, що Ви одразу звернули на це свою увагу, як любляча мама.
Але нічого дивного, як на мене, в такій поведінці немає, якщо розуміти, що дитина діє завжди лише під впливом несвідомих установок та потреб, які намагається задовольнити.
Дівчинка стала підростати, тому і її намагання привернути увагу до себе набувають більш різноманітних форм. Дитяча психіка дуже лабільна (гнучка) і швидко шукає рішення внутрішніх підсвідомих питань.
Навіть дорослі люди дуже рідко роблять щось навмисне, а тим паче, дитина. Нами всіма керують певні поведінкові моделі та установки, які формуються, як правило, з народження, під впливом найближчого оточення. І якщо Ваша донечка щось і робить не так, то аж ніяк не спеціально. Судячи з її поведінки, вона лише намагається у знайомий їй спосіб привернути Вашу увагу до себе. Бо саме Вашої уваги їй катастрофічно не вистачає. І справа не в тому, скільки часу Ви з нею, а якість того часу, який Ви проводите разом... Адже, діти дуже чутливі. І якщо ми поруч, але думками чи почуттями десь далеко, дитина після розмови з нами, залишиться емоційно "голодна".
Вашій дитині не вже чотири роки, а ЛИШЕ чотири роки!
Тому впадає одразу в очі, що майже в кожному Вашому коментарі відчувається якесь незрозуміле обурення чи здивування з приводу того, що донечка вдавано, спеціально та награно поводить себе як маленька: "починає награно говорити по-дитячому", робить все, ніби, спеціально і маніпулює...
Як на мене, питання не стільки в дитині, скільки у внутрішньому Вашому сприйнятті Вашої донечки. Ви можете про це навіть не здогадуватися, але...
Відчувається, що Ваші внутрішні несвідомі очікування від дитини перебільшують її реальний вік та її емоційний стан.
Я б Вам щиро радила звернутися індивідуально на консультацію психолога. Адже, проблема може бути набагато глибша і стосуватися, безпосередньо, Вас, Вашого дитинства та ваших стосунків з батьками...
Адже, діти лише внутрішню "зеркалять" своїх батьків...