Страх розмовляти на іноземній мові
Добрий день. Як побороти страх спілкуватись на англійській мові? Я маю досить непоганий рівень і працюю в англомовній країні вже рік, але коли працюю з клієнтами дуже часто починаю сумніватися в своїх знаннях, мені здається, що я погано знаю мову, особливо коли клієнти не розуміють мій акцент або якщо я не зрозуміла якесь слово або речення. Було декілька випадків, коли мене навіть ображали і казали, що я зовсім мову не знаю. Після цього я почала дуже хвилюватися при розмові з клієнтами і коли бачу , що людина не дуже доброзичлива можу почати робити багато помилок та заїкатися, боюсь навіть перепитати, якщо щось не зрозуміло. З колегами та друзями спілкуюсь англійською добре. Я працюю над покращенням мови кожного дня, але після таких випадків (образи від клієнтів) втрачаю мотивацію і починаю дуже сильно себе гризти і думати, що я гірша, ніж інші. Втрачаю впевненість у собі.
Буду дуже вдячна за ваші відповіді.
Питання від: ; Вік: 35

психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Вітаю! Дуже цікаве у вас питання і дуже потрібне. Ви кажете, що боїтесь спілкуватися англійською. Це досить природньо. Але якщо рівень мови непоганий і ситуація потребує спілкування, а вам все ще ніяково - тут може бути декілька причин. Одну з них і дуже вагому, ви описали двічі. Це образи і приниження, і страх повторення чогось подібного. Також свою роль можуть грати надто високі вимоги до себе. Як щодо рідної мови у офіційних випадках? У вас не бувало такого занепокоєння? (не так зрозуміють, страшно починати бесіду, не хочеться помилитись?).. Ви пишете, що зі знайомими та друзями не відчуваєте цього хвилювання. Чи ви боїтесь саме негативної поведінки інших, і конфлікту як такого, чи зробити якусь помилку (після якої не буде жодних наслідків)? Якщо ваші страхи зосереджуються навколо промови чи акценту - чи можете ви у своїй роботі спробувати повідомляти про те, що зараз будете говорити з акцентом і перепросити? Або пожартувати першою, натякнувши що зауваження з приводу вимови ви вже чули сьогодні? В ідеалі, звичайно, раджу вам звернутися на консультацію до спеціаліста, щоб зрозуміти краще причини ваших страхів і скоріше знайти найзручніші способи вирішення цієї проблеми. Успіхів вам!
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Добрий день. Ким ви працюєте ,хто є ваші клієнти? Скільки клієнтів у вас є? Скільки клієнтів вам сказали про вашу погану англійську?
психолог онлайн
Тетяна Штапова
Елена Владимировна Мороз
Ірина Миколенко
Доброго ранку, Lina!
цитата:
Втрачаю впевненість у собі.
Шкода, що таке відбувається. Але як цю впевненість не втрачати? Ось це, на мою думку, корінь проблеми. Навіть не англійська(!)
Натомість варто звернути увагу на речі ще більш глибокі. Наприклад, відчуття безпеки? Намагання не схибити? Бажання відповідати якомусь внутрішньому стандарту?
Тож, бачу вирішення проблеми у пропрацюванні саме цих її складових.
Щоби вийти в такий емоційний стан, коли ДОЗВОЛЯЄТЕ собі помилятись! Коли вільні від страху негативної оцінки? Коли можете не провалюватись в образи на тих, хто робить зауваження! І не докоряєте собі!
Це все про співпрацю з психологом. І, звісно, Ваші особисті зусилля - з цікавістю, турботою про себе і гумором - куди ж, насправді, без нього.
Раджу переглянути відео про впевненість в собі. Там відкриєте доречні напрямки власних думок і пошуків, які допоможуть сформувати уявлення про цей феномен.
УВЕРЕННОСТЬ В СЕБЕ. КАК ЕЕ ПОВЫСИТЬ.
https://upsihologa.com.ua/audio-video-461
психолог онлайн
Тетяна Штапова
Ірина Миколенко
Lina, доброго часу доби!
Ця ситуація актуалізувала Ваш страх\страхи, стан та потребу\потреби.
цитата:
коли працюю з клієнтами дуже часто починаю сумніватися в своїх знаннях
Якщо Ваших знань недостатньо - тоді Ви яка? Що відчуваєте?
Коли вперше в житті себе так само почували?
цитата:
після таких випадків (образи від клієнтів) втрачаю мотивацію
Якщо абстрогуватися від цієї ситуації - згадайте, при яких обставинах Ви втрачаєте мотивацію?
Який випадок пригадується найбільше?
Коли це було вперше?
Ви коли небудь були на Гуцульщині? Або на самому Заході України?.. Питання ріторичне, бо скоріш за все, Ви зрозуміли мій натяк - навіть в рідній мові, Ви стовідсотково можете стикнутися з діалектом, в якому мало що зрозумієте. І це рідна мова. Та коли потрапите в таку ситуацію - чи будете себе відчувати так само як з англійською?
Відредаговано автором 06-03-2024 10:22:38
психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Елена Владимировна Мороз
Ірина Миколенко
цитата:
Як побороти страх спілкуватись на англійській мові?
Lina, доброго ранку. У Вас не стільки страх спілкуватись англійською, скільки страх зустрітись з критикою та знеціненням. Адже Ви самі написали наступне.
цитата:
З колегами та друзями спілкуюсь англійською добре.
Є люди, які з базовим знанням іноземної мови досить вільно спілкуються, роблять багато помилок, але не картають себе із-за цього, а продовжують розмовляти, поступово підвищуючи свій рівень знання мови. У Вас же виникає внутрішнє напруження, і навіть не із-за помилок, а із-за недоброзичливого ставлення людей до Вас, які помітили ці помилки чи не зрозуміли Вас.
цитата:
Я працюю над покращенням мови кожного дня, але після таких випадків (образи від клієнтів) втрачаю мотивацію і починаю дуже сильно себе гризти і думати, що я гірша, ніж інші. Втрачаю впевненість у собі.
Вам варто розібратись, коли Ви почали втрачати впевненість у собі. Зазвичай це відбувається ще в дитинстві. Багато чого залежить від того, які відносини у Вас були з батьками, як вони ставились до Ваших помилок. Краще зверніться до психолога, щоб набути впевненості у собі та навчитись захищати себе, коли зустрічаєтесь зі знеціненням. Спілкування англійською - це лише наслідок. Страх неможливо побороти шляхом кращого знання мови, адже причини його більш глибокі.
психолог онлайн
Тетяна Штапова
Ірина Миколенко
Добрий день! Ви пишете, що працюєте в англомовній країні рік і проблем з мовою, коли розмовляєте з колегами і друзями, немає. А клієнти бувають не дуже доброзичливі, ображають вас і кажуть, що ви зовсім не знаєте мови. Коли вам треба спілкуватися з клієнтами ви хвилюєтесь, можете почати робити багато помилок, заїкатися, боїтесь перепитати, якщо щось не зрозуміло і ображаєтесь на клієнтів. Ок.
Скажіть, будь ласка, якщо б з клієнтами ви розмовляли рідною мовою і вони були б не доброзичливі, роздратовані, незадоволені вами, ви б ображались на них? Якщо так, то можливо справа не тільки у мові, а ще й у тому, що ви очікуєте від людей поваги і доброго ставлення, але не отримуєте того. Ваші очікування до людей не співпадають з поведінкою реальних людей. І тоді я б запропонувала вам працювати з своєю самооцінкою і очікуваннями. Це так на перший погляд. Для детального розуміння ситуації і вас у ній треба більш детальне дослідження у індивідуальній бесіді.
З повагою, Олена Мороз
психолог онлайн
Тетяна Штапова
Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброго дня!
А попробуйте сразу предупреждать клиентов - честно - что иностранка - и что только изучаете англ язык.
Например - " Хочу сразу вам сказать - я еще изучаю англ язык. И извиняюсь, если где то... чтото скажу не так, или пойму не так. Но я надеюсь - мы сможем договориться, и понять друг друга. Буду вам признательна - за ваше понимание."
Вот эту фразу на англ - заучите. И используйте в работе.
Клиенты которые, понимающие и сочувствующее - поймут вас.
А кто не поймет - ну и ладно. Легче к таким относиться.
В конце концов, они не обязаны вас всегда понимать и принимать, как и вы их.
Мне кажется, так как бы и вам сразу полегчает - от ожиданий от клиентов - кто как оценит вас.
Вы боитесь негативной оценки.
Для вас очень важна оценка от людей.
Почему она - так для вас важна - это уже к психологу.
А еще и клиенты - тоже будут уже сразу понимать - причину. И завышенных ожиданий от вас не требовать.
( может сделают, поблажку на ваши обстоятельства)
Удачи!)
психолог онлайн
Доброго вечора!
Ви пишете "Було декілька випадків, коли мене навіть ображали і казали, що я зовсім мову не знаю.."
Як на мене, питання дещо глибше і стосується не лише мовних проблем..
От Ви далі пишете "працюю над покращенням мови кожного дня, але після таких випадків (образи від клієнтів) втрачаю мотивацію і починаю дуже сильно себе гризти і думати, що я гірша, ніж інші. Втрачаю впевненість у собі"... Скажіть будь ласка, а звичка себе "гризти" з'явилася лише зараз, чи і раніше Ви були схильні дуже переживати, якщо щось не виходило, або Вам робили зауваження... Як у Вас, насправді, з самооцінкою?
психолог онлайн
Добрий день, Lina47!
цитата:
Як побороти страх спілкуватись на англійській мові?
Справа насправді зовсім НЕ в мові як такій. Тому що:
цитата:
З колегами та друзями спілкуюсь англійською добре
бо впевнені в їхньому доброзичливому ставленні до Вас.
цитата:
коли працюю з клієнтами дуже часто починаю сумніватися в своїх знаннях, мені здається, що я погано знаю мову, особливо коли клієнти не розуміють мій акцент або якщо я не зрозуміла якесь слово або речення. Було декілька випадків, коли мене навіть ображали і казали, що я зовсім мову не знаю. Після цього я почала дуже хвилюватися при розмові з клієнтами і коли бачу , що людина не дуже доброзичлива можу почати робити багато помилок та заїкатися, боюсь навіть перепитати, якщо щось не зрозуміло
Тобто,коли людина налаштована критично або навіть негативно до Вас, неприймає щось, це Вас ніби паралізує - прокидаються старі душевні рани і в результаті:
цитата:
після таких випадків (образи від клієнтів) втрачаю мотивацію і починаю дуже сильно себе гризти і думати, що я гірша, ніж інші. Втрачаю впевненість у собі
Більш ніж впевнений, що подібні випадки попадають в Вашу дитячу травму. Вони нагадують Вам ставлення до Вас найближчих людей. Припущу що або батьків або бабусів-дідусів - дивлячись, з ким зростали.
Рідні сильно Вас принижували, знецінювали та критикували в дитинстві?
Відредаговано автором 07-03-2024 14:42:20