Не могу понять, я интроверт или экстраверт?
Доброго времени суток. Недавно стал рефлексировать на тему того, кем я являюсь по натуре, интровертом или экстравертом?
Начну издалека, у меня никогда не было особо много приятелей, было несколько компаний, с кем я проводил время: одноклассники, друзья детства, и пару знакомых.
Со временем, мой круг общения стал заметно уменьшаться: сначала перестал общаться с одной компанией, а затем и с друзьями детства (пару человек разъехались из-за войны, осталось несколько старых приятелей, но ни с теми, ни с теми связь не поддерживаю). По поводу знакомых, у меня они постоянно менялись, с кем-то общался долгое время, а с кем-то виделся всего пару раз.
К чему я подвожу: в последнее время у меня толком и нет общения (не считая родителей, и других близких родственников). С одной стороны, меня это и настораживает, ибо в моем возрасте обычно люди как-то объединяются, ходят компанией, в клуб или еще куда-то. Но с другой стороны, я уже давно привык к одиночеству, и меня это не так сильно тревожит, как раньше.
По поводу общения с девушками: у меня пару месяцев назад была девушка, но мы расстались, сейчас я просто один.
Вроде бы, и хочется с кем-то познакомиться и построить отношения, но с другой, я уж слишком стал ценить свободу и уединение.
Как мне быть? Я просто сам по себе интроверт, или я в силу обстоятельств стал одиночкой?
Питання від: ; Вік: 22

психолог онлайн
Вітаю! Скажіть, а чи вас турбує те, шо коло знайомих і спілкування зменшилося? Питання про екстравертність та інтровертність це не зовсім про коло знайомих, це трохи ширше. Це про відчуття втоми від публічних виступів, про відновлення насамоті, тощо. Інтроверти можуть мати рівно стільки ж близьких друзів як і екстраверти, але от професії можуть обирати різні. До того ж, існують ще амбіверти. Або просто різні стани.. І, припустимо, тут, чи в якомусь тесті вам скажуть "о, точно екстраверт" (або навпаки) - що для вас буде означати ця відповідь?) Чи вам комфортно жити зараз, чи чогось бракує?
психолог онлайн
Вітаю, інтроверсія та екстроверсія - це не про коло спілкування, а про те, чи ви під час спілкування та взаємодії з іншими заряджаєтесь енергією, чи навпаки - втрачаєте її.
Для чого вам назватись тим чи іншим? Що стоїть за цим словом для вас?
Як я бачу, можливо ви хочете визнання себе "нормальним" у тих умовах, у яких ви є. І з вами все окей, кількість людей навколо нас - це про наш особистий комфорт і потреби. Якщо є потреби, які у вас не задоволені через відсутність людей поруч - тоді варто починати діяти та шукати цих людей.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 375387 для Нора Маркман
Чесно кажучи, мене це дійсно турбує, адже як будь-якій нормальній людині, хочеться уваги та підтримки. Хочеться бути потрібним людям саме як особистість, а не як людина, яка може просто допомогти, вислухати твої проблеми (чим я раніше і займався), або просто позичити грошей.
Просто в один момент я помітив, що мене, з ким я спілкувався на той час (це було приблизно рік тому), ніби як використовують (наприклад, один товариш, який не дуже хотів підтримувати спілкування зі мною, але згадував про мене, коли в нього траплялась якась халепа - то грошей позичити, то проблеми вислухати). І це не тільки один товариш. Планував зустрічатися з однією дівчиною, але, як виявилося, ініціатива була лише тільки з мого боку, і я ледве не попав у френдзону. Також, це було у спілкуванні що з моїми однокласниками, що потім з одногрупниками (мене згадували лише тому, коли я був потрібен).
Чи я себе сам накрутив, і образився на суспільство, чи реально була така проблема?
психолог онлайн
Чи ця проблема була реально - важко сказати з короткого опису, адже тут варто зробити різнобоке дослідження. Прослідкувати стосунки, їх динаміку.
Проте не виключено, що деякі люди не розуміють дружбу так, як ви, або вчасно не захистили свої межі, не проговорили тип стосунків, які очікуєте.
Найголовніше, що варто робити в наступних своїх відносинах (як дружніх, так і романтичних) - не зупинятись в пошуках. Зрозуміло, що якась частина людей "відсіюється", проте стосунки, над якими працюють двоє, точно протримаються довго і будуть надійними та щирими.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 375388 для Анна Олександрівна
Як на мене, інтроверсія людини говорить про те, що людина направлена не на зовнішній світ, як екстраверт, а на внутрішній. Іншими словами, інтроверт більше отримує задоволення від самотності, аніж від взаємодії з оточуючими людьми.
Щодо себе, то я завжди отримую задоволення від спілкування з людьми, але, я віддаю перевагу спілкуватися лише з тими, хто росте як особистість та розвивається (наприклад, банально це спорт, заробіток та цікаві книги/фільми), а не з тими, хто просто деградує. Може, я зараз один, бо не знайшов однодумців.
Хочу ще зазначити, що хоч мені і подобається спілкуватися, але зараз я сприймаю самотність більш спокійно, адже розумію, що це можливість побути на самоті із своїми думками, навести лад та зайнятись чимось новим. Але, мені становиться погано на душі, коли самотність триває дуже довго
психолог онлайн
Окрім інтроверсії та екстраверсії ще є амбівертність. І загалом я б не прив'язувалась до конкретного слова, аби себе охарактеризувати, адже людина - не стала система.
З того, що ви говорите, можна сказати, що є потреби, які не задоволені через відсутність певних стосунків у вашому житті, проте ви навчились мистецтву усамітнення, воно, звісно, не замінює значущих людей у вашому житті, проте допомагає розуміти себе та легше відмовлятись від тих, хто вас не цінує і не намагається зрозуміти.
Тож можу вам порекомендувати не зупинятись в пошуках тих людей, які будуть поруч з вами. А також прописати просту вправу "інструкція до мене", де вказати, як з вами можна, а як ні. Це допоможе чіткіше розуміти ваші межі та при побудові стосунків вчасно зупинятись та проговорювати те, що з вами певним чином робити не можна.
психолог онлайн
Оце вже дещо. Ну якщо ви зрозуміли що вас використовували і потім просто зникали - з цим можна працювати. І доречі шо екстраверти, шо інтроверти можуть теж постраждати від подібних ситуацій). Якщо це незначні випадки і не є чимось системним - в майбутньому це не факт що зустрінеться вам. Якщо ж таке ставлення відбувається постійно і ви не знаєте що з цим робити і чому - тоді це непоганий запит для роботи зі спеціалістом або ж для довгих і серьозних роздумів і розмов з собою.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 375394 для Нора Маркман
Дякую за Вашу відповідь
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 375394 для Нора Маркман
Дякую за Вашу відповідь