Чому можуть притуплятись емоції?
Я завжди була доволі тривожною людиною: переживала за дрібниці, гостро реагувала на конфлікти, важко переживала зміни, а особливо втрати, завжди допомагала і переживала іншим людям, особливо родичам, навіть якщо мене про це не просили. Але зовсім нещодавно помітила, що дуже різко змінилась, при цьому я чітко розумію момент, коли це трапилось. В липні тата збив автомобіль, від чого він отримав тяжкі травми. Я спочатку не усвідомила, що сталось, а потім не було часу на емоції: треба було вирішувати купу справ, про те, щоб демонструвати емоції не могло бути і мови. Усе було як уві сні, усі дії робились чітко, ніби на автоматі, ніби з нашою сім'єю це було сотні разів. Бачивши як тато бореться за життя, я з усіх сил душила у собі біль та сльози і скажену злість на людину, яка з ним це зробила. Усе це жахіття почалось якраз у перший день моєї відпустки. Коли через два тижні я повернулась до роботи, то думками продовжувала бути з татом, який протягом місяця пережив ще три операції. І саме у цей час я з подивом з'ясувала, що я почала по-іншому ставитись до проблем. З того часу я не відчуваю абсолютно ніяких емоцій в тих ситуаціях, які раніше були б для мене "кінцем світу". Колега по роботі тричі за цей час в ході конфлікту намагалась вивести мене на емоції, але у неї нічого не вийшло. Єдиний емоційний сплеск, за цей час стався на похороні мого дядька, який помер два місяці тому. Він був дуже схожим на тата і мені на мить прийшла в голову думка, що в липні я мало не втратила батька. Від цієї думки стало дуже погано, почала сильно паморочитись голова. Пройшов час, але я до сьогодні можу закрити очі і чітко згадати той день, посекундно.
Я почала прохолодно ставитись до своєї роботи, хоча раніше її обожнювала. Мені не цікаво дивитись фільми, практично зникла емпатія. Як вирішити цю проблему?
Вопрос от: ; Возраст: 25

психолог онлайн
Оксана Николаевна Третьякова
Яна, здравствуйте! Очень сочувствую Вам. Ваш отец сейчас в порядке?
Вы пережили шоковую ситуацию и так как у Вас не было возможности отреагировать эмоции и перейти в режим безопасности вовремя сформировалась шоковая травма. Ваша психика подморозила чувства до того момента когда Вы будете в безопасности и сможете опять начать их проживать.
Это состояние изначально было призвано Вам помочь, чтобы Вам не пришлось переживать слишком тяжелых не выносимых для Вас чувств.
Сейчас Вам нужно поработать с психологом для того чтобы проработать шоковую травму. У Вас есть такая возможность?
психолог онлайн
Алена Сергеевна Егорова
Доброї ночі, Яно! Ви пережили дуже великий стрес, який забрав у Вас дуже багато емоційних сил.
цитата:
а потім не було часу на емоції: треба було вирішувати купу справ, про те, щоб демонструвати емоції не могло бути і мови. Усе було як уві сні, усі дії робились чітко, ніби на автоматі, ніби з нашою сім'єю це було сотні разів.
Схоже, Ваша психіка просто включила захисні механізми. Їнакше Ви могли просто не впоратися. Але Ви отримали психотравму, наслідками якої зараз є:
цитата:
Я почала прохолодно ставитись до своєї роботи, хоча раніше її обожнювала. Мені не цікаво дивитись фільми, практично зникла емпатія.
Думаю, індивідуальна робота з психологом могла б вирішити Вашу проблему.
психолог онлайн
На мою думку, ви пережили травматичну для вашої психіки життєву ситуацію, і наразі у Вас постравмтичний стресовий синдром (ПТСР). Відповідно, лікування і вихід с цього стану, скоріш за все повинно відбуватися під наглядом психіатра, психотерапевта, а вже після і психолога. Головне ви повинні знати, що те що з вами коїться, це реакція на складну (травматичну) ситуацію в вашому житті.
Дополнение от автора
Тато зараз продовжує лікуватись, попереду ще операції, купа судів. Не можу сказати, що ця подія мала виключно негативні наслідки. Я переоцінила життєві цінності, зрозуміла, що робота ніколи не замінить сім'ю, нарешті стала по-справжньому тепло спілкуватись із татом. Ця подія нас об'єднала, продемонструвала, що насправді є зовсім обмежене коло осіб, які готові допомогти у складній ситуації. Ми стали частіше збиратись, щоб просто поговорити, відсіялась купа "друзів". Я зрозуміла, що якщо мати бажання, то можна відкрити будь-які двері.
Зменшення тривожності і спокійне ставлення до деяких проблем і подій теж дало свої плюси. Бо немає сенсу переживати за те, що і так відбулось чи відбудеться. Насправді, є не такий уже і великий перелік ситуацій, які неможливо виправити.
Останні дні дуже багато думала, над ситуацією і зрозуміла дві важливі речі: 1) ця подія співпала в часі з початком професійного вигорання (через традиційний комплекс відмінниці і невміння розподіляти час між роботою і відпочинком), 2) я зіткнулась віч на віч з найбільшим страхом - страхом втрати найріднішої людини. Зараз в активній роботі над вирішенням цих проблем.
психолог онлайн
Здравствуйте! Вы правда сильный человек раз смогли найти возможность для позитивных изменений в столь тяжелой ситуации. Действительно, преодоление травм приводит к трансформации и росту личности. Скажите пожалуйста каким именно образом Вы сейчас работаете над этими двумя вопросами?
Дополнение от автора
почала вести власний щоденник, у наступну середу перший раз піду до психотерапевта
психолог онлайн
Отлично. Тогда удачи Вам на этом пути!