Труднощі у спілкуванні, чи можна впоратись без психолога ?
Доброго дня! Я боюся озвучувати свої думки. Коли знаходжуся в компанії ситуація виглядає приблизно так: всі спілкуються , я спостерігаю, через деякий час розумію, що пора вже щось сказати, щоб ніхто не помітив мою невпевненість у собі, намагаюсь зловити момент, ретельно обдумую що ж мені сказати, іноді щось приходить в голову , іноді ні. Зазвичай якщо приходить, то я ще довго не можу наважитись це сказати. Якщо хтось щось в мене запитає, то це мій порятунок, адже всі мене слухають, не потрібно викрикувати. В результаті після таких зустрічей в компанії я подавлена, незадоволена собою, не бачу себе в цьому світі. Така проблема зі мною все життя, просто в дитинстві я боялася говорити з чужими людьми, а з своїми навпаки була дуже активна у спілкуванні. В школі ця невпевненість дуже заважала,на уроці я могла знати відповідь, але не наважувалася її сказати. В університеті мабуть була перша депресія, бо там без комунікацій з викладачем, без сміливої подачі себе вижити важко. З 3 курсу я почала працювати і поміняла більше 10 робіт, кожного разу здавалося, що просто не мій колектив, на іншій роботі все буде по іншому. На даний момент я опановую професію, яка дозволяє не виходити з дому. З батьками комунікація теж вже давно обірвалася, я регулярно приїжджаю, але дуже рідко щось розповідаю. В мене є чоловік і це єдина людина, з ким я можу бути собою.
Цікава думка психологів. Що мені робити, щоб навчитись спілкуватись так як всі?
Питання від: ; Вік: 26

психолог онлайн
Добридень. Ви питаєте чи можете впоратись з цим без психологів, як ви вважаєте якщо до цього часу не вдалося, то далі самі зможете?
Ні, на жаль потрібно звертатися до психолога шукати причину, бо це все наслідок.
психолог онлайн
Natcat, доброго часу доби!
Це сумно, відчувати свою ізольованість, коли важко спілкуватися з людьми... Мені жаль.
Але! Навик комунікації - це коли я можу, хочу и розмовляю з людьми вільно без невпевненості, але це виходить криво, каряво і незрозуміло. Ви ж пишете про внутрішні, психологічні перепони в спілкуванні. Тому це не питання навику коммунікації. Це питання самоцінності та самооцінки. А з цим самостійно впоратись неможливо. Наша психіка так працює, що коли ми торкаємося чогось болісного - вмикається автентична стрес-реакція - уникання. Тому присамостійній роботі з собою та над собою вирішуються лише поверхні питання, без заглиблення.
Коли поряд є кваліфікований спеціаліст - він це помічає і має професійні інструменти з цим розбиратися, щоб саме розібратися з самою суттю проблеми. Тому раджу вибрати фахівця та попрацювати з психологом особисто. А тоді вже буде видно, чи надо Вам працювати над навичками комунікації окремо. Бо саме з цим Ви можете впоратись і самостійно.
цитата:
Я боюся озвучувати свої думки.
Через що? Що страшного може статися?
Коли вперше Ви висловили свою думку і це коштувало Вам чогось неприємного, болісного?
психолог онлайн
Доброго дня.
Найкраще рішення обрати собі психолога що буде по душі Вам і попрацювати якийсь час разом.
Тут важливо зрозуміти чому так сталося, які були передумови.
Що заважає вам бути собою не твльки з чоловіком але й в соціумі, з іншими людьми.
Можливо мають місце страхи, комплекси, психологічні травми що не пропрацьовані і залишились в минулому.
Варто зрозуміти чому так і тоді працювати в цьому ключі.
Підвищувати впевненість в собі, бути незалежною від думки оточуючих, вільною в душі від цього , не закриватися і отримувати задоволення від спілкування.
психолог онлайн
Вітаю! Підтримаю колег та скажу, що разом зі спеціалістом з такими проявами впоратися буде легше, проте, якщо ви поки що не готові до роботи зі спеціалістом рекомендую ознайомитися із літературою з самодопомоги пов'язаною із соціальною тривогою. Наприклад "Подолати соціальну тривогу" Джилліан Батлер або "Преодоление социальной тревожности" Джена Флемінга. Це допоможе краще розуміти проблему та зрозуміти техніки, що допоможуть знизити її інтенсивність.
психолог онлайн
цитата:
Що мені робити, щоб навчитись спілкуватись так як всі?
Надо работать с психологом по уменьшению страхов и развитию уверенности в себе.
То что Вы выбрали профессию
цитата:
яка дозволяє не виходити з дому
еще больше усугубит Ваше состояние.
И если Вы ничего не будете делать, то есть риск "заработать" социофобию, которую придется лечить медикаментозно.