Як реагувати на поведінку колеги?
Добрий день. Спробую написати докладно про ситуацію. Справа в тому, що до нас в охоронну фірму взяли нового співробітника (Вітю) ще влітку минулого року. Вітя прийшовши працювати був товариським, комунікабельним, приймав участь у різних святкових заходах колективу. Колектив його прийняв переважною більшістю співробітників, і я принаймні завжди намагався йому все прояснити, показати в роботі, загалом був чуйним до нього.
Але на роботі у нас є один із керівників, який любить робити всілякі підстави людям. Підстави бувають різного типу всім працівникам періодично, Вітю в тому числі теж іноді цей керівник піддьоргував. Отож відбулася наступна ситуація на свято Новий рік. За графіком на добове чергування мав бути я, але так як я чергував на Новий рік минулого року, ось цей керівник разом із ще одним начальником, прямо на корпоративному новорічному вечорі 30 грудня, вирішили поміняти мене з Віктором!Покликали мене на перекурі і сказали: Що ти ж минулого року на Новий рік працював, як це два роки поспіль? Зараз поміняємо тебе. Я казав, що мені все одно, можна не міняти! Але вони ні в яку не хотіли погоджуватись і сказали: Все ми так вирішили, це правильно! Після цього зайшовши всередину кафе начальники майже при всіх сказали: Що графік змінено, і на Новий рік чергує новенький. Вітя засмутився, промовчав і наступного перекуру пішов додому. Зрозуміло, що багато людей вже побудували плани на свято і це свого роду була підстава з боку начальства. Через два дні, коли я з ним побачився, я йому сказав, що це було рішення начальників. Але він мене особливо не хотів слухати і відповів: що мені пофігу, я переживу. Після цього через деякий час я почав помічати, що Вітя почав мене сторонитися, коли починається якась розмова з іншими співробітниками, де я присутній, то Вітя відразу виходить з кімнати, запитуєш його про щось то він відповідає -не знаю-, в очі при питанні не дивиться і якщо є можливість вийти з комунікації, намагається закінчити розмову. Іноді Вітя може зайти в кімнату і не привітатись, як би показуючи мою не значущість. Загалом, повне ігнорування з його боку. Те, що він образився я це зрозумів відразу, ігнорування помітив десь у лютому місяці, пізніше березень-квітень-травень червень, серпень вийшло так що ми не перетиналися в роботі через те, що охороняли різні об'єкти. Але вересень місяць і працювати почали знову разом, а ігнорування залишилося. Це здалося для мене дивним, адже минуло девять місяців. До речі в подібній ситуації я теж був кілька років тому, засмутився, також був злим, але на начальство, а не на того співробітника, через кого мене поміняли чергуваннями на свято. І за два тижні я охолонув і забув взагалі про таку ситуацію. А Вітя виходить досі не відпустить цієї ситуації і зробив висновок, що у всьому винен я?
Додам інформацію може це важливо: Ми з ним однолітки 38 років. І Вітя до нашого колективу приблизно кожні три роки міняв місця роботи.
Запитання: З його боку це нормально? Як реагувати? Теж ігнорувати? Можливо, я гостро сприймаю таку його поведінку і мені просто треба його не помічяти? Підкажіть!
Питання від: ; Вік: 38

психолог онлайн
Ирина Николаевна Островерх
Доброго часу доби!
Спочатку питання до Вас: чому Вас так турбує поведінка цього Віті? Хто він для Вас?
цитата:
З його боку це нормально?
Може має сенс у нього самого це запитати?
У нього є підстави поводити себе так, як він вваже за потрібним. Якщо Вас в цьому щось не влаштовує - чому б не запитати напряму?
цитата:
Як реагувати? Теж ігнорувати?
Це тільки Ви можете вирішити як Вам на це реагувати і чи реагувати взагалі.
психолог онлайн
Ирина Николаевна Островерх
Добрий!
Тут справа більше не в Віті, а в Вас. Це ж не його турбує Ваша поведінка, а Вас - його. Тобто це виключно Ваша проблема. Щось мені підказує, що чомусь Ви відчуваєте себе винним перед ним. Без справжньої вини. Взагалі, наскільки це знайоме для Вас почуття? Чи часто Ви його переживаєте?
психолог онлайн
Ирина Николаевна Островерх
цитата:
Можливо, я гостро сприймаю таку його поведінку і мені просто треба його не помічяти?
Напевно, гостро сприймаєте. Власне, так, як притаманне Вашій особистості. Приділяєте надмірну увагу, підвищене значення, бо чимось поведінка Віті Вас чіпляє. Може, здогадуєтесь - чим саме?
Варто також з'ясувати, які емоції Вас супроводжують увесь цей час?
І вони обов'язково будуть пов'язані з Вашими очікуваннями. Натомість реальність у вигляді ігнору з боку Віктора Вас не "дослухається." Як результат - відчуваєте деякою мірою безпорадність, що, принаймні, неприємно. Так же?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго дня!
"Запитання: З його боку це нормально? Як реагувати? Теж ігнорувати? Можливо, я гостро сприймаю таку його поведінку і мені просто треба його не помічяти? Підкажіть!"
Відповідь: Це ненормально, якщо б Вітя був для вас близькою людиною і мав для вас значення.
Його поведінка ігнорувати - є пасивно-агресивною, з якихось своїх причин цей чоловік не може сказати прямо, що йому не сподобалось і чому він так собе поводить.
Але Вітя не є вашою рідною або близькою людиною, де потрібно вирішувати конфлікт, щоб зберегти стосунки.
Якщо вас дуже турбує реакція Віті на вас, то можна спробувати запитати у нього, з яких причин він вас ігнорує, але скоріше за все він вас не почує.
Ви справді гостро сприймаєте його, ваша реакція дуже схожа на невротичну, можливо тут присутнє почуття вини, про яке пишуть колеги.
Як би ви змогли просто його не помічати, вас би це не турбувало і ви б не писали на сайт психологів.
Раджу вам розібратися, що таке ваше так гостро реагує на поведінку інших.
психолог онлайн
Ваш приятель на роботы веде так, як звик себе вести. І Ви тут зовсІм нІ до чого. Тут інше питання, чому Ви так турбуєтесь стосовно його реакії. Дайте собі відповідь, а що мене тут чипляє, що я відчуваю, коли ще я себе так відчував. Звідки такий спосіб реакції?
психолог онлайн
Доброго дня, можливо, що ваш дискомфорт пов'язаний з «повним ігноруванням з його боку».
У відносинах ігнорування може означати, що людина засмучена і не знає, як висловити свій розлад словами. Іноді людина відповідає мовчанням, бо надто скривджена, щоб говорити. Або його настільки переповнюють емоції, що він боїться зробити ситуацію ще гіршою.
Однак, іноді ігнор відбувається навмисно: людина відповідає мовчанням, щоб «провчити». Це форма маніпулятивного покарання.
Особливо болісно таке "покарання" переживають люди, батьки яких у дитинстві використовували мовчання як спосіб виховання. Для дитини - це катастрофа, тому що ігнор близькими людьми означає переживання "мене немає", "я не існую" і запускає страх смерті.
По суті своїй, ігнорування – це емоційний аб'юз, оскільки мовчання використовується з корисливою метою - викликати в людини почуття провини, змусити її змінити поведінку (часто на шкоду собі), змусити виконувати бажання маніпулятора.
Ви можете поговорити зі своїм колегою, користуючись "Я" виразами. Тобто: «Мені неприємно, що ти зі мною не розмовляєш, і я хотів би це виправити». Попросіть людину поділитися переживаннями, щоб дати їй зрозуміти, що вона вам не байдужа. Дуже важливо не перейти у наступ, намагаючись одразу вирішити проблему. Спочатку – вислухайте. А потім разом обговоріть, як кожен із вас може на це вплинути.
Проживати почуття провини вкрай важко. Але якщо ви впевнені у своїй правоті, то вам не обов'язково щось проясняти, намагатися порозумітися. Вам важливо навчитися витримувати провину. Ви можете говорити собі: «Я почуваюся винним, бо Вітя мовчить, ігнорує мене. Це неприємно. Але я витримаю. Бо правда на моїй стороні. Так, мені хотілося б, щоб з усіма співробітниками у мене були добрі стосунки. Але я – не всемогутній, я не можу відповідати за почуття та поведінку інших людей. З деякими з них я не зможу порозумітися. І це нормально".
Будьте на своєму боці. Відносини можна будувати, якщо цього хочуть обидва партнери. Будьте з тими людьми, які вас цінують і поважають, а не з тими, хто намагається вами маніпулювати.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 326313 для Наталия Павловна Венглинская
Дякую за Вашу відповідь. Вітя для мене чужа людина і мені на нього всеодно. Але його поведінка не схожа на поведінку багатьох чоловіків, які траплялися у моєму життевому досвіді, що для мене дивно. А турбують його дії тільки на роботі, бо коли я з ним працюю у мене виникає думка, що він може мене підставити томущо можливо тримає на мене обиду. До нього з"явилася недовіра. Але першим підходити і розмовляти з ним мені якось огидно бо я за собою не відчуваю провини. Мені здається це буде навіть якось принижливо до мене особисто.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 326315 для Павел Леонидович Басанский
Дякую за вашу відповідь. Винним в цій ситуації себе не відчуваю. Ніколи ніяких емоційних почуттів і зараз також не відчуваю. В мене тільки з"явилася недовіра до нього, що якщо він обідився то можливо може підставити на роботі і з цією думкою не комфортно працювати коли знаходжусь на об"єкті разом з ним.
психолог онлайн
цитата:
турбують його дії тільки на роботі, бо коли я з ним працюю у мене виникає думка, що він може мене підставити томущо можливо тримає на мене обиду. До нього з"явилася недовіра. Але першим підходити і розмовляти з ним мені якось огидно бо я за собою не відчуваю провини.
Доведеться щось обирати. Бо якщо хочете мати будь яку яснисть у ситуації - треа поговорити з напарником про те, як працювати далі у здоровій атмосфері.
Так він може послати Вас по маршруту корабля. Але тоді Ви точно будете знати, що він агресивно настроєний. І це може бути причиною поговорити з керівником про зміну напарника.
Або наплювати на наслідки і обрати горду мовчазну позу. Хоча маю підозру, що Вам це не вдасця, будете нервувати та відчувати тривогу.
Вибирайте...
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 326345 для Виктория Николаевна Цуркан
Дякую да Вашу відповідь! Вона мені дуже сподобалась, особливо передостанній і останній абзац! І напевно те, що поведінка Віті має маніпулятивний характер щось мені теж підказує інтуіція. З приводу того, щоб підійти до нього і поговорити якось мені не особливо хочеться це робити бо я не відчуваю за собою провини в тій ситуації і це буде якось наче себе не поважати. Чесно кажучи я маю не малий досвід спілкуваня в чоловічих колективах і подібної поведінки, як у Віті, не зустрічав. Такі дії я на своїй памяті памятаю тільки від жінок. Дякую ще раз за відповідь Вдачі Вам!!!
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 326351 для Наталия Павловна Венглинская
Дякую за відповідь з конкретними прикладами дій! Вдачі Вам!!!
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 326332 для Ирина Николаевна Островерх
Дякую за Вашу відповідь! Особливо першу половину, друга половина відповіді про те що мене щось чипляє в його діях і треба звернутися до психолога з приводу невротичності я не згоден. Він мене не зачепив своїм ігноруванням а здивував, бо такої поведінки від чоловіків я ніколи не зустрічав, тільки від жінок! А досвід роботи в чоловічих колективах маю більше 20 років. В мене з"явилася недовіра до нього, і коли я зним працюю є думки що він може підставити на роботі.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 326325 для Владимир Анатольевич Тарасенко
Дякую за відповідь, вибачте але все не так.
психолог онлайн
"Винним в цій ситуації себе не відчуваю. Ніколи ніяких емоційних почуттів і зараз також не відчуваю. В мене тільки з"явилася недовіра до нього, що якщо він обідився то можливо може підставити на роботі і з цією думкою не комфортно працювати коли знаходжусь на об"єкті разом з ним."
Я можу фантазувати, але мені здається що ви гніваєтесь на цього чоловіка ? А якщо так, то чому пригнічуєте свій гнів? І якщо злість є, то що хочеться зробити у цій ситуації?
Як будете захищати свої особисті кордони?
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
цитата:
вибачте але все не так.
Дійсно,так може здаватись - і мені... і Вам. Так буває.
цитата:
В мене з"явилася недовіра до нього, і коли я зним працюю є думки що він може підставити на роботі.
Думки з'явились у Вас. Вони спричинили розгубленість
цитата:
Як реагувати? Теж ігнорувати? Можливо, я гостро сприймаю таку його поведінку і мені просто треба його не помічяти? Підкажіть!
Підказую. Він може підставити, здається Вам. І що робити з цим тепер, а не тоді, коли підставить? Є варіанти?
А якщо він людина порядна і підставляти Вас не збирається. Тоді Ви даремно думаєте про чоловіка погано. І тим самим точно не сприяєте вирішенню проблеми. Тож знову питання, як діяти в такому разі?
Як, взагалі, прояснити ситуацію? І не з психологами, бо вони слухають лише одну сторону, тобто Вас, що, напевно, буде не зовсім об'єктивно, а з Віктором.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
цитата:
Винним в цій ситуації себе не відчуваю. Ніколи ніяких емоційних почуттів і зараз також не відчуваю.
Не впевнений в цьому, бо нижче, у відповідь на коментар колеги Ви самі ж і пишете:
цитата:
Вона мені дуже сподобалась, особливо передостанній і останній абзац! І напевно те, що поведінка Віті має маніпулятивний характер щось мені теж підказує інтуіція.
А ці абзаци ось вони:
цитата:
І ці абзаци якраз про почуття провини і про маніпуляції ним. Тому просто впевнений, що Ви дуже гарно знайомі з маніпуляціями почуттям провини у себе - але може не з чоловічого, а з жіночого боку? Мати, тітка, бабуся? Можливо дружина.
Але як забажаєте, можете й не погодитись з моїми висновками, бо так, звісно, спокійніше)). Але не дуже надійно. Тим більше, що далі, як пишете, Ви стурбовані ось цим:
цитата:
В мене тільки з"явилася недовіра до нього, що якщо він обідився то можливо може підставити на роботі і з цією думкою не комфортно працювати коли знаходжусь на об"єкті разом з ним.
Щоб цієї недовіри не було або щоб її зменшити якраз і варто підійти й поговорити з ним. А те, що Ви кажете:
цитата:
З приводу того, щоб підійти до нього і поговорити якось мені не особливо хочеться це робити бо я не відчуваю за собою провини в тій ситуації і це буде якось наче себе не поважати.
Навіть якщо не відчуваєте провини, то в розмові все одно є сенс: щоб подивитись на реакцію Віті й зрозуміти ступінь його надійності. А сказати бажано щось на зразок: "Слухай, є розмова. Мені здається, що з того обміну чергуваннями, на Новий рік, памятаєш?, ти на мене наче образився і морозишся весь час - я це відчуваю, не заперечуй. Так от, хочу тобі відверто сказати, що я не просив цього обміну, навпаки - був готовий чергувати і не чекав такого рішення від начальства, але ж воно прийняло своє саме таке рішення. Може ти це і сам зрозумів, не знаю, але ображатись на мене звісно легше, ніж на начальство, бо в нього типу влада і таке інше. Але ж так робити не чесно по відношенню до мене. І це тепер ображає мене, бо не є справедливим. Чим я перед тобою завинив, а?"
І далі слухаєте уважно його відповідь, а найважливіше - спостерігаєте його тілесну реакцію на Ваші слова - вираз обличчя, позу, рухи. Зразу ж побачите і його емоції, і ставлення до себе, і ступінь лицемірства. І з того зможете робити висновки про його надійність на чергуванні. Та й Вам після цієї розмови на порядок стане легше, бо випустите з себе те важке, що довго тримали у собі.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 326394 для Павел Леонидович Басанский
Дякую за розгорнуту відповідь! Погоджуюсь з Вашими висновками, що в мене напевно запускається почуття провини із-за минулого досвіду на подібну поведінку від жінок. І виникає можливо якийсь дисонанс із-за того, що реальної провини немає. З приводу того, що треба підійти і поговорити з Віктором, я вище написав що підійшов до нього на другий день після цієї ситуації коли його побачив. І сказав йому прямо: " Ти зрозумів що тебе підставив той керівник спеціально а другий підтримав цю ідею". Він тоді відповів з невагою: "Нічого я переживу", і показово відвернувся до мене спиною, вийшов з кімнати на вулицю розмовляти з іншими людьми! Так ось якщо зараз знову підійти до нього це буде якось всеодно що до дружини підійти і казати ну ти що обідилась?. Якось для мене це дивно у відносинах між чоловіками. Я дуже дякую психологам за відповіді з яких для себе зробив висновок, що якщо з ним і розмовляти то тільки вже тоді коли відбудеться якась подія, можливо агресивна розмова з його боку. Тоді як би буде причина запитати чого ти так зі мною розмолвляєш із-за того чергування? Так давай поговоримо ще раз, і тоді знову йому все пояснити. Можливо Ви ще щось порадите? Буду вдячний!
психолог онлайн
цитата:
для себе зробив висновок, що якщо з ним і розмовляти то тільки вже тоді коли відбудеться якась подія, можливо агресивна розмова з його боку. Тоді як би буде причина запитати чого ти так зі мною розмолвляєш із-за того чергування? Так давай поговоримо ще раз, і тоді знову йому все пояснити.
Звісно можна й так вчинити. Тільки от що ж робити з недовірою до Віті? Мабуть тільки змиритися. Або, якщо буде така можливість, відмовитись з ним йти у чергування разом.
До речі, за цей час у Вас була вже можливість поспостерігати за цією людиною і Ви можете зробити для себе висновки щодо нього. Поки що це максимум. А далі буде видно.
Доповнення від автора
Доброго часу доби. Відбулась в мене розмова з Віктором, після того як він мені відповів на деякі запитання по роботі з деякою агресивністью. Я йому запропонував нормально поговорити щоб все прояснити, він погодився. Так і вийшло він ображався за те чергування. Коли я йому повністю розказав як все було, і що я був готовий чергувати, і рішення про зміну у чергуванні було саме керівників, його відповідь повергла мене в ступор! Тому що він сказав мені, що через тиждень після Новорічного свята він особисто запитав у керівника:"Що це було взагалі і це по вашому нормально?" На що керівник сказав: "ЩО Я ОСОБИСТО ПОПРОСИВ ПОМІНЯТИ МЕНЕ З КИМОСЬ БО ДВА РОКИ ПІДРЯД ЧЕРГУВАТИ НЕ СПРАВЕДЛИВО!" Це просто якийсь жах для мене особисто бо я не очікував такого від керівника. Дії цієї людини показали мені остаточну підлу брехливість. Я приблизно 5-7 хвилин не знав що і казати. Потім сказав Віті, що за період 2021 року скільки з тобою працювали їздили у відрядження не було ситуацій в яких я тебе підставив, тому можеш зробити висновки щодо мене. Можеш вірити мені, можеш вірити начальнику це твій вибір, я тебе не обманюю. І сказав йому: "Ти ще працюєш в нас не великий проміжок часу і багато чого не знаєш. Запамятай, ти ще не один раз попадеш в подібну ситуацію тому що наш керівник любить подібні говноігри". Після цього розмова з Віктором практично закінчилася, побачим що буде далі. Питання до психологів прокоментуйте будь ласка мою поведінку аж самому цікаво, і дії начальника?
психолог онлайн
Доброго!
Добре, що наважилися на розмову з колегою. І все нарешті прояснилося.
Ось бачите, я не дарма пропонував Вам поговорити з Вітею. Тоді б все прояснилося раніше.
А начальник...що ж тут можна сказати?! Маніпулятор та непорядна людина. Таких вистачає. На жаль.
Подібні люди полюбляють вносити чвари між людьми. Бо тоді їм легше керувати їншими. За принципом "розділяй та володарюй".
А що хочете почути від психологів стосовно своєї поведінки?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 327133 для Павел Леонидович Басанский
Дякую Вам за відповідь і поради, які давали раніше. З приводу того як я себе повів в цій розмові з Віктором? просто цікава думка людей зі сторони, щодо цієї розмови. Тому що в подібних ситуаціях я ще не був, що і визвало в мене невеликий ступор. Можливо ще за часів школи коли однокласник міг наговорити неправду товаришу, але це ж не можна порівнювати в дорослих відносинах між людьми. А взагалі дякую Вам! Не буду надоїдати.
психолог онлайн
Будь ласка.
цитата:
З приводу того як я себе повів в цій розмові з Віктором?
А навіщо Вам оцінка своєї поведінки? У Вас є залежність від думки оточуючих? Хочете отримати похвалу? Або навпаки зауваження? Думаю, що хочете, але буде важко це визнати.
Головне: як Ви самі оцінюєте свою поведінку?