Тривожність
Доброго дня. 2 роки тому у мене вперше, серед ночі, сталася панічна атака. У цей момент я була з чоловіком у його батьків. На той момент я не розуміла що зі мною відбувалося. Я часто дихала, кидало в піт, почастішало серцебиття, а в голові була лише одна думка: я зараз помру. Хотілося тікати, лишень не залишатися на місці. Чоловік мене трішки заспокоїв, але я до самого ранку я так і не змогла заснути. З тих пір у мене кожного дня тривожність. Інколи траплялися ПА. З часом з'являлися якісь інші симптоми, такі як: проблеми зі сном, зниження апетиту, перепади настрою, нав'язливі думки (страшні думки, про які страшно казати), не можу ковтати їжу та воду коли біля мене багато людей, здається що подавлюся. Відчуваю постійний страх навіть вдома у батьків (з якими проживаю на даний час). Відчуваю тривогу коли приїжджає чоловік у відпуску з війни.. розумію, це звучить жахливо, але це так (з чоловіком разом майже 5.5 років). Останнім часом відчуваю сильну агресію, але в те ж врем'я хочеться плакати постійно. Проблеми з пам'яттю, не можу сформулювати думку коли доводиться з кимось розмовляти вживу, таке відчуття, ніби забуваю усі слова. Дуже погана самооцінка, (хоча раніше було все навпаки). Не відчуваю радості, здається що усе втрачено. Не можу навіть займатися улюбленою справою, хочу лише спати вдень, а вночі не можу заснути через постійні думки, які не можу зупинити... Коштів на похід до лікаря у мене немає, сама не працюю через мій стан, тому що не можу спокійно вийти навіть у магазин. Я дуже втомилася, здається що ніхто не розуміє... Члени сім'ї говорять що лінива, що потрібно працювати щоб потім спати вночі краще, але в мене іноді немає сил щоб вмитися зранку. Буває період, що відчуваю що можу гори звернути, хочеться сміятися, займатися своїми справами, а через декілька днів знову хочеться вмерти. 😢 Що порадите?
Питання від: ; Вік: 23

психолог онлайн
Валентина Михайловна Жемчужникова
Володимир Анатолійович Тарасенко
Добрий день. Панічні атаки, порушення сну, зниження апетиту, нав'язливі думки, тривога - є симптомами постравматичного стресового розладу (ПТСР). Вам обов'язково потрібно звернутися до лікаря-психіатра для призначення медикаментозної терапії. Також в комплексі потрібна психотерапія. Майже в кожному місті існують центри психологічної допомоги та підтримки родин військовослужбовців, допомога Вам потрібно, самостійно з ПТСР не впоратись.
Відредаговано автором 03-11-2024 16:31:51
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Вам нужна помощь врача-психиатра+работа с психотерапевтом. Это никакая не лень и жаль, что ваши близкие так говорят.
Вы можете обратиться в местную поликлинику либо в ПНД (психо-неврологический диспансер) и там бесплатно получить помощь врача. Само по себе такое состояние не пройдет. По поводу нет денег, то представьте, что у вас приступ аппендицита и вам нужна операция. Денег тоже не найдется? Думаю найдутся и будете срочно решать проблему. Вот у вас тоже проблема, которую нужно решать и без помощи вы не справитесь, к сожалению.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброго дня!
З огляду на Ваш опис свого психічного стану у Вас присутній глибокий психічний розлад, який ТОЧНО потребує лікування. Тому візит до психіатра - ОБОВ'ЯЗКОВИЙ. Хоча б для встановлення діагнозу. Не кажучи про лікування.
Далі, що означає:
цитата:
Коштів на похід до лікаря у мене немає
?
Лікар-психіатр приймає безкоштовно, гроші будуть потрібні лише на ліки. І коли рідні зрозуміють всю серйозність проблеми, гроші вони Вам дадуть. Та й чоловік у Вас є.
психолог онлайн
Доброго вечора!
цитата:
Не можу навіть займатися улюбленою справою
Прикро, що не можете займатись навіть улюбленою справою. До речі, з чим вона пов'язана? Яких зусиль від вас зазвичай потребує?
цитата:
Буває період, що відчуваю що можу гори звернути, хочеться сміятися, займатися своїми справами
Розумію, що вислів "гори звернути" вживаєте в символічному сенсі. А якщо розкрити його буквально, що Вам хочеться зробити в ті моменти? І що ви, насправді, робите? Чим займаєтесь, адже стан все ж таки дозволяє, нехай і на короткий термін? Такі паузи покращення не можна втрачати.
цитата:
Що порадите?
Порад буде кілька.
Перша - сприймати свій стан як проблему, якою потрібно негайно зайнятись. Терміново, аби не ускладнювати ситуацію і відновити ментальне здоров'я з меншими втратами і меншими ресурсами. Своєчасне лікування суттєво скорочує термін одужання(!)
Друга - звернутись до лікаря психіатра або психотерапевта з медичною освітою. Ні до кого іншого(!) Навіть психологи не зарадять на даному етапі, бо не мають ані права, ані належної кваліфікації.
Психолог знадобиться трохи пізніше - після того, як більш-менш нормалізується емоційний стан.
Третя - можете шукати фахівців в державних або муніципальних закладах. В разі відсутності або інших причин, кошти має надати чоловік. І про вашу потребу з ним варто говорити.
психолог онлайн
Доброго вечора!
Щоб спробувати Вам допомогти, потрібно зрозуміти причини появи ПА. На Вашу думку, які події могли спровокувати їх появу? Швидше ша все, в той момент Ви пережили дуже сильний стрес, з яким не змогли впоратися. І він "застряг" на рівні підсвідомості, даючи час від часу про себе знати тими самими ПА. Це перше.
Отже, потрібна терапія
Друге. Те, що близькі називають лінню, насправді, як на мене, є виснаження та нестача внутрішнього ресурсу. І для того, щоб вийти з такого стану, необхідно вміти самовідновлюватися. Тобто, поповнювати запаси внутрішньої енергії. До речі, я б порадила почати саме з цього. Бо і на терапію, і на лікування потрібні сили, яких у Вас зараз обмаль.
І третє. У таких складних ситуаціях навряд чи можна обійтися порадами на форумах. Тому я б Вам порадила звернутися до спеціалістів, щоб паралельно почати і лікування, і терапію. Бо подальше затягування з допомогою може призвести лише ще до гірших наслідків.