дитина не спить вночі
хлопчик 7,5 років учень 2 класу близько 2 місяців боїться спати сам вночі. кожної ночі приходить спати до нас з чоловіком в ліжко. проводили з дитиною різні ритуали, кропили свяченою водою кімнату, прикормлювати домовика, ходили вночі по дому та заглядали усюди де тільки можна, шукали монстра. але нічого не допомагає. плачитььі проситься до нас в ліжко
Питання від: ; Вік: 39

психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Ирина Константиновна Зубиашвили
Вітаю.
Як давно Ваша дитина спить окремо? Раніше таке траплялося?
В нього є своя кімната? Вона йому подобається?
Він засинає самостійно, а приходить до вас серед ночі? Що при цьому каже?
Що на Вашу думку, могло спровокувати таку поведінку сина?
За останні 3-4 місяці в вашій родині відбувалися якісь важливі події, зміни? Або у хлопчика в школі ( секції)?
Можливо, Ваша дитина стала свідком якихось неприємних ( страшних) подій?
Тобто, щоб розібратися чому ваша дитина боїться спати сама, треба спочатку проаналізувати причини, які лежать на поверхні ( це може бути й очікування ще однієї дитини, переїзд, переведення хлопчика в інший клас або школу, нова вчителька та ін.). Якщо така причина знайдеться, спробувати нівелювати її дії ( можливо спробувати самостійно). Якщо самостійно не вийде, або видимої причини немає, син нічого не говорить , тоді краще звернутися до дитячого психолога.
психолог онлайн
Оксана Юрьевна Селезнева
Валентина Михайловна Жемчужникова
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго дня!
цитата:
ДИТИНА НЕ СПИТЬ ВНОЧІ
Це, дійсно, серйозна проблема, до вирішення якої варто поставитись відповідально.
В цьому плані цілком погоджуюсь з колегою - потрібно дослідити та проаналізувати усі наявні і можливі причини, що запустили процес тривоги у дитини. Психика сина зараз конче потребує захисту і підтримки(!)
Звернув увагу на досить дивні. як на мене речі -
цитата:
проводили з дитиною різні ритуали, кропили свяченою водою кімнату, прикормлювати домовика, ходили вночі по дому та заглядали усюди де тільки можна, шукали монстра.
От дайте собі неквапливу відповідь - з якого боку тут виникає образ монстра, коли в дитини проявляється такий неспокій? Це що, має, на вашу думку, якось хлопчика заспокоїти?
Про який прикорм домовика може йти мова?
Запитайте себе, чи не ваші батьківські забобони і вірування частково посприяли формуванню страхів у дитини?
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Нужно разобраться в причинах страхов у сына, а не проводить ритуалы - для самоуспокоения или по советам каких-то недалеких людей (психологов в том числе). Чаще всего причинами подобного бывают: 1) сложные отношения в семье, угроза развода, скандалы и т.п. и 2) проблемы в школе - булинг учителей или одноклассников. Может быть и что-то другое. Нужно разбираться. Лучше совместно с детским психологом.
психолог онлайн
Алла Григорівна Веленко
Володимир Анатолійович Тарасенко
Найпоширеніший страх, який зустрічається серед дітей віком від 3 до 11 років, це страх темряви або діти бояться спати наодинці в кімнаті.
Можливо, у хлопчика тривожний стан, перевантажена нервова система. Може у нього велике навантаження в школі?
Ваша дитина боїться темряви і їй потрібна Ваша підтримка та захист, за яким вона і звертається. Бажано спокійно говорити з дитиною про її страхи. Залишайте відчинені двері, щоб дитина чула, що ви знаходитесь поруч, і завжди підійдете до неї, якщо це буде потрбно. Дитина завжди повинна відчувати, що вона під захистом.
Можна разом із сином придумати спосіб, який допомагав би йому не боятися, наприклад, використовувати нічник чи «захисника» (іграшку, яка його «захищатиме»). Можна придбати нову м'яку іграшку. Нехай син сам вибере у магазині.
Потрібно сформувати більш привабливу альтернативу для дитини, ніж спільний сон з батьками. І тут все залежить від особистісних уподобань дитини та Вашої фантазії. Наприклад, можна купити гарну постільну білизну,
Не розповідайте дитині про примари, домовика, паранормальні явища. Це сприятиме переплетенню фантазії та реальності, чого категорично варто уникнути, коли дитина панічно боїться темряви.
Пам'ятайте, дитина не може керувати своєю поведінкою, контролюйте себе. Іноді ми, дорослі, провокуємо страхи у своїх дітей. Страхи найчастіше трапляються у дітей, чиї батьки дуже неспокійні.
Але якщо поведінка дитини, Вас таки турбує, і жодні прийоми не допомагають впоратися з проблемою самостійно, краще звернутися до дитячого психолога.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Ирина Константиновна Зубиашвили
Павел Леонидович Басанский
Доброго ранку!
Вцілому згодна з колегами.
Тому просто додам те, що як на мою думку, може бути доповненням до всього вже написаного.
Коли Ваш син народився і був зовсім маленький, що відбувалося з Вами, як мамою? Чи мали Ви можливість та сили бути з дитиною не лише зовні, але і своїми почуттями, своєю душею?
Адже, інколи складаються так обставини, що мама, наприклад, через якусь ситуацію в сім'ї, якісь події, стан здоров'я і хотіла б, але просто не має тих внутрішніх сил, ресурсу, щоб не лише фізично турбуватися про малюка, але і своєю радістю та щастям наповнювати сина. Чому я про це пишу?
Справа в тому, що ми можемо цілодобово знаходитися поруч з дитиною, але... Вона не зможе отримати від нас тієї самої, такої необхідної для неї енергії, що дасть їй ресурс для повноцінного розвитку. Тому пізніше, коли малюк підросте, ця сама нестача батьківської уваги може проявитися от в такій незвичній формі, як бажання спати поруч. А страх темряви, то лише несвідома причина, яка дасть можливість бути поруч з вами.
Згадайте все, що відбувалося з Вами в останні місяці вагітності та в період, коли син був зовсім маленькій, чи мали Ви можливість бути поруч з сином? Чи було у Вас достатньо сил на малюка, щоб він мав можливість відчувати Вас не лише фізично, але і на рівні емпатії, душевної близькості?